Blood and guts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben ook gegroeid met een 3 daags split, maar ik groei sneller als ik ub/lb train!

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Zijn kojak en MrDetermination een siamese tweeling?

En sorry voor het off topic, maar als ik het goed lees, is het niet genoeg om elke spiergroep maar 1 keer per week te pakken? Wat als je dus maar 3 keer per week kunt trainen, en een 3 dagen split doet?
      Dan groei je dus nooit, althans volgens wat ik hier lees.
      Gek, want ik merk toch wel duidelijk vooruitgang, eerlijk gezegd......
      begrijp je!, maar idd genoeg hierover. Anders word er maar topicje geopend XD.

en nee kojak en mrdetermantion geen tweeling. hoe kom je erop? :P

Comment

En sorry voor het off topic, maar als ik het goed lees, is het niet genoeg om elke spiergroep maar 1 keer per week te pakken? Wat als je dus maar 3 keer per week kunt trainen, en een 3 dagen split doet?
        Groeien lukt mijn bijna ieder schema wel, maar met meerdere keren per week groei je vaak sneller. Met drie dagen in de week kun je ook best een UB/LB of push/pull split hanteren, dan wissel je af per week:
        AxBxAxxBxAxBxx

in plaats van:
        AxBxCxxAxBxCxx

On topic: Succes talal, ik ga deze wel volgen!

Comment

Suc6 Tal,
          Ik ga denk ik ook een paar weekjes hetzelfde trainen, kijken hoe het bevalt.
          keep the focus going!

Comment

Ho ho.. niemand heeft gezegd dat je dan nooit groeid.. Er hangen hier meningen van mensen die denken dat iets meer frequentie je naturel meer op gaat leveren dan high intensity en low frequency..

Ik heb zo'n 2 jaar getraind op een 3 daagse split en ben prima gegroeid.

Maar feit blijft dat schema's kopieren van profs gewoon jezelf voor de gek houden is.. hoe solid het er ook uit ziet.. die schema's zijn afgestemd op wandelende chemie fabrieken en dus amper toepasbaar voor een natty.. Ik denk als je niet aan de roids zit dan levert 1 werkset naar mijn mening gewoon te weinig impact op je lijf. Die wandelende chemiedisposals groeien toch wel.. of ze nou liggen te slapen in de gym of niet.. kan me voorstellen dat 1 werkset dan genoeg is om in de juiste richting te groeien..

Ikzelf heb deze manier van trainen (1 werkset) een tijdje naturel gehanteerd.. warmup sets en 1 werkset.. en in het begin leek ik even wat harder te groeien.. maar mijn groei stagneerde binnen enkele weken. Ben toen snel weer terug gegaan naar wat meer conventionele technieken als 3x10 of 4x8 en dan gewoon gewicht opbouwen en laatste set tot failure. En dit gaf veel meer resultaat toen ik natty trainde..

Vooral het feit dat er in zulke schema's vaak teveel oefeningen en teveel oefeningen van het verkeerde type (lees: Isolatie oefeningen) in voorkomen voor massa groei maken ze vaak onbruikbaar.

Originally posted by talalelh15 View Post
            begrijp je!, maar idd genoeg hierover. Anders word er maar topicje geopend XD.
            Als je met dit soort dingen aankomt kan je toch enige kritiek en een discussie verwachten..
            Last edited by Cidious; 19-12-2011, 04:07.
            "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
              Ik ben ook gegroeid met een 3 daags split, maar ik groei sneller als ik ub/lb train!
              Dit heb ik ook ervaren. mijn laatste paar logs en mijn huidige log zijn dan ook allen ub/lb stijl.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@ cidious Een logje is om progessie in bij te houden en niet om mijn traningsmethode te bashen of hoe het ook heet. Vind het niet erg dat deze methode jou niet bevaltt, moet je zelf weten maar open een topic en ga daar discusieren. En ik vroeg of je ermee kon ophouden aub.

Comment

Een logje is om uit te leren en waar de TS motivatie kan uithalen, zal je daarom volgen

Maar ook om andere de kans te geven je methodes bij te schaven en je tips aan te reiken.
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Training: Borst en biceps week 1

*Alleen de postieve reps worden genoemd! Bij elke set hebben we de spier tot fail getraind en afgemaakt met negatieve/rest pause.

Decline bench press

6 x 75 kg

Incline dumbell press

6/7 x 26 kg(ging wat moeizaam, doordat 28 kg niet lukte) op zoek naar de gewichten :P.

Dumbel flys

10 x 18 kg

5 minute mentale rust

Concentration curl
                    8 x 10 kg

barbell curl

8 x 20 kg

Comment

Hoe voelt die decline bench press aan? Heb nog nooit decline gedaan.
                      en hoelang duurt 1 training ongeveer?
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                        Hoe voelt die decline bench press aan? Heb nog nooit decline gedaan.
                        en hoelang duurt 1 training ongeveer?
                        Decline is heerlijk man, je voelt lekker je borst werken. Volgen yates beste borst oefening. 1 training = 1 uur, met cardio erbij. 10 min cardio

Comment

Hoe gaan jullie het oplossen als 1 van jullie niet kan trainen?
                          Dit schema vereist toch een spotter?

Ik wens jullie ieder geval succes en ik hoop dat het vruchten zal afwerpen..
                          Als je het niet probeer dan weet je het nooit...

Mocht het geen resultaat boeken is dat jammer ,maar toch ook een les en dat is ook een winst!!!

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                            Hoe gaan jullie het oplossen als 1 van jullie niet kan trainen?
                            Dit schema vereist toch een spotter?

Ik wens jullie ieder geval succes en ik hoop dat het vruchten zal afwerpen..
                            Als je het niet probeer dan weet je het nooit...

Mocht het geen resultaat boeken is dat jammer ,maar toch ook een les en dat is ook een winst!!!
                            Er is altijd wel een spotter aanwezig in de gym. Dus dat komt wel goed. En wat betreft het laatste, dat klopt helemaal.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Decline is heerlijk man, je voelt lekker je borst werken. Volgen yates beste borst oefening. 1 training = 1 uur, met cardio erbij. 10 min cardio
                              Ga het donderdag ff proberen dan. Lijkt me logisch dat je ook veel meer gewicht kunt pakken dan toch? We hebben alleen geen decline bench..maar sommige boys zetten dan een paar schijven onder die uiteinde zodat die decline wordt.
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Training: Borst en biceps week 1 - Resultaten Mr determination

Decline bench press

8x 75 kg --> kan in week 2 denk wel naar de 80kg (volgens Tal wel wat gesmokkelt, volgende week houding daarom goed in de gaten houden)

Incline dumbell press

9x 28 kg --> volgende week zeker naar de 30kg

Dumbel flys

10 x 20 kg --> volgende week 22kg, misschien wel 24kg, mits uitoefening goed blijft

5 minute mentale rust

Concentration curl
                                11x 12.5 kg

barbell curl

8 x 20 kg

Lekker getraind, mentale focus was goed. Nog een beetje zoeken naar de uitdagende gewichten, zoals te zien kan ik volgende week wel wat zwaarder.

@Kojak: waarschijnlijk zie ik je deze week, ik kom denk met Tal mee aanstaande donderdag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X