Die laatste kilo's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Die laatste kilo's

Hallo,

Ik ben nog nieuw hier, heb hier al redelijk wat afgelezen en zou graag even mijn eigen situatie schetsen.

Ik ben sinds een tijdje al een heleboel kilo's kwijt, maar sinds 4 jaar blijf ik op mijn gewicht staan. Ik zou graag nog een 5 kilo afslanken, niet omdat het moet maar omdat ik liever wat scherper sta.

Momenteel volg ik een fitnessprogramma met behoorlijk wat cardio, maar ik denk dat mijn voeding niet op punt staat en wil graag even jullie mening over hoe ik het beter kan aanpakken. Ik denk dat ik het typische geval ben van: liever te weinig eten en geen risico's lopen dan teveel.

Even mijn gegevens: Ik ben Vrouw, 26 jaar, 1m68 en weeg 58 kg

Ontbijt: zelfgemaakte muesli zonder suiker met noten, rozijnen, notenmelk, banaan en aardbeien

tussendoor: appel

middag: 2 bruine boterhammen met kippenwit

's avonds: volkoren pasta met groentjes, bruine rijst met groenten... kan verschillen natuurlijk maar meestal wel volwaardige pasta's, rijst en geen witte varianten.

avondsnack: stuk fruit of yoghurt

Ik geloof niet dat ik minder hoef te eten, maar kunnen jullie me enkele tips geven waar ik meer of minder van nodig heb om strakker in mijn lichaam te zitten?

Nog een klein probleempje: omdat ik 25 kilo ben afgevallen zit ik met wat huidoverschot aan mijn buik, tips of oefeningen die dit een beetje kunnen verbeteren?

groetjes en alvast bedankt!

allereerst een prima prestatie die 25 kg ! maar zou je nog meer moeten afvallen dan ?? vind dat een heel net gewicht voor iemand van 1.68 ..

verder misschien wat meer eiwitten gaan eten ipv zoveel fruit ! heb helaas niet echt heel veel ervaring op het gebied van voeding, dus misschien iemand anders ??

nogmaals respect !

Comment

Woow geweldige prestatie!

Ik echter wel bang dat je veelste weinig eet, en dat al die tijd zo aangepakt hebt waardoor de kilo's er lekker afvlogen maar het lichaam zich langzaam maar zeker ging instellen op de inname van weinig voedsel. Mijn tip is dus: ga langzaam meer eten. Veel eiwitten, veel minder fruit en rustig aan met de koolhydraten. Vet mag je ook gerust eten, zolang het niet over the top is.

Misschien kun je eens een behoefteberekening doen en dat hier samen met een voedingsschema plaatsen( met de bekende waardes er bij )

Hoelang ueb je er eigenlijk over gedaan om die25 k te lozen?

Succes!

Comment

Originally posted by Erikjager View Post
        Woow geweldige prestatie!

Ik echter wel bang dat je veelste weinig eet, en dat al die tijd zo aangepakt hebt waardoor de kilo's er lekker afvlogen maar het lichaam zich langzaam maar zeker ging instellen op de inname van weinig voedsel. Mijn tip is dus: ga langzaam meer eten. Veel eiwitten, veel minder fruit en rustig aan met de koolhydraten. Vet mag je ook gerust eten, zolang het niet over the top is.

Misschien kun je eens een behoefteberekening doen en dat hier samen met een voedingsschema plaatsen( met de bekende waardes er bij )

Hoelang ueb je er eigenlijk over gedaan om die25 k te lozen?

Succes!
        Ik heb idd een hele tijd te weinig gegeten, het ging van overeten in niks meer eten waardoor ik terug moest leren eten.

Ik ben nog steeds mijn schema aan het opbouwen naar 'normaal'. Soms weet ik echter niet goed wat 'normaal' is of wat ik nu nog mis van bouwstoffen. Vooral dat laatste vind ik belangrijk omdat ik lang roofbouw op mijn lichaam heb gepleegd. Daarom ook: als ik nu nog wat scherper wil staan, wil ik dat doen op een gezonde manier. Het is ook niet echt de kilo's die me parten spelen, ik zou vooral scherper willen staan dus puur werken op vetpercentage, wat spieren willen kweken en terug energie krijgen want dat is er met de kilo's ook afgevlogen...

