Ellies log 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ellies log 2012

2011 was voor mij een bewogen jaar, dat jaar stond in het teken van revalidatie en re-activatie. In november 2010 is er namelijk fibromyalgie (een vorm van reuma) bij me gediagnosticeerd, in 2011 heb ik 5 maanden gerevalideerd. Voor de revalidatie ben ik bijna een jaar inactief geweest, dus er moest veel ingehaald worden. Ik ben in dit jaar met behulp van een goed voedingsschema ook enkele centimeters slanker en strakker geworden. Mijn kracht is ook toegenomen en de chronische pijn is beter te hanteren. Inmiddels ben ik op een punt aanbeland waarop ik ongeveer 2 keer in de week kan krachttrainen en weer 3 halve dagen werk. Wat een verschil met een jaar geleden...

In 2012 wil ik gaan proberen dit succes vast te houden. Omdat ik ook andere aspecten van mijn leven weer aan het opbouwen ben stel ik geen grote doelen op het gebied van de sport. Mijn doel is om het resultaat van 2011 vast te houden en eventueel nog wat slanker te worden. Qua voeding eet ik deze winter op onderhoud, in de lente ben ik van plan om nog een paar weken te gaan cutten.

De grootste uitdaging bij het vasthouden van de resultaten zijn de lichamelijke problemen die veroorzaakt worden door de fibro. Ik heb een grotere kans op blessures en ontstekingen. Toch is het belangrijk om te blijven belasten, zodat de belastbaarheid hetzelfde blijft of vergroot wordt.

In deze log wil ik graag mijn trainingen gaan bijhouden. Ik zou jullie adviezen over training bij lage belastbaarheid ook zeer op prijs stellen. De laatste paar maanden ben ik erg aan het twijfelen over verschillende trainingsschema's. Mijn voornaamste probleem ligt bij het trage herstel. Vanwege dat trage herstel ben ik de laatste tijd bezig met een UB/LB schema, zodat de spieren een week de tijd krijgen om te rusten.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

succes!!!

Comment

Houd vol. Succes!
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zeer veel succes ermee.
        Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Veel succes!
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Succes !

Comment

Succes!
              Train hard or go hormone

Comment

Succes Ellie!
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

succes!
                  lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Succes Ellie! Het valt niet mee om de grenzen van je lichaam te respecteren en ze te aanvaarden voor wat ze zijn. Tegen de grens aan duwen maar niet er overheen gaan, is soms even zoeken. Succes met je zoektocht.

Comment

ElliesLog

Succes, gaan je volgen!

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                        Vanwege dat trage herstel ben ik de laatste tijd bezig met een UB/LB schema, zodat de spieren een week de tijd krijgen om te rusten.
                        Ik snap dat dan niet , als je herstel zo traag is kan je toch beter een simpele split volgen? Dan heb je 7 dage de tijd om te herstellen.

Comment

De reden dat ik UB/LB doe is omdat het dan in 2 dagen past. Meestal kom ik maar aan 2x per week KT toe vanwege energiegebrek en/of spierpijn.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                            De reden dat ik UB/LB doe is omdat het dan in 2 dagen past. Meestal kom ik maar aan 2x per week KT toe vanwege energiegebrek en/of spierpijn.
                            En hoe komt het dan dat je geen energie hebt, toch niet fibro?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              En hoe komt het dan dat je geen energie hebt, toch niet fibro?
                              Fibro zorgt voor chronische pijn, en daar krijg je minder energie van. Door pijn en stijfheid kosten veel activiteiten ook meer moeite.
                              Er zit trouwens wel een positieve lijn in, want vorig jaar had ik nog minder energie dan nu. Door pijnbestrijding en betere verdeling van activiteiten gaat dat beter.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X