je bencht meer dan je squat?
Wolf's logjeee
Collapse
X
-
Lekker weekje vrij, dus kon lekker vroeg sporten.
Nu ga ik ook me 2de week in met me voedingsschema, tot nu toe hou ik het goed vol
Voor de grap me buik/nek op gemeten om te kijken of er al iets af was.
Nek 45 -> 43cm
Buik: 125 -> 123cm
Training ging wel lekker,
Squat
8x30
8x60
8x70
8x70
Leg press:
8x90
8x115
8x130
8x160
8x170
Leg extensions
8x41
8x52
8x61
8x75
8x85
8x102
Leg curl
rustig opbouwen, Daarna 8x85
Calf raise
8x27
8x36
8x41
8x48
Comment
-
Benchpress
8x60
8x70
8x80 ( Hulp van spotter, gaat nog best zwaar)
Flys op Apparaat
8x40
8x55
8x62
Hammer Strength machine press
8x20kilo per kant
8x30kilo per kant
8x30kilo per kant
Chest Press:
8x40
8x55
8x68
Triceps pushdown
8x20
8x20
8x25
8x30
8x35
Comment
-
Vandaag Rug/benen.
Ik ga volgende week beginnen met daadliften,
Iemand nog tips hier voor, ik heb het namelijk een keer eerder gedaan en ik had telkens een bolle rug.
incline Rower
8x10
8x20
8x40
8x50
Lower back Machine
8x75
8x82
8x82
Seated row machine
8x48
8x55
8x68
Leg press:
8x90
8x115
8x130
8x160
8x184
Leg extensions
8x41
8x52
8x61
8x75
8x85
8x102
Calf raise
8x27
8x36
8x41
8x48
Biceps Curls ( stang)
8x10
8x10
8x10
Comment
-
Ondanks dat ik op dit moment even niet zeer aanwezig ben op het forum in discussies, lees ik wel hier en daar wat discussie's en beantwoord mijn PB. Bij dit topic zag ik wel even de noodzaak om te reageren. Niet alleen om mijn "methodiek / aanpak" te verdedigen, maar ook omdat de verschillende uitspraken die in dit topic gemaakt zijn door andere leden de TS onzeker kunnen maken over hetgeen hij nu mee bezig is en dat is het laatste dat ik wil dat gebeurd.
Ik zag dat er mensen in dit topic zijn die zich afvroegen waarom ik Wolff laat starten met 1600 kcal en dit vanuit hier langzaam opbouw.
Dit heeft verschillende redenen. Wanneer ik met iemand aan de slag ga breng ik door middel van een vragenlijst eerst de huidige situatie in kaart. In deze vragenlijst vraag ik onder andere een overzicht van de huidige voeding en welk effect deze voeding de laatste maanden had op het lichaamsgewicht.
In het geval van Wolff heb ik zijn voeding van de laatste tijd geanalyseerd. Daaruit kwam het volgende overzicht:
Totaal calorieënEiwit Koolh Vet Totaal 109 gr 221 gr 31 gr Energieverhouding 27,25 % 55,25% 17,50 %
Consumpties: 1602 kcal
Hij gaf aan dat zijn voeding bij deze inname stabiel blijft. Het gewicht waarbij je lichaamsgewicht stabiel blijft wordt ook wel onderhoud of behoefte genoemd.
Zijn behoefte bij een maximaal werkende stofwisseling zou theoretisch rond de 3000-3100 kcal moeten liggen, maar de praktijk laat echter zijn dat dit niet het geval is aangezien zijn gewicht onveranderd bleef bij +-1600 kcal. (= onderhoud).
Vandaar mijn aanpak die Wolff zelf ook al hier gepost heeft:
Met het volgende opbouw schema gaan we proberen de stofwisseling zo goed mogelijk te herstellen. Dit doen we door structureel de voeding in kleine stappen op te hogen en door je lichaam de tijd te geven om zich aan te passen qua verbranding aan de hogere inname van voeding. Het uitgangspunt om te starten, is ongeveer de hoeveelheid die je nu tot je neemt (1600) en daar tellen we wekelijks een bepaalde hoeveelheid kcal bovenop (200). Het eindpunt waarnaar we naartoe opbouwen is de hoeveelheid kcal die ik zou verwachten dat jij zou verbranden bij jouw lichaam en activiteit.
