Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Katlyn View Post
    Qua afvallen sta ik weer even op een plateau (60.5 kg), maar dat is alsnog 0.8 minder dan 2 weken geleden.. Ik heb in de afgelopen 2 weken 1 refeed gehad van 2700 kcal en 1 junkdag van 3800 kcal O.O en gisteren 1900 kcal.. de rest van de dagen zat ik rond de 1500-1700 kcal..
    (4x1600) + 1900 + 2700 +3800 = 2114 gemiddeld per dag.
    dat is zowat op of misschien zelfs iets boven behoefte. Niet raar dat je gewicht dus ook niet zakt.

1x per week een refeed is zeker genoeg. zoon extra junkdag met megaveel kcal is echt nergens voor nodig, en zorgt alleen maar voor minder vetverlies.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Nee klopt, maar het kwaad is al geschied! Ik wou eigenlijk een junkdag houden zonder daarbij echt ver door te schieten qua kcals. Ik ben al enorm streng bezig en zo'n junkdag geeft me even rust (ik wou dit om de 5 weken plannen). Nu is 3800 kcal wel heel erg veel!!!

Vandaag sta ik op 60.3 kg, dat is 0.5 ons onder mijn "streef". Als ik nu op de goeie voet verder ga dan is er nog niets aan de hand!

Er klopt alleen iets niet aan je berekening (ik ben wel wat langer alweer bezig, ruim 2 weken)

Dan kom ik op 1825 (totaal 16 dagen).

Ik heb gemiddeld tussen de 2000 - 2300 kcals verbrand. Laten we een gemiddelde nemen van 2150.

Dan kom ik op 325 x 16 = 5200

Dat komt wel in de buurt van wat de weegschaal aan geeft.

Maar goed, die 5200 hadden er 6700 kunnen zijn dus dat is misschien een beetje zonde (3800-2300). Los daarvan had ik per dag iets meer kunnen eten wat gunstiger is dan zo extreem junken. Misschien kan ik dan beter af en toe wat cheatmeals inplannen dan mij 1 dag zo laten te gaan?

Comment

• Ik heb eigenlijk nooit een "junkdag".
        Is het wel of niet beter om dat niet te hebben? Zijn die "junkdagen" bedoeld om je metabolisme te laten "schrikken" of gewoon voor de persoon zelf om zich qua eten gewoon te laten gaan, zeg maar?
        "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

• Ik vermoed het tweede

Comment

• junken is meer je laten gaan. Mensen die puur hun stofwisseling een boost willen geven, nemen gewoon 2-3 dagen bijvoorbeeld een 100g rijst extra per dag bovenop hun normale schema. En houden zich daarna gewoon weer 2 weken strict aan hun schema.

ik zou persoonlijk 1x per week, hooguit 1 maaltijd junken, en het daarbij te laten. dus gewoon strict eten volgens schema, maar daarbovenop een 800 kcal extra chealtmeal. (je standaardschema is wellicht een 500 kcal onder behoefte, dus uiteindelijk eet je maar 300 kcal boven behoefte op deze dag).

Als je geen behoefte hebt aan junken, zou ik altijd volgens schema eten, en dan 2x per week een 100g extra rijst eten op zware trainingsdagen. (beetje koolhydraat schomellen).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Het idee achter het junken was meer om geestelijk even niet bezig te zijn met diĆ«ten en om zoveel te eten dat ik misselijk word en buikpijn krijg en afkeer krijg van slechte voeding.

Dat werkt erg goed, alleen ben ik dat inmiddels wel weer vergeten en ik heb wel weer zin in een macflurry haha

Ik ben het in feite ook niet nodig (het junken dan), ik vind het wel lastig zodra we weer gaan wokken (onbeperkt eten).

Comment

• Ik eet echt nooit meer iets als pizza (wat ik echt fucking lekker vond altijd), of patat of iets in die richting, ik heb het idee dat alles gewoon een gewoonte is, dus als je eenmaal in de gewoonte raakt om eten te bestellen..je het ook steeds vaker gaat doen

naar mijn idee werkt dit dan ook andersom; er gewoon de gewoonte van maken om niet een pizza te bestellen of patat te halen

Maar als Dynobyte zegt dat een pizza eens in de zoveel tijd goed voor je is, dan bestel ik er een vanavond hahah
                ~love what you do, do what you love~

Comment

• Even geen trainingsverloop of iets over eten.. nee even iets anders..

Ik kwam deze tegen
                  Maximum Fitness Consulting: Going from Lean to Leaner!

Dit vrouwtje (die behalve flinke armen heeft, niet heel veel heeft om te showen) wou droog worden. Natuurlijk was de eerste reactie, maar je bent toch al droog? Nee, ze wou een stap verder gaan.

