Swekie's log - Reaching my goals

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als ik nu 2-3 minuten rust hou en daardoor meer reps of iets meer kg's kan pakken dan doe ik dat liever, als ik pull ups doe kan ik er na een minuut niet nog een keer 8 doen. Na 2-3 minuten rust kan ik er wel weer 8 doen, terwijl ik in die 2-3 min rust de burn blijf voelen. Dat maakt toch het verschil tussen 3 x 8 of 8 - 5- 3.

Bedankt voor je tip, ik train nu 12 weken met dit schema en op deze manier. Misschien probeer ik tussendoor wel een training met minder rust op de 2 hoofdoefeningen maar voorlopig blijf ik bij mijn plan.

Comment

Nogmaals gewicht is relatief.......gaat niet om gewicht!

Lee Labrada Talks About The Importance of Workout Intensity for Gaining Muscle - YouTube

Ik vind het moeilijk om allemaal zo uit te leggen, moet je denk een trainingen voor mee hebben gedaan.

Maar kijk het filmpje en mischien is het duidelijk. Het gaat erom dat de spier tot falen gaat.

Comment

Goed bezig man, ik ga je volgen.. Kan er vast wel weer wat van opsteken. Heb je geen foto's? Van voorheen en nu?

Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

Originally posted by Swekie View Post
          Trainingen gaan bij mij ook lekker, eerste trainingen voelden fijner in vergelijking met mijn split schema.

Training A was vandaag, vorige week kwam ik in een rush te zitten, ook deze training kreeg ik hetzelfde gevoel. Niet te houden en veel drang om door te knallen zonder rust, maar gewoon mijn rust gepakt 2-3 min op de bench en pull ups, 1-2 min op de overige oefeningen.

Dips heb ik niet toegevoegd, weet niet of ze veel toegevoegde waarde hebben. Misschien voeg ik ze in maart toe als ik weer 4 keer kan trainen.
          Dippen is in grote mate ondersteunend voor je Benchpress. Dus tip: Terug je schema inzetten
          Cutting

Comment

De spier gaat in de 3e set vrijwel altijd tot falen, soms in de 2e set al. Als ik aim voor 8-8-8 en ik haal 8-8-7 dan faalt de spier en moet hij weer herstellen en groeien.

Van het gewicht ben ik mee eens, ik ben dan ook bij een aantal oefeningen een tijd terug lager in gewicht gaan zitten omdat de uitvoering boven het gewicht staat. Als ik nu 12-12-10 haal bij een bepaalde oefening met (?) gewicht, dan ben ik erop gebrand om de volgende training 12-12-12 met dat gewicht te doen, die training daarop probeer ik dan 12-12-12 met (?)+2.5 kg te pakken. Ik moet en zal mijn vorige training dan overtreffen.

Nu moet ik wel zeggen : als ik die volgende training voel dat ik mijn uitvoering niet helemaal correct kan doen of het te ongecontroleerd gaat omdat het gewicht net iets te hoog is. Haal ik de 2.5 kg er vanaf en doe ik 12-12-12 met hele langzame negatieven om die training daarop volgend wel weer 2.5 kg erop te kunnen pakken. Dit traint persoonlijk voor mij het lekkerste, ik boek iedere training krachtwinst of kan meer reps om mijn 8-8-8 of 12-12-12 te halen.

Ik gebruik nu gewichten waarbij ik een goede uitvoering hou, gecontroleerde reps kan doen en de spier echt voel werken. Dan maakt het op de 2 hoofdoefeningen voor mij persoonlijk verschil uit tussen 1 minuut rust met 8-5-3 of 8-8-8 met 2-3 minuten rust, waabij ik kies voor de langere rust omdat ik de burn toch blijf voelen die ik ook bij 1 minuut rust voel. Na de eerste werkset pak ik meestal 2 minuten rust, na de 3 werkset vaak iets langer omdat ik dan al kapot ben.

Maar nogmaals bedankt voor je tips en filmpje !

Comment

Je hebt nu een dag voor benen (training B) maar je doet je squats op een aparte dag (training C).

Borst, rug, schouders en armen doe je op de eerste- (training A) en derde (training C) trainingsdagen.

Wat is de gedachte achter deze opzet i.p.v. UB/LB of full body""?
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik wil alles 2 keer per week trainen, maar ik kan maar 3 keer trainen de eerste 12 weken. Vandaar een UB, LB en een fullbody dag, hierdoor kan ik toch alles 2 keer per week aanpakken en kan ik als ik weer 4 keer kan trainen gewoon A-B-rust-A-B-rust-rust doen.

Ik zou ook 3 x fullbody kunnen doen maar dit traint fijner imo.

Comment

Ik wil alles 2 keer per week trainen, maar ik kan maar 3 keer trainen de eerste 12 weken. Vandaar een UB, LB en een fullbody dag, hierdoor kan ik toch alles 2 keer per week aanpakken en kan ik als ik weer 4 keer kan trainen gewoon A-B-rust-A-B-rust-rust doen.

Ok duidelijk, ik snap het.

Is het wellicht voor jou een optie om squats i.p.v. leg press te doen op trainingsdag B? Ik denk dat je daar meer profijt van zult hebben.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

ik heb ook het gevoel beter te gaan met alles 2x per week te pakken.

doe op dit moment woensdag en donderdag LB/UB en dan zaterdag tot maandag een 3daagse split. bevalt goed, wel 5 dagen trainen gewoon omdat ik daar de tijd voor heb en het niet kan laten 5x te gaan.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@ swekie

Dus je doet maar 1 werkset toch, derest is meer energieverspillen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        @ swekie

Dus je doet maar 1 werkset toch, derest is meer energieverspillen.

