Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe indeling van qua krachttrainingen.

Krachttrainingen gaan naar 1-2x per week, eigenlijk puur voor onderhoud.
    Verder zal ik 2-3x per week gaan hardlopen. Waarvan 1-2x duurloop en 1x interval.

De focus gaat dus momenteel uit naar uithoudingsvermogen en duurtraining

Morgenmiddag zal ik waarschijnlijk me eerste duurloop gaan doen van 10km, doel is toch wel deze in 1 uur uit te lopen, mocht ik dit gehaald hebben en nog energie hebben. Ben ik misschien van plan er nog een ronde van ongeveer 5km achter aan te plakken, maar laat ik maar niet te hard van stapel lopen
    "Straight outta gym"

Comment

• Even update.

Zondag: 2 x 5km gelopen in totaal 52-55 minuten
      Dinsdag: 15-20 minuten hardgelopen of schoenen in te lopen, kapotte hakken nu, vel eraf gelopen.
      Woensdag: 20min interval 1:1 joggen en versnellen/sprinten

Zit te twijfelen om nog even 5km in 20-25min te lopen, maar me enkels voelen wat vermoeid aan..

Zometeen eten! Morgen lekkere uitgebreide full body van een paar uur
      Last edited by Iron Mind; 16-02-2011, 18:04.
      "Straight outta gym"

Comment

• Zo, je hebt flink wat krachtprogessie gemaakt of niet? Heb je log eigenlijk nooit gevolgd, maar ook een tijdje niet meer online geweest. Maar toch, netjes man!
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

• Originally posted by brainiac View Post
          Zo, je hebt flink wat krachtprogessie gemaakt of niet? Heb je log eigenlijk nooit gevolgd, maar ook een tijdje niet meer online geweest. Maar toch, netjes man!
          Op de squat ben ik naar mijn mening goed vooruit gegaan, hoewel dit in de smith is. Qua gewicht met mijn bench press vind ik het matig en me deadlift ging ook wel lekker omhoog vanaf dat ik er toen mee begon. Ook dat gaat nu wat trager, maar dat komt allemaal wel weer. Eerst me examen halen en zien welke studie ik ga doen.

Bedankt!
          "Straight outta gym"

Comment

• Zit even te twijfelen of ik deze week nog 1 x of 2 x ga hardlopen, aangezien ik toch wel zere voeten heb. Wil ik het denk ik toch maar bij 3x per week houden om dit te kunnen laten herstellen. Ik denk dat ik daarom zondag maar me 2e keer krachttraining doe voor deze week..

Zou ik dan zometeen Fullbody doen en zondag ook? Of zal ik vandaag upperbody doen en zondag lower body? Mijn doel is momenteel kracht/massa behoud met stiekem hoop op alsnog lichte verbetering qua kracht.

Advies is uiteraard welkom wat betreft hardlopen en natuurlijk de keuze tussen FB of UB/LB bij 2 maal per week trainen..
            "Straight outta gym"

Comment

• ik denk dat de manier van trainen heel veel uitmaakt, lekker explosief, geen langdurige reps maken.

Comment

• @ STED, tjah de gewichten zijn nu dusdanig dat voor mijn doen de snelheid van de herhalingen niet erg hoog meer ligt..

Voor vandaag wilde ik eigenlijk 15-20km hardlopen, maar het is enkel 10km geworden, want daarna moest ik nodig naar de wc en daarna kon ik niet echt meer weg, omdat ik zometeen ga avondeten..

Me blaren zijn verder al minder geworden, hoewel me voeten/enkels nog wel wat zeer doen, maar we gaan door met hardlopen.. Misschien dat ik zometeen nog wel 5km ga.

Over mijn huidige tempo ben ik best tevreden deze is namelijk 10km/uur. Het is geen olympische snelheid, maar ook weer niet super langzaam. Ik denk dat ik dit tempo wel vol kan houden om zo'n 1,5-2 uur te lopen..

Tot zover...
                "Straight outta gym"

Comment

• Weer een FB deze week..

Deadlift 1 x 12 60kg, 1 x 8 105kg, 2 x 4-6 110kg (me grip faalt bij de 110kg)
                  Db bench press 1 x 8 28kg, 2 x 7 28kg
                  Squat in de smith 1 x 12 70kg, 1 x 8 110kg, 2 x 5-8 130kg, 1 x 12 100kg
                  Pull ups op z'n breedst 1 x 8 bw + 2,5kg, 2 x 5-6 bw + 2,5kg, 10 seconden rust en afmaken tot 8 herhalingen
                  Incline db press 1 x 8 22kg, 2 x 6-8 24kg
                  Shoulder db press 1 x 8 20kg, 2 x 6-8 22kg
                  One arm dumbbell row 3 x 8 34kg
                  Decline barbell press 2 x 8 55kg, 1 x 8 60kg
                  Db side raises 3 x 8 12kg
                  Seated Db reverse fly 2 x 12 14kg, 1 x 10 16kg
                  Seated leg press 3 x 8 202,5kg stand 4 (lekker explosief)
                  Standing calf raise 3 x 12 stand 20

Gewicht van de squat doe ik beetje rustig mee om mijn onderrug niet te forceren, dus vandaar de gewichtwisselingen om de juiste uitvoering te kunnen blijven handhaven.. Je bewegingsvrijheid blijft namelijk beperkt in een smith, maar goed.. Verder mag ik niet klagen
                  "Straight outta gym"

Comment

• tsja misschien iets lager in gewichten om lekker snel en explosief door te kunnen gaan?

