Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Als het uitkomt kom ik wel even langs dan, is toch dichtbij. Train nu bij Fit For Free, maar dat is helemaal ruk, dus ben op zoek naar een andere gym. Ben wel benieuwd
    Misschien ook wel interessant voor de toekomst mocht ik ooit nog aan een powerlift wedstrijd mee willen doen.
    Can squats cure cancer?
    - Yes, there is nothing heavy squats can't cure!

Comment

• Ben al de hele week koortsig en grieperig. Laatste 2 dagen ging het beter en vandaag alleen nog wat koppijn en gesnuif. Hierdoor verwachtte ik niet veel te presteren om de Strongman training van vandaag. Enige reden dat ik er uberhaupt heen ging was omdat er veel grote sterke kerels zouden zijn om van te leren.

Het een grote groep en zijn soort van in 2 gesplitst. Deel begon met Log Press en andere, waar ik in zat, begon met de Yoke. Opwarmen met 140kg en wat heen en weer sprinten. Mensen hadden commentaar op mijn techniek en ik probeerde hun manier. Kreeg daarmee niet eens de 240kg van de grond. Dus toen maar weer op mijn manier en rende er het stuk mee zonder 1 drop.

Hierna draaide de groepen om. De Log was anders...de officiele IFSA formaten die ook op de wedstrijden gebruikt worden. En damn wat is dat lastig opeens. Leeg woog hij al 63kg. Kreeg hem makkelijk op de borst voor geslagen, maar daarna werd het uitstoten lastig. Ik bleef laag in reps en failde 3x op de 93kg...toen werd ik pissig. Heb hem met veel pijn en moeite toch uitgestoten.

Toen nog wat Wheel Flips. Klein bandje van 250kg. Ik had geen zin om explosief te doen dus de eerste 3 reps deed ik traag, maar gestaag op brute kracht. Was vermoeiend dus daarna 7 reps explosief gedaan. Tussen de reps door wel even flink staan uithijgen af en toe, want het is en blijft een aanslag op de conditie.

Vervolgens Duck Walk gedaan. Was apart om te doen. Mensen met lange benen hebben hier zeker wel voordeel, want bij dwergen als mij knallen de schijven de hele tijd tegen de binnenkant van de knieen wat lopen erg makkelijk maakt. Uiteindelijk wel de 125kg er mee gelopen..ook al kreeg er op het eind kramp mee in me linker bil. Ziet er echt zo lomp uit ook heheh. Andere groep waren Chain Yoke's aan het lopen, maar heb ik over geslagen.

Op het eind wilde men nog Farmer Hold's doen. Maar met mijn linker hand en de vingers kreeg ik de Farmers van 100kg niet eens van de grond terwijl dat de vorige keer geen probleem was. Kut zooi...

Ben niet echt tevreden. Voel me zwak. Maar rekening houdend met me ziek zijn en kapotte hand toch best aardig gedaan. Wat leuk is...ben nog steeds sterker dan het over grote merendeel dat aan de NCC mee doet...zelfs op een slechte dag hehe.

Lopen naar de trein en huis voelde elke stap aan als een Yoke. Op den duur viel het gevoel weg. Nu ik hier zo zit komt het gevoel terug en dat doet AUW!!!

Droge Cijfers
      Yoke
      140kg 40 meter
      190kg 40 meter
      240kg 20 meter

Log Press
      63kg x 5
      73kg x 3
      83kg x 1
      93kg x 0
      93kg x 0
      93kg x 0
      93kg x 1

Wheel Flip
      250kg x 10

Duck Walk
      75kg 20m
      100kg 20m
      125kg 20m

Comment

• Je bent gegaan en je hebt gedaan.
        Dat is het voornaamste.

Comment

• En nog veel geleerd van G-men?
          Ik las dat hij met het grootste gemak die grote wheel flipte, lijkt me wel vernederend of niet?
          Groeten

Comment

• zoveel gemak had hij er ook weer niet mee. Er was nog iemand die het nog veel makkelijker had. En voor wie was het vernederend? Voor mij niet. Voor Sarko wel omdat zijn 7rep PR verbroken werd :P

Comment

• Indrukwekkende cijfertjes...
              Geniet, en drink met maten!

Comment

• Zeker heel netjes, met n half ziek lijf... Respect hoor keurig...

Comment

• Zoals verwacht heb ik twee mooie grote blauwe eieren op me binnen benen van de Duck Walk. Verder geen last meer van me elleboog, benen, core...w00t

Vanaf vandaag gaan MichaelP en ik het schema aanpassen. Ga weer een tijdje Push/Pull doen. Althans dat is de basis, met kleine aanpassing zodat het soort van elke dag een verkapte Full Body wordt hehe.

