bcaa: beste manier om in te nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De vraag is dan toch: Is het noodzakelijk om een shake met extra bcaa te nemen? Of voldoet whey ook gewoon? Aangezien deze ook gewoon bcaa bevatten. Zoals wij weten is meer niet altijd beter.

Iemand nog reactie op het leucineverhaal?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      De vraag is dan toch: Is het noodzakelijk om een shake met extra bcaa te nemen? Of voldoet whey ook gewoon? Aangezien deze ook gewoon bcaa bevatten. Zoals wij weten is meer niet altijd beter.

Iemand nog reactie op het leucineverhaal?
      Meer is idd niet altijd beter.

Of een whey shake voldoende is, tja kan. Als de nodige amino's er ruim in zitten dan ja denk het wel.
      Denk dat het ook wel per persoon zal verschillen in hoeverre het verschil maakt.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik bepleit een lekker ochtondsjeekie met maïzena, dan heb je geen bcaa's meer nodig hoor.

Grapje Marnop

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          No offense Marnop maar eiwitsynthese is een breed uitgetest iets. Niet alleen voor bodybuilding maar het is medisch natuurlijk vrij handig te weten hoe dit werkt voor uiteenlopende doeleinden en uit niets blijkt dat het zo werkt. Je kunt het dus wel vinden of roepen maar dat maakt het niet opeens waar.

En uit welke bronnen en onderzoeksresultaten blijkt dat ik het vind of roep?
          Ik zie nooit mijn naam onder de onderzoeken staan iig. Ook niet bij de referenties.

Als iemand iets quote, wil dat niet zeggen dat ie het zelf verzonnen heeft.
          Je kan het hooguit papagaaien noemen als je het graag een negatief wilt maken.

Comment

Huh?!
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by akito View Post
              Ik bepleit een lekker ochtondsjeekie met maïzena, dan heb je geen bcaa's meer nodig hoor.
              hahaha best lekker hoor.
              Als je geen zin hebt in rijst of brood in de ochtend .... en maizena is nog steeds goedkoper dan waxy maize. Scheelt alleen wel zo'n 25% in amylopectine.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                hahaha best lekker hoor.
                Als je geen zin hebt in rijst of brood in de ochtend .... en maizena is nog steeds goedkoper dan waxy maize. Scheelt alleen wel zo'n 25% in amylopectine.
                Ik vraag me al best een tijd af trouwens, dat gomud van jou (neem aan dat het afgeleid is van gomad? ), waar bestaat dat nou eigenlijk uit?

Comment

Originally posted by akito View Post

Ik vraag me al best een tijd af trouwens, dat gomud van jou (neem aan dat het afgeleid is van gomad? ), waar bestaat dat nou eigenlijk uit?
                  hahaha GOMAD .... ik heb het ooit wel eens interessant gevonden, maar nee....een melk dieet....

Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet.... is gewoon voldoende eten groter worden en droog worden met de juiste voeding en verhoudingen. ipv te weinig eten en alleen maar kleiner worden.

Maareuhhhh we gaan wel erg off topic hier nu.....

Comment

Ging er om dat je ontbijt er bij wijze van spreken nog in zou zitten en dat voldoende zou zijn.

Daar kwam mijn reactie op.

Natuurlijk de grootste bull dat je alleen op je ontbijtje zat zou hebben.

Als je flink traint heb je gewoon ruim voldoende voeding en eiwitten nodig om te herstellen en na je training liefst zo snel mogelijk na het beschadigen van flink wat eiwit en eiwitstructuren.
                    BCAA is een mooi supplement om snel verdere spierafbraak tegen te gaan en om de eiwitsynthese te starten.

Makkelijkste is een shake verrijkt met extra bcaa omdat de bcaa het snelst opgenomen wordt.
                    Er staat daar helemaal niet dat een ontbijt genoeg zou zijn, dat maak jij ervan. Wat er staat is dat de aminozuren die je middels je ontbijt binnen hebt gekregen beschikbaar zijn in je systeem. En hetzelfde geldt voor de aminozuren uit de eiwitten die je uit maaltijden NA je ontbijt binnen hebt gekregen. Dat staat er ook bij, in het gedeelte voor de comma. Lees het nogmaals dan zie je het wel. En snap je het verschil nu een beetje? Als je het niet begrijpt dan moet je het gewoon zeggen, dan wordt het met plezier nogmaals uitgelegd.

