WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Fossah View Post
    Weer even paar bladzijden bijgelezen.. rest doe ik morgen haha ;-). Je hebt heel wat neergezet.. leuke info vermeld je man.. je pakt het goed aan! goed log ouwe! zet m op!
    Thanks, gab. Ik probeer zo goed als mogelijk uit te voeren zoals Lyle het beschrijft. De methode zal vast werken, nu moet ik het nog weten toe te spitsen op mijn eigen lichaam, zodat ik er de gewenste resultaten mee behaal.

Originally posted by gleke View Post
    Mooie en interessante log wpb. Keep it up!
    Thanks, gozer.

Originally posted by InfineGhost View Post
    Wat goed dat je, je zo goed aan het verhaal van lyle houd petje af.
    Merk je nu ook al verschil in de spiegel ??
    Ja, volgens mij heb ik alles wel zoals Lyle beschrijft, behalve dan de eiwit inname tijdens de carb-load die is hoger. Verder houd ik precies de verhoudingen, macro's en kcal aan die Lyle beschreven heeft, voor zover ik weet. Ja, ik merk zeker verschil in de spiegel. Ik heb nog geen 6-pack in rust ofzo, maar een 4-pack komt er wel tevoorschijn als ik de juiste pose aanneem en me buik aanspan en wat lucht uitblaas.

Er zijn nog geen wonderen gebeurt in die 3 weken tijd, maar ik moet maar zo denken. Al die shit is er ook niet in 6 weken aangekomen, dus er af gaan in die tijd doet het het ook niet. Ik denk toch dat ik in totaal 12 weken moet cutten wil ik er echt über ripped bij komen te zijn om bijv. er een beetje uit te zien zoals bij een beginners wedstrijd.

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Erg interessant inderdaad. Ik vraag me af of het mogelijk is om die depletion op een andere manier te doen.
    Als je doelt op het machine werk, Quibus deed zijn depletion met een barbell. Dus hij ging gewoon volgas met squatten, deadliften etc. Liever hij dan ik .

Originally posted by Wasofski View Post
    Ja aan je schema kan je blijven sleutelen, iedere keer denk je, zo dit is perfect, maar dan de week erna voeg je toch weer wat kleine aanpassingen door.

Neem je glutamine voor het slapengaan op de low carb? Ik heb dit een week gedaan, mijn slaap was niet slecht, maar tijdens de carbload is het wel veel beter.
    Ik neem enkel whey en vitaminepillen als supps, geen glutamine.

Dat sleutelen vind ik opzich wel mee, maar je bent er nooit klaar mee.. Dat maakt het wel lastig soms.
    "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Fossah View Post
      Weer even paar bladzijden bijgelezen.. rest doe ik morgen haha ;-). Je hebt heel wat neergezet.. leuke info vermeld je man.. je pakt het goed aan! goed log ouwe! zet m op!
      Thanks, gab. Ik probeer zo goed als mogelijk uit te voeren zoals Lyle het beschrijft. De methode zal vast werken, nu moet ik het nog weten toe te spitsen op mijn eigen lichaam, zodat ik er de gewenste resultaten mee behaal.

Originally posted by gleke View Post
      Mooie en interessante log wpb. Keep it up!
      Thanks, gozer.

Originally posted by InfineGhost View Post
      Wat goed dat je, je zo goed aan het verhaal van lyle houd petje af.
      Merk je nu ook al verschil in de spiegel ??
      Ja, volgens mij heb ik alles wel zoals Lyle beschrijft, behalve dan de eiwit inname tijdens de carb-load die is hoger. Verder houd ik precies de verhoudingen, macro's en kcal aan die Lyle beschreven heeft, voor zover ik weet. Ja, ik merk zeker verschil in de spiegel. Ik heb nog geen 6-pack in rust ofzo, maar een 4-pack komt er wel tevoorschijn als ik de juiste pose aanneem en me buik aanspan en wat lucht uitblaas.

Er zijn nog geen wonderen gebeurt in die 3 weken tijd, maar ik moet maar zo denken. Al die shit is er ook niet in 6 weken aangekomen, dus er af gaan in die tijd doet het het ook niet. Ik denk toch dat ik in totaal 12 weken moet cutten wil ik er echt über ripped bij komen te zijn om bijv. er een beetje uit te zien zoals bij een beginners wedstrijd.

