Time to get Strong and Big - Fitnessecto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thanks, en ja ik doe ook ongeveer zoiets! Zal er in het vervolg iets meer nadruk op leggen, want heb het de laatste tijd afgeraffeld.

Comment

• AJ, helemaal met je eens.
      Maak niet uit wat ik UB doe, ik warm altijd mijn schouderen heel goed op.
      Heb tot nu toe dan ook nog nooit last gehad.
      Zal iedereen idd moeten doen.

Warming up altijd:

Side raises 3kg
      Front raises 3kg
      Lichte OHP 10kg

Dan opwarm set van mijn 1e oefening

Dan nog een keer die schouders herhalen, dan nog x opwarm oefening, daarna beginnen.

Originally posted by FitnessEcto
      Zal het eens filmen! Techniek op de grote oefeningen gaat de laatste tijd ook hard vooruit, ben er veel mee bezig en vaak ook regelmatig mensen er naar te kijken.
      Kijk wel uit wie je vraagt, vraag alleen te kijken als je er zeker van bent dat die persoon wat een juiste form is.
      Men heeft hier nogal verschillende meningen over :P
      Last edited by mdejonge; 11-03-2015, 18:29.
      In between obsessed periods

Comment

• Jou moet ik dus niet vragen Martijn??? Zonder grappen, ik blijf wel kritisch hoor. Daarnaast kijk ik ook wel uit wie ik het vraag. Maar zal het zeker nog filmen.

Ik warm mijn schouders zelfs op met LB trainingen, omdat je dan ook je armen/schouders gebruikt, al is dit op een andere manier.

Comment

• Vandaag LB training gehad. Afgelopen dagen extreem veel spierpijn aan mijn inner thighs gehad. Heb dit normaal nooit, en weet niet precies hoe het komt. Misschien van de deadlifts? Lijkt me sterk. Of een net iets andere houding met de squat? Benen verder uit elkaar zou het kunnen zijn. Nja, vandaag nog steeds last van maar wel gewoon gaan trainen natuurlijk.

Squat
          5*7*82,5
          Alleen eerste set (ivm spierpijn) en laatste set waren een beetje zwaar, rest ging prima.

RDL
          10x80
          8x80 --> Grip kwijt.
          Pakte overhandse grip, en die is bij mij echt extreem slecht haha. Ach, voelde wel lekker, geen zin om zwaar te gaan.

Standing leg curl
          2x10x35

Leg press, voeten hoog en liggend voor nadruk op quads
          10x180
          2x12x160
          -->Ook niet zwaar gegaan, normaal doe ik deze zo'n 40kg zwaarder. Goed op de uitvoering gelet en lekker diep gaan, heerlijk. Voel hem zo een stuk beter dan wanneer ik hem zwaarder doe. Zo is hij tevens ook nog behoorlijk zwaar.

Kuiten in leg press
          2x15x140
          2x12x140

Buik --> Voelde me niet helemaal super, beetje benauwd en misselijk en zwetend. Hierdoor niet zoveel zin in de buik en heb voor de buik enkel 3 supersets met zo'n grote bal gedaan, eerst soort crunches en daarna voeten op de bal, in een soort opdrukhouding en dan je knieen richting je borst bewegen.

Comment

• Laatste training van de week gehad, UB. Had deze dag nog niet zoveel eten op door omstandigheden, alleen ontbijt en een halve maaltijd, en dat om 14:30, toen ik ging trainen. Desondanks lekker getraind. Werd vandaag pas om half 12 wakker, vreselijk. Ik moet echt wat aan mijn ritme gaan doen hehe.

BOR
            7x5x70
            Verrassend makkelijk, ging makkelijker dan dinsdag. Waarschijnlijk omdat dinsdag mijn rug een beetje vermoeid was van de deadlift.

BP
            7x5x70
            Makkelijk, alleen de 7e set werd een beetje zwaarder. Was ook makkelijker dan dinsdag. Iemand naar de techniek laten kijken, en hier nog wat bruikbare tips uit gekregen, Meer de borst naar voren en rug activeren, BB lager in mijn handen leggen omdat ik anders mijn vuisten niet recht omhoog houd, en ik moet mijn hoofd wat rustiger houden. Verder zag het er netjes en soepel uit.

Lat pulldown
            12x55
            2x10x55

Incline DB press
            8x30
            8x32,5
            6+1(spot)x30
            Lol, was geen kracht meer over die laatste set.

MP
            5x3x37,5 Makkie, misschien dat ik er 5x5 en 8x3 van maak volgende week.

Reverse pec deck
            15x40
            2x12x47

Vanaf hier gewichten niet meer bijgehouden, teveel met mensen gepraat.

Triceps
            2 sets rope pulldown
            2 sets incline db skullcrusher
            1 set rope pulldown

Biceps
            4/5 sets ez-curl bar

Onderarmen en upper traps niet getraind, vond het niet nodig en had er niet zoveel zin in. Traps wil ik sparen voor het deadliften maandag, onderarmen voelde ik al aardig goed.

Triceps en biceps wat meer sets dan normaal gedaan omdat ik ook een dag extra rust heb in het weekend en omdat het goed voelde. Heerlijke training gehad, en nu wat eten inhalen.

