Trainingslog voor iedereen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tompsen View Post
    waar is een schema van rippetoe te vinden met alleen dumbells dan?
    Beetje fantasie gebruiken
    No means Try Again

Comment

• Ik ben na vijf weken niet trainen vanochtend maar weer eens gegaan. Leek me verstandig fullbody te gaan doen, relatief licht.

Alles 3x10

Box squat, 50 kg
      SLDL, 60 kg
      LPD, 40 kg
      Db bp hammer grip, 2x12kg
      Chest supported db row, 2x16kg
      St MP, 20 kg

Daarna 6 minuten HIIT, toen was ik wel klaar.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Zo,, 5 weken niets? Dat had ik niet verwacht van jou. Nou succes met het oppikken van de draad!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by Pinada View Post
          Ik ben na vijf weken niet trainen vanochtend maar weer eens gegaan. Leek me verstandig fullbody te gaan doen, relatief licht.

Alles 3x10

Box squat, 50 kg
          SLDL, 60 kg
          LPD, 40 kg
          Db bp hammer grip, 2x12kg
          Chest supported db row, 2x16kg
          St MP, 20 kg

Daarna 6 minuten HIIT, toen was ik wel klaar.

Kom op hou de motivatie erin he.. je was een van de sterkste vrouwen..
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by Checker View Post
            2 uur lang Jiu Jitsu + Krav Maga zie ik ook als stevige workout
            Ik wil ook Jiu Jitsu doen.. lijkt me gaaf om te doen.

Comment

• Is ook leuk. Maar krav maga is nog net iets effectiever.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Zo,, 5 weken niets? Dat had ik niet verwacht van jou. Nou succes met het oppikken van de draad!
                Tja, anderhalve week strontziek, toen had ik nog een halve week voor de vakantie en die ging op aan allerlei dingen afmaken en regelen en vervolgens vakantie...

Originally posted by kojak View Post
                Kom op hou de motivatie erin he.. je was een van de sterkste vrouwen..
                Dit impliceert dat ik last zou hebben van motivatie-gebrek. Is geenszins het geval .
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                  Is ook leuk. Maar krav maga is nog net iets effectiever.
                  Effectiever en harder, draait er puur om je tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen. Alles mag zolang het wettelijk is toegestaan, trappen of stoten naar het kruis, ogen uit prikken etc. het mag allemaal. Ik ben daar 2 jaar geleden via een vriend van mij mee in contact gekomen en het is het enige zelfverdedigingssysteem wat daadwerkelijk iedereen in de praktijk kan brengen zonder jaren getraind te hebben.

Jiu jitsu beoefen ik al vanaf me 6e (ben er nu bijna 23) ben daar mee in aanraking gekomen door mijn vader die hier nog altijd les in geeft. Jiu jitsu is heel erg technisch en net als alle andere Oosterse vechtkunsten ook gericht op mentale ontwikkeling.

Persoonlijk zou ik in een noodsituatie eerder terugvallen op mijn jiu jitsu technieken dan op krav maga, maar dat komt door de ervaring. Als het je niet om techniek, mentale ontwikkeling en verdiepen in een sport draait maar puur om een zelfverdegingssysteem is krav maga een hele goede en effectieve oplossing.
                  “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

• Originally posted by Pinada View Post
                    Tja, anderhalve week strontziek, toen had ik nog een halve week voor de vakantie en die ging op aan allerlei dingen afmaken en regelen en vervolgens vakantie.
                    En? Goede vakantie gehad? Zeker net het land uit geweest toen het mooi weer was in Nederland?
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Originally posted by niet_hier View Post
                      En? Goede vakantie gehad?
                      Jazeker.

Originally posted by niet_hier View Post
                      Zeker net het land uit geweest toen het mooi weer was in Nederland?
                      Geen flauw idee.