Talaleh... nog steeds van mening dat 2-3 minuten "te lang" is? na de post van kojak?
                        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

@Maar7en8, Als alles genoeg rust krijgt en je groeit goed waarom niet he ! Lekker 2 keer aanpakken.

@Inferno, dan zou het er zo uit komen te zien :

Squats
                          Deadlift
                          Front squats
                          Leg curl
                          Calf raises
                          Plank holds

Dat zou niet verkeerd zijn, maar ik ben na mijn squats en deadlifts al voor een groot deel leeg dus dan zou ik niet het maximale uit mijn front squats kunnen halen denk ik. Ik ga er eens over nadenken, leg press is ook niet alles namelijk.

@Talal, 1 werksetje zou ik het niet noemen. Ik warm op met 2 setjes en aim dan voor 8-8-8, bij de eerste set moet ik alle zeilen al bijzetten om de 8 te halen. 2e set lukt meestal nipt of net niet, de laatste 1-2 reps zijn erop of eronder. Bij het laatste setje, wat volgens jou dan de echte werkset is, haal ik de 8 zelden. Meestal 5-7 reps.

Wat is volgens jou een werkset Talal ? Als ik bij mijn eerste set al met moeite 8 haal en de 2e set maar net of net niet, en de 3e set niet of net niet dan zijn dat voor mij gewoon werksetjes. Jij ziet een werksetje denk ik als een set waarin je de spier helemaal afmaakt ?

Comment

@Inferno, dan zou het er zo uit komen te zien :

Squats
                            Deadlift
                            Front squats
                            Leg curl
                            Calf raises
                            Plank holds

Dat zou niet verkeerd zijn, maar ik ben na mijn squats en deadlifts al voor een groot deel leeg dus dan zou ik niet het maximale uit mijn front squats kunnen halen denk ik. Ik ga er eens over nadenken, leg press is ook niet alles namelijk.
                            Jij wilt inderdaad aan je front squat werken. De deadlift zou je dan kunnen verplaatsen naar de "full body" dag (C) en dan haal je de upright row eruit. Dat is toch een blessuregevoelige oefening.

En de SLDL kun je dan op dag B doen, dat past er goed in en ik zag dat je toch al aan het overwegen was om deze oefening naar dag B te verplaatsen. Dan zien dagen B en C er als volgt uit:

Donderdag training B : LOWER BODY
                            • Squat
                            • Front squat
                            • Stiff leg deadlifts / RDL
                            • Leg curl
                            • Seated calf raises
                            • Plank holds

Zaterdag training C : FULL BODY
                            • Squat
                            • Military press / Overhead press
                            • Deadlift
                            • Chin ups
                            • Incline/flat dumbell press
                            • Superset bicep + triceps

Het is maar een idee.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                              Talaleh... nog steeds van mening dat 2-3 minuten "te lang" is? na de post van kojak?
                              Ja dat ben ik, maximale intensiteit is gewoon erg belangrijk. En jij vroeg je af hoe je dat bepaalt, nou volgens dat filmpje zie je het maar. Dat gevoel van oh ik ben zo leeg na een set is de bedoeling maar goed.

@ swekie

ja een werkset is een set waarbij je tot echt failure gaat(powerlifters ff niet meegerekend he). Dus de spier faalt en dat zowel negatief als positief. Er is volledige controle over de movement en na failure heb je een spotter bij je. Die jou nog 2-3 reps laat doen, mischien heb je bij de 3de helemaal geen kracht en moet de spotter hem omhoog helpen. Maarja dan weet je wel dat je helemaal kapot bent.

Maarja swekie je moet het maar uit zien te vinden, ik begin hier steeds meer over te leren dat gewicht maar relatief is. Zelfs kai greene vind nog steeds dat gewicht relatief is

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                                Ja dat ben ik, maximale intensiteit is gewoon erg belangrijk. En jij vroeg je af hoe je dat bepaalt, nou volgens dat filmpje zie je het maar. Dat gevoel van oh ik ben zo leeg na een set is de bedoeling maar goed.

@ swekie

ja een werkset is een set waarbij je tot echt failure gaat(powerlifters ff niet meegerekend he). Dus de spier faalt en dat zowel negatief als positief. Er is volledige controle over de movement en na failure heb je een spotter bij je. Die jou nog 2-3 reps laat doen, mischien heb je bij de 3de helemaal geen kracht en moet de spotter hem omhoog helpen. Maarja dan weet je wel dat je helemaal kapot bent.

Maarja swekie je moet het maar uit zien te vinden, ik begin hier steeds meer over te leren dat gewicht maar relatief is. Zelfs kai greene vind nog steeds dat gewicht relatief is
                                2-3 min rust is voor BB'en echt niet teveel hoor vriendje
                                Post eens je onderzoek van waar je haalt dat 1-2 min optimaal is. En nee ik bedoel geen video... een onderzoek!

Hoe komt het anders dat PL's gespiert zijn terwijl zij zelf soms meer dan 5 min rust nemen.
                                I'm not special, but not the same as you.
                                Because I do things you will never do.
                                SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X