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Erg interessant inderdaad. Ik vraag me af of het mogelijk is om die depletion op een andere manier te doen.
      Dank, inferno. Als je doelt op het machine werk, Quibus deed zijn depletion met een barbell. Dus hij ging gewoon volgas met squatten, deadliften etc. Liever hij dan ik . Waarom ik machines gebruik is vanwege de snelheid en toch ook veiligheid, denk ik.

Originally posted by Wasofski View Post
      Ja aan je schema kan je blijven sleutelen, iedere keer denk je, zo dit is perfect, maar dan de week erna voeg je toch weer wat kleine aanpassingen door.

Neem je glutamine voor het slapengaan op de low carb? Ik heb dit een week gedaan, mijn slaap was niet slecht, maar tijdens de carbload is het wel veel beter.
      Ik neem enkel whey en vitaminepillen als supps, geen glutamine.

Dat sleutelen vind ik opzich wel mee, maar je bent er nooit klaar mee.. Dat maakt het wel lastig soms.
      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Wasofski View Post

Je moet proberen zoveel mogelijk glycogeen uit de spieren te verbranden. Machines is niet noodzakelijk, maar gewoon makkelijk om niet teveel tijd te verspillen met het wisselen van gewichten want de rust is beperkt. 45-60sec TUT en 60 sec rust. Lyle geeft ook aan dat er een verschil is in de hoek hoe je je spieren aanspreekt en raadt daarom aan om borst en rug in 2 oefeningen op te splitsen.
        Dat is ook wel zo. Ik vroeg het mij meer af omdat die manier van trainen mij absoluut niet bevalt. En het gaat niet alleen om de machines maar het concept. En dan die krachtstats die naar beneden donderen ...
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
          Dat is ook wel zo. Ik vroeg het mij meer af omdat die manier van trainen mij absoluut niet bevalt. En het gaat niet alleen om de machines maar het concept. En dan die krachtstats die naar beneden donderen ...
          Je kan het ook met barbells doen hoor, Quibus deed dat ook gewoon. Als je snel bent met gewichten switchen en precies weet hoeveel je overal voor nodig hebt kan je best relatief snel door je sets heen werken, maar machines is sneller en makkelijker natuurlijk.

Er zit ook een power workout op de zondag bij eh, waar je eigenlijk bijna enkel zware compounds doet, waar dus ook de squat, deadlift, overhead press en bench press in terugkomen. De hele theorie er achter is om geen kracht in te leveren en misschien zelfs te gainen.

Ik denk dat het daar dus wel bij meevalt, ik ben dan ook niet sterk, dus voor mij zal krachthandhaving wellicht makkelijker zijn. Ik denk eerder dat een kracht achteruitgang te wijten is aan een kcal tekort en niet door de trainingsmethode. Een "cut" zal je krachtgains namelijk nooit echt ten goede komen (ervan uitgaande dat je geen roids gebruik ofzo, daar gaan vast andere regels op)..
          "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
            Die manier van trainen bevalt niemand lijkt me. Het maakt je mentaal kapot omdat je niet explosief met voldoende gewicht te werk kan gaan en verplicht bent zo lang de spieren onder spanning te houden en dit maakt je dan ook nog eens fysisch een wrak doordat je je energie voelt wegkruipen en de spieren verzuren.

Als je echt het UD2 schema wilt volgen zal je toch wel depletion trainingen moeten uitvoeren, anders zou ik opteren voor een carbcycle en je trainingen daar op afstemmen.
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

• Ik heb de jeuk ook wel eens gehad. Wel in combinatie met caffeine/yohimbine/lowcarb en protocol 4 meen ik. Paar jaar terug alweer. Niet zo zeer jeuk maar heel appart gevoel alsof er mieren onder je huid zitten. :P
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                Ik heb de jeuk ook wel eens gehad. Wel in combinatie met caffeine/yohimbine/lowcarb en protocol 4 meen ik. Paar jaar terug alweer. Niet zo zeer jeuk maar heel appart gevoel alsof er mieren onder je huid zitten. :P
                Hmm okay, ja ik weet natuurlijk niet of dat hetgeen was wat ik voelde, maar goed. Mieren onder je huid, ik zal er eens opletten de volgende cycle of ik zoiets voor elkaar kan krijgen.

Waar de fuck haal je die yohimbine vandaan? Ik las ergens dat het niet verkrijgbaar is in Nederland.. Had me best geinig geleken btw.

