Filmen van lifts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stijnel View Post
    pas wel op voor die teentjes met die sumo DL leek me heel close

wel props hoor
    Ik zou me niet druk maken om de teentjes. Zou me eerder druk maken dat hij bij de squat niet vanuit zijn benen omhoog gaat. Zijn onderrug treed als eerst in werken en zie je zijn heup omhoog komen. Staat dan half opgevouwen eer zijn benen in werking treden.

Correcte uitvoering is dat je rug/heupen redelijk neutraal blijven en alles met de benen gedaan wordt en het bovenlichaam dus gelijkmatig recht komt te staan.

Met zijn uitvoering...niet echt prettig voor de rug en heupen. Hij maakt er een halve goodmorning van o.O

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      je onderarm/pols staan niet in een rechte lijn. En hoe laag je touched is afhankelijk hoever je de ellebogen naar binnen laat komen. Ook afhankelijk van de anatomie. Iemand met lange armens is gewoon fucked. Iemand met korte stompjes zoals mij kan de barbel gewoon net onder de borst en boven de buik touchen. Verder zag het er redelijk goed uit.
      Merci
      Ik probeer al een tijdje te letten op men pols/onderarm.
      Ik vind het moeilijk te corrigeren maar het zal me wel lukken.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Is close grip niet binnen schouderbreedte?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          Is close grip niet binnen schouderbreedte?
          Ik heb men duim bij de close grip altijd net langs of net op het gladde gedeelte.
          Dit is tevens een heel stuk kleiner dan men normale grip.

Ligt maar net aan je definitie van close grip denk ik

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
            Ik heb men duim bij de close grip altijd net langs of net op het gladde gedeelte.
            Dit is tevens een heel stuk kleiner dan men normale grip.

Ligt maar net aan je definitie van close grip denk ik
            Verklaart een hoop van wat ik zag.

Probeer eens met je pink op de gladde ring te pressen. Komt de barbel ook vanzelf hoger op je borstbeen ipv navel. En dan gebruik je ook meer spiergroepen waardoor je meer kunt pressen. Dan houdt je ook betere spanning als je de schouderbladen naar achter trekt. Want nu schoot alles los op moment dat je ging liggen.

Comment

Verklaart een hoop van wat ik zag.

Probeer eens met je pink op de gladde ring te pressen. Komt de barbel ook vanzelf hoger op je borstbeen ipv navel. En dan gebruik je ook meer spiergroepen waardoor je meer kunt pressen. Dan houdt je ook betere spanning als je de schouderbladen naar achter trekt. Want nu schoot alles los op moment dat je ging liggen.
              Dat is de grip die ik normaal gezien gebruik voor gewone bench presses (alle, normaal hou ik mijn ringvinger op de gladde ring, zal een 76 cm zijn tussen duimen, net niet de maxtoelaatbare)

Dan zou er toch niet veel verschil zitten in gewone grip vs close grip?
              Last edited by axel1994; 17-12-2012, 20:47.

Comment

Meer verschil dan je denkt. Hoe smaller je pakt hoe meer je ellebogen naar binnenkomen en de stang op je buik touched. Zo press je merendeels vanuit de triceps/schouders. Pak je hem breder dan gebruik je ook de borst en bovenrug. En kun je beter spanning in je lichaam opbouwen en behouden.

Welke bond druk jij voor? Het IPF staat gewoon toe dat je met de pink op de ring drukt. PINK dus niet de ringvinger.

Comment

Meer verschil dan je denkt. Hoe smaller je pakt hoe meer je ellebogen naar binnenkomen en de stang op je buik touched. Zo press je merendeels vanuit de triceps/schouders. Pak je hem breder dan gebruik je ook de borst en bovenrug. En kun je beter spanning in je lichaam opbouwen en behouden.

Welke bond druk jij voor? Het IPF staat gewoon toe dat je met de pink op de ring drukt. PINK dus niet de ringvinger.
                  Ik heb nog geen wedstrijden gedaan.
                  Maar ik ben van plan naar de IPF te gaan.

Ik zal volgende keer dan eens breder gaan.
                  Moet volgende week 5x5x87.5 doen.

edit: ik dacht dat de gladde ringen 81cm uit mekaar stonden. foutje dus.
                  Last edited by axel1994; 17-12-2012, 20:59.

Comment

Pinky bench press is geen close grip bench, en volgens mij was axel hier toch aan het close grip benchen als assistance voor zijn regular bench.
                    En je mag bij de IPF met de handen tegen elkaar aan drukken als je wilt, of het verstandig is is een andere vraag.
                    Als je je ellebogen langs je lichaam houdt kun je ook gewoon hoger touchen hoor, het is maar net waar je je ellebogen naartoe brengt.
                    265sq/240bench/250dl

Comment

Ik zou me niet druk maken om de teentjes. Zou me eerder druk maken dat hij bij de squat niet vanuit zijn benen omhoog gaat. Zijn onderrug treed als eerst in werken en zie je zijn heup omhoog komen. Staat dan half opgevouwen eer zijn benen in werking treden.

Correcte uitvoering is dat je rug/heupen redelijk neutraal blijven en alles met de benen gedaan wordt en het bovenlichaam dus gelijkmatig recht komt te staan.

Met zijn uitvoering...niet echt prettig voor de rug en heupen. Hij maakt er een halve goodmorning van o.O
                      Heeft niets te maken met benen die niet gebruikt worden of onderrug die als eerst gaat werken of meer van dat soort onzin, maar alles met spanningsverlies en het niet hoog (kunnen) houden van de borst.
                      Heupen neutraal blijven? Bijna alles komt vanuit de heupen bij een low bar squat.
                      265sq/240bench/250dl

Comment

Originally posted by stijnel View Post
                        pas wel op voor die teentjes met die sumo DL leek me heel close

wel props hoor
                        heb nog de volle 2 cm over zu
                        jr -83kg

Comment

Vind je close grip er stukken beter uitzien dan je reguliere bank axel en denk niet dat je er bepaald minder mee drukt hoewel je rom haast dubbele is

Ohja en vanaf 2013 mag je in ipf ook lager touchen dus maakt niet zoveel uit. Weet alleen niet helemaal duidelijk of deze aanpassing ook geld voor raw, aangezien de reden voor aanpassing is dat het moeilijk te zien is waar je raakt met shirts.
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Jep, geldt ook voor raw.
                            265sq/240bench/250dl

Comment

lekker naar de navel zakken dus!
                              Groeten

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                                Vind je close grip er stukken beter uitzien dan je reguliere bank axel en denk niet dat je er bepaald minder mee drukt hoewel je rom haast dubbele is

Ohja en vanaf 2013 mag je in ipf ook lager touchen dus maakt niet zoveel uit. Weet alleen niet helemaal duidelijk of deze aanpassing ook geld voor raw, aangezien de reden voor aanpassing is dat het moeilijk te zien is waar je raakt met shirts.
                                Het voelt eerlijk gezegd ook beter.
                                Het voelt sneller en ik kan beter spanning houden onderin.
                                Ik had enkel het gevoel dat ik heel laag raakte.

Ik ga toch zeker kunnen opbouwen naar 5x5x90 met redelijk gemak.

Ik ga deze week eens kijken bij de bench press. Hoe wijd ik mijn grip kan krijgen terwijl ik nog steeds een beetje men ellebogen tuck en men voorarm verticaal blijft.

En hoe ver staan die ringen nu uit mekaar op een normale barbell?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X