havermout/brinta

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Striker NL View Post
    Oke, je zegt shake? Het klinkt echt heel lekker maar hoe maak je dat dan?
    Alles in de blender en dan in een bidon gieten ofzo ? Ben niog niet echt in de shake-wereld :P

Edit: Hoe kook je dat dan? met water in de pan en dan water afdruppelen? Net zoals rijst?
    Alles in de blender, paar minuutjes laten doen voor goed resultaat..anders heb je voornamelijk flinke brokken appel erin hangen..In het begin deed ik het netjes in een glas, nu zet ik de blenderkan gewoon aan m'n snuffert.

Even voor de duidelijkheid: de básis is 500ml melk. Met alles erin wordt het totaal volume ruim een liter. Mischien dat wat aanpassing in hoeveelheden nodig is voor sommigen

Verder 'kook' ik de havermout nooit, ik mik hem altijd in de magnetron samen met de melk. op 1000 watt 2 tot 2,5 minuut zou goed moeten zijn. Staat ook op de verpakking meestal. Dan issie 'gekookt'.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

• Originally posted by Kevf View Post
      en warme meuk shaken wil je niet, dat spuit alle kanten op. Ik kan het weten

spuit alle kanten op...? hoe komt da dan?

Comment

• Originally posted by erikv View Post
        Alles in de blender, paar minuutjes laten doen voor goed resultaat..anders heb je voornamelijk flinke brokken appel erin hangen..In het begin deed ik het netjes in een glas, nu zet ik de blenderkan gewoon aan m'n snuffert.

Even voor de duidelijkheid: de básis is 500ml melk. Met alles erin wordt het totaal volume ruim een liter. Mischien dat wat aanpassing in hoeveelheden nodig is voor sommigen

Verder 'kook' ik de havermout nooit, ik mik hem altijd in de magnetron samen met de melk. op 1000 watt 2 tot 2,5 minuut zou goed moeten zijn. Staat ook op de verpakking meestal. Dan issie 'gekookt'.
        Aha, zie daar! Maar dan is het dus eigenlijk geen shake, want je shaked niets ...

Die liter lijkt me net even teveel van het goede denk ik ^^
        Dus jou stappenplan is dus: melk + hm in de magnetron.
        Dan in blender/mixer.
        dan nootjes en appel/banaan toevoegen en klaar.?

Ongezoute nootjes lijkt me? Doen walnoten ook de klus (nog in harde omhulsel) ?

Edit: erik: hij shaked het echt neem ik aan dan :P
        18 jaar, 85~87,5 kg @ 14 bf (1.92m)

Comment

• Originally posted by Striker NL View Post
          Aha, zie daar! Maar dan is het dus eigenlijk geen shake, want je shaked niets ...

Dus jou stappenplan is dus: melk + hm in de magnetron.
          Dan in blender/mixer.
          neeeheee! Dat zijn twee aparte dingen!..zucht

Walnoten?in de schil? gewoon pinda's, stijf van de goede vetten en eiwitten.

Comment

• ok een wie durft het vraag

zet een s magere melk in je shakebaker...doe hem in de microwave zonder DEKSTEL VOOR 3 MIN

haal het eruit zet je dekstel erop en SHAKE HET

wie durft het =)

Comment

• Originally posted by sakurakilla View Post
              ok een wie durft het vraag

zet een s magere melk in je shakebaker...doe hem in de microwave zonder DEKSTEL VOOR 3 MIN

haal het eruit zet je dekstel erop en SHAKE HET

wie durft het =)
              Jij hebt het al gedaan volgens mij

Niet jegens jou SK, maar misschien dat er wat zaken opgeschoond kunnen worden zodat dit topic weer terug gaat naar zijn doel: lekkere recepten voor havermout/brinta..? (Mod, iemand?)

Comment

• Ik wil graag naast mijn Brinta bij het ontbijt (150gr. + 500ml magere melk + whey) op nog een moment van de dag Brinta nemen met magere melk om zo mijn kcal inname wat op te schroeven. Is dit een goed idee en op welk moment van de dag kan ik dit het beste doen?

Comment

• Originally posted by Gauner View Post
                  Ik wil graag naast mijn Brinta bij het ontbijt (150gr. + 500ml magere melk + whey) op nog een moment van de dag Brinta nemen met magere melk om zo mijn kcal inname wat op te schroeven. Is dit een goed idee en op welk moment van de dag kan ik dit het beste doen?
                  Kan zeker, en kan op elk moment van de dag op pwo en voor het slapengaan na.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                    Kan zeker, en kan op elk moment van de dag op pwo en voor het slapengaan na.
                    Oke thanks dan ga ik dat zeker doen! Zal vanavond of morgen eens mijn voedingschema posten..

Comment

• Vandaag 450 ml halfvolle melk met 2 schepjes suiker in de magnetron
                      dan brinta en havermout erbij.
                      Heerlijk

Comment

• Ik eet als ontbijt:

250 ml magere melk (verwarm ik in de magnetron)
                        gooi er 60 gram havermout bij en
                        1 schep 100% whey proteine (23gr proteine).

Even drie vraagjes:
                        Tijdens de cut, is het slecht veel magere melk te drinken?
                        Ik drink rond de 700ml magere melk per dag. Beter om toch over
                        te stappen naar water?

Ik las ergens dat proteine zou afbreken wanneer het in een warme
                        vloeistof zoals melk gegooit zou worden, is dit waar of maakt het helemaal niet uit?

Havermout met een koude vloeistof verteerd toch slecht, is het niet beter om havermout altijd te eten in een verwarmde vloeistof?

alvast bedankt.

Comment

• Volgens mij kan whey alleen niet zo goed tegen hogeren temperaturen. Maar ik weet eigenlijk niet vanaf hoe hoog of laag. Kan me niet voorstellen dat opgewarmde melk al te veel is.

Havermout kan trouwens ook prima met water en is beter in de cut.

Comment

• K vind trouwens een banaan in de brinta/haverm echt niet te kaken :S Eet die vruchten en nootjes wel ernaast

Kga toch nog steeds voor de halve liter melk met brinta en havermout!

Blijft toch het beste voor mij xD

Comment

• Vind gesneden banaan door mijn brinta met melk juist zorgen voor een lekker afwisselend smaakje

Comment

• Originally posted by Kevf View Post
                                Havermout kan trouwens ook prima met water en is beter in de cut.

Op moment cycle ik met 2050 en 1725kcal. Op 2050 neem ik brinta in melk en op 1725 melk en havermout. Merk dat het goed werkt die afwisseling. Brinta lijkt in de maag nog uit te zetten waardoor je boller lijkt rofl. Havermout is een drap die meteen naar de bodem zinkt dus je drinkt altijd eerst de melk :S Beiden hebben ook andere toegevoegde vitaminen&mineralen dus dat varieer je zo ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X