Vetpercentage verminderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sf01 View Post
    Ik lees je de afgelopen dagen nu al een paar keer soortgelijke dingen zeggen.
    Vocht maakt een hoger BF?!?

BF-> bodyFAT. Er is meer aan VVM dan enkel spier. Vocht valt toch echt onder je VVM en niet onder je BF.
    Neemt niet weg dat je niet te veel vocht vast wil houden natuurlijk.
    Ja, dat denken de meesten totdat ze zich gaan meten.
    Ga jij bijvoorbeeld de taille/nek methode hanteren of gebruik je een huidplooimeter zul je vet en vocht meten en niet alleen maar vet.
    En ik vertel dit niet omdat ik het ergens gelezen heb, ik vertel dit uit eigen ervaring.

Comment

• Is dat dan niet juist waar de foutmarge van zulke methodes door gevormd worden.
      Ik bedoel... ik snap je punt helemaal. Het zal de meting beïnvloeden... maar vocht is geen vet. en zou dus niet met je Bf meegeteld moeten worden.

En kijk je naar de duurdere 'scan's om je BF te bepalen... dan wordt je vet neem ik aan niet meegenomen.
      Fear is the mind killer

Comment

• Originally posted by TheRealNance View Post
        waarom neem je de laatste shake eigenlijk.. je neemt toch ook al je kwark ?

De shake is na de training, en de kwark is vlak voor het slapen gaan.

Comment

• Originally posted by cT Brutality View Post
          maar ook heel veel water drinken ! dat help bij mij ook met het afvallen.

Doe ik minstens 3l op een dag.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Melk vervangen voor water.
            Ketchup, kipkruiden en pindakaas eruit.
            Geen zout in avondeten.

Tsja, tis niet niks maar ik garandeer je dat het helpt.
            Het went, na enige tijd weet je niet beter meer.
            Eenmaal op je gewenste vetpercentage kun je weer zo af en toe wat nemen, in mate.

0k, we gaan het zo eens proberen, hou jullie op de hoogte.

Comment

• Ik vind het altijd zo gezellig hoe Gwendolyn altijd alleen met zichzelf bezig is en nooit meedenkt/meeleeft/meedoet met anderen.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Gwendolyn, ik snap dat voedingsschema niet helemaal.
                Je gewenste verdeling is kh 309 gram, eiwitten 112 gram en vetten 45 gram.
                Onderaan je schema staan de totalen: kh 210 gram, eiwitten 204 gram en vetten 58 gram.
                In mijn ogen is dat een erg groot verschil. Lukt het je niet om dichter bij de gewenste verdeling te komen?
                Wat eet je eigenlijk om 13:30 wat 138 kcal is? Dat staat er niet bij.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja, dat denken de meesten totdat ze zich gaan meten.
                  Ga jij bijvoorbeeld de taille/nek methode hanteren of gebruik je een huidplooimeter zul je vet en vocht meten en niet alleen maar vet.
                  En ik vertel dit niet omdat ik het ergens gelezen heb, ik vertel dit uit eigen ervaring.
                  Een beetje zelfkennis, en je weet van jezelf wel hoeveel vocht je vasthoudt. Na een paar dagen netjes eten, ben je je vocht altijd alweer kwijt.
                  Meestal zitten er ook geen reusachtige schommelingen in je vocht (zo wel, dan weet je het van jezelf).

Ik begrijp nooit waarom je je dieet veel moeilijker moet maken (zout is een enorme smaakmaker), voor iets wat geen effect heeft op de langere duur.

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
                    Een beetje zelfkennis, en je weet van jezelf wel hoeveel vocht je vasthoudt. Na een paar dagen netjes eten, ben je je vocht altijd alweer kwijt.
                    Meestal zitten er ook geen reusachtige schommelingen in je vocht (zo wel, dan weet je het van jezelf).

Ik begrijp nooit waarom je je dieet veel moeilijker moet maken (zout is een enorme smaakmaker), voor iets wat geen effect heeft op de langere duur.
                    Wanneer je dagelijks een vrij grote hoeveelheid zout tot je neemt, en men verkijkt zich er iedere keer op hoeveel het eigenlijk wel niet is, zul je altijd een bepaalde hoeveelheid vocht vasthouden. Dit uit zich wanneer je jezelf gaat meten. Iemand die een hoog gehalte aan vocht met zich meedraagt heeft over het algemeen een hoger BF.

Zout is zeer zeker een smaakmaker echter geeft het vocht dat door zout wordt vastgehouden nare bijwerkingen. Enkele zijn kortademigheid, stijfheid, conditieverlies, pijn in de rug, etc.

Je hoeft het natuurlijk niet te minimaliseren maar je wilt optimaal resultaat van je dieet. Een goed begin is het halve werk.

Comment

Zout is zeer zeker een smaakmaker echter geeft het vocht dat door zout wordt vastgehouden nare bijwerkingen. Enkele zijn kortademigheid, stijfheid, conditieverlies, pijn in de rug, etc.

