Blood and guts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hoe bepaal je de intensiteit voor een warm-up set?
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten..@Tal: hoelang gaan we deze trainingswyze hanteren? Zie je morgen!

Start living your life..Last time I checked, you only have one

Comment

O laat maar, zag je post niet, 3 maanden dus..@Silk: ik begryp jouw punt wel, maar zoals Richard terecht opmerkt is jouw idee van een high intensity training wellicht anders..daar komt dat we de afgelopen 2 weken FB hebben gedaan en dit onze kracht opvallend veel heeft vergroot. Als we dan nu tot 2 à 3 reps through failure gaan, geloof me, dan gaan we echt wel intens..

Comment

Succes, Tal.
          Ik ben benieuwd, jongen.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik ben benieuwd dudes

Comment

Vraag me ook af of 1 zware werk set per oefeningen wel wel genoeg is om te groeien. Maar die Yates weet wel waar die het over heeft.. ben benieuwd man.

@mr Determination: http://forum.bodynet.nl/profile.php?do=editsignature
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Dan doe je tog mee donderdag, heb jij hack squat?

Comment

@talaleh, hoe zwaar ga je in een warm up set?

Comment

Ik geloof zeker in deze training.. onder begeleiding van een lading groeihormonen en steroiden..

Anders ben ik van mening dat 1 werkset per 7 dagen gewoon niet genoeg is..

Ik ben zojuist overgestapt naar een LB/UB schema.. waarbij ik 2 keer per week mijn spieren lichter aanpak.. met minder oefeningen en sets.. en kan zeggen dat dit naturel veel interessanter is.. ben pas 3 weken bezig dus moet nog even kijken hoe het op de lange termijn uitpakt..

wat ik niet snap is dat mensen die naturel trainen zo blind staren op trainingschema's van de pro's.. welke zich helemaal volpompen met chemicalien om te groeien.. en schema's die volzitten met isolatie oefeningen waar je als naturel trainer gewoon geen baat bij hebt.. tenzij je even wat meer aandacht wil richten op een achterlopende spiergroep of iets meer definitie.. voor massa zijn isolaties gewoon crap..

Ik zeg BULLCRAP deze manier van trainen voor een natural.. maar good luck anyway.. prove me wrong..
                    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Waarom zou je eigenlijk switchen nu het zo lekker gaat? Je kan toch ook andere oefeningen in je schema gooien??

Comment

Het is in feite een 4 daagse split, dus lage frequentie. En hoe komt het dat jij dat programma als "basic" beschouwt?

Verder stel jij dat het heel goed mogelijk is om volgens het "high intensity" principe te trainen zonder squats. Natuurlijk is dat mogelijk, je kunt ook "high intensity" doen met pec deck en cable cross en bankdrukken eruit laten. Maar of het efficient is, dat is weer een ander verhaal. Dus waarom zou je dat willen, tenzij je vanwege een fysieke beperking deze oefeningen niet kunt uitvoeren?

Dit is een leuke aanvulling ter ondersteuning van een hogere trainingsfrequentie. Het is geschreven door Layne Norton, die naturel kampioen bodybuilder is. (http://www.biolayne.com/bio.htm):

Training Frequency

As a person who has competed in both powerlifting and bodybuilding I can tell you that the heavy movements absolutely made me a better bodybuilder. For the longest time my legs were a huge weak point. At my first show my thighs barely measured over 21”. They were absolutely pathetic and I heard about it from EVERYONE especially on the forums. I was called ‘chicken legs’ frequently and it was so frustrating. I was working them out really hard and following the advice of so called ‘bodybuilding experts’ making sure to train with maximum intensity 1x/week but getting plenty of rest to make sure I wasn’t ‘overtraining.’ I was told I did not need to squat or deadlift to get my legs to grow and that was fine by me because squats hurt and I would’ve rather not done them.

After a few years of spinning my wheels (pun intended) a friend convinced me to take up a hybrid style routine where I did heavy work (squats, deadlifts, presses) mixed with lighter hypertrophy ‘pump’ work. Against everything I had read I started working out all my body parts 2x/week. This would go on to become the basic template for what would evolve into PHAT (Power Hypertrophy Adaptive Training), a form of non-linear periodization training. Low and behold my legs grew more in 4 months than they had in the previous 4 years. At my following show they came in just over 24”, still very small by bodybuilding standards, but a significant improvement over recent years.
                        Two years later I won my natural pro card and they topped out over 25” following the same training I had been doing, they were getting better, but still not nearly good enough to hang with the best.

Heavy Iron

One basic concept that convinced me it was important to use heavy weights was that it just made sense to me when I tried to find skinny people who squatted or deadlifted super heavy weights. Come to find out it’s hard to have chicken legs and have a really good squat. I told myself “I am going to squat 500 lbs for reps because there is no way I’ll be able to do that with skinny legs.” I’m sure there are people out there who squat over 500 lbs for reps and do not have impressive leg development, but I certainly haven’t met them yet.

So I set out on a quest to squat 500 lbs and deadlift over 600 lbs. Over time I adapted my routine to incorporate more and more pure powerlifting movements and what I found astonished me. I started using bands and chains to help get stronger and I did box squats, speed squats, deficit deadlifts, and rack pulls. All movements I had never even heard of when I started bodybuilding. The result? As we sit today my thighs measure over 28” at the largest part and in addition to that my back has grown immensely.

I also own the current AAPF American raw squat and deadlift records at 568 and 700 lbs respectively in the 220 lb weight class. I recently squatted 525 lbs for a triple and 505 lbs for 5 reps. I placed top 5 in my first 4 natural pro shows including the IFPA Pro Natural World Championships and I won the heavyweight class at the IFPA International! At every show the judges commented on how drastically my legs and back had improved from when I won my pro card.
                        My legs may never be the best onstage because of their shape and structure, but moving heavy iron made them much better and confirmed my initial theory that I would not be able to squat 500 lbs for reps with twig legs.