Comment

• had donderdag(benendag) een inzakkertje en was doodmoe. als straf tegen mijn principies in ga straks mijn benen helemaal naar de tering trainen met als gevolg de hele dag voetbal kijken omdat ik waarschijnlijk niet meer zo goed kan lopen.
                        sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Effectiever en harder, draait er puur om je tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen. Alles mag zolang het wettelijk is toegestaan, trappen of stoten naar het kruis, ogen uit prikken etc. het mag allemaal. Ik ben daar 2 jaar geleden via een vriend van mij mee in contact gekomen en het is het enige zelfverdedigingssysteem wat daadwerkelijk iedereen in de praktijk kan brengen zonder jaren getraind te hebben.

Jiu jitsu beoefen ik al vanaf me 6e (ben er nu bijna 23) ben daar mee in aanraking gekomen door mijn vader die hier nog altijd les in geeft. Jiu jitsu is heel erg technisch en net als alle andere Oosterse vechtkunsten ook gericht op mentale ontwikkeling.

Persoonlijk zou ik in een noodsituatie eerder terugvallen op mijn jiu jitsu technieken dan op krav maga, maar dat komt door de ervaring. Als het je niet om techniek, mentale ontwikkeling en verdiepen in een sport draait maar puur om een zelfverdegingssysteem is krav maga een hele goede en effectieve oplossing.
                          Jiu jitsu heeft ook een belangrijk aspect wat draait om kunst. Het maken van mooie, soepele en vlotte bewegingen waarbij het eindresultaat lijkt op een soort dans. Kortom, het is mooi om te zien.

Krav maga is, zoals jij het zelf al zegt effectiever. Waarom? Er word niet omheen gedraaid. Het gaat niet om de show. Je wil maar 1 ding en dat is je tegenstander uitschakelen. Hoe je dat doet maakt in principe niet zo heel veel uit. En ik heb het nu over de toepassing ervan in een levensbedreigende situatie: alles mag wat wettelijk toegestaan is geldt dan in dat geval ook niet meer. Op dat moment zijn er geen regels. Dus dan komen dingen als vies vechten ook aan bod. Denk aan haren trekken, kruis trappen etc. Dus qua effectiviteit is Krav Maga gewoon beter toe te passen. Dat is in principe gewoon realistisch vechten.

En inderdaad, Jiu Jitsu en andere oosterse vechtsporten dienen ook een ander doel wat draait om een mentaal aspect ervan. Krav maga kent dat niet. Daar is het simpelweg gewoon niet voor ontwikkeld. Beide zijn effectief. Jiu jitsu is zeker goed toe te passen 'in het echt' op straat, cafe's en dergelijke situaties waar je het kan gebruiken mocht dat nodig zijn. Maar als ik de vechtstijl beheerste zou ik de voorkeur eerder aan Krav Maga geven dan aan Jiu jitsu.

Ik zal zelf ook Jiu Jitsu toe moeten passen aangezien ik verder niet bekend ben met Krav Maga. Beide zijn wel zeer interessante vechtstijlen vind ik.

Maar goed ik zal wel kappen want ben een beetje bezig met topic vervuiling.
                          Last edited by jordy; 19-06-2010, 13:03.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                            Maar goed ik zal wel kappen want ben een beetje bezig met topic vervuiling.
                            lijkt mer erg interessant.. anders moet je maar een ander topic erover maken?
                            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Als ik filmpjes op youtube kijk dan lijkt het net alsof dat niet in het "echt" zou kunnen uitvoeren.

YouTube - Krav Maga Self Defense Techniques : Front Gun Attack : Krav Maga

In dit soort filmpjes blijven de "aanvallers" altijd stil staan, alsof niet terug vechten ofzo.

Comment

• deads
                                10x50kg
                                10x70kg
                                3x90kg
                                1x110kg
                                1x130kg
                                1x150kg
                                1x160kg
                                1x175kgpr
                                fx180kg

incline legpress superset dumbbell front squat
                                12x120kg - 12x32kg db
                                12x160kg - 12x32kg db
                                12x200kg - 12x32kg db
                                3sets van 12x240kg - 3sets met 12x32kg db
                                12x200kg - 12x32kg db

mss een idee om volgende keer 2db vast te houden, zodat het wat zwaarder kan

db squat superset leg extensions

4x12x40kg - 4x12x40kg

pistol squats
                                6sets van 20hh

20min zonnebank
                                160kg squat
                                225kg deadlift
                                130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies