GM's new approach to gain strength and size!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by GespierdeMug View Post
    Ik deed 3x8 redelijk zwaar en gewoon full ROM, ellebogen naast lichaam en weer uitstrekken. Wellicht was het een overload samen met bankdrukken, maarja.. Wat nu? Dan zou gisteren beter moeten zijn gegaan dan maandag toch? Zit immers genoeg rust tussen of zou het dat m'n triceps overbelast zijn en ik moet deloaden?
    Doe nou maar 3x5 met hetzelfde gewicht en geen hele ROM maar zoals ik het had uitgelegd. En maak eens een paar clips zodat we kunnen zien hoe jou uitvoering is. Daar ben ik wel benieuwd naar.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

• Uitvoering waarvan? En ik deed 3x8 ook statisch gewicht. Maar die 3x5 hoe zwaar moet die zijn dan? Dat ik de laatste set net kan halen of gewoon lichter zodat alle sets easy zijn, want dan zie ik namelijk het nut niet zo?
      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Uitvoering waarvan? En ik deed 3x8 ook statisch gewicht. Maar die 3x5 hoe zwaar moet die zijn dan? Dat ik de laatste set net kan halen of gewoon lichter zodat alle sets easy zijn, want dan zie ik namelijk het nut niet zo?
        Dat zeg ik toch, 3x5 met hetzelfde gewicht waarmee je 3x8 deed. Dan is het volume wat minder. En vandaar langzaam opbouwen. Kapot trainen heeft geen nut, het gaat erom dat je sterker wordt.

Wat de uitvoering betreft, zorg ervoor dat er 2 vuisten passen tussen de stang en je borst. Lager moet je niet gaan want anders komen je pecs meer in actie.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

• Oke, dan belast ik sowieso al wat minder, maar wat is het nut van die CGBP precies? Als ik onder het gewicht werk dan brengt dat toch geen progressie? Morgen eens zien hoe het verloopt en dan kijken of ik vrijdag CGBP erbij doe dan. Zal m dan zo uitvoeren zoals je zei.

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• De CGBP is om je triceps sterker te maken ter ondersteuning van de BP. Wat ik bedoel is dat je je triceps niet kapot moet trainen, dat is niet nodig om sterker te worden. Het is bovendien een ondersteunende oefening. Dus gewoon langzaamaan dat gewicht opbouwen.
            - Dave Tate

Comment

• Tijd om te loggen haha, beetje laat maar ach..

Week 9 Maandag

Squat
              5x55
              5x69
              5x82
              5x96
              5x110->PRRR!!! Yeaaaaah buddy! Het blijft me verbazen hoe sterk squat vooruit gaat

Bench
              5x39
              5x48
              5x57
              5x65
              5x74 -> PRR!! Deze week dus herhaald, vrijdag ging de triple erg moeilijk, maar hij ging redelijk vlot omhoog nog!! Ben hier echt blij mee, geeft echt dikke motivatie In ieder geval geen zware CGBP meer voor mij op vrijdag.

Row
              5x40
              5x49
              5x58
              5x66
              5x75-> PR! Althans, soort van PR.. grip begeeft het -.- Moet zo snel mogelijk straps gaan kopen, want dit is echt 3x niks.

Zometeen er weer tegen aan!! Zware OHP en deadlift op het programma Deadlift ging vorige week erg moeizaam/tegen stall aan dus ben benieuwd!
              Last edited by GespierdeMug; 24-07-2013, 18:34.

Comment

• Training van vandaag viel zwaar en ongeveer zoals ik al dacht..

Week 9 Woensdag

Squat
                5x55
                5x69
                5x82
                5x82-> Easy, hersteldag.

Overhead Press
                5x36
                5x42
                5x49
                5x55 -> PR!! Echt rete zwaar deze set, 4e rep ging al erg moeizaam en de 5e rep was echt persen persen persen. Bleef echt 3 seconden haken op het punt waar de ellebogen 90 graden staan en uiteindelijk lockte ik uit.

Deadlift
                5x91
                5x109
                5x125
                3x140-> PR! Weet niet tot in hoeverre dit een PR is, aangezien 5x138 vorige week wel lukte, maar afgezien daarvan.. ik verwachtte dit al wel. Vorige week ging al erg stroef en ik had gewoon echt geen kracht meer om de stang omhoog te krijgen. De laatste rep bolde me rug zelfs al wat.

