Mijn standpunt wat betreft het consumeren van eieren was van beging af aan duidelijk. En trouwens, ik adviseer nergens om 10 eieren te eten als ontbijt dus ik snap niet zo goed waarom dat ter sprake komt. Ook ben ik van mening dat het nuttig is om bloedwaardes te laten controleren om er zeker van te zijn dat je LDL:HDL ratio wel in orde is.
Vandaar ook dat ik dat artikel heb geplaatst waarin het volgende staat:
Aan de andere kant; jij stelt eerst dat de consumptie van verzadigde vetzuren een groter effect hebben op het verhogen van LDL cholesterol
Maar je plaatst wel een artikel waaring het volgende wordt beweerd:
Dat is verwarrend.
Trouwens, wat de verzadigde vetzuren betreft, die kun je ook niet allemaal over een kam scheren. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.
Vandaar ook dat ik dat artikel heb geplaatst waarin het volgende staat:
Maar op basis van deze uitgebreide literatuurstudie kan worden geconcludeerd dat eieren een zeer waardevolle nutritionele bijdrage leveren aan de voeding van mensen en dat er onvoldoende bewijs is om voor gezonde mensen, die zich houden aan de voedingsadviezen, een consumptie tot en met 6 eieren per week te ontraden.
Originally posted by Snuff-San
Originally posted by Snuff-San
Trouwens, wat de verzadigde vetzuren betreft, die kun je ook niet allemaal over een kam scheren. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.
Comment