Verder is het niet zo dat de eiwitsynthese na de training gelijk plat ligt en dat je snel die BCAA nodig hebt om het weer op te starten. Waar haal je dat nou weer vandaan?

En een shake vol gooien met nog meer BCAA is ook weer een beetje overdreven. Eet jij voor je training dan soms niet? Wat gebeurt er met de aminozuren die je via je maaltijden binnen hebt gekregen, zijn die foetsie? Waarom eet jij dan? Ik snap die obsessie met snelheid niet zo goed.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

:
                      hahaha GOMAD .... ik heb het ooit wel eens interessant gevonden, maar nee....een melk dieet....

Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet.... is gewoon voldoende eten groter worden en droog worden met de juiste voeding en verhoudingen. ipv te weinig eten en alleen maar kleiner worden.

Maareuhhhh we gaan wel erg off topic hier nu.....
                      Achja maakt toch niet uit om iets offtopic te gaan, als jij een beetje van je ervaring als wedstrijdatleet kan delen hier is dat voor iedereen die het leest mooi meegenomen toch?
                      Maar wat je het belangrijkst vindt is dat mensen dus vooral niet te weinig eten, hoe probeer je dan bv het extra vet aanzetten tot een minimum te houden, snap niet echt hoe ik dat voor me moet zien qua verhoudingen (miss heb je een voorbeeldje van hoe jij t bv bij een bepaalde atleet zou aaanpakken oid)?

Comment

Omdat Mart een kwal is die veel misinformatie en broscience verspreid. Omdat hij tof loopt te doen omdat hij op 15% een wedstrijd heeft gewonnen van een off-season bejaarde. En nu al helemaal omdat hij als enige op de wereld kan gainen en kan afslanken tegelijk (met zijn eigen magische dieet notabene). Kun je je voorstellen dat iedereen daar jaloers op is en haat zijn richting uit gooit. Nee het is zijn manier van schrijven en zijn condescending attitude die een hoop afkeer los maakt bij menig forummember. Ik geloof best dat hij een super toffe vent is in real life. Maar het lukt hem alleen niet echt om dat aan het licht te brengen via de forums.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Waarom is Mart terug? Wordt hij op de andere fora weer eens uitgekotst ofzo?

Originally posted by Kevster View Post
                          Omdat Mart een kwal is die veel misinformatie en broscience verspreid. Omdat hij tof loopt te doen omdat hij op 15% een wedstrijd heeft gewonnen van een off-season bejaarde. En nu al helemaal omdat hij als enige op de wereld kan gainen en kan afslanken tegelijk (met zijn eigen magische dieet notabene). Kun je je voorstellen dat iedereen daar jaloers op is en haat zijn richting uit gooit. Nee het is zijn manier van schrijven en zijn condescending attitude die een hoop afkeer los maakt bij menig forummember. Ik geloof best dat hij een super toffe vent is in real life. Maar het lukt hem alleen niet echt om dat aan het licht te brengen via de forums.
                          Idd.
                          En vergeet niet zijn eerlijkheid Dat hij zich voordeed als naturel, maar op DBB wel poste wat hij allemaal in zijn lijf stopte.

En net wat je zegt: het is die attitude.
                          Natuurlijk is het mooi dat hij een wedstrijd heeft gedaan. Maar als je jezelf presenteert als Mr. Superbody, en vervolgens in de oude-mannen klasse staat tussen mannen die minimaal 15 jaar ouder zijn (en hoeveel tegenstanders had hij, 2?), dan komt het gewoon allemaal net even anders over.

En betreft real life: tjah, als je graag blote harige pudding-buiken ziet, dan is het best een toffe gast ja
                          Ik geloof wel dat hij zijn best doet, maar hij komt gewoon niet zuiver over.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ff offtopic, Patries ik vind het niet leuk dat je buiten mij om ook andere mensen stom vindt. Ik dacht dat we iets bijzonders hadden maar bij de eerste de beste Marnop voelt het meteen zo gewoontjes.

Comment

Wat een haat zo vroeg op de ochtend. Waar is de menselijkheid gebleven?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                                Wat een haat zo vroeg op de ochtend. Waar is de menselijkheid gebleven?
                                https://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X