Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het is idd zoals de anderen al zeggen, beter om dan met de zwakkere kant te beginnen vooral als het verschil, zoals bij jou relatief groot is.
    Is het verschil echt te groot dan kan je altijd een klein setje extra doen af en toe met de zwakkere kant.
    Maar doe het niet te vaak. Als je voor massa traint dan ga je weer een groot verschil creëren in grootte van de spieren, dus dat de zwakkere kant dan weer groter wordt.

Beter is dan om vaker oefeningen te doen met 2 handen tegelijk, met barbell of cable. Is voor gelijk trekken van links en rechts sowieso beter.

ff weer wat positiefs,
    je training was weer prima al was het een training met veel uitproberen.
    Dat uitproberen doe je goed, zo leer je je lichaam, spieren en de oefeningen beter kennen .
    Op die manier zal je ook makkelijker vinden wat voor jou lekker werkt en effectief is.

Je hoeft niet altijd de intensiteit erg hoog te hebben, een dag als deze zo nu en dan is ook zeer welkom.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Oké bedankt voor de tips mannen! Normaal doe ik veel oefeningen met een stang en dan merk je dit verschil bijna niet. Ik moet zeggen dat het qua coördinatie links ook gewoon bagger is, dat is mede een reden waarom de oefening moeilijk uit te voeren was. Het is überhaupt een lastige oefening!!

Ik begin de volgende keer met links en jullie horen wat het resultaat dan is

Comment

• Originally posted by Katlyn View Post
        Ja klopt, ik schijf daar sowieso weinig omdat de mensen het daar grotendeels toch niet helemaal begrijpen. Je zoekt het liefste info + steun bij mensen die met hetzelfde bezig zijn.

Ik was ook helemaal niet van plan om het trainen weer op te pakken. Het kostte mij 45 euro per maand en dat vond ik nogal veel geld. Ook qua tijd dacht ik dat het onmogelijk was als ik en mijn vriend allebei zouden gaan trainen. Er bleek een aanbieding te zijn van onze sportschool (35 euro per persoon als je met z'n 2en traint en dat zonder opzegtermijn). Toen zijn wij een plan uit gaan stippelen of het haalbaar was om los van elkaar te trainen (i.v.m oppas). Dit bleek te kunnen als we direct vanuit werk zouden gaan trainen (spullen mee naar werk) en dat de ander de kleine op haalt en eten maakt.

Ik had zo van als ik weer ga trainen dan ook met een goed uitgestippeld plan
        Je hebt je zaakjes goed voor elkaar! En ik geef je gelijk met die andere website waar "de mensen het daar grotendeels toch niet helemaal begrijpen". Daarom dat ik dat soort websites niet bezoek.

Omdat ik niet wil dat m'n ene arm veel groter wordt dan de andere, doe ik de dumbbell oefeningen altijd met hetzelfde gewicht zowel links als rechts. Dan heeft de ene arm het maar wat makkelijker dan de andere.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Ik merk dat mijn spierpijn erg lang blijft hangen (minstens 3 dagen!). Ik heb nog steeds spierpijn in mijn lats en traps. Maar goed, vandaag doe ik de borst en de schouders. Ik heb dit keer eindelijk is goeie spierpijn in mijn triceps, met dank aan de tricep kickbacks & de tricep pressdown met touw

Borst
          Bench press
          Dumbbell flyes
          Bench press small grip (smith)

Schouders
          Upright rows
          schouderdrukken met dumbbells

Abs
          Machine

Ik heb gisteren de triceps getraind, dus even een nieuwe dagschema. Dit heb ik even uit mijn hoofd gedaan, misschien dat ik nog het 1 en ander wijzig (eventueel met jullie hulp). Ik heb nog tot 4 uur vanmiddag!

Eten gaat opzich goed, ik heb besloten geen echte cheatmaaltijden toe te voegen. Wel af en te een champagnepils (is super chemisch, maar weinig kcal), läkerol (die suikervrije dropjes, er zit iets van 20 g in zo'n doosje) en af en toe een gebakken visje met een heel dun laag je paneermeel (wel zelf gebakken in niet al teveel boter).

