Vast voedsel versus vloeibaar voedsel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by aaaido View Post
    Keto dieet
    Cutten kan prima op Keto ja. (als je ervan houdt om in ketose te komen)

Zou er nooit op bouwen.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
      Brinta, melk, havermout tussen de middag is prima eten, man! Stel dat jouw shake enkel weightgainer bevat en eiwitpoeder dan zou ik zeggen, probeer dat te vervangen door normaal voedsel zoals brinta, havermout etc. Maar dit doe jij al

Ik blijf me verbazen over sommige hoe zij gezondheid en spiermassa gainen, vet verliezen proberen los te koppelen van elkaar. De meeste mensen trainen ook gewoon om gezond te zijn, niet enkel om gespierd te worden. Simpele dingen als voedingsvezels worden vaak genegeerd. Dat is niet echt handig.

Normaal "echt" eten verdient daarom ten alle tijden de voorkeur (rijk aan vezels, vitamines, mineralen etc). Brinta, melk etc. mag dan wel vloeibaar zijn, maar het is wel "heel/echt eten" in de zin van niet bizar bewerkt.

Plus daarbij komt dat als je gewoon normaal, gezond, minder bewerkt eten eet, je je waarschijnlijker gezonder, vitaler voelt. Dat geeft je niet enkel een beter lichaam, maar ook een betere geest, lijkt mij.
      dat is nou is heel mooi gezegd. denk er net hetzelfde over!

Comment

Originally posted by aaaido View Post
        Keto dieet
        Wie bouwt er nou op keto dieet? Heb je wel eens op zero carbs geprobeerd te bouwen? Of kraam je gewoon uit wat in je opkomt

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
          Lol, ff elke dag 300gram vet eten om boven je onderhoud uit te komen.
          En als je dan ooit moet schijten........oh man, succes!
          Mind is everything.

Comment

Het is toch eigenlijk algemeen bekend dat vetten gewoon een andere vorm van energiebron is? Hoorde dat veel duurlopers/zwemmers een low carb/high fat dieet volgen.

Wat is de reden bijvoorbeeld dat je kokosolie neemt?

Comment

Kokosolie bevat juist veel verzadigde vetten. Ik zou zonnebloemolie pakken. Daar zitten veel meer meervoudig onverzadigde vetzuren in en het is ook nog eens goedkoper
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                Kokosolie bevat juist veel verzadigde vetten. Ik zou zonnebloemolie pakken. Daar zitten veel meer meervoudig onverzadigde vetzuren in en het is ook nog eens goedkoper
                Niet mij trollen aub.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  Niet mij trollen aub.
                  Hoezo zou ik je trollen? Ik meen het gewoon hoor. Wat is er zo goed aan verzadigde vetten volgens jou?

Comment

Hoezo zou ik je trollen? Ik meen het gewoon hoor. Wat is er zo goed aan verzadigde vetten volgens jou?
                    Niet zozeer verzadigde vetzuren. Maar meer in hoe die ketens zijn opgebouwd. Kokosolie bevat relatief veel korte en middellange vetzuren. Deze staan erom bekend dat ze gemakkelijk omgezet kunnen worden in energie(zie het als een schaar).

Comment

Ik vind het wel een beetje ironisch dat je voeding & dietetiek studeert en zoiets aan talalelh moet vragen :P.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        Niet zozeer verzadigde vetzuren. Maar meer in hoe die ketens zijn opgebouwd. Kokosolie bevat relatief veel korte en middellange vetzuren. Deze staan erom bekend dat ze gemakkelijk omgezet kunnen worden in energie(zie het als een schaar).
                        Korte en middellange vetzuren, oftewel: verzadigd vet. De ketens van verzadigde vetzuren zijn altijd kort tot middellang. Je schaar verhaaltje snap ik niet. Vetten hebben namelijk geen glycemische index zoals koolhydraten.

Je lichaam heeft geen verzadigd vet nodig omdat het verzadigd vet zelf kan aanmaken. Daarom zegt de gezondheidsraad dat je maar beter zo min mogelijk (onder de 10% van je totale intake) aan verzadigd vet binnen moet krijgen. Verzadigd vet is troep dat er voor zorgt dat je cholesterolgehalte stijgt

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Ik vind het wel een beetje ironisch dat je voeding & dietetiek studeert en zoiets aan talalelh moet vragen :P.
                          Ik vind het wel een beetje ironisch dat je na 1648 posts nog steeds niet weet wat begrijpend lezen inhoudt.

Comment

Ik vind het wel een beetje ironisch dat je na 1648 posts nog steeds niet weet wat begrijpend lezen inhoudt.
                            Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.

Lees dit eens: Kokosolie: de gezondste olie op aarde! « Kokos-Olie.nl

Daarnaast meen ik dat het gaat om de verhouding tussen je HDL- en LDL-cholesterol, niet perse om de hoogte, maar correct me if I'm wrong. En niet te vergeten dat verzadigd vet belangrijk is voor de aanmaak van testosteron.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                              Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.

Lees dit eens: Kokosolie: de gezondste olie op aarde! « Kokos-Olie.nl

Daarnaast meen ik dat het gaat om de verhouding tussen je HDL- en LDL-cholesterol, niet perse om de hoogte, maar correct me if I'm wrong. En niet te vergeten dat verzadigd vet belangrijk is voor de aanmaak van testosteron.
                              mbt de verhouding van HDL/LDL ben je volgens mij correct, ook de reden dat bijvoorbeeld 5 eieren per dag geen kwaad kan.

Comment

Originally posted by db96 View Post
                                mbt de verhouding van HDL/LDL ben je volgens mij correct, ook de reden dat bijvoorbeeld 5 eieren per dag geen kwaad kan.
                                Exact, en het is nog lekker ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X