GM's new approach to gain strength and size!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gaat nog altijd goed hier, veel PR's
    En inderdaad je kan perfect een week herhalen als je niet zeker bent, helpt wel vind ik en staat totaal geen herstel of progressie in de weg.
    I'm not special, but not the same as you.
    Because I do things you will never do.
    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

• Originally posted by nbtp View Post
      Gaat nog altijd goed hier, veel PR's
      En inderdaad je kan perfect een week herhalen als je niet zeker bent, helpt wel vind ik en staat totaal geen herstel of progressie in de weg.
      Gelukkig wel inderdaad, maar het wordt wel steeds harder vechten Ik herhaal vrijdag en maandag voor de bench en kijken of ik dan 5x74 kan liften

Gisteren ook weer getraind, na een dag van 12uur werken in een magazijn in de hitte... vraag me niet hoe maar het is nog gelukt om bij de gym te komen. Dedication, right?

Week 8 Woensdag

Squat
      5x545x67
      5x80
      5x80 -> light day squat, verrassend genoeg niet stroef deze woensdag

Overhead Press
      5x35
      5x41
      5x48
      5x54 -> PRRR!!! Deze PR doet me ook zeer goed OHP wilde maar niet en wilde maar niet, was vanaf week 4 al zwaar en vorige week nog de laatste rep met trillende armpjes na 5seconden omhoog, maar dit keer ging die zelfs soepeler Niet in 1 lijn, maar ach daar lig ik niet wakker van.

Deadlift
      5x89
      5x106
      5x123
      5x138 -> PRR!! Ik heb wat problemen hierzo, op m'n werk moet ik de hele dag staan/lopen/bukken/tillen en ik voel dit al een aantal weken in m'n onderrug tijdens deadliften. Het is zwaar en blijft zwaar. Progressie gaat moeizaam.. de 4e rep was ik eigenlijk al op, ik verzamelde even 10sec moed bij elkaar en trok de 5e van de grond, maar dit was geen zuivere techniek.

Pull ups geskipt, werd me teveel na die slopende dag dus even wat lat pulldowns gedaan lichter gewicht en geoefend om ellebogen meer naar binnen te krijgen waardoor biceps meer ontlast en lats meer werk doen.

Wat betreft deadlift.. ik ga volgende week 5x140 proberen, maar ben bang dat het een 3repper gaat worden. We shall see! Ik dacht als ik voor de meerheid van de lifts 2 weken achter elkaar vastloop, nog kijken hoe ver ik het kan rekken met bijvoorbeeld 5x3 i.p.v. 5x5. Zodra dat stalled doe ik een deload en zien we wel. Hopelijk duurt dat nog een aantal weken Ik ben al apetrots als ik week 9 haal zonder al te veel struggles.
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• Net getraind, maar ga zo slapen.. Morgen vroeg op. Ik wilde alleen even laten weten dat ik bench herhaalt had en de triple verliep moeilijker dan afgelopen maandag de 4 reps, het lijkt zodra ik een target mis, ik juist achteruit ga i.p.v. uiteindelijk weer vooruit. Heb wel 44u gewerkt en bagger geslapen, maarja een target op OHP, squat en row haal ik wel. Ik weet me even geen raad, grote kans dat ik maandag weer vastloop op bench.

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• Mooi om te lezen dat je de een naar de andere PR behaald, goed bezig dus.

O ja en betreft afgelopen paar nachten.. veel ongewenste likes op facebook .

Comment

• Heb dus wel een probleem met PR's zetten op de bench en laat ik nu juist daarin zwak zijn..

Comment

• Volgens mij loopt het gewoon (redelijk) synchroon te lopen met bijv. squat hoor. Mensen zijn van nature het sterkst in hun benen. Ik heb zelf alleen zo lang gesukkeld met benen (durfde te lang geen squats en deadlifts uit te voeren), waardoor het bij mij bijna gelijk is. Denk dat het zo lijkt voor jou.

Lukt het niet meer.. gewoon met 4x4 of 3x3 je PR's proberen te halen. Soms een weekje rust of deload kan ook geen kwaad, mocht vermoeidheid het probleem zijn.

Comment

• Hoe ging de training van vrijdag dan? Ik lees iets teveel naar mijn smaak "Ik denk niet dat ik het haal", "Grote kans dat ik volgende week vastloop", etc. in jou log. Natuurlijk zijn er momenten wanneer het wat minder makkelijk gaat, maar juist dan moet je sterk in je schoenen staan. Als je het mentaal laat afweten dan gaat het zeker niet lukken.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Wietse90 View Post
                  Volgens mij loopt het gewoon (redelijk) synchroon te lopen met bijv. squat hoor. Mensen zijn van nature het sterkst in hun benen. Ik heb zelf alleen zo lang gesukkeld met benen (durfde te lang geen squats en deadlifts uit te voeren), waardoor het bij mij bijna gelijk is. Denk dat het zo lijkt voor jou.

