Sorry vergeten na mijn workouts fiets ik 15 minuten
Vetpercentage verminderen
Collapse
X
-
-
Originally posted by Apkkeuring View PostWat is je lengte precies?
Verder: Ik zou toch ergens tegen de 80g havermout gaan zitten. Gebakken eieren kun je beter vervangen met gekookte eieren, die nemen namelijk geen vet op. Ook zie ik dat je wel heel erg veel vlees eet, vlees zit vol calorieën en daar moet je mee uitkijken. Eiwit is dan wel erg belangrijk voor de herstelling van spieren, je moet er wel mee uitkijken dat je niet teveel eiwitten binnen krijgt. Dit is namelijk ongunstig voor je bijnierschors. Ik zou trouwens nog wat meer koolhydraten en vetten willen zien. Probeer tegen de 50g cashewnoten of nog beter zelfs; walnoten, binnen te krijgen. Om 22.30 zou ik de maaltijd vervangen door kwark. Magere kwark het liefst. Dit is een bron van traagverterende eiwitten om je de nacht door te brengen, i.t.t. de eiwitten in de gekookte eieren die relatief snel worden opgenomen.
Overigens, maak je niet al te druk over je gewicht. Je traint 3x per week waardoor je spiermassa stijgt. Je vetmassa is echter aan het dalen en daardoor lijkt het dat je constant blijft. De beste weegschaal is de spiegel, niet de weegschaal waar je op staat. Leuke indicatie, maar het maakt geen verschil in vetvrije massa en je vetmassa.
Ook was ik nog vergeten te zeggen: Schaf één maaltijd met vlees eruit, 600 gram vlees is toch wel heel erg veel. En bij je avondmaaltijd zou ik toch aardappelen erbij nemen, dat levert complexe koolhydraten. Is de witte rijst trouwens zilvervliesrijst? Zoniet; vervang het door zilvervliesrijst.
Verder kan ik er weinig aan toevoegen. Misschien wat meer cardio na de krachttraining, ongeveer 20 minuten of misschien 2x per week hardlopen van 30/45 minuten.
PS: Sorry voor de grote lap tekst, even snel getypet.
Of je spiermassa stijgt valt nog te bezien in een cut, dat kun je niet zomaar aannemen en dat teveel aan eiwitten verhaal is ook een hardnekkig achterhaald fabeltje. Zorg iig wel dat je genoeg water drinkt bij een eiwitrijk dieet.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Ja ik drink ongeveer een liter of 3 water over de dag.
eigenlijk wil ik vet level verlagen van 18 naar een 10 of 11% maar dat is voor mijn gevoel verschrikkelijk moeilijk. Ik zit al zeker een maand of 5 op het zelfde gewicht. Meestal na het weekende ben ik een kilo aangekomen en dan een dag of twee later ben ik weer op het zelfde gewicht aan het eind van de week zit ik op 75,3 kilo. En ik wil dat vet kwijt