Lat pulldown
                8,10,12 pyramid set

Decline crunches
                3x15

Heb advies nodig mannen, what to do? Rowen wordt te zwaar (o.a. door grip), deadlift gaat al zolang het schema loopt niet super (wss ook door m'n vakantiewerk) en OHP was echt vechten met de stang.

Deadlift nog 2x proberen (5x140), lukt het niet, dan resetten?
                Rows, iig straps kopen en kijken of ik dan het gewicht wel kan liften, zo niet dan net als deadlift nog 2x proberen, anders reset?
                OHP gaat mega stroef, volgende week nog eens 5x55 zodat hij niet blijft hangen of doorgaan volgens schema (5x56)?

Zat er ook aan te denken als ik madcow uitgemelkt heb en echt niet meer verder kom een deload te doen en vervolgens te starten met Texas Method, volgens mij ligt dit meer op mijn niveau? Evt ook wat meer ruimte voor hypertrofie.

Comment

Zat er ook aan te denken als ik madcow uitgemelkt heb en echt niet meer verder kom een deload te doen en vervolgens te starten met Texas Method, volgens mij ligt dit meer op mijn niveau? Evt ook wat meer ruimte voor hypertrofie.
                  Zou hoe dan ook nog even doorgaan met madcow, je zit er nu net zo lekker in. Lees je logje eens terug, hoe vaak ben je nu al niet een gewicht tegen gekomen die je niet dacht te halen en dat het je uiteindelijk toch lukt. Als je echt vastloopt probeer je het nog 1-2 keer dan deloaden en dan nog een keer proberen.
                  People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Training van vandaag viel zwaar en ongeveer zoals ik al dacht..

Heb advies nodig mannen, what to do? Rowen wordt te zwaar (o.a. door grip), deadlift gaat al zolang het schema loopt niet super (wss ook door m'n vakantiewerk) en OHP was echt vechten met de stang.
                    Er komt altijd een fase wanneer het zwaar wordt, dat is nu eenmaal hoe het gaat. Je dacht toch niet dat de andere leden die dat schema volgen of hebben gevolgd fluitend het hele schema doorliepen zonder obstakels? Zo werkt dat niet, beste kerel. En dat geldt trouwens voor elk KT schema.

Maar goed, je wilde wat advies.

Deadlifts:
                    Probeer het nogmaals en als het niet lukt gewoon overschakelen naar sets van 4 reps. Zelf doe ik doe ik alleen bij het opwarmen sets van 5 reps. De werksets houd ik op 3 reps.

Rows:
                    Straps zijn een optie. En daarbij raad ik jou aan om oefeningen te doen om je grip te verbeteren. Daar heb je alleen maar profijt van, ook bij andere oefeningen.

OHP:
                    Microschijven aanschaffen zodat je het gewicht met kleinere incrementen kunt verhogen.

Wat houdt zo'n deload in voor jou? Ik vraag het maar even want die term wordt vaak te pas en te onpas de ruimte in geslingerd.

Texas Method is best wel een leuk schema. Best zwaar en in opzet lijkt het wel een beetje op MadCow. Tenminste, er zijn verschillende zogenaamde "templates" waaruit je kunt kiezen en eentje lijkt qua indeling wel op MadCow.

Verschil is dat er geen sprake is van opbouwende sets maar 5x5 met hetzelfde gewicht. Bij bepaalde oefeningen ben je dus iets langer bezig omdat je meer opwarmsets moet doen voordat je met je werksets begint. Bij MadCow doe je 5x5 met oplopend gewicht waardoor je minder opwarmsets hoeft te doen.

Meer info over TM. In de laatste link kun je de verschillende templates zien:

Originally posted by Siegfried Muller View Post
                    Zou hoe dan ook nog even doorgaan met madcow, je zit er nu net zo lekker in. Lees je logje eens terug, hoe vaak ben je nu al niet een gewicht tegen gekomen die je niet dacht te halen en dat het je uiteindelijk toch lukt. Als je echt vastloopt probeer je het nog 1-2 keer dan deloaden en dan nog een keer proberen.
                    Precies!
                    - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
                      Ga ook zeker nog wel even door, wil zover mogelijk komen evt. met 4 of 3 reps of iets dergelijks. Als ik zo terug kijk werkt het inderdaad wel en wel vaker gedacht dat ik vastliep idd en dan toch gehaald of misschien na 1x herhalen.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Er komt altijd een fase wanneer het zwaar wordt, dat is nu eenmaal hoe het gaat. Je dacht toch niet dat de andere leden die dat schema volgen of hebben gevolgd fluitend het hele schema doorliepen zonder obstakels? Zo werkt dat niet, beste kerel. En dat geldt trouwens voor elk KT schema.

