Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Falstyr View Post
    Maak daar maar paar jaren van. Na 2-3 jaar begin je net de nuances van de oefeningen op te pikken om een gevorderde beginner te zijn. Na het 5-6e trainings jaar ben je pas een gevorderde. 10+ ben je een pro. Maar dan wel consequent bezig zijn en niet half jaar ofzo niks doen met allerlei smoesjes.

Yep, klopt, maar Katlyn heeft al eerder getraind, gretig en gemotiveerd, dus pakt het dan wat sneller op.
    Ze weet wat ze wil, heeft een duidelijk doel en gaat daar volledig voor.

De nuances en het gevoel in spieren tot zelfs nuances binnen een spier en koppen doe je jaren over.
    Maar jouw jaar-voorstellen kan ik me wel in vinden idd. Het duurt gewoon zolang voor je echt weet wat BB is.

En na 10+ jaar pro, dan zou ik pro en hoogleraar moeten zijn in de BB, maar nope dat ben ik lang niet, ik leer ook nog steeds bij.

recent nog een onderzoekresult gezien, plaatselijk vet verbranden, haha leuk maar wel weer wat geleerd.(ennehh ja, het kan)
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Hulde aan Katlyn...is leuk als iemand er zo gemotiveerd mee bezig is.
      Jij komt er wel!!

@ marno heb je een link naar dat onderzoek?
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Ik heb idd laatst ook wat gelezen over plaatselijk vet verbanden, dat was volgens mij met een supplement. Er zijn iig wel onderzoeken geweest naar een slankere taille (staat ook wel wat op ergogenics, al staat daar ook veel troep op helaas).

Comment

• De hoog-zuivelgroep verloor zeventig procent meer gewicht en zestig procent meer vet dan de controlegroep. Verder bleek dat calcium ook de plaats waar je vet verloor beinvloedde. Bij de controlegroep had 20 procent van het verloren vet in het middel gezeten. In de hoog-calciumgroep was dat 50 procent. Bij de hoog-zuivelgroep zelfs 66 procent.

Ik denk dat ik dit had gelezen

Er zijn ook wel artikelen geweest over hormoonhuishouding, maar ik geloof toch meer in genetische aanleg als het gaat om je lichaamsbouw (ik heb nou eenmaal op sommige plekken meer vet dan normaal is voor een vrouw met mijn gewicht, al zou dit met een laag vet% wel weg moeten zijn). Het zou inderdaad kunnen dat wanneer je cortisol erg hoog is je meer vet op je buik opslaat.

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
            Hulde aan Katlyn...is leuk als iemand er zo gemotiveerd mee bezig is.
            Jij komt er wel!!

@ marno heb je een link naar dat onderzoek?
            IK zal even een topic openen dan, we gaan te ver off-topic.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
              Hulde aan Katlyn...is leuk als iemand er zo gemotiveerd mee bezig is.
              Jij komt er wel!!
              Helemaal mee eens! Goed bezig Katlyn!
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

• Dank jullie wel mannen !!

Comment

• Katlyn, grappig wat je over jezelf schrijft op die andere website waar je je foto's hebt staan. Op deze website leg je duidelijk de nadruk op de sport (krachttraining). Aldaar doe je dat veel minder.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Ja klopt, ik schijf daar sowieso weinig omdat de mensen het daar grotendeels toch niet helemaal begrijpen. Je zoekt het liefste info + steun bij mensen die met hetzelfde bezig zijn.

Ik was ook helemaal niet van plan om het trainen weer op te pakken. Het kostte mij 45 euro per maand en dat vond ik nogal veel geld. Ook qua tijd dacht ik dat het onmogelijk was als ik en mijn vriend allebei zouden gaan trainen. Er bleek een aanbieding te zijn van onze sportschool (35 euro per persoon als je met z'n 2en traint en dat zonder opzegtermijn). Toen zijn wij een plan uit gaan stippelen of het haalbaar was om los van elkaar te trainen (i.v.m oppas). Dit bleek te kunnen als we direct vanuit werk zouden gaan trainen (spullen mee naar werk) en dat de ander de kleine op haalt en eten maakt.

Ik had zo van als ik weer ga trainen dan ook met een goed uitgestippeld plan

Comment

• Vandaag de triceps en de kuiten getraind. Dit zou eigenlijk de FB dag zijn, maar het beviel mij toch niet helemaal super. Ik wou hem niet als officiële dag erin zetten omdat er een kans in zit dat ik voor deze dag geen oppas heb. Dit is dus wel de perfecte dag om nieuwe oefeningen uit te proberen, te werken aan specifieke spieren die ik moeilijk te trainen vind en ik heb wat extra begeleiding bij mij

Triceps

Tricep kickback

rechts
                      15 x 2 kg
                      13 x 3 kg
                      13 x 3 kg

links
                      14 x 2 kg
                      8 x 3 kg (ik merkte bij de laatste herhalingen dat ik de oefening niet meer correct kon uitvoeren en teveel ging zwiepen met mijn arm)
                      10 x 2 kg
                      12 x 2 kg
                      Ik had links net wat meer spierpijn in mijn schouders en rug dan rechts. Vooral met deze oefening merk ik dat je meer spiergroepen gebruikt.

