Filmen van lifts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by novium View Post
    Ik bedoelde dat de arch op zich geen nut heeft (volgens mij - ben geen expert). Uiteraard wordt je sterker/gespierder als je meer gewicht toevoegt bij een grote arch. Ik zie alleen geen reden om met een grote arch te benchen tenzij je zoveel mogelijk gewicht omhoog wil krijgen. Ik zou de bench press dus gewoon "flat" uitvoeren, met een rechte rug maar dan met minder gewicht.

Ik bedoel hiermee dat de bar geen verticaal pad omhoog volgt, maar een diagonaal pad: de bar gaat bij de borst omhoog en komt dan boven in het eindpunt meer richting het gezicht, zoals diegene in dat filmpje deed.

Van speciale manieren om zoveel mogelijk gewicht omhoog te krijgen wordt een mens niet sterker. Van een verkorting van de ROM, bijv word je niet sterker maar je kunt wel meer gewicht tillen.
    Arching zorgt er net voor dat je veiliger kan bench pressen.
    lees nummer 3 hier eens: T NATION | Shoulder Savers - Part 1

En je laatste punt:
    Slaat nergens op.
    Dat is als zeggen dat een speerwerper zijn techniek volledig moet vergeten want zijn techniek zorgt ervoor dat hij verder kan gooien.
    Iemand die aan pingpong doet mag geen effecten gebruiken want dat maakt het onnatuurlijk moeilijker voor de tegenspeler.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

• Iguana, die deadlift was nice.
      Hoe gaat het nu met je knie?

Comment

• Originally posted by axel1994 View Post
        Arching zorgt er net voor dat je veiliger kan bench pressen.
        lees nummer 3 hier eens: T NATION | Shoulder Savers - Part 1
        Is wel een interessant artikel, dat 2e filmpje is zo te zien wat ik bedoel met diagonaal liften.

Comment

Ik bedoelde dat de arch op zich geen nut heeft (volgens mij - ben geen expert). Uiteraard wordt je sterker/gespierder als je meer gewicht toevoegt bij een grote arch. Ik zie alleen geen reden om met een grote arch te benchen tenzij je zoveel mogelijk gewicht omhoog wil krijgen. Ik zou de bench press dus gewoon "flat" uitvoeren, met een rechte rug maar dan met minder gewicht.

Ik bedoel hiermee dat de bar geen verticaal pad omhoog volgt, maar een diagonaal pad: de bar gaat bij de borst omhoog en komt dan boven in het eindpunt meer richting het gezicht, zoals diegene in dat filmpje deed.

Van speciale manieren om zoveel mogelijk gewicht omhoog te krijgen wordt een mens niet sterker. Van een verkorting van de ROM, bijv word je niet sterker maar je kunt wel meer gewicht tillen.
          Wil je nu zeggen dat jij bencht zonder arch??
          En voor de rest ga ik niet nog eens alles herhalen, je blijft gewoon met juist dezelfde argumenten komen die ik al weerlegd heb.
          En je moet juist diagonaal liften dan, als je dat daarmee bedoelt.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Ik zou de bench press dus gewoon "flat" uitvoeren, met een rechte rug maar dan met minder gewicht.
            Wat je daarmee bereikt is dat de borstpieren minder betrokken zijn bij de beweging en de schouders juist meer. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

• Originally posted by nbtp View Post
              Wil je nu zeggen dat jij bencht zonder arch??
              Nee, met een natuurlijke kromming. (rechte rug=rug met natuurlijke kromming)

En je moet juist diagonaal liften dan, als je dat daarmee bedoelt.
              Ook op de manier van Starting Strength?

Comment

• toch ook maar een een filmpje posten!
                Hier me clean en press: https://www.youtube.com/watch?v=9aJIUiqZCSg

Comment

• impressief!

Comment

• Originally posted by Angelo070 View Post
                    toch ook maar een een filmpje posten!
                    Indrukwekkend! In welke sportschool train jij trouwens? Ik zie dat jij in Rijswijk woont.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Indrukwekkend! In welke sportschool train jij trouwens? Ik zie dat jij in Rijswijk woont.
                      Dankjewel! ik train bij lucardi sports in rijswijk

Comment

• Erg nette lift!
                        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
                          Erg nette lift!
                          Bedankt man! Me log zit nu op 140 dus kwa gewicht kan in nog zwaarder alleen kan hem dan niet cleanen haha!
                          Dus nu even werken aan de clean en dan hoop ik snel een nieuw filmpje te posten.

Comment

• https://www.youtube.com/watch?v=XgjI...e_gdata_player

Filmpje van me 140 kg loglift

Comment

• Originally posted by Angelo070 View Post

Filmpje van me 140 kg loglift
                              Sterke prestatie!
                              - Dave Tate

Comment

• Sterk!
                                Ligt er een log in je gym of waar heb je deze gedaan?
                                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X