Comment

• Vanwaar wil je 8*3 gaan doen? Gewoon lekker hogere gewichten gaan doen dan
              181 cm 85 kg 14%
              Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
                Vanwaar wil je 8*3 gaan doen? Gewoon lekker hogere gewichten gaan doen dan
                Dat doe ik toch ook bij de smolov? Lagere reps is meer sets. Dus lijkt me dat ik dat bij de MP ook kan gaan doen toch?
                Gewicht blijf ik lekker met 2,5kg per week ophogen, eerst aan mijn techniek werken voor ik zwaar ga. Maar 5*3 gaf me niet echt een voldaan gevoel, beetje weinig reps totaal.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                  Dat doe ik toch ook bij de smolov? Lagere reps is meer sets. Dus lijkt me dat ik dat bij de MP ook kan gaan doen toch?
                  Gewicht blijf ik lekker met 2,5kg per week ophogen, eerst aan mijn techniek werken voor ik zwaar ga. Maar 5*3 gaf me niet echt een voldaan gevoel, beetje weinig reps totaal.
                  Klinkt verstandig
                  181 cm 85 kg 14%

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
                    Klinkt verstandig
                    Misschien wordt mijn MP ooit wel net zo sterk als die van jou

Comment

• Zat er niet in deze training, was nog slaperig, gapen tussen de squats etc. Jammer. Ook 70 minuten gedaan over een training die veel sneller had gekund.

Squat
                      7x5x87,5
                      Ging wel, maar voelde zwaarder dan zou moeten, vooral de laatste sets.

DL
                      4x1x140
                      Laatste set niet gedaan, uitvoering was echt ruk. Gooi eerst mijn kont omhoog en daarna pas de mijn rug met de barbell. Toen ik dit ging proberen eruit te halen werd de uitvoering nog slechter. Laatste 2 sets ook een bolling denk ik. Damn....

Leg press
                      3x12x220
                      Makkie, ging energie over voor zware sets

Standing leg curl
                      2x10x35
                      Ook makkelijk

Seated calf raise
                      4x10x35
                      Ook makkelijk

Geen zin in buik, naar huis en eten. Ik ga geen benen meer trainen in de ochtend, dat werkt niet voor mij merk ik nu.

Comment

• Heerlijke UB training gehad vandaag, alles voelde goed.

BOR
                        8x4x75
                        Prima, niet zo zwaar. Kon gelijk even oefenen op uitvoering deadlift, omdat ik de eerste rep altijd omhoog deadlift.

BP
                        8x4x72,5
                        Lol, ben zo'n loser. Ging allemaal extreem makkelijk, wou ik de gewichten eraf halen, zie ik dat er 2,5 kg te weinig op zat. Had 75 moeten zijn.
                        1x4x75 --> Toch even voor het gevoel, dat ik wist dat ik het goed kon. Voelde wel wat zwaarder, maar nog steeds prima.
                        Uitvoering bench wordt steeds beter en ik merk dat mijn kracht ook vooruit ga nu ik hem weer doe. Geen last van de schouder meer. Hopen dat het met hogere gewichten ook goed blijft gaan.

Lat pulldown
                        2x12x55
                        10x55

Incline DB press
                        2x8x30
                        8+1spotx30

MP
                        5x5x37,5
                        Was zwaar, 4e set bijna faal. Was al gesloopt van de 8 sets bench en incline DB press. MP was al niet mijn oefening, maar na die oefeningen lijkt het helemaal nergens meer op. Set 5 ging weer goed.

Reverse db fly
                        12x6
                        10x7
                        12x6
                        Oefening kan ik ook steeds zwaarder, terwijl ik de uitvoering nog goed onder controle heb imo. Lekker.

Db skullcrusher
                        2x10x12.5
                        12x10 --> Laatste 2 reps extreem lelijk

DB curl
                        10x15
                        9x17.5
                        9x15
                        Voelde heerlijk, kracht bleef ook redelijk aanwezig in biceps, heb dit normaal nooit.

Klaar. Die 17 setjes bij de eerste twee oefeningen hakten er wel in, heb deze ook redelijk snel gedaan, in zo'n 35 minuten, inclusief opwarmsets etc.. Oefening daarna voelde ik dat ik wat minder energie over had, toch bij sommige zwaarder kunnen gaan dan de vorige training. Merk dat ik steeds voller word, kleren gaan weer strakker zitten. Vooral mijn borst en rug worden wat voller. Gewicht is nu iets boven de 78kg nuchter.

Vandaag niet aan een voedingsschema gehouden. Had er even geen zin in. Gewoon gegeten waar ik zin in had, wanneer ik dat had. Redelijk gezond gegeten, enige wat een beetje cheat was, waren 4 hamkaas croissantjes hehe.

Comment

• Gaat super lekker hier!!
                          Mooir gewichten koen.
                          zsm even samen trainen met die andere noob
                          In between obsessed periods

Comment

• Originally posted by mdejonge View Post
                            Gaat super lekker hier!!
                            Mooir gewichten koen.
                            zsm even samen trainen met die andere noob
                            Moet die andere noob eerst een keer vrij zijn op zaterdag

Dankje maat.

Comment

• Haha kunnen we beter een keer op zondag doen of door de weeks man. Anders kost me dat weer een dagloon en dat is 1/4 van mijn maandloon
                              Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Pfff begint nu al te steggelen op de bank. Matigjes dit
                                181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X