Commentaar: carb-load.
                Ik voel me net een koe zeg, na deze hele dag vreten stampen. Echt lean voel ik me nu niet, haha. Ik kan nog wel makkelijk steeds me huidplooien beetpakken rondom me navel, eerst lukte dat nooit, want dan moest ik me halve buik erbij pakken. De afgelopen week kan ik gewoon netjes me huid soort van "lostrekken" van de vetlaag er onder. Die mm's lijken dus volgens mij wel de goede kant op te gaan.
                "Straight outta gym"

Comment

• Week 3, UD2.0

Power workout

Back squat, low bar (3 minuten rust)
                  1 x 1 130kg (-2 reps)
                  1 x 2 125kg + 1 120kg (-5kg)
                  1 x 4 120kg + 1 120kg (-5kg, + 2 reps)
                  1 x 3 120kg (-5kg)

Barbell row (2 minuten rust)
                  1 x 3 85kg + 3 80kg ( 1 x 5 80kg de vorige keer)
                  2 x 3 85kg + 3 80kg (2 x 5 80kg de vorige keer)

Barbell bench press (3 minuten rust)
                  1 3 80kg (-7,5kg, +1 rep)
                  1 x 3 + 1 met hulp 80kg (-5kg)
                  1 x 3 + 2 met hulp 80kg (-2-3 reps)

Pull up (2-3 minuten rust)
                  1 x 3 bw+22,5kg (+2,5kg, -2 reps)
                  2 x 3 bw+22,5kg (+2,5kg, -2 reps)

Incline db press (incline bench was bezet :/) (2 minuten rust)
                  3 x 4 28kg ea

Deadlift (3 minuten rust)
                  1 x 5 130kg (+2 reps)
                  1 x 6 130kg (+3 reps)
                  1 x 3 140kg (+10kg)

Overhead press (was bezet en had geen zin meer, was al te lang bezig)
                  n.v.t.

Db Lateral raise (60 sec rust)
                  4 x 6 12kg ea (-2kg, meer op uitvoering gelet)

Standing calf raise machine (60 sec rust)
                  2 x 6 full stack (gelijk)
                  1 x 6 full stack + 15kg (+15kg)

EZ-bar curl (60 sec rust)
                  1 x 6 30kg (+5kg)
                  2 x 3 30kg (+2,5kg, -3 reps)

Close grip bench press (was bezet, dus dips gedaan)

Dips (60 sec rust)
                  3 x 6 bw

Commentaar: ik heb toch maar de squat weer als eerste gedaan, maar het voelde allemaal zo loodzwaar aan. De volgende power workout doe ik gewoon de deadlift als eerste, zodat ik indirect een soort van deload krijg voor de squat en de week daarna pak ik de squat wel als eerste. Ik wilde eigenlijk voor de 3x3-5 130kg gaan, maar na de eerste rep wist ik al dat ik de 3-5 niet zou gaan halen zonder risico op blessures, dus ego aan de kant gegooid en maar gewoon verlaagd. Klote dat dat moest, maar de deadlift ging daarentegen nog wel lekker, maar goed. Ik heb minder zwaar gelift op de squat, waardoor ik waarschijnlijk daardoor meer energie over had voor de deadlift.

De bench ging weer kut 85kg zat er niet in, 80kg ging al moeizaam.

Volgende week ben ik alweer 4 weken bezig met UD2.0 ik zal dan eens bekijken of ik kracht aan het verliezen ben, gelijk blijf of vooruitga. Dus het is misschien handig dat ik toch nog aankomende week de squat als eerste doe, zodat ik een “eerlijke” vergelijking krijg t.o.v. mijn gewichten tijdens week 1 van UD2.0

Ik heb hier even de krachtstats gepakt van beste gewichten tijdens Stronglifts en van mijn 6 weken UB/LB training die ik gedraaid heb voordat ik begon aan UD2.0. (Stronglifts is in totaal 10-15 weken geleden). Ik merkte bij sommige UB/LB na mijn stronglifts periode terugval in kracht, maar soms ook niet, dus ik heb maar de beste getallen van Stronglifts gemixt met UB/LB dagen. Kritischer qua kracht vergelijking kon ik het niet voor mezelf maken volgens mij.