Er zijn uiteraard een aantal vragen die je kunt stellen bij deze aanpak, waaronder:
1. Is het niet mogelijk om de kcal veel sneller op te hogen?
2. Kan men niet beter op een hoger aantal kcal starten en vanuit daar geleidelijk opbouwen?
antwoord op vraag 1:
Ik heb op verschillende snelheden het ophogen uitgetest bij verschillende personen. 200 kcal per week is een snelheid die simpelweg vaak goed uitpakt. Uiteraard kan het zo zijn dat iemand tijdens een evaluatie signalen afgeeft dat het ophogen sneller kan (heeft iemand honger of krijgt hij het eten met moeite binnen? bruist deze persoon van de energie of komt hij tekort). Op basis van deze feedback die ik vraag, kan ik in zoon geval altijd nog besluiten om het ophogen te versnellen (iemand mag een week overslaan en maakt in 1x een stap van 400 kcal meer, of hij/zij verhoogt frequenter (elke 4-5 dagen in plaats van 1x per week). 200 kcal per week is gewoon een mooi uitgangspunt wat tot nu toe bij de meesten erg goed heeft uitgepakt. Je moet altijd kijken per individu wat handig en werkbaar is voor deze persoon.
antwoord op vraag 2:
In het geval van wolff weet ik zeker dat wanneer ik hem direct vanaf de eerste dag 3000 kcal aan schoon voer zou voorzetten, dat hij snel zwaarder wordt en vet aanzet (aangezien zijn behoefte op dat moment rond de 1600 lag en 3000 gewoon teveel zou zijn). Daarbij komt iets wat ook zeker niet onbelangrijk is en dat is dat het gewoon super zwaar zou zijn voor hem om zoveel te eten en dit structureel vol te houden.
Een aantal berichten geleden schreef hij:
Originally posted by Wolff View PostDeze week begonnen met de voeding, Is erg wennen om opeens zoveel te eten
Dus zelfs als deze methodiek die ik hanteer niet 100% optimaal zou zijn om zo snel mogelijk de stofwisseling maximaal te krijgen en daarbij vet toename te beperken, zijn er nog steeds ruim voldoende argumenten om het toch op deze manier te doen. De kans dat iemand het op deze manier uit kan voeren en vol kan houden is namelijk zoveel malen groter.
------------------------------
De methodiek die ik hanteer is makkelijker vol te houden en heeft bij tientallen mensen erg goede resultaten opgeleverd. Doordat deze methodiek makkelijker vol te houden en flexibel is (ik kan makkelijk bijsturen qua snelheid of frequentie van ophogen), lever ik weinig / niets in qua zo goed mogelijk eindresultaat, maar is de kans van slagen (lange termijn) groter.
Ik hoop zo te hebben verduidelijkt waarom ik de keuzes maak die ik gemaakt heb. De eerste resultaten heb ik al per mail van Wolff ontvangen en deze waren zeker naar wens. Gewicht en buikomtrek zijn al een stuk afgenomen en er zit ook wat progressie in de trainingen.
Succes verder Wolff. Ik wacht je volgende update geduldig af (via mail).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Benchpress
8x60
8x70
Flys op Apparaat
8x40
8x55
8x62
8x20kilo per kant
8x30kilo per kant
8x30kilo per kant
Chest Press:
8x40
8x55
8x68
8x95
Triceps pushdown
8x20
8x20
8x25
8x30
8x35
Comment
-
Benchpress
8x60
8x70
Incline Benchpress
8x40
8x60
8x60
Flys op Apparaat
8x40
8x55
8x62
8x20kilo per kant
8x30kilo per kant
8x30kilo per kant
Chest Press:
8x40
8x55
8x68
8x95
Triceps pushdown
8x20
8x20
8x25
8x30
8x35
Skull Crushers
8x5
8x7
8x10
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
17 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-