Ik zat zelf wat nieuwe backshots te nemen en het viel mij op hoe droog ik eigenlijk al ben (op mijn rug, borst). De eerste ader komt al door op mijn arm (nog nooit eerder gebeurd lol).

Het viel mij tegelijk ook op hoe vet ik nog ben op mijn billen en benen helaas. Ik zou graag wat meer droogte op mijn benen willen zien. Ik voel allerlei spieren doorkomen sinds ik die benen flink afbeul, maar ik zie zo weinig!

Ook mijn kuiten zijn flink sterker geworden en harder, maar ook daar zie ik niets vanwege het laagje vet!

Ik zie ook het omgekeerde. Er lopen soms vrouwen met super droge beentjes en een vet bovenlijf. Dan ben ik stiekem jaloers. Je oogt nog "vet", maar niemand maakt er een punt van als je af wilt vallen. Bij mij kijkt iedereen me raar aan, maar je bent al zo dun! Ja mijn bovenlichaam, de rest verberg ik!

Nu heb ik een niet al te charmante nieuwe foto en dan baal ik toch wel een beetje van al die reacties.

Los daarvan heb ik niet zo heel veel spiermassa op mijn armen en schouders. Dan oogt alles toch even net wat anders!

Het lijkt bijna soms dat mensen je dit niet gunnen. Mijn moeder met ruim 30 kg overgewicht vind het moeilijk om haar al slanke dochter af te zien vallen terwijl ze zelf geen discipline kan opbrengen. Ergens is ze wel trots en weet ze hoe erg ik er soms mee zit. Elke keer dat ze weer zoiets heeft van ben je nu nog steeds op dieet (ik sla weer een koekje af) dan laat ik die lovehandles en buik zien en dan is het weer prima.

Ik stoor mij er net zo hard aan dat ik op sommige plekken nog te vet ben als dat ik op andere plaatsen te mager ben.

Stiekem reken ik erop dat ik tot ik de clean bulk in ga nog wat spiermassa bij win. Ergens zit in mijn hoofd dat wanneer ik hard genoeg train en goed blijf eten mijn spieren zullen groeien.

Aan de andere kant vraag ik mij af of ik echt zoveel meer spiermassa extra zou hebben gehad als ik niet op dieet was gegaan. Maarja, dit is iets wat ik nooit zal weten

Vanavond zet ik een aantal nieuwe foto's erop (ik kan de usb-kabel niet vinden).
                  Last edited by Katlyn; 10-09-2010, 12:22.

Comment

• Buik benen en billen zijn de lastige stukjes.
                    Maar zo te horen ga je de goede kant op !
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

• Ik begrijp in grote lijnen wat je bedoelt.
                      Ik erger me ook suf aan de reacties die ik krijg, merendeel van vrouwen die zelf de discipline niet kunnen opbrengen om het anders te doen. O, wat is het dan makkelijk om commentaar te hebben op een ander!
                      Toen ik dit voorjaar begon, was ik niet dik. Ik had een keurig BMI van 21 ofzo. Dat ik zwaarder was geworden de laatste 2 jaar, zag ik voornamelijk zelf want een grotere maat broek of wijdere bloes is zo gekocht tenslotte.
                      Toen ik weer intensief ging sporten, en op mijn voeding ging letten, vlogen de kilo's er inderdaad af.
                      In een mouwloos shirt was toch best wat spiervorming in de armen te zien en in een strak shirt een mooie platte buik. Ook de kuiten (die toevallig altijd gespierd gebleven zijn na alle jaren klassiek) waren natuurlijk zichtbaar in de zomer.
                      Man, wat een commentaar. Dat was toch helemaal niet nodig, wat moest ik nou met al dat getrain, was ik bang om oud te worden ofzo, nee, ik was nu toch echt veel te mager, enzovoort enzovoort.
                      Ik heb een forum waar veel vrouwen lid zijn. Daar is ook een topic over gewichtsverlies en voeding maar denk nou niet dat ik daar graag gezien ben! Nee, de dames die met moeite een pannenkoek of patatje laten staan en die in een maand een pond kwijtraken, die worden alom geprezen.
                      Ik laat de reacties en opmerkingen dus gewoon voor wat het is ( "je hebt toch geen anorexia, he?!" alsof ik eruit zie als een wandelend skelet, nou, geloof me, dat is niet zo!), ik beleef veel plezier en voldoening aan mijn sport en laat de rest gerust nog een koekje nemen!
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Even geen trainingsverloop of iets over eten.. nee even iets anders..

Ik kwam deze tegen
                        Maximum Fitness Consulting: Going from Lean to Leaner!