Lukt het niet meer.. gewoon met 4x4 of 3x3 je PR's proberen te halen. Soms een weekje rust of deload kan ook geen kwaad, mocht vermoeidheid het probleem zijn.
                  Nou deadlift is mijn sterkste lift, squat ben ik iets later mee begonnen maar begint nu ook aardig op te krabbelen. Echter blijft bench/ohp en row ook wel een beetje relatief wat zwakker. Zit misschien te denken aan een weekje deload wat betreft overbelasting. Maar 4 of 3 klinkt dan ook nog wel als een poging het door te zetten.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Hoe ging de training van vrijdag dan? Ik lees iets teveel naar mijn smaak "Ik denk niet dat ik het haal", "Grote kans dat ik volgende week vastloop", etc. in jou log. Natuurlijk zijn er momenten wanneer het wat minder makkelijk gaat, maar juist dan moet je sterk in je schoenen staan. Als je het mentaal laat afweten dan gaat het zeker niet lukken.
                  Nou kijk, vrijdag week 7 lifte ik 3x74 en die ging redelijk vlot omhoog, vervolgens maandag week 8 faalde ik om 5x74 te halen (werd 4x74). Nou deed ik gister (vrijdag week 8) opnieuw die 3x74 en die haalde ik dus maar echt op het nippertje, zelfs de 4x74 van maandag ging dan nog beter. Het lijkt zodra ik 1x een target mis, het meteen niet meer redden is en terug bergafwaarts gaat hoe ik me ook instel mentaal gezien.

Ik heb wel eens een vermoeden op vrijdag dat het maandag misschien wel eens heel moeilijk zou kunnen worden, maar sla me er dan altijd wel doorheen met volle moed. Maar bij het bankdrukken.. ik weet het niet. Ik ga onder de stang, fok mezelf op en het enige wat ik denk is: liften die hap, ik pak m makkelijk en dan... bam in 1x afgelopen. Ik weet dat wanneer ik de stang nog een keer zou laten zakken hij blijft liggen op m'n borst. Weet me er totaal geen raad mee. Progressie van 1kg/week is me teveel op de bench/ohp denk ik.

Comment

• Week 8 vrijdag

Squat
                    5x54
                    5x67
                    5x80
                    5x94
                    3x110 -> PRR!!! Verrassend genoeg voelde niet zo heel zwaar op m'n rug. Laatste rep voelde wel zwaar, maar deze triple ging gemakkelijker dan vorige week 107
                    8x80 -> Pff.. vermoeiend haha

Bench
                    5x38
                    5x47
                    5x55
                    5x64
                    3x74 -> Viel erg zwaar, laatste rep was echt vechten. Ik ging bijna met mn reet van het bankje af om de stang te racken.
                    8x55

Row
                    5x39
                    5x48
                    5x56
                    5x65
                    3x75 -> PR!! Overhandse grip voelt fijner, maar geeft pijn in m´n handen met de pull. Moet echt straps aanschaffen.
                    8x56

EZ Barbell curls
                    9,9,8x12,5kg/kant

Tricep extensions achterwege gelaten, hopelijk doet het wat voor m'n herstel om toch maandag 5x74 te kunnen benchen.

Afgelopen zeer slecht geslapen en veel gewerkt, ondanks dat alles wel veel PR's gezet. Op bench na.

Comment

• Hoeveel weeg jij nu weeral?
                      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Originally posted by gleke View Post
                        Hoeveel weeg jij nu weeral?
                        Denk een kilootje of 72.

Trouwens; ik heb vooral last met benchen vanaf het midden tot het locken. M'n linkertricep is ook kleiner dan rechts maar merk daar in kracht niet veel van. Heb het gevoel als ik vrijdag dips/cgbp erbij gooi naast 2x benchen per week en 1x OHP dat ik ze te weinig tijd geef om te herstellen.

Comment

• Originally posted by GespierdeMug View Post
                          Denk een kilootje of 72.

Trouwens; ik heb vooral last met benchen vanaf het midden tot het locken. M'n linkertricep is ook kleiner dan rechts maar merk daar in kracht niet veel van. Heb het gevoel als ik vrijdag dips/cgbp erbij gooi naast 2x benchen per week en 1x OHP dat ik ze te weinig tijd geef om te herstellen.
                          Doe dan ook geen dips/cgbp. Als je het al zou moeilijk hebt zou ik dat voorlopig achterwege laten. Alleen gebruiken als je in de lichte periode van het schema zit.
                          People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Inferno zei dat ik dat ook eens zou kunnen doen en probeerde het een keer, sinds die training liep ik vast. Ik vermoedde dat dat er iets te maken mee had dus heb ik gister helemaal geen triceps gedaan apart.

Comment

• CGBP kan wel helpen maar het is dan niet de bedoeling dat jij je helemaal kapot traint met die oefening. Zelf doe ik 3x5 na het bankdrukken op vrijdag.

En een goede manier om het te doen is niet helemaal naar beneden laten zakken. Het gaat erom dat de triceps worden aangepakt en dat is voornamelijk het deel waar jij moeite mee hebt; vanaf het midden tot het locken.
                              Last edited by inferno_0666; 20-07-2013, 14:00.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

• Ik deed 3x8 redelijk zwaar en gewoon full ROM, ellebogen naast lichaam en weer uitstrekken. Wellicht was het een overload samen met bankdrukken, maarja.. Wat nu? Dan zou gisteren beter moeten zijn gegaan dan maandag toch? Zit immers genoeg rust tussen of zou het dat m'n triceps overbelast zijn en ik moet deloaden?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X