In ieder geval, het is leuk dat je dit gaat doen maar ik zie het meer als het zoveelste geval van een naturel die in zijn enthousiasme het programma van een prof nadoet zonder er verder goed bij na te denken.

Originally posted by Mr determination View Post
                        O laat maar, zag je post niet, 3 maanden dus..@Silk: ik begryp jouw punt wel, maar zoals Richard terecht opmerkt is jouw idee van een high intensity training wellicht anders..daar komt dat we de afgelopen 2 weken FB hebben gedaan en dit onze kracht opvallend veel heeft vergroot. Als we dan nu tot 2 à 3 reps through failure gaan, geloof me, dan gaan we echt wel intens..
                        Kun je daar meer over uitbreiden?
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Het is in feite een 4 daagse split, dus lage frequentie. En hoe komt het dat jij dat programma als "basic" beschouwt?

Verder stel jij dat het heel goed mogelijk is om volgens het "high intensity" principe te trainen zonder squats. Natuurlijk is dat mogelijk, je kunt ook "high intensity" doen met pec deck en cable cross en bankdrukken eruit laten. Maar of het efficient is, dat is weer een ander verhaal. Dus waarom zou je dat willen, tenzij je vanwege een fysieke beperking deze oefeningen niet kunt uitvoeren?

Dit is een leuke aanvulling ter ondersteuning van een hogere trainingsfrequentie. Het is geschreven door Layne Norton, die naturel kampioen bodybuilder is.

In ieder geval, het is leuk dat je dit gaat doen maar ik zie het meer als het zoveelste geval van een naturel die in zijn enthousiasme het programma van een prof nadoet zonder er verder goed bij na te denken.

Kun je daar meer over uitbreiden?

Heb je verhaal ook gelezen inferno... 2 x p/week dus. Maar is de intensiteit dan ook hetzelfde als in een 1xp/week split? dus tot falen?

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                            @talaleh, hoe zwaar ga je in een warm up set?
                            je hebt easy set en moderate strain set. Moet ik ff aanvoelen.
                            Originally posted by Cidious View Post
                            Ik geloof zeker in deze training.. onder begeleiding van een lading groeihormonen en steroiden..

Anders ben ik van mening dat 1 werkset per 7 dagen gewoon niet genoeg is..

Ik ben zojuist overgestapt naar een LB/UB schema.. waarbij ik 2 keer per week mijn spieren lichter aanpak.. met minder oefeningen en sets.. en kan zeggen dat dit naturel veel interessanter is.. ben pas 3 weken bezig dus moet nog even kijken hoe het op de lange termijn uitpakt..

wat ik niet snap is dat mensen die naturel trainen zo blind staren op trainingschema's van de pro's.. welke zich helemaal volpompen met chemicalien om te groeien.. en schema's die volzitten met isolatie oefeningen waar je als naturel trainer gewoon geen baat bij hebt.. tenzij je even wat meer aandacht wil richten op een achterlopende spiergroep of iets meer definitie.. voor massa zijn isolaties gewoon crap..

Ik zeg BULLCRAP deze manier van trainen voor een natural.. maar good luck anyway.. prove me wrong..
                            Ik denk dat jij mij zowiezo verkeerd begrijpt, dit is niet dat ik een pro schema wil volgen. Maar de wijze waarop er getraind word spreekt mij aan high intensity. Chemicalen of niet, een goed trainingsschema kan mij ook gewoon verder helpen. Iedereen wilt altijd zijn manier van trainen de hemel in prijzen terwijl ze maar 1/2 jaar trainen. Hierbij heb je dus weinig ervaring maar goed. Ik ben hier niet om van dit trainingswijze af te stappen, ik vind dat ik afgelopen jaar wel progessie heb geboekt. En ik wil dit ook blijven doen. Een schema volgen waar ik niet achter sta doe ik dan liever niet.

Maar follow me dan he!

Originally posted by jantje91 View Post
                            Waarom zou je eigenlijk switchen nu het zo lekker gaat? Je kan toch ook andere oefeningen in je schema gooien??
                            Ja dat kan, maar wil ff ook progessie in gewichten zien en ik trainde voorheen ff wat anders met supersets/dropsets.

@inferno

Komt indd door beperking in me onderrug en door me medicijnen nu. Dus ik moet oppasen met squats etc. Plus als je me schema aanklikt, zie je dat het bestaat uit vooral compounds.

Nu ff iedereen, ik vind het heel leuk dat jullie allemaal meediscusierren maar ik wil graag een beetje een schone log, zodat ik goed kan zie welke gewichten ik hanteer, comentaar over dat dit schema niet deugt heb ik nu liever niet. Follow me als je interesse hebt om te kijke hoe ik ga!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Dan doe je tog mee donderdag, heb jij hack squat?
                              Ja hack squat heb ik. Ik wil best mee doen.. maar aangezien ik nooit op donderdag train moet ik mijn eigen schema ff veranderen. Want wil nog wel een deadlift pr zetten...dat doe ik dan woensdag. Komt goed.
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Zijn kojak en MrDetermination een siamese tweeling?

En sorry voor het off topic, maar als ik het goed lees, is het niet genoeg om elke spiergroep maar 1 keer per week te pakken? Wat als je dus maar 3 keer per week kunt trainen, en een 3 dagen split doet?
                                Dan groei je dus nooit, althans volgens wat ik hier lees.
                                Gek, want ik merk toch wel duidelijk vooruitgang, eerlijk gezegd......
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X