Dit vrouwtje (die behalve flinke armen heeft, niet heel veel heeft om te showen) wou droog worden. Natuurlijk was de eerste reactie, maar je bent toch al droog? Nee, ze wou een stap verder gaan.
                        Die website is een en al reclame voor die personal trainer.

Je bent nu een maand of twee of zo bezig? In het begin boek je veel winst, daarna wordt het wat moeilijker. Maar omdat je in de tussentijd al wat ervaring hebt opgebouwd, ben je nu ook in staat om je voeding en je training aan te passen zodat je winst blijft boeken. Omdat we allemaal anders zijn (anders zou het leven heel saai worden), moet je nu zien uit te vinden wat voor jou het beste werkt.
                        Niet depri worden maar lekker doorgaan en je successen vieren!
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Bedankt voor de reacties en nee.. ik word niet depri hoor..

Ik erger mij soms echt suf en dat kropt zich op (niet echt goed voor mij cortisol, wel goed om hard tekeer te gaan in de sportschool haha).

Ik zag die foto toevallig en toen ging ik nadenken over de reacties die ik krijg (op dit forum is dat trouwens niet zo). Ik vind de vrouw op die foto ook behalve flinke armen niet echt veel spiermassa hebben in vergelijking tot sommige bbdames. Ondanks dat snap ik wel waarom zij droger dan droog wou worden.

Ik ben momenteel wel een beetje grieperig (keelpijn, buikpijn en heel licht verkouden). Mensen in mijn omgeving zijn allemaal goed ziek! Mijn humeru is dan ook wat minder :P

Vanavond Borst + schouders.. daar heb ik (ondanks mijn grieperig zijn) wel zin in

Comment

• Hier komen een aantal nieuwe foto's, linker arm begint al iets bij te trekken gelukkig:

Beetje rare foto:P Zie je daar mijn eerste ader verschijnen op mijn arm?

>
                            >
                            >
                            >
                            >
                            >
                            >
                            >
                            >
                            >

En dan komt deze foto (onderbroek lijkt een beetje raar omdat ik hem omhoog heb getrokken.. het is dus een boxershort:P).. Alles lijkt droger te worden behalve die lovehandles en die billen!!! Als ik die eerste foto's zie dan wil ik zo snel mogelijk bulken, maar als ik deze zie dan weet ik weer waarom ik nog in de cut zit.. zucht :P

Comment

Het idee achter het junken was meer om geestelijk even niet bezig te zijn met diƫten en om zoveel te eten dat ik misselijk word en buikpijn krijg en afkeer krijg van slechte voeding.

Dat werkt erg goed, alleen ben ik dat inmiddels wel weer vergeten en ik heb wel weer zin in een macflurry haha

Ik ben het in feite ook niet nodig (het junken dan), ik vind het wel lastig zodra we weer gaan wokken (onbeperkt eten).
                              het gaat niet om junken. het gaat om een re-feed. die re-feed doe je of met schoon voer of met junkfood. It doesn;t matter. reden dat het gedaan wordt is om je metabolisme in de cut aan de gang te houden zodat het niet in stort en je niet meer vet verbrand. En tenzij je wedstrijd vet% wilt bereiken kun je die re-feed desnoods met 1 junkmaaltijd in het weekend doen. zolang je maar meer bruikbare voeding eet dan normaal op of net boven onderhoud.

Comment

• Ow en om niet te vergeten mijn borst/schouder training

BORST
                                Bench press
                                16 x 20 kg (opwarmen, niet tot max.)
                                8 x 25 kg
                                6 x 30 kg PR (2 x excentrisch met hulp)

Incline dumbbell flyes
                                8 x 5 kg
                                8 x 6 kg PR
                                8 x 6 kg

Flyes (machine)
                                8 x 25 kg
                                8 x 27.5 kg
                                6 x 30 kg

Incline bench press (machine)
                                8 x 20 kg
                                8 x 20 kg
                                8 x 20 kg

SCHOUDERS
                                Dumbbell drukken
                                8 x 5 kg
                                8 x 6 kg
                                8 x 6 kg (niet tot max. maar techniek is nog niet super)

Upright rows
                                8 x 15 kg
                                8 x 17.5 kg (dat ging wel heel moeizaam!)
                                8 x 17.5 kg

Side raise
                                8 x 4 kg
                                8 x 4 kg
                                8 x 4 kg

Front raise
                                8 x 4 kg
                                8 x 4 kg
                                8 x 4 kg

Hammer strength schouder drukken
                                8 x 15 kg
                                8 x 25 kg

Ik heb de focus op de uitvoering gelegd en het aanspannen van de spieren..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X