Comment

• Hey Waterpoloboy, heb je log niet gevolgd, maar vanaf nu zal ik dat zeker doen..

Waarom ga je zoveel hardlopen? Wil je cutten of een betere conditie krijgen ofso? Of train je voor een wedstrijd?
                      Failure is your friend

Comment

• Originally posted by El Magico View Post
                        Hey Waterpoloboy, heb je log niet gevolgd, maar vanaf nu zal ik dat zeker doen..

Waarom ga je zoveel hardlopen? Wil je cutten of een betere conditie krijgen ofso? Of train je voor een wedstrijd?
                        Hallo .

Ehhm ik loop niet super veel hard hoor. Ik loop maximaal 3 keer per week hard, maar ik doe dit om mijn hardloop conditie te verbeteren!
                        "Straight outta gym"

Comment

• Gister FB gedaan en ik moet zeggen ik ging als een bezetene voor mij doen. Ik had nog een sample van Unleash! v3 liggen en ik had een halve dosering genomen om te kijken of zoiets werkt voor mij. Ik voelde me normaal na het innemen, hoewel die cassis smaak echt super ranzig is!

Maar goed eenmaal bezig met het banken, voelde ik wel een gigantische focus als ik me set afronden. Alles leek een beetje in slow-motion te gaan. Ik had toch meer zelfvertrouwen erin dan normaal, hoewel ik dit juist niet wilde om te kijken. Me gewichten waren wel beter bij het banken en deadliften, squat heb ik rustiger aan gedaan om mijn onderrug niet teveel te belasten, omdat ik wat pijn voelde, die niet juist voelde vandaar.. Hier de cijfertjes

Squat in de smith 1x12 70kg, 1x8 90kg, 1x8 110kg, 3x8 120kg, 1x15 90kg
                          BB bench press 1x8 50kg, 1x5 60kg, 3x5 70kg, 2x3 75kg? (weet niet meer precies welke gewichten ik met de bank deed iig wel 70 maar die 75 :S)
                          Db shoulder press 3x6-8 22kg, 1x3 24kg
                          Deadlift (GEEN mixed grip ) 1x12 60kg, 1x8 90kg, 1x8 100kg, 1x5 110kg, 1x5 115kg, 1x1 120kg (Is that all?!?), 1x5 120kg
                          Incline bb bench press 1x8 55kg, 2x5-6 60kg
                          One arm db row 2x8 32kg, 1x8 34kg
                          Side raises 3x8 12kg
                          Pull ups op z'n breedst 1x8 bw+2,5kg, 2x5-6 bw+2,5kg
                          Decline bb press 1x8 60kg, 1x8 65kg, 1x5 70kg +3 hh met spotter
                          Seated db reverse fly 1x8 16kg, 2x8 18kg
                          concentrated bicep curl 3x6-8 16kg
                          bb shrug in de smith 1x8 70kg, 2x8 80kg (goede grip training!)
                          tricep dips 1x8 bw+10kg (eitje), 1x8 bw+15kg (you're kidding me?), 2x5 bw+20kg (dat is hem jonguhh)

Had geen zin meer om buik te trainen en geen tijd xD

Nu is de vraag of die 15g pre-workout poeder tot mijn krachttoename heeft geleidt, het voelde iig verdomde goed en ik ging als een malle bij de deadlift en bij het banken al zeg ik zelf.. Die tricep dips gaven me op zich ook wel een ego boost die bw+20kg.

Snel gedoucht erna en naar huis gereden door de sneeuw op de brommert. Daarna wezen wokken onbeperkt. Ik post mijn lijst met voedsel wel in een ander topic.

Laterrrr
                          "Straight outta gym"

Comment

• Korte warming up gedaan en daarna voor het avondeten blik op oneindig gezet, muziekdoppen in me oren en 15km hardgelopen in ongeveer 1 uur en 22minuten. Dit is ongeveer (bijna) 11km/uur als gemiddelde snelheid.

Nog een 5 minuten cooling down met loop, rek en strek werk.. Daar goede maaltijd gegeten en net me kwark naar binnen gewerkt. Dat was hem weer voor vandaag..
                            Last edited by Iron Mind; 24-02-2011, 21:26.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Lekker bezig man, is die 75 je top?

Ben ook indd van plan om iets van pre workout te gaan nemen. Ff de unleash bekijken. Verder lekker bezig

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                                Lekker bezig man, is die 75 je top?

Ben ook indd van plan om iets van pre workout te gaan nemen. Ff de unleash bekijken. Verder lekker bezig
                                Nee, ik denk het niet. Ik heb een hele tijd op een kut gewicht gehangen met banken, maar hij lijkt eindelijk omhoog te gaan. Dus ik hoop nou voorbij de 70-75kg te blijven gaan, zodat ik binnenkort op 80kg zit en dan gewoon doorgaan.. Dat zou ik wel strak vinden, want me bench is niet mijn sterkte punt al zeg ik het zelf, helaas..

Bedankt, ik had nog een sample ervan liggen. Je kan misschien beter eerst monohydraat proberen en kijken of dat werkt voor je ipv direct de duurdere variant, maar dat ben ik..
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X