Time to get Strong and Big - Fitnessecto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanmiddag fijne en goede training gehad, LB.

Squat
    5x7x87,5
    --> Ging extreem makkelijk, krijg het idee dat ik echt sterker word op deze oefening.

DL
    5x2x120
    --> Gewicht is heel easy, beetje de uitvoering oefenen. Hopen dat Iguana me 8 april wat met de deadlift kan helpen.

Leg press
    4x15x260
    --> Absolute PR (260 is max), kan met niet herinneren dat ik ooit meer dan een paar sets met 12 herhalingen heb gedaan. Nu gewoon 4 sets met 15 herhalingen, laatste herhalingen van de laatste 2 sets waren puur op wilskracht.

Standing leg curl
    12x35
    10x40
    10x35

Standing calf raise (smith) 4 sets.
    Afgesloten met nog 2/3 oefeningen voor de buik.

Morgen UB, ben benieuwd en heb er zin in.

Comment

• Lekker man, dit zijn de trainingen. Nu doorpakken
      181 cm 85 kg 14%
      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Ik doe mijn best AJ!

Net naar de gym geweest, had nog spierpijn aan mijn biceps, triceps en borst, daarnaast ook spierpijn aan mijn rug+upper traps van de deadlift gister, dat beloofde wat voor de training.

BOR
        7x5x75
        Moeizaam door spierpijn in de rug, verder wel prima te doen.

BP
        7x5x75
        Ging ook redelijk moeizaam, vooral last van mijn triceps, flinke triceps pomp. Ik wijt dit aan het feit dat ik nog spierpijn in mijn triceps had. Al mijn setjes gelukkig wel, zonder extreme moeite, gehaald.

Lat pulldown
        12x60 --> PR
        10x60
        12x50

Incline db press
        8x30
        8x32,5
        6x35 (5e rep iets hulp spotter, dit was tevens niet nodig geweest, maar wel fijn omdat ik hierdoor de 6e rep ook nog grotendeels zelf kon pakken. Die 6e rep wel iets meer hulp natuurlijk). PR.

MP
        8x3x42,5
        Easy, kracht gaat hard vooruit op deze oefening.

Reverse db fly
        3x12x7

Triceps
        4x10-15x35-40 rope pulldown. Weet de precieze combinaties van reps en gewicht niet meer.

Ez-bar curl (gewicht excl bb)
        2x8x22,5
        8x20
        10x10 ultra slow

Pijn. Moe. Lekkere training. Vervelend dat ik nog spierpijn had, ik denk dat dit eenmalig is, normaal ben ik beter hersteld. Als het blijvend is (door bijv de zwaarder wordende smolov) zal ik het volume en/of gewicht op de ondersteunende oefeningen wat omlaag gooien.

Comment

• Alle trainingen van deze week een dag eerder omdat de gym vrijdag dicht is. Had hier van te voren niet op geanticipeerd, en aangezien ik de vorige LB wat meer had gegeven had ik nu nog spierpijn. In mijn buik en kuiten is de spierpijn nog zoveel aanwezig, dat ik deze over heb geslagen met trainen. Had weinig zin om te trainen, focus was compleet weg. Dit zal de kracht niet ten goede gekomen zijn, gelukkig wel kunnen doen wat ik heb moeten doen.

Squat
          7x5x92,5
          Eerste en laatste set redelijk lastig, rest ging prima. Oude PR staat op 5x5x95 geloof ik, deze gaat er binnenkort zeker aan.

Standing leg curl
          12x35
          2x10x40

Leg press
          3x12x260

Daarna nog de schouderstabiliteitsoefeningen.

Dat was de training alweer. Op zich wel een prima training, meer sets/herhalingen/gewicht zou averechts werken. Woensdag wil ik weer wat meer geven met LB, aangezien ik dan minimaal 1 dag rust extra heb om te herstellen.

