Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4x per week vind ik persoonlijk ideaal. Op die manier heb je toch 3 dagen rust als je enkel krachttraining zou doen. Mocht je 3 dagen teveel vinden zou je nog wat cardio of armendag kunnen toevoegen .
    "Straight outta gym"

Comment

• Succes in Den Helder kerel! Veel plezier op Camping ''nooit Rust''
      Last edited by Jowie1981; 04-08-2011, 08:34.
      Cutting

Comment

• Originally posted by Jowie1981 View Post
        Succes in Den Helder kerel! Veel plezier op Camping ''nooit Rust''
        Hoor ik hier lui met ervaring van Texel?

Bedankt, ik zal me best gaan doen.
        "Straight outta gym"

Comment

• Net terug van vakantie. 1,5kg aangekomen, hopelijk vocht en geen of weinig spiermassa verloren.

Wel redelijk gezond gegeten, wel vrij veel brood en bijna elke avond wel 2 bolletjes ijs of stuk taart/cake. 1,5L bier gedronken in totaal en 2-3 pizza's en hamburger en toch best wat friet bij het avondeten gedurende de vakantie. Verder kipfilet, tonijn en cottage cheese naar binnen gewerkt en kwark.

Op eiwitten gelet en vetinname en carbs op gevoel, heb verder veel gewandeld en wat gefietst en gezwommen.

Morgen start me opleiding in Den Helder, ben benieuwd . Ik zal daar zeker afvallen denk ik en hoop dat het enkel vet zal zijn, maarja..
          "Straight outta gym"

Comment

• Hoe was je vakantie?
            je begint vroeg ik heb nog maand vakantie!
            Calisthenics / Street workout

Comment

• Originally posted by IJsBlok View Post
              Hoe was je vakantie?
              je begint vroeg ik heb nog maand vakantie!
              leuk, lekker met me familie samen geweest, genoten van natuur en van het eten. Hoewel de weegschaal me niet aanstaat, gister woog ik 80,2kg en vanochtend 78,6kg dus. Achja daar kan ik ook niks wegen en zal mijn manier van trainen ook veranderen.

Klopt, maar over 3-4 weken begint mijn echte studie pas. Eerst 3-4 weken introductie op Texel ivm teambuilding etc.
              "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                leuk, lekker met me familie samen geweest, genoten van natuur en van het eten. Hoewel de weegschaal me niet aanstaat, gister woog ik 80,2kg en vanochtend 78,6kg dus. Achja daar kan ik ook niks wegen en zal mijn manier van trainen ook veranderen.

Klopt, maar over 3-4 weken begint mijn echte studie pas. Eerst 3-4 weken introductie op Texel ivm teambuilding etc.
                Oké lachen! nouja je moet ook af en toe genieten van iets anders dan de sport
                Calisthenics / Street workout

Comment

• Originally posted by IJsBlok View Post
                  Oké lachen! nouja je moet ook af en toe genieten van iets anders dan de sport
                  klopt en daar kan ik me voeding toch niet bijhouden, maar gewoon eten, studeren en sporten.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Hey kerel. Ben je nog aan het trainen? Gaat verder wel alles lekker?
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

• Originally posted by laurann View Post
                      Hey kerel. Ben je nog aan het trainen? Gaat verder wel alles lekker?
                      ja, maar niet voor de kg's, maar conditie en uithoudingsvermogen, maar ik moet even hard gaan nadenken of andere zaken.. Ik mis het krachttrainen/bodybuilden toch wel.

Je begint dingen pas te missen als je het niet meer hebt en iets van tevoren opgeven is makkelijk gezegd.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Maar weer eens mijn lichaam met euforie volgegoten door mijn krachttraininkje af te ronden. Geen hoge gewichten, maar opbouw is wel weer nodig.