Maar goed, je wilde wat advies.

Ja dat begrijp ik, maar tussen zwaar en near-fail vind ik wel een verschil zitten. Ah goed afgezien daarvan ik ga er volle bak tegenaan. Vanavond weer trainen en daarna even gewichten bijschrijven op mn schema over week 10 en volgend.

Deadlifts:
                      Probeer het nogmaals en als het niet lukt gewoon overschakelen naar sets van 4 reps. Zelf doe ik doe ik alleen bij het opwarmen sets van 5 reps. De werksets houd ik op 3 reps.

Ik herhaal woensdag nog eens 3x140 en probeer dan zo verder te gaan met 3 reps i.p.v. 5 en dan weer kijken hoe ver ik kom kwa gewicht.

Rows:
                      Straps zijn een optie. En daarbij raad ik jou aan om oefeningen te doen om je grip te verbeteren. Daar heb je alleen maar profijt van, ook bij andere oefeningen.

Ik ga vandaag of morgen meteen nog straps bestellen en grip is idd wel een beetje een issue, ook met deadliften maar daar houd ik het prima uit met een mixed grip. Wat zou je aanraden voor gripoefeningen? Farmer walks zijn echt de way to go in m'n gym, DB's gaan ook tot 40kg. Static barbell holds o.i.d.?

OHP:
                      Microschijven aanschaffen zodat je het gewicht met kleinere incrementen kunt verhogen.

Gebruik al kleine schijfjes van 0,5kg (1kg toename per week), maar zelfs dat valt zwaar.

Wat houdt zo'n deload in voor jou? Ik vraag het maar even want die term wordt vaak te pas en te onpas de ruimte in geslingerd.

Daar was ik idd al bang voor, maar bij een deload denk ik aan 1 week hetzelfde schema volgens op 50-60% van je normale gewicht.

Ik ga niet denken in aantal weken dat ik madcow 5x5 blijf volgen, ik blijf net zolang volgen tot ik alle progressie eruit heb geperst misschien wel d.m.v. 4 reps of 4 reps uiteindelijk. Als grotendeel van de lifts stallen begin ik aan iets anders.

Texas Method is best wel een leuk schema. Best zwaar en in opzet lijkt het wel een beetje op MadCow. Tenminste, er zijn verschillende zogenaamde "templates" waaruit je kunt kiezen en eentje lijkt qua indeling wel op MadCow.

Verschil is dat er geen sprake is van opbouwende sets maar 5x5 met hetzelfde gewicht. Bij bepaalde oefeningen ben je dus iets langer bezig omdat je meer opwarmsets moet doen voordat je met je werksets begint. Bij MadCow doe je 5x5 met oplopend gewicht waardoor je minder opwarmsets hoeft te doen.

Meer info over TM. In de laatste link kun je de verschillende templates zien:

Precies!

Ik ga zodra ik terug ben van het trainen zo TM even doornemen. Vraag me ook af wat je eigen ervaring was bij TM vs. Madcow en wat je denkt dat me meer zou liggen. Ik houd wel van volume en wil eigenlijk ook wel een beetje richting hypertrofie gaan trainen als ik wat decent stats heb.
                      Last edited by GespierdeMug; 26-07-2013, 19:20.