Comment

• Je traint nu volgende week maandag ook benen? Is het dan niet wat kort dag naar de woensdag? Dan heb je maar 2 dagen rust voor de benen.

Zelf doe ik het volgende week ook weer op de zondag dan heb ik nog wat rust. Weet alleen niet of jouw gym dan open is
            181 cm 85 kg 14%

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
              Je traint nu volgende week maandag ook benen? Is het dan niet wat kort dag naar de woensdag? Dan heb je maar 2 dagen rust voor de benen.

Zelf doe ik het volgende week ook weer op de zondag dan heb ik nog wat rust. Weet alleen niet of jouw gym dan open is
              Ik weet nog niet zeker hoe de trainingen er die week uit zien, de voornaamste opties zijn:

Zondag LB
              Maandag UB
              Woensdag LB
              Donderdag UB

Of
              Dinsdag LB
              Woensdag UB
              Vrijdag LB
              Zaterdag UB

Bij het tweede zal ik 8 april dus UB doen ipv LB.

Welke van de twee het wordt ligt er een beetje aan wat voor verplichtingen ik met Pasen heb, aangezien ik thth niet kan trainen.

Comment

• Dan zou ik voor deze gaan:

Zo: LB
                Di: UB
                Wo: LB
                Vr: LB

Heb je de maandag met pasen vrij.

Al wil ik je banktechniek ook wel eens zien. Dus UB is ook wel chill
                181 cm 85 kg 14%

Comment

Dan zou ik voor deze gaan:

Zo: LB
                  Di: UB
                  Wo: LB
                  Vr: LB

Heb je de maandag met pasen vrij.

Al wil ik je banktechniek ook wel eens zien. Dus UB is ook wel chill
                  Bedankt voor het meedenken, maar is helaas niet mogelijk. Als ik op zondag wil trainen moet ik zaterdagavond of zondagochtend al naar Groningen gaan, omdat ik bij mijn ouders niet kan trainen. Dus dan mis ik heel pasen met hen. Niet dat ik iets om pasen geef, maar is meer wat zij van mij verwachten. Even afwachten dus.

Als ik dinsdag dan pas weer begin met trainen heb ik 4 rustdagen. Ene kant klote, maar andere kant ook wel fijn, omdat ik mijn lichaam dan even rust geef voor de zware weken van smolov beginnen.

Comment

• UB training gehad. Ga vanaf nu met de UB trainingen de BP en BOR omdraaien. Dit om verschillende redenen. De eerste is dat de BP prioriteit heeft, hierom wil ik er goed fit voor zijn. Daarnaast zal incline db press nu mijn 3e oefening worden ipv 4e. Met als 5e oefening MP zullen mijn schouders dus weer wat uitgerust zijn. Ik merk namelijk dat met de MP mijn schouders nog moe zijn van de incline DB press.

De volgorde wordt dan:
                    BP
                    BOR
                    Incline DB press
                    Lat pulldown
                    MP
                    Achterkant schouders
                    Triceps
                    Biceps
                    (Upper traps)
                    (Onderarmen)

Laatste twee zijn optioneel.

Vandaag een andere volgorde aangehouden omdat het heel druk was. Het is niet anders.

BP
                    8x4x80
                    Ging extreem makkelijk, zat zoveel meer in! Alleen de laatste set was zwaar. Hier was het niet eens de borst die begon te protesteren, maar de (front) schouders. Ik had voor ik begon met trainen al wat vermoeide schouders. Ben benieuwd hoeveel erin zit met uitgeruste schouders! Ga hier de komende weken sowieso heel veel PR's op zetten.

BOR
                    8x4x80
                    Faalde extreem hard, ging de laatste sets momentum gebruiken. Viel vies tegen als tweede oefening, hopen dat het volgende week wat beter gaat.

Lat pulldown
                    12x60
                    8x65 --> PR
                    10x50
                    Alle sets, bij de laatste reps wat cheat/momentum. Doe dit altijd bij latpulldown, bevalt wel goed. Ik verzuur namelijk heel snel bij deze oefening, ook met lager gewicht.