Ik ben die kilo's in zo'n 4 maanden verloren, 't is al even geleden (was toen 16 jaar), maar ik herinner me nog wel dat het allemaal erg snel ging, waarschijnlijk ook de reden van mijn huidoverschot.

Ik heb even op die website in de sticky mijn energiebehoefte berekent: die komt neer op een 1664 als ik wil afvallen en 2064 voor onderhoud.

Wat raden jullie aan om eiwitten bij te nemen? En klein vraagje; waarom minder fruit, zo vreemd te horen

Bedankt iedereen! Ik ga wat meer inlezen over de eiwitten en nog wat meer trachten te eten

Comment

omdat fruit bij een bepaalde hoeveelheid geen meerwaarde meer heeft. En los van de suikers die erin zitten neemt het wel een deel van je calorieen in beslag, die je beter in eiwitten kunt stoppen.

Je ontbijt is op zich wel goed maar daar mag nog wel wat eiwit bij. ik zou er 2 gekookte eitjes bij doen.

tussendoor misschien een broodje tonijn of iets dergelijks en s'middags weer 2 eitjes met wat kipfilet

avondeten is ook wel aardig goed, volkorenpasta met groente. Gooi er een stukje vis of kip of vlees bij voor de eiwitjes en dan zit je wel goed. Kwark voor het slapen gaan en dan kom je al een heel eind denk ik.

en ga krachttraining doen, krijg je een veel strakker figuur van.

lees ook even de stickies die bij het subforum dagelijkse voeding staan. Dan weet je precies wat je eet en waarom.

Comment

Originally posted by Gorecki View Post
            Ik heb idd een hele tijd te weinig gegeten, het ging van overeten in niks meer eten waardoor ik terug moest leren eten.

Ik ben nog steeds mijn schema aan het opbouwen naar 'normaal'. Soms weet ik echter niet goed wat 'normaal' is of wat ik nu nog mis van bouwstoffen. Vooral dat laatste vind ik belangrijk omdat ik lang roofbouw op mijn lichaam heb gepleegd. Daarom ook: als ik nu nog wat scherper wil staan, wil ik dat doen op een gezonde manier. Het is ook niet echt de kilo's die me parten spelen, ik zou vooral scherper willen staan dus puur werken op vetpercentage, wat spieren willen kweken en terug energie krijgen want dat is er met de kilo's ook afgevlogen...

Ik ben die kilo's in zo'n 4 maanden verloren, 't is al even geleden (was toen 16 jaar), maar ik herinner me nog wel dat het allemaal erg snel ging, waarschijnlijk ook de reden van mijn huidoverschot.

Ik heb even op die website in de sticky mijn energiebehoefte berekent: die komt neer op een 1664 als ik wil afvallen en 2064 voor onderhoud.

Wat raden jullie aan om eiwitten bij te nemen? En klein vraagje; waarom minder fruit, zo vreemd te horen

Bedankt iedereen! Ik ga wat meer inlezen over de eiwitten en nog wat meer trachten te eten

25 kilo in 4 maanden, dat is erg snel als je het mij vraagt. Te veel fruit is inderdaad overkill, naast het feit dat er in fruit redelijk wat suikers zitten (suiker=vet) werken teveel vitamines vaak averechts. Neem liever gewoon 1 maal per dag een multi-vitamine supplement, dat kost je een tientje per 200 capsules of zo, spotgoedkoop dus.

Dus, langzaam opbouwen naar meer eten. Eet een stuk of 6 keer per dag, maar dat deed je geloof ik al. Zoals al gezegd is, ga krachttrainen om je lichaam te sterken, wees niet bang, je zult er niet binnen 2 maanden als een bodybuilder uitzien, de boel wordt enkel wat strakker en dat is wat jij wil als ik het goed heb.

Comment

Originally posted by Erikjager View Post
              25 kilo in 4 maanden, dat is erg snel als je het mij vraagt. Te veel fruit is inderdaad overkill, naast het feit dat er in fruit redelijk wat suikers zitten (suiker=vet)
              wtf haal je dat vandaan,

suiker wordt sneller omgezet in vet dan eiwitten, vetten en complexe koolydraten maar het is zeker geen vet.

fruit is hartstikke gezond maar eet het gewoon rond je training en bij het ontbijt, dan zijn suikers uit fruit prima.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                wtf haal je dat vandaan,

suiker wordt sneller omgezet in vet dan eiwitten, vetten en complexe koolydraten maar het is zeker geen vet.

fruit is hartstikke gezond maar eet het gewoon rond je training en bij het ontbijt, dan zijn suikers uit fruit prima.
                Ik bedoel ook niet dat suiker echt vet is, maar dat het snel in vet omgezet wordt indien het niet verbrandt wordt.

ik zei het verkeerd, maar bedoelde het zelfde als jij.