Comment

• Booyah!! lekker training gehad

Heavy ass squats checking in

Week 9 Vrijdag

Squat
                        5x55
                        5x69
                        5x82
                        5x96
                        3x112 -> PR!! Pfff echt heavy shit hoor! Het voelt wel heel machting zo'n gewicht op je rug en dan zakken! 3e rep was wel erg zwaar moet ik zeggen.
                        8x82

Bench
                        5x34
                        5x48
                        5x56
                        5x65
                        3x75 -> PRR!! Ging lekker weer! Ben echt blij dat bench de goede kant op gaat, 3e rep was zwaar, maar geen dood punt of erge trillingen
                        8x56

Row
                        5x40
                        5x49
                        5x57
                        5x66
                        3x76-> PR!!! Zwaar, maar dan vooral heel erg aan m´n polsen. Vraag me af of straps veel zullen uitmaken, maar dat merken we dan vanzelf.
                        8x57 -> Rep 6,7,8 deden echt pijn aan mn linkse pols, een stekend gevoel telkens dat ik pullde.

CGBP
                        3x5x50kg -> vorige keer was max 3x8x50 en miste ik de bench op maandag dus zoals inferno zei heb ik 3x5x50 gedaan en een kortere rom (2 kleine plates op borst gelegd), soort van hoge close grip board press voor triceps.
                        Hopelijk staat het deze m'n herstel niet in de weg, anders stap ik toch weer over extensions.

EZ Barbell curls
                        9,9,8x12,5kg/kant

Was weer lekker zweten in de gym, 1 grote broeikas gewoon maar ach het was wel lekker rustig en ik heb alle PR's gewoon weer gezet dus heb 0,0 te klagen

Sidenote: Merkte dat ik echt snel aankwam (2kg in een maand) en dat ik wat vet gepakt had dus heb alle dagen 100kcal naar beneden geschroeft. Nu weer even in de gaten houden, zo nodig verder bijstellen tot optimaal resultaat.
                        Last edited by GespierdeMug; 26-07-2013, 22:32.

Comment

• Mooi, goed gedaan. En een goede training motiveert altijd.

Wat de CGBP betreft, hoeveel ruimte zit er nu tussen de stang en je borst met die twee gewichten?

Nog een paar tips:
                          - Wees een vent tijdens het unracken wanneer je gaat squatten. http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ml#post1126757

- En wanneer je gaat bankdrukken helpt het wanneer je zo hard mogelijk in de stang knijpt voordat je unrackt.
                          Last edited by inferno_0666; 26-07-2013, 22:53.
                          - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Mooi, goed gedaan. En een goede training motiveert altijd.

Wat de CGBP betreft, hoeveel ruimte zit er nu tussen de stang en je borst met die twee gewichten?

Nog een paar tips:
                            - Wees een vent tijdens het unracken wanneer je gaat squatten. http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ml#post1126757

- En wanneer je gaat bankdrukken helpt het wanneer je zo hard mogelijk in de stang knijpt voordat je unrackt.

Ik raak er zeker flink gemotiveerd door!

De schijfjes samen vormden wel 1 vuist ongeveer en dan stopte ik de stang ruim daarboven, zoals je zei 2 vuisten ertussen. Als je zit, maak een arch en strek je armen uit, breng ze dan op een close grip langs je lichaam naar beneden en kijk wanneer je elleboog 90 graden is. Op dat punt probeerde ik steeds te stoppen. Dat is ongeveer 15cm bij mij denk ik.

Heb de tips gelezen, zeker handig! Zoals ik nu doe; stang op lowbar positie, schouderbladen bij elkaar drukken, borst zover mogelijk naar voren drukken, knieen gebogen, hoofd recht vooruit en dan moet ik dus leren in één keer uit te racken en te lopen.

Bij bankdrukken knijp ik idd flink in de stang, techniek gaat steeds beter Vergeet steeds te filmen omdat ik mn telefoon nooit meeneem. Zal het vrijdag eens proberen

Nu even inlezen op texas method. Had je mijn vorige post ook nog gezien?

Comment

• leuk topic man, gaat ook lekker.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                                leuk topic man, gaat ook lekker.
                                Thanks quibus, doe aardig mn best om er wat van te maken Misschien dat ik dan ook een deze dagen mezelf kan aansluiten bij de big boys haha :P just kidding.

Zit trouwens met een probleempje. Gister tijdens BOR is er iets niet helemaal goed gegaan in m'n hand geloof ik. Ik had een stekende pijn die doortrok door heel m'n onderarm. Nu heb ik vannacht een aantal keer wakker gelegen met een vreselijke drukken, knellende pijn in m'n hand/onderarm die bijna niet wegging. Overbelaste zenuw/pees? Ga t weekend rustig aan doen en zo intapen na het douchen denk ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X