Incline DB press
                    8x30
                    8x32,5
                    7x35 --> PR
                    Yess, die laatste set was echt heerlijk! Best lang rust gehouden voor deze set (3-4 min), wilde er alles uit halen wat erin zat.

MP
                    5x5x42,5
                    Eerste sets easy, laatste sets lastig. De schouders waren op dit punt helemaal op.

Reverse machine fly
                    4 sets, 10-12 reps.

Incline db skullcrusher
                    3x12x10
                    Laatste set, laatste 2 reps dumbells tegen elkaar gehouden omdat ik hem anders niet kon.

DB curl
                    10x17,5
                    6x20 Fail

Hammer curl
                    10x15
                    7x15

Helemaal op. Heerlijke training, muv BOR. Nu even aankijken of de vermoeide schouders een eenmalig iets is, of dat het blijvend is. Als het blijvend is volume op MP omlaag. Kan ook komen door de schouderstabiliteitsoefeningen van gister dat mijn schouders wat vermoeid waren.

Even een vraag over de rug. Zijn de BOR, Lat pulldown en 1x per week deadlifts genoeg om mijn hele rug evenredig aan te spreken? Of kan ik de lat pulldown beter 1x per week vervangen voor een andere oefening?

Comment

• Nice man, leuk om te zien dat je elke keer zo enthousiast bent over je trainingen *that feel

Comment

• Originally posted by generation_iron View Post
                        Nice man, leuk om te zien dat je elke keer zo enthousiast bent over je trainingen *that feel
                        Haha, helaas niet elke keer. Maar de laatste tijd gaan de trainingen inderdaad erg goed. Ik ga vaker PL-schema's in mijn trainingen inwerken.

Daarnaast ben ik gelukkig ook niet meer zo autistisch bezig met voeding, ik kan nu gewoon af en toe cheaten zonder me schuldig te voelen. Voelt veel beter zo, voor resultaat zal het nauwelijks uitmaken.

Comment

• Die bank gaat GOED!!

PL heeft een belangrijke plek in elk schema vind ik. Die krachtoefeningen geven mij elke training weer een drive, dat is gewoon heerlijk.

Als jij "cheat" doe jij het dan binnen je macro's dus via IFYM?
                          181 cm 85 kg 14%

Comment

Die bank gaat GOED!!

PL heeft een belangrijke plek in elk schema vind ik. Die krachtoefeningen geven mij elke training weer een drive, dat is gewoon heerlijk.

Als jij "cheat" doe jij het dan binnen je macro's dus via IFYM?
                            Gaat inderdaad lekker.

En ik doe het deels IIFYM, laatst een grote bak havermoutpap en 2 eieren vervangen voor één pizza. Helaas kreeg ik in de avond weer honger en ging die bak havermoutpap er alsnog in. Heb de laatste tijd sommige dagen echt een onstilbare honger. En ik vind niet dat je honger moet hebben in een bulk, dan moet er extra voedsel in.

Daarnaast zit ik ook 'maar' op zo'n 3700 kcal. Ik mag met bulken iets hoger zitten, dus het is niet erg om soms wat extra's binnen te krijgen. Heb vorige week sowieso wat 4000kcal+ dagen gehad.

Comment

• Je zou pull ups chin ups kunnen doen
                              Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Originally posted by east1977 View Post
                                Je zou pull ups chin ups kunnen doen
                                Ja, pull ups kan ik er inderdaad in gaan verwerken. Gekozen voor lat puldowns omdat ik dacht dat pull ups na de BOR niet meer zo goed zouden gaan. Nu ben ik er echter wat meer aan gewend dus moeten pull ups te doen zijn.

Chin ups vind ik een verschrikkelijke kut oefening, voel hem altijd meer in mijn biceps dan in mijn rug. Zou deze echter ook nog eens een keer kunnen proberen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X