Squat, low bar
                  5 x 122,5kg

Bench press
                  1 x 5 85kg

Overhead press
                  3 x 60kg

Barbell row
                  5 x 75kg

Deadlift
                  1 x 6 127,5kg

Als ik hier dus even vlug naar kijk ben ik bij de squat een paar kg kwijt aan kracht, bij de bench nu 5kg krachtverlies en bij de overhead heb ik nu even geen vergelijking. Bij de barbell row en deadlift ben ik zelfs sterker dan toen. Een echte conclusie is er dus nog niet aan te hangen hoe het gaat qua kracht.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Week 3, UD2.0

Power workout

Back squat, low bar (3 minuten rust)
                    1 x 1 130kg (-2 reps)
                    1 x 2 125kg + 1 120kg (-5kg)
                    1 x 4 120kg + 1 120kg (-5kg, + 2 reps)
                    1 x 3 120kg (-5kg)

Barbell row (2 minuten rust)
                    1 x 3 85kg + 3 80kg ( 1 x 5 80kg de vorige keer)
                    2 x 3 85kg + 3 80kg (2 x 5 80kg de vorige keer)

Barbell bench press (3 minuten rust)
                    1 3 80kg (-7,5kg, +1 rep)
                    1 x 3 + 1 met hulp 80kg (-5kg)
                    1 x 3 + 2 met hulp 80kg (-2-3 reps)

Pull up (2-3 minuten rust)
                    1 x 3 bw+22,5kg (+2,5kg, -2 reps)
                    2 x 3 bw+22,5kg (+2,5kg, -2 reps)

Incline db press (incline bench was bezet :/) (2 minuten rust)
                    3 x 4 28kg ea

Deadlift (3 minuten rust)
                    1 x 5 130kg (+2 reps)
                    1 x 6 130kg (+3 reps)
                    1 x 3 140kg (+10kg)

Overhead press (was bezet en had geen zin meer, was al te lang bezig)
                    n.v.t.

Db Lateral raise (60 sec rust)
                    4 x 6 12kg ea (-2kg, meer op uitvoering gelet)

Standing calf raise machine (60 sec rust)
                    2 x 6 full stack (gelijk)
                    1 x 6 full stack + 15kg (+15kg)

EZ-bar curl (60 sec rust)
                    1 x 6 30kg (+5kg)
                    2 x 3 30kg (+2,5kg, -3 reps)

Close grip bench press (was bezet, dus dips gedaan)

Dips (60 sec rust)
                    3 x 6 bw

Commentaar: ik heb toch maar de squat weer als eerste gedaan, maar het voelde allemaal zo loodzwaar aan. De volgende power workout doe ik gewoon de deadlift als eerste, zodat ik indirect een soort van deload krijg voor de squat en de week daarna pak ik de squat wel als eerste. Ik wilde eigenlijk voor de 3x3-5 130kg gaan, maar na de eerste rep wist ik al dat ik de 3-5 niet zou gaan halen zonder risico op blessures, dus ego aan de kant gegooid en maar gewoon verlaagd. Klote dat dat moest, maar de deadlift ging daarentegen nog wel lekker, maar goed. Ik heb minder zwaar gelift op de squat, waardoor ik waarschijnlijk daardoor meer energie over had voor de deadlift.

De bench ging weer kut 85kg zat er niet in, 80kg ging al moeizaam.

P.S. ik heb geslapen als een roos, och wat heb ik heerlijke geslapen. Wat heb ik dat de afgelopen week gemist. Fatsoenlijk inslapen.

Update qua de stand van zaken:
                    Volgende week ben ik alweer 4 weken bezig met UD2.0 ik zal dan eens bekijken of ik kracht aan het verliezen ben, gelijk blijf of vooruitga. Dus het is misschien handig dat ik toch nog aankomende week de squat als eerste doe, zodat ik een “eerlijke” vergelijking krijg t.o.v. mijn gewichten tijdens week 1 van UD2.0 en de andere gewichten die ik zojuist heb opgeschreven.

Ik heb hier even de krachtstats gepakt van beste gewichten tijdens Stronglifts en van mijn 6 weken UB/LB training die ik gedraaid heb
                    voordat ik begon aan UD2.0. (Stronglifts is in totaal 10-15 weken geleden). Ik heb hier dus de cijfers van mijn beste gewichten de afgelopen (10-11 weken, met de 3-4 weken UD2.0 niet meegerekend). Ik merkte bij sommige UB/LB na mijn stronglifts periode terugval in kracht, maar soms ook niet, dus ik heb maar de beste getallen van Stronglifts gemixt met UB/LB dagen. Kritischer qua kracht vergelijking kon ik het niet voor mezelf maken volgens mij.