Dit leverd mij niet veel extra kcal op en is op z'n tijd nog wel te doen. Die suikervrije rommel is niet zo goed voor je, maar dat word dan af en toe mijn cheatmomentje

Gewicht gaat weer omhoog! Gewicht was 62,7 kg > 62,6 > 62,9 (menstruatie). No worries, ik was gewoon benieuwd hoeveel kg vocht ik erbij zou hebben tijdens mijn menstruatie, niet echt fijn trainen trouwens met al die rug en buikpijn! Wat zijn mannen toch lucky basterds

Normaal kon ik nog wel is 2 kg zwaarder wegen dus dit valt reuze mee!

Comment

• Klein rekensommetje

Als de stats van de sportschool kloppen (63 kg, 30,8 % vet), dan zou ik ongeveer 10kg moeten afvallen voor een vet% van 17% (53 kg).

Dit is veel te weinig dus dan zou ik voor een goed gewicht 58 kg moeten wegen, dit betekent een spiermassa winst van 5 kg. Als vrouw zijnde zou ik ongeveer een halve kg spiermassa moeten kunnen aanzetten per maand dus ik verwacht dat ik pas na 10 maanden bulken de verwachte massa heb aangezet.

In de ideale situatie ga ik ervan uit dat ik 2% vet per maand zou kunnen verliezen (puur vet, zonder spierverlies). Ik zou dus in 1 jaar en 5 maanden mijn doel moeten kunnen bereiken (in de ideale situatie dan).

Natuurlijk is dit wel heel zwart wit, maar ik ben benieuwd hoe mijn lichaam in realiteit gaat transformeren. Ik hoop heel stiekem dat ik zelfs een klein beetje massa opbouw.
            Last edited by Katlyn; 19-07-2010, 11:37.

Comment

• I.p.v. schouderdrukken doe ik toch maar military press

Comment

• borst
                12-07 / 19-07
                Bench press
                8 x 20 kg / 12 x 20 kg
                8 x 20 kg / 3 x 25
                8 x 20 kg / 7 x 22,5 kg

19-07

Flyes
                12 x 2 x 4 kg
                12 x 2 x 4 kg
                12 x 2 x 4 kg
                (volgende keer 5 kg)

Small bankdrukken
                enkel stang (smith)
                3 sets 12 reps

Schouders
                11-07 / 19-07
                Upright rows (barbell)
                8 x 10 kg / 8 x 10 kg
                8 x 10 kg / 8 x 12,5 kg
                8 x 10 kg / 8 x 15 kg

Helaas wederom geen trainer te bekennen (ook niet achter de bar, dus waarschijnlijk aan het eten), ik wou toch eerst iemand vragen hoe ik military presses correct uitvoer i.v.m. blessures.

Toch maar gekozen voor shoulder press
                schoulder press (hammer strength)
                8 x 20 kg
                8 x 20 kg
                Ik wou nog 1 set doen maar mijn spieren hebben het gewoon opgegeven, ik kon nauwelijks nog een herhaling doen. Mijn hele arm voelde ineens helemaal zwaar en slap worden, een fles omhoog hijsen was daarna zelf nog zwaar:P

Daarna nog wat buikspier oefeningen gedaan, maar niet noemenswaardig.

Comment

• Alles gaat tot dusver naar wens Ik voel mij positief en fit (ondanks dat ik 5,5 uur slaap heb gehad).

Vandaag ga ik voor de 2 x mijn benen trainen, ik probeer een nieuwe top gewicht neer te zetten! Ik heb dit keer nauwelijks last gehad van mijn menstruatie en dat is ook iets nieuws. Wel vreemd.

Ik laat vanavond wel weten hoe de training is gegaan en of ik het gewicht omhoog heb kunnen gooien

Comment

• De trainingen en ook de buikspieroefeningen werken door op je gehele huishouding, tot de diepste vezels en zelfs de baarmoeder en hormonale huishouding. Ook de voeding en de opname van de voedngsstoffen is verbeterd.
                    Dat kan samen een groot positief effect hebben op het verloop van je maandcyclus, daarin ook de menstruatie inbegrepen.
                    Betere bloodflow's betere contactie en ontspanning van bijvoorbeeld ook de baarmoeder. De afvoer en aanvoer van vers bloed zal ook verbeterd zijn.

Je bent fitter en sterker, beter uitgerust, zelfs met wat minder slaap, je voelt je lekkerder en bent algemeen vrolijker gestemd, dus minder last van je cyclus, kan ik dan ook begrijpen.