Full squat (los, jawel ) 3x5 70kg, 3x5 75kg
                        Pull up schouder breedte 3x5 bw+10kg
                        Vertical row machine 3x5 75kg
                        Military press 3x5 50kg
                        Bench press 3x5 70kg
                        Cable fly 3x5 35kg
                        Barbell Upright row 3x5 35kg
                        Calf raise 3x5 85kg
                        Dippen 3x5 bw+20kg
                        Db curl 3x5 20kg ea
                        Barbell wrist curl 3x5 35kg
                        Barbell reverse wrist curl 3x20kg

Lekkah .
                        "Straight outta gym"

Comment

• Lange tijd niet gelogd, maar wel blijven trainen en blijven lezen op dit forum, blijven lezen over voeding en qua oefening. Krachttraining is nog steeds mijn passie of dat nu betreft het finetunen van mijn voeding en manier van leven of hoe ik fatsoenlijk een bench press moet blijven uitvoeren. Ik blijf er mee bezig, soms een aantal weken wat minder, maar uiteindelijk kom ik er toch weer bij terecht als ik vrije tijd over heb. Ik hanteer nu een andere manier voor krachttraining en dit zal ik zo volhouden tot ongeveer de zomer, kijken wat dit mij oplevert aan fuctionele kracht en uithoudingsvermogen. Het heet: crossfit.

Net 7x7x7 workout afgerond, hierbij werk je 7 oefeningen af, werk je met 7 reps per oefening en dat 7 rondes in totaal en geen rust tussendoor.

Handstand pushup met benen op bank bw
                          thrusters 40kg
                          knee to elbow bw
                          deadlift 80kg
                          burpee met sprong bw
                          kettlebel swing 24kg
                          pull ups springend vanaf de grond

tijd: ongeveer 26 minuten.

Gevoel: 2e keer dat ik deze workout doe en voelt erg zwaar. Het zijn lichte gewichten, maar omdat ik geen rust heb ga ik erg kapot. Zweet droop van me af en paar tempo moeten verlagen, omdat ik anders de 7e ronde niet zou halen. Licht in me hoofd en het gevoel van vermoeidheid is erg hoog. Resultaat is wel een voldaan gevoel achteraf.
                          Last edited by Iron Mind; 10-05-2012, 12:04.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Gisteravond, even hiit gedaan met rennen.

Tijd: 20 minuten in totaal
                            Verhouding: sprint/rustig joggen: 30/60 waarin de cijfers seconden representeren

Comment: Voor me gevoel gaan de 30 seconden versnellen/sprint me steeds beter af, hoewel ik deze keer 60 seconden rust had. De vorige hiit sessie had ik 30/30, maar daar stond mijn hoofd niet naar vandaag, dus zodoende.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Paar daagjes rust gehad nu weer even traininkje.

Alle onderstaande oefening in 1 oefening voor 10 sets met 10 maal x de oefeningen per ronde. Gebruikte gewichten 40, 35, 32,5 en 30kg. De onderstaande oefening voer ik dan achtereenvolgend uit.

Squat
                              ? (hierbij gooi ik de bar gewoon omhoog zonder de squat beweging als bij de clean)
                              Shoulder press
                              Squat
                              Push press

Rust: 2 minuten
                              werktijd: 80-90 seconden

Nog wat rondes voor borst en schouders gedaan.

Superset bench press + cable fly
                              3 x 10 x 40kg + 3 x 10 x 25kg

Db front raise + Db side raise + incline db rear raise
                              3 x 10 x 10kg ea + 3 x 10 x 10kg ea + 3 x 10 x 10kg ea

Eten, douchen, studeren, slapen nu
                              Last edited by Iron Mind; 14-05-2012, 20:42.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Gisteravond ongeveer 10km hardgelopen in 44 minuten en 30 seconden.

Ging wel lekker moet ik zeggen.

Enfin, zit eraan te denken een vetpercentage meter te kopen. Ik heb nu zo'n dingetje van 7,5 euro, maar ik merk dat de juiste druk vinden om te knijpen lastig is blijft.

Ik zag dat Gleke een Omron bf300 ofzo had en dat werkt met elektriciteit en hij beweerde dat dat vrij nauwkeurig zou zijn. Nu zijn er ook mensen die zweren dat het troep is zulk soort apparatuur, dus ben ik gaan twijfelen tussen een betere huidplooimeter met eventueel wat digitale dingen.

Ik zag overigens wel dat Omron mooie weegschalen heeft waarbij je met je handen en voeten contact maakt met het apparaat en dat zou zelfs je BMR berekenen voor je met VVM en bf%..

Blijft lastig dat soort tegensprekende recencies en onderzoeken op het internet.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X