Squat, low bar
                    5 x 122,5kg

Bench press
                    1 x 5 85kg

Overhead press
                    3 x 60kg

Barbell row
                    5 x 75kg

Deadlift
                    1 x 6 127,5kg

Als ik hier dus even vlug naar kijk ben ik bij de squat een paar kg kwijt aan kracht, bij de bench nu 5kg krachtverlies en bij de overhead heb ik nu even geen vergelijking. Bij de barbell row en deadlift ben ik zelfs sterker dan toen. Een echte conclusie is er dus nog niet aan te hangen hoe het gaat qua kracht.

P.S. Zou een mod het bericht hierboven willen verwijderen. Ik heb er nog dingen bijgezet, maar was te laat met editten!
                    "Straight outta gym"

Comment

• Gewichtsupdate:

Ditmaal met lichaamstype: atletisch
                      de inductie meting laten doen, dit kwam er uit:

Datum: 24-5-2013
                      Gewicht: 80kg
                      Bf%: 8,4%
                      Vetmassa: 6,7kg
                      VVM: 73,3kg
                      Lichaamsvocht: 53,1kg

Geen vergelijking met de vorige keer, omdat ik daar dus lichaamstype "standaard" had, desalniettemin.

Nu de huidplooi meting beetje teleurstellend, maar goed..

18-3-2013
                      Gewicht: 82kg
                      Bf%: 6,2% (4-punts, 17 mm's of punten oid)

24-5-2013
                      Gewicht: 80kg
                      Bf%: 6,2% (4-punts, 17 mm's of punten oid)

Dit zou betekenen dat ik geen mm's ben kwijt geraakt op de plekken waar gemeten is. Dat wil niet zeggen dat ik op andere plekken geen mm's verloren ben, maar toch. Het is niet wat je hoopt te zien als resultaten..

Enfin, geen reden tot paniek. Ik blijf gewoon zo doorgaan en maak de komende 3 weken af!

P.S. ik zal zo foto's uploaden, eindelijk!
                      "Straight outta gym"

Comment

• Zou niet te veel op die metingen afgaan. Zolang je verschil in de spiegel of op progressiefoto's ziet zit het goed.

Succes nog de komende 3 weken!
                        Ernstig noh!

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post

11-2012 lat spread

24-5-2013 Lat spread

11-2012 back double bicep

24-5-2013 back double biceps

11-2012 back Most muscular

24-5-2013 Most muscular

11-2012 Side chest

24-5-2013 side chest

11-2012 Legs

24-5-2013 Benen

Hier wat extra foto's, niet per se voor directe vergelijking.

24-5-2013 Front lat spread

24-5-2013 front double bicep

24-5-2013 side tricep

Na lang wachten hier zijn dan de foto's. Ik ben niet depleted en zit lekker vol met glycogeen.

Ik heb enkel de foto's weergeven van mijn laatste foto's. Die daarvoor geven misschien een nog groter verschil, maar het gaat om de afgelopen behaald resultaten. Ik zie dat de stand van me voeten bij de benen best afwijkt, waardoor het minder zichtbaar is het verschil. Dat is wel jammer.

Alle kritiek, commentaar is welkom. Achterliggende spiergroepen, pose verbeterpuntjes, houding verbeterpuntjes, bf% schattingen. Alles is welkom, ik omarm alle kritiek met open armen. Ik kan er enkel beter van worden..

/edit: wel jammer dat de nieuwe foto's soort van ingezoomd zijn. Daardoor is de vergelijking misschien lastiger te maken.. :/
                          Last edited by Iron Mind; 22-04-2013, 16:28.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Oh lol dikke faal. Het is uiteraard 22-5-2013 vandaag en niet 24-5-2013 zoals ik zei, hahaha!
                            "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Oh lol dikke faal. Het is uiteraard 22-5-2013 vandaag en niet 24-5-2013 zoals ik zei, hahaha!
                              /edit: Oh lol dikke faal. Het is uiteraard 22-4-2013 vandaag en niet 24-5-2013 zoals ik zei, hahaha!

Kan een mod aub, mijn 5 in een 4 veranderen bij de datums? En het hierboven staande bericht verwijderen..

Me kop is net een vergiet..
                              "Straight outta gym"

Comment

• 22-04-2013 drol.
                                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X