Pascal's 2e log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even een update. Ik leef nog! Even rustig geweest met loggen, want het schoot niet erg op met het pootje.

Juni:
    Ik bleef last houden van het bekende peesje/spiertje aan mijn rechteronderbeen. Even stoppen met krachttraining leek de enige oplossing. Als je vastloopt raak je ook gefrustreerd, ik zag het niet zitten maar door te blijven beunen met pijntjes.

Half juli:
    Weer zachtjes aan begonnen met StrongLifts 5x5. Omdat de pijn zo hardnekkig was heb ik besloten even vanaf nul op te bouwen. Enkele afspraken met mezelf: max 1 minuut rust, zo goed als perfecte houding is vereist.

Nu, september:

Geen pijn, minuut rust werkt lekker door, houding is nog scherp.
    Het gewicht is nog altijd laag, maar dat maakt me niet uit. Liever dit, want nu zit ik lekkerder in mijn vel dan wanneer ik met pijn train.

Oefening Gewicht
    Squat 60
    Overhead press 35
    Deadlift 60
    Bench press 37,5
    Bent over row 37,5
    Niet erg indrukwekkend, maar het voelt goed. Ik blijf aan de weg timmeren.
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

• Succes met de wederopbouw!
      181 cm 85 kg 14%
      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Heb ik je eindelijk ingehaald

Succes kerel, denk dat als je consistent weer blijft trainen je best snel weer op je oude gewichten zit. Hoop dat je pijnloos door kan blijven trainen.

Verhoog je 2,5kg of 5 kg per week?

Comment

• Moet je ook specifieke oefeningen doen zoals bv tibialis anterior raises voor een betere balans tussen buig-en strekspieren van je voeten?
          Last edited by rain; 07-09-2015, 20:25.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
            Succes met de wederopbouw!
            Dank je!

Originally posted by NickP View Post
            Heb ik je eindelijk ingehaald

Succes kerel, denk dat als je consistent weer blijft trainen je best snel weer op je oude gewichten zit. Hoop dat je pijnloos door kan blijven trainen.

Verhoog je 2,5kg of 5 kg per week?
            Inderdaad, en dat zal waarschijnlijk zo blijven. Maar dat gun ik je van harte .
            Ik verhoog nog iedere training met 2,5kg en deadlift met 5kg, het SL programma, tot ik echte weerstand voel. Dan zal ik denk ik wat trager gaan toevoegen.

Originally posted by rain View Post
            Moet je ook specifieke oefeningen doen zoals bv tibialis anterior raises voor een betere balans tussen buig-en strekspieren van je voeten?
            Nou, eigenlijk ben ik niet langs een dokter geweest. Ben zo slim geweest een zelfdiagnose uit te voeren :S...
            Hoe dan ook, ik doe nu geen aanvullende oefeningen. Maar de pijntjes zijn wel weg.
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X