Fruit is inderdaad gezond maar naar mijn mening kun je het beter niet of weinig eten als het je hoofddoel is om af te vallen.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  wtf haal je dat vandaan,

Vind dit ook wel overrated. Eet een banaan in de ochtend thats it. Overtollige suikers en al die mineral en vitamines zitten er bijna niet meer in joh. Vroeger had je er nog wat aan. Voor me vitamines en mineralen gebruik ik wel een sup of verse groenten

Comment

Originally posted by STED View Post

en ga krachttraining doen, krijg je een veel strakker figuur van.
                    Dit dus.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      Vind dit ook wel overrated. Eet een banaan in de ochtend thats it. Overtollige suikers en al die mineral en vitamines zitten er bijna niet meer in joh. Vroeger had je er nog wat aan. Voor me vitamines en mineralen gebruik ik wel een sup of verse groenten
                      beetje omgekeerde wereld of niet? geen fruit eten omdat je de mineralen en vitamines al uit sups haalt?

Comment

Hallo,

Ik ben nog nieuw hier, heb hier al redelijk wat afgelezen en zou graag even mijn eigen situatie schetsen.

Ik ben sinds een tijdje al een heleboel kilo's kwijt, maar sinds 4 jaar blijf ik op mijn gewicht staan. Ik zou graag nog een 5 kilo afslanken, niet omdat het moet maar omdat ik liever wat scherper sta.

Momenteel volg ik een fitnessprogramma met behoorlijk wat cardio, maar ik denk dat mijn voeding niet op punt staat en wil graag even jullie mening over hoe ik het beter kan aanpakken. Ik denk dat ik het typische geval ben van: liever te weinig eten en geen risico's lopen dan teveel.

Even mijn gegevens: Ik ben Vrouw, 26 jaar, 1m68 en weeg 58 kg

Ontbijt: zelfgemaakte muesli zonder suiker met noten, rozijnen, notenmelk, banaan en aardbeien

tussendoor: appel

middag: 2 bruine boterhammen met kippenwit

's avonds: volkoren pasta met groentjes, bruine rijst met groenten... kan verschillen natuurlijk maar meestal wel volwaardige pasta's, rijst en geen witte varianten.

avondsnack: stuk fruit of yoghurt

Ik geloof niet dat ik minder hoef te eten, maar kunnen jullie me enkele tips geven waar ik meer of minder van nodig heb om strakker in mijn lichaam te zitten?

Nog een klein probleempje: omdat ik 25 kilo ben afgevallen zit ik met wat huidoverschot aan mijn buik, tips of oefeningen die dit een beetje kunnen verbeteren?

groetjes en alvast bedankt!
                        idd proficiat is echt chapeau ik ben van 105 naar 88 kg gegaan en weet hoe dit voelt. ;-)
                        Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Dus je weet ongeveer hoeveel kcal je zou moeten eten. Weet je ook hoeveel kcal je dagelijks ongeveer eet? Zonder dat te weten kan je ook niet weten wat je zou moeten veranderen. Dan blijf je gissen.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                            Dus je weet ongeveer hoeveel kcal je zou moeten eten. Weet je ook hoeveel kcal je dagelijks ongeveer eet? Zonder dat te weten kan je ook niet weten wat je zou moeten veranderen. Dan blijf je gissen.
                            Ik gok op max 1500... maar ik ga vandaag en morgen eens uitrekenen. Ik doe nu mijn uiterste best om wat meer te eten, gezond natuurlijk, maar daar voel ik mij persoonlijk niet lekker bij en heb dan vaak het gevoel alsof ik teveel binnenspeel om af te vallen. Nou ja, niemand die me zei dat het makkelijk zou worden

Ik heb maandag een afspraak met mijn trainer om wat meer krachttraining aan mijn schema toe te voegen want deze bestaat nu voornamelijk uit vooral cardio, ik ben benieuwd en heb er vooral zin in!

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                              idd proficiat is echt chapeau ik ben van 105 naar 88 kg gegaan en weet hoe dit voelt. ;-)
                              Da's mooi! Proficiat!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X