Borstspieren trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by melvinafca View Post
    Mensen die zeggen dat decline geen nut heeft onderbouw t ff voor ons?
    Ik heb het niet gezegd in dit topic maar ben wel van mening dat ze geen nut heeft. Zijn meerdere vids van mensen op youtube die er heel wat van kennen en ze zeggen allemaal dat decline bench zorgt dat je saggy tits krijgt.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Je moet niet jouw kleine borstspier willen trainen tenzij je jouw rug net zo goed meetrained, anders ontstaat er grote kans dat je een TOC ontwikkeld. (Is niet ongewoon bij mensen die veel borst oefenningen doen). De Grote borstspier is een 3 delige (ontspringt van het borstbeen,sleutelbeen en schede van de rechtebuikspieren) romp-bovenarm spier, die zorgt voor de adductie van de bovenarm, (binnenwaartse) endo-rotatie en anteflexie. De kleine borstspier is daarentegen een romp schoudergordelspier die zorgt voor de protractie (je schouder naar voren), de kleine borstspier loopt over een belangrijke zenuwvaatstructuur en is een toniserende spier. Wanneer je deze dus veel en zware trainingsprikkels geeft verhoogt de spierspanning en verkort hij waardoor deze structuren beknelt en dan ben je verder van huis . Je zal zeker niet de eerste zijn, dus blijf lekker bij de pecdec en wanneer je dan toch met losse gewichten trained gebruik dan de armen zoveel mogelijk, ontzie de protractie een beetje en train je rug minstens zoveel als je borst.

Comment

Ik doe momenteel:

- Bench press
        - incline bench press
        - incline dumbell press
        -dumbell flyes

en zijn dumbell flyes niet voor de groote en wijdte van je borst en de rest voor de dikte?

Comment

Originally posted by Dexie View Post
          En ik vind dumbell press fijner dan bench, voel meer plus in mijn crappy sportschool is er maar 1 barbell en die is vaak bezet.
          Als thuistrainer ken ik het niet anders dan met dumbells werken, merk dat het wat meer spieren betrekt dan alleen borst. Mag ze alleen niet stoer laten vallen, gaat mijn tegelvloer eraan...

Huidige borst/arm training
          hoofd: flat press en incline press
          assist: 2 series van tricepdips, hammercurl, closegrip press en bicepcurl.
          Daarna kan er geen pushup meer vanaf.....

Comment

wil niet zeggen dat het geen nut heeft maar zou eerder incline doen aangezien je borst dan voller oogt, onderkant groeit al snel genoeg en hou toch liever van een mooie ronding, is maar net waar jij je prioriteit op zet.
            De 1 vind lang haar mooi en de andere kort het is dus maar wat jij wilt bouwen aan je lichaam om een ideaal beeld van je zelf te creëren.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
              Ik heb het niet gezegd in dit topic maar ben wel van mening dat ze geen nut heeft. Zijn meerdere vids van mensen op youtube die er heel wat van kennen en ze zeggen allemaal dat decline bench zorgt dat je saggy tits krijgt.
              Die saggy tits ben ik het op zich mee eens als je GEEN incline oefeningen doet en voornamelijk decline doet. Als je het goed verdeelt, dus zowel incline, flat als decline moet het geen probleem zijn.

Originally posted by Polyfemos View Post
              Ik doe momenteel:

- Bench press
              - incline bench press
              - incline dumbell press
              -dumbell flyes

en zijn dumbell flyes niet voor de groote en wijdte van je borst en de rest voor de dikte?
              Volgens mij wel. Voel de flyes altijd in de buitenkant van mijn borst zegmaar. Doe je die flyes dan low incline of niet?
              Last edited by Jay1993; 08-05-2012, 08:36.

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post

Volgens mij wel. Voel de flyes altijd in de buitenkant van mijn borst zegmaar. Doe je die flyes dan low incline of niet?

ik doe mijn flys wel low incline en vind dat fijn als ik hem gewoon incline doe is het net of ik mijn borst niet gebruik maar mijn schouders...
                Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
                musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
                  ik doe mijn flys wel low incline en vind dat fijn als ik hem gewoon incline doe is het net of ik mijn borst niet gebruik maar mijn schouders...
                  Hoeveel triceps oefeningen doe jij dan nog na je borst getraind te hebben. Ik doe zelf nog dips en close grip bench press of is dat te veel triceps oefeningen.

Comment

Hoeveel triceps oefeningen doe jij dan nog na je borst getraind te hebben. Ik doe zelf nog dips en close grip bench press of is dat te veel triceps oefeningen.
                    ik doe 4 a 5 borst oefeningen en daarna nog 3 triceps
                    -rope pull down
                    -lat pull down (alleen dan met je rug van de hand naar beneden toe voor beetje onderarm pakken)
                    -dippen (is ook nog eens borst maar vooral triceps.

Comment

ik doe 4 a 5 borst oefeningen en daarna nog 3 triceps
                      -rope pull down
                      -lat pull down (alleen dan met je rug van de hand naar beneden toe voor beetje onderarm pakken)
                      -dippen (is ook nog eens borst maar vooral triceps.
                      Ja doe ik eigenlijk ook 4 a 5 borstoefeningen en 3 triceps, dit lijkt misschien wat veel maar als je beide spiergroepen 1 keer per week traint is het prima denk ik zo. Hoe kun je met dippen dan je borst pakken, want die doe ik zegmaar thuis met 2 bankjes, moet je dan iets van voorover hangen.

Comment

Ja doe ik eigenlijk ook 4 a 5 borstoefeningen en 3 triceps, dit lijkt misschien wat veel maar als je beide spiergroepen 1 keer per week traint is het prima denk ik zo. Hoe kun je met dippen dan je borst pakken, want die doe ik zegmaar thuis met 2 bankjes, moet je dan iets van voorover hangen.
                        ja helemaal goed als je voorover hangt train je ook je borst mee ja. Maar het is nog wel te doen na de borst training.

Comment

ja helemaal goed als je voorover hangt train je ook je borst mee ja. Maar het is nog wel te doen na de borst training.
                          Geen idee eigenlijk, het schema van de borstspieren heb ik pas 1 keer gedaan dus vandaar dat ik er veel vragen over stelde Bij de dips voel ik eerlijk gezegd alleen mijn triceps en de grote borstspier pak ik al mee door decline bench press, dus ik denk dat ik het bij dips hou waarbij ik mij op mn triceps focus. Ik ga het nog wel proberen hoor of het na de borsttraining lukt om de dips voorover te doen

Comment

Maakt het trouwens uit in welke volgorde ik de borstoefeningen doe, is het bijvoorbeeld beter om eerst met de flyes te beginnen of juist te benchpressen?

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                              decline pak je meer borst minder triceps, dorian yates weet wel meer van trainen dan die mensen die het "echt" allemaal weten

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-and-guts.html doe me een plezier en kijk het eerste filmpje (daar legt hij uit over decline)
                              There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                                decline pak je meer borst minder triceps, dorian yates weet wel meer van trainen dan die mensen die het "echt" allemaal weten

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-and-guts.html doe me een plezier en kijk het eerste filmpje (daar legt hij uit over decline)
                                Ik zie zo gauw geen filmpje om eerlijk te zijn, alleen een of ander document die je met 2shared moet downloaden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X