Triceps pressdown (touw)
                      8 x 7,5 kg
                      8 x 7,5 kg
                      6 x 7,5 kg

Kuitheffen zittend
                      15 x 20 kg
                      12 x 25 kg
                      8 x 30kg
                      auw auw auw!!!!! Heel veel pijn, maar ik had de eerste 2 sets genoeg kracht om door te gaan. De laatste set was mijn kracht weg en deed dus minder pijn (rare oefening). Ook vervelend druk gevoel op mijn knieën. Ik dacht dat ze deze niet hadden, ik heb uiteindelijk toch een aantal prettige apparaten gevonden

Los van deze oefeningen die ik wel helemaal heb uitgevoerd, heb ik ook een aantal andere dingen erbij gedaan. 1rm opzoeken bij bankdrukken (dit keer in de smith). Ik heb hem niet kunnen vinden :S 35 kg was te zwaar, maar ik kon met 30 kg nog 5 herhalingen mee maken (misschien zelf nog wel meer). Ik geloof dat ik bij de 35 en 40 kg mijn polsen verkeerd had gedraaid. Ik kan dus blijkbaar meer kg bankdrukken in de smith.

Ik heb daarvoor het smalle bankdrukken uitgeprobeerd, 5 x small met 20 kg en de rest excentrisch. Toen merkte ik dat 20 kg excentrisch veel te licht was.. uiteindelijk heb ik het daar bij gelaten omdat ik dinsdag ook de borst ga trainen! Het ging puur even om de oefening.

Ik heb ook nog de cable bent-over tricep extension gedaan, maar de uitvoering ervan voelde niet goed en de trainer had het druk met zijn nieuwe rage (milon). Verder was er niemand te bekennen. Dit word 1 voor de volgende keer. Voor mijn trainingspartner was deze ook nieuw.

Ik heb daarna wat andere apparaten uitgeprobeerd. Je hebt een legg extension van life fitness en 1 van hammer strength. Meestal begint iedereen met die apparaten van life fitness. Nu kwam ik erachter dat de leg extension bij die van life fitness zwaarder is! Ik zou juist andersom denken :P Life fitness 35 kg x 8, hammer strength 40 kg x 12.

Ditzelfde geld voor de leg press al moet ik er wel bij zeggen dat ik die van life fitness altijd helemaal diep heb staan en deze kreeg ik niet goed ingesteld.

Ik vond die van hammer strength wel prettiger aanvoelen, ook de kussentjes zijn zachter.

Niet echt een een voltallige training, maar al met al waren we erg lang in de sportschool vergeleken met normaal. Heel veel uitgeprobeerd iig

Dit was de 5e training alweer in 8 dagen!!!!
                      Last edited by Katlyn; 18-07-2010, 16:22. Reason: ddggdd

Comment

• als je in het vervolg de gewichten niet meer aan kan, dus wat je vandaag had met tricep kickback, kun je minder gewicht pakken maar dat moet je dan ook bij je rechterarm doen. dus altijd de gewichten gelijk houden. Ik begin de oefening altijd met m'n zwakste kant zodat je bijna altijd de oefening ook met de andere kant aankan.

Comment

• Dus met rechts ga je dan niet tot max?

Comment

• Originally posted by Katlyn View Post
                            Dus met rechts ga je dan niet tot max?
                            Ik ben het met STED eens, probeer trouwens echt de max uit je zwakke kant
                            te halen en gebruik datzelfde gewicht dan ook voor je sterke kant, als je echt
                            de max uit je zwakke kant haalt is het denk ik al bijna evenwaardig aan je sterke kant..
                            Dan trekt het krachtsverschil binnen de kortste keren weg.
                            You can be part of my meal tonight.

Comment

• Mijn linker bicep is toch een een heel stuk minder sterk! Al met al wel een goeie tip Maar ik ben met beidden toch echt tot max. gegaan.

Als ik mijn beidden biceps aan span dan is dit verschil ook erg groot (het is niet alleen een merkbaar verschil, maar je kan het ook duidelijk zien).

Comment

• met oefeningen waarbij je beide armen tegenlijk gebruikt, zal je automatisch niet verder kunnen als je zwakke kant niet meer kan. (bankdrukken, bb curls, bb rows etc). Bij zulke oefeningen zul je automatisch beide kanten evenzwaar belasten.

bij oefeningen waar ik beide kanten lose van elkaar train, daar doe ik mijn zwakke kant als eerste tot max. Hartslag licht zowieso meteen al een stuk hoger, en ben een beetje moe. De sterke kant doe ik ook tot max, maar doordat ik de andere kant eerst heb gepakt, en al een beetje moe ben, is het verschil tussen beide kanten marginaal.

als ik bijv dumbell rows doe (einde van rugtraining), en ik begin met rechts (sterke kant): dan kan ik rechts 12x26, links 9x26. Begin ik met mijn zwakkere kant (links), dan kan ik links 10x26, rechts 11x26 (ofzo).
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X