log Gus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Donderdag 10 januari 2013 LB

Squat PR!!!!!!

Squat
    20x20
    10x70
    8x110
    8x120 PR
    4x120, wilde 6 en toen faalde ik waardoor ik nu pijn in mn onderrug heb

Romanian Deadlift
    vanwege pijnlijke onderrug niet te zwaar gedaan
    8x100
    8x100
    8x100

Front Squat
    12x50
    12x55
    12x60

Standing Calf Raise
    ook niet te zwaar gedaan
    12x125
    12x125
    12x125

Back Extension
    15x bw+25
    15x bw+25
    15x bw+25

Side Bends
    12x25
    12x27,5
    12x27,5

Wij hebben geen squatrek in de gym. Ik haal de stang altijd uit de benchpress en zet er twee bankjes naast. Eerst squatte ik 8x140 in de smith machine maar dat vind ik niet tellen. Ik had nog nooit gefaald met losse squat en dit was de eerste keer dat ik hem op de bankjes moest leggen maar die waren iets te laag waardoor ik nu een beetje last heb aan de rechterkant van mijn onderrug
    Last edited by Gus; 10-01-2013, 17:24.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Netjes van die pr maar wel zonde van je onderrug. Hopen dat je snel herstelt.

Comment

• Sterkte met je rug. Doe je nog oefeningen om van grip te veranderen bij front squat? Want sinds ik ben begonnen met "normale" grip voelt het veel fijner.

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
          Sterkte met je rug. Doe je nog oefeningen om van grip te veranderen bij front squat? Want sinds ik ben begonnen met "normale" grip voelt het veel fijner.
          Ik doe pas net 5 weken front squats met crossed grip. Wat is het voordeel van die andere grip dan?

Comment

• Toen ik in de gym voor de spiegel stond zag ik trouwens al een heel klein beetje die waterdruppelvorm in mn benen

Comment

• Voor mij was dit dus dat ik de bar stabieler kon houden en me schouders minder opfuckte (voor mijn gevoel). Ik deed opwarming met clean grip en de werksets met crossgrip en na 1-2weken kon ik ook de werksets met normale grip.

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
                Voor mij was dit dus dat ik de bar stabieler kon houden en me schouders minder opfuckte (voor mijn gevoel). Ik deed opwarming met clean grip en de werksets met crossgrip en na 1-2weken kon ik ook de werksets met normale grip.
                Ik zal het de volgende keer eens proberen. Ben nu onderhand wel gewend aan de bar op mn schouders

Comment

• Je kan ook straps omdoen en die om de stang heen doen met front squat, werkt ideaal

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                    Je kan ook straps omdoen en die om de stang heen doen met front squat, werkt ideaal
                    Heb ik niet.

Mn rug voelt nu best verneukt aan. Ben net in bad geweest en dat hielp wel even maar nu kan ik niet voorover buigen zonder dat het pijn doet. Zitten doet ook pijn dus ik zit hier steeds met een belt om

Comment

• Andere sportschool, hoppa! Zulke gevaarlijke capriolen uithalen om te kunnen squaten. Ze mogen blij zijn dat ze dat een sportschool mogen noemen.
                      Lekker ff laten rusten die rug van je.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
                        Heb ik niet.

Mn rug voelt nu best verneukt aan. Ben net in bad geweest en dat hielp wel even maar nu kan ik niet voorover buigen zonder dat het pijn doet. Zitten doet ook pijn dus ik zit hier steeds met een belt om
                        Know that feel. Als je weer een beetje kan bewegen helpen high rep back extensions, en de reverse hyperextension, dat je op zon ding ligt en je benen omhoog tilt. En verder ben ik het eens met nocerino, is een aanslag op je gezondheid, squatten uit een bankdrukstel.
                        Lid van de 200 club

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
                          Andere sportschool, hoppa! Zulke gevaarlijke capriolen uithalen om te kunnen squaten. Ze mogen blij zijn dat ze dat een sportschool mogen noemen.
                          Lekker ff laten rusten die rug van je.
                          Dat is veel voorkomend in nederland, hier mag je van geluk spreken als je een sportschool tegenkomt in de buurt waarin een squatrek te vinden is.

Comment

• Ik betaal nu 22,50 en ik ken 2 sportscholen die een squatrek hebben maar die kosten 35+. Ik zie nu steeds meer mensen squatten in de smith machine (eerst nooit) dus hopelijk ziet de eigenaar dat mensen behoefte hebben om te squatten.

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
                              Ik betaal nu 22,50 en ik ken 2 sportscholen die een squatrek hebben maar die kosten 35+. Ik zie nu steeds meer mensen squatten in de smith machine (eerst nooit) dus hopelijk ziet de eigenaar dat mensen behoefte hebben om te squatten.
                              Heb je het hem al gevraagd? Sommige sportschooleigenaren zijn best redelijk.
                              Lid van de 200 club

Comment

• Het draait allemaal om geld, ze houden liever de "grote jongens" weg uit hun gym dan dat ze ze verwelkomen. Een puur commercieel plaatje daarom heb ik het niet op healthclubs. De zegenaamde nep lady-gyms.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X