Ik ben blij dat het je zo goed gaat en dat je zeer tevreden bent.

chapeau en ga zo door.
                    groetjes,
                    Martin
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Small bankdrukken is eigenlijk een triceps oefening. Dus ná schouders doen ivm vermoeidheid.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

• Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg Martin!

Comment

• Originally posted by Shredmaster View Post
                          Small bankdrukken is eigenlijk een triceps oefening. Dus ná schouders doen ivm vermoeidheid.
                          Ik had ergens gelezen dat het juist positief kan uitpakken door dezelfde spier de dag erna licht te belasten. Ik ben dus ook niet tot max gegaan.

Comment

• Gewichten gaan omhoog!!!!

14-07/21-07
                            Squat (diep)
                            8 x 30 / 8 x 30
                            8 x 35 / 8 x 35
                            8 x 35 / 8 x 40

Leg press (seated/diep)
                            8 x 35 / 8 x 40
                            8 x 40 / 8 x 50
                            8 x 50 / 8 x 55

Leg extension
                            8 x 25 / 8 x 30
                            8 x 30 / 8 x 35
                            8 x 35 / 8 x 40
                            nog steeds niet mijn max dus nog een setje gedaan!
                            8 x 50

Leg curl
                            8 x 15 / 8 x 20
                            8 x 25 / 8 x 25
                            8 x 25/ 8 x 30
                            zelfde verhaal
                            8 x 35

en nog 2 kuitoefeningen
                            Zittend kuitdrukken
                            8 x 25
                            8 x 30
                            Ik ben er toen mee opgehouden.. zware pijn bovenop mijn benen, kuiten konden nog wel meer hebben..

Meteen door gegaan naar nog een kuitdruk machine (variant op het staand kuitdrukken)
                            8 x 45
                            8 x 65
                            8 x 75 (het lukte mij met dit gewicht niet om hem helemaal weg te drukken met mijn voet, voor de rest voelde ik het wel lekker branden in mijn kuiten).

Squat ging niet echt lekker, ik had in de trein geslapen en moest een beetje wakker worden. Volgende keer denk ik dat ik wel meer gewicht kan hebben, ik merkte wel dat ik mijn slaap hard nodig ben! Morgen vrij dus dat word uitslapen tot 8 uur

Ik merk dat de pezen etc. flink aangesterkt zijn, dat merk ik met name bij de isolatie oefeningen. Mijn spierkracht komt weer snel terug, jeuj! Nu de massa nog

Comment

• Ik geloof dat ik een beetje ziek was gisteren, hele dag aan de dunne en over het algemeen niet fit. Na 5 oefeningen trok mijn lichaam het niet meer, desondanks wel gaan trainen.

Deadlift
                              8 x 30
                              8 x 40
                              8 x 50

Pulldown voor
                              3 x 8 x ?

Pulldown machine (is te vergelijken met de pulldown achter)
                              3 x 8 x ?

Low seated cable rows
                              8 x 19
                              8 x 26
                              6 x 26

Nu nog 1 biceps oefening (ze waren al aan het branden, biceps en schouders voelde ik op dat moment meer dan mijn rug!!!)

Bicepscurl (barbell)
                              8 x 10
                              8 x 12,5
                              6 x 12,5

Ik wou nog 1 doen, maar mijn arm was gewoon "leeg". Misschien toch even extra aandacht aan die biceps geven!

Nu na een nacht te hebben geslapen heb ik weer vervelende spierpijn in mijn traps. Er kwam nog een bb-er naar mij toe om te melden dat ik mijn nek teveel "intrek". Ik probeer altijd mijn lichaam zo stil mogelijk te houden en de spiergroepen te isoleren dus ik dan dat zelf niet controleren. Wel heb ik last van chronische nekspanning (al 8 jaar).

Voor de rest last van mijn hele rug, met name onderaan (deadlift:P).
                              Last edited by Katlyn; 24-07-2010, 09:09.

Comment

• Originally posted by Katlyn View Post

Ik wou nog 1 doen, maar mijn arm was gewoon "leeg". Misschien toch even extra aandacht aan die biceps geven!
                                Neem anders wat langer rust tussen je bicep setjes.
                                Mijn biceps hebben al snel 1 min rust nodig wil ik ze voor het volgende setje weer optimaal gebruiken.

Wel diehard van je om toch te trainen terwijl je ziekjes bent
                                You can be part of my meal tonight.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X