Ondanks alles probeer ik wel de 5x5 voor de bench en squat er in te houden. Eigenlijk hoor je dit 2x in de week te doen, maar de andere keer doe ik een 8x3. Volume is praktisch hetzelfde, maar 8x3 heb je minder rust waardoor het meer een conditionele aanval wordt dan. Lukt het gewicht op beide trainingen dan kun je het verhogen met 2.5-5kg per week

Maandag
                  Squat 8x3 met een 75% van 1RM
                  Bench 5x5 met een 75% van 1RM
                  Zercher Squat 40reps totaal
                  Close Grip Bench Press 40reps totaal
                  Militairy Press 40reps totaal
                  Plank Hold of bicep oefening

Woensdag
                  Hang Clean & Press 8x3 (geweldige explosiviteit en schouder ontwikkeling)
                  High Pulls of DB Snatches 5x5
                  Floor Press 40reps totaal
                  Bent over Row; stang hoog richting borst 40reps totaal
                  DB Row 40reps totaal

Vrijdag
                  Bench Press 8x3 met zelfde gewicht als maandag
                  Squat 5x5 met zelfde gewicht als maandag
                  Incline Bench Press 40reps totaal
                  Good Morning 40reps totaal
                  DB Hammer Curl 40reps totaal
                  Plank Hold
                  Last edited by Falstyr; 25-01-2010, 10:37.

Comment

• Training van gisteren heeft er toch harder ingehakt dan ik dacht. Rond een uur of 1-2 vanmiddag kwam de klap. Me benen voelden opeens zo zwaar aan. Helemaal mijn ab- en adductor + de druppel van de quads. Opstaan van de bank en stoel was een leidensweg op den duur. Voeg daarbij de 6ml primo+test-e die ik rond die tijd in me poot spoot en je kan wel na gaan hoe lekker me benen voelde hehe.

Toch begonnen met de Box Squat. Ik zei tegen MichaelP we gaan beetje tempo maken. Enige rust die je krijgt is als ik bezig ben en met het wisselen van schijven. Hij werd moe...en ik ook. Maar de 100kg voelde zo zwaar. Ik kon me core niet eens meer aanspannen omdat die nog helemaal op is van de Yoke. En na 3-4 setjes waren me hamstrings ook leeg waardoor de explosiviteit minder werd. Na de 8 sets van 3reps allebei even staan uit te hijgen.

Vervolgens de Bench Press. Ik had niet echt een opzet qua doel. Wilde niet al te veel doen ivm gisteren. Overtraining is het laatste wat ik wil. Alle pijntjes en kwaaltjes die ik paar weken terug in me rechterarm had zitten nu opeens allemaal in mijn linker. Erg leuk dat onderarm, elleboog en de biceps kapot aanvoelen. Toch aardig ver gekomen. Dacht 5x5 100kg te doen, maar de 100kg voelde bij het unracken ongehoord zwaar aan dus dacht laat ik maar overstappen op meer gewicht en wat minder reps. Deol voor de 110kg was 3 reps en deed er gewoon 5. Kon er meer, maar deed het niet. Toen de 115kg waar ik meer deed dan verwacht. Lag niet lekker stabiel op het bankje en begon te zwabberen dus stopte er mee op de derde rep.

Als ik zaterdag volledig herstelt ben zal ik die 120kg met gemak weg drukken

Omdat me benen kapot zijn geen Zerchers gedaan en meteen door naar de Close Grip Bench Press. En dan afgerond met Seated Militairy Press waarbij ik gebruik maakte van Michael's gewichten. Deed dit puur voor doorbloeding aangezien ik gisteren al de Log Press had gedaan.

Ondanks het rustige gedoe toch een best pittige work-out.

Droge Cijfers
                    Dynamic Effort Box Squat
                    8x60kg
                    6x80kg
                    8x3 100kg

Bench Press
                    40kg x 10
                    60kg x 8
                    80kg x 5
                    100kg x 5
                    110kg x 5
                    115kg x 3

Close Grip Bench Press
                    80kg x 6
                    80kg x 6
                    80kg x 6

Seated Militairy Press
                    20kg x 20
                    30kg x 20

Comment

• Die bench van jou begint gevaarlijk goed te worden. Ik moet oppassen anders ga je me voor lul zetten aanstaande zaterdag!

Comment

• Maak je maar niet druk. Ik press zaterdag gewoon 2.5kg meer dan jij. Geen zin om me moe te maken Misschien dat ik een 125kg ga doen ipv 120. Echt meer niet.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                          Maak je maar niet druk. Ik press zaterdag gewoon 2.5kg meer dan jij. Geen zin om me moe te maken Misschien dat ik een 125kg ga doen ipv 120. Echt meer niet.
                          Ik ben benieuwd naar je prestaties...

Comment

• Als je rug groeit lig je ook weer even onstabiel, of opgezet is van de andere training... Gaat prima zo..

Comment

• Moet meteen weer denken aan de bench opzet bij de Health City's. Ga je op het bankje liggen en vallen mijn beiden schouders meteen naast het bankje zo smal zijn die kut dingen bij hun. Maak je arch en trek dan de schouderbladen naar elkaar toe en er zal nog steeds 1 schouderblad naast het bankje vallen. Kut om zo te benchen. Met elke rep had ik het gevoel van het bankje af te vallen. Kut "gyms".

Comment

• Of je rug is te breed whaaaaaaahahahahaha.... Ik vind het soms zelfs pijnlijk op n bankje liggen, Kut rug.. Maar klopt wel hoor, vaak deugen gewoon die bankjes niet, zijn ze meer voor moeders de huisvrouw...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X