.
                      Als je dit soort verschijnselen hebt, eet je meestal wel héél veel zout, hoor..........
                      Komt het vochtvasthouden door het natrium gehalte?
                      Zo ja, dan kun je als alternatief ook Lo Salt gebruiken, toch.
                      Daar zit veel minder natrium in, vervangen door andere mineralen. Er is ook een versie met jodium van. En het is gewoon toch een goede smaakmaker.
                      Ik gebruik dat al een hele tijd.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                        Als je dit soort verschijnselen hebt, eet je meestal wel héél veel zout, hoor..........
                        Komt het vochtvasthouden door het natrium gehalte?
                        Zo ja, dan kun je als alternatief ook Lo Salt gebruiken, toch.
                        Daar zit veel minder natrium in, vervangen door andere mineralen. Er is ook een versie met jodium van. En het is gewoon toch een goede smaakmaker.
                        Ik gebruik dat al een hele tijd.
                        De dagelijks aanbevolen hoeveelheid zout is 6 gram.
                        Daar zit je zo overheen. Ik vermoed ook dat zo goed als iedereen dat doet.

Ikzelf eet zeer schoon, echter zout is een probleem.
                        Het meeste in mijn voeding is te vinden in tonijn en kip. (koop altijd ingevroren kipfilet) Voor de rest kleinere hoeveelheden in andere produkten.
                        Ik zit op een inname van 9,3gr. per dag, en ik eet schoon.

Maar Lo Salt, nooit van gehoord maar zeer interessant.

Comment

• 6 gram is wel voor de gemiddelde persoon lijkt me. Als je veel sport (en dus zweet) lijkt me dat je wel iets meer kan hebben. 9,3 voor een sporter lijkt me heel netjes.

Maar ben het met je eens dat de meeste mensen geen benul hebben van de hoeveelheden zout die ze binnen krijgen. Je moet echt alles zelf maken/ natuurlijke producten gebruiken en alle pakjes grondig bestuderen. Het is echt verbazingwekkend waar ze allemaal niet zout en suiker in doen.

Vergeet ook cola niet. als je dat drinkt -> mega veel zout zit daar in. Je proeft het niet, omdat er nog veel meer suiker of zoetstoffen in zitten.
                          En brood natuurlijk.

Ik eet zelf max 2 sneetjes brood per dag. En verder gewoon ongeveer niks uit pakjes etc. Zoveel mogelijk kruiden en specerijen gebruiken om eten op smaak te brengen.
                          Ik ben peper verslaafd
                          Fear is the mind killer

Comment

• TS heeft 2 volle en actieve topics lopen. Wordt het zo langzamerhand niet heel erg onoverzichtelijk voor haar, door alle wisselende en goedbedoeld adviezen?

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                            Wanneer je dagelijks een vrij grote hoeveelheid zout tot je neemt, en men verkijkt zich er iedere keer op hoeveel het eigenlijk wel niet is, zul je altijd een bepaalde hoeveelheid vocht vasthouden. Dit uit zich wanneer je jezelf gaat meten. Iemand die een hoog gehalte aan vocht met zich meedraagt heeft over het algemeen een hoger BF.

Je hoeft het natuurlijk niet te minimaliseren maar je wilt optimaal resultaat van je dieet. Een goed begin is het halve werk.
                            True, een periode ervoor zorgen dat je minder vocht vasthoudt kan geen kwaad. Daarmee verrijk je ook je zelfkennis, en dat is altijd goed.

Een zouttekort brengt ook nadelen mee.
                            Tragere stofwisseling, beperkte jodium opname, vermoeidheid, en zo zijn er vast wel meer.

En TS leefde voorheen erg ongezond (junkfood dacht ik?), dat het zoutgebeuren me nog verwaarloosbaar lijkt.

Maargoed, er heerst hier gewoon een taboe op zout, wat in mijn ogen overdreven is.
                            Nederlanders eten veel chips, koekjes en kant-en-klaar maaltijden. Die krijgen wij niet binnen.
                            Dan haal je dacht ik ongeveer een kwart uit brood (en de meesten hier eten ook niet zo gek veel brood).

Comment

• 3x per week uur cardio
                              1.94 103KG

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
                                Maargoed, er heerst hier gewoon een taboe op zout, wat in mijn ogen overdreven is.
                                Nederlanders eten veel chips, koekjes en kant-en-klaar maaltijden. Die krijgen wij niet binnen.
                                Dan haal je dacht ik ongeveer een kwart uit brood (en de meesten hier eten ook niet zo gek veel brood).

Zoiets is mijn gedachte ook.
                                Ik weet zeker dat ik, sinds ik op mijn voeding let en deze sport doe, qua zout inname veel en veel lager zit dan voorheen. Ik merk dat ook tijdens mijn cyclus, ik hou minder vocht vast vlak voor menstruatie. Het valt echt minder op, voorheen kon het soms 2 kilo schelen, nu is dat soms niet eens merkbaar.

@Snuff San:
                                De smaak van dat Lo Salt is best wennen, maar echt goed te doen.
                                Bijna elke supermarkt verkoopt het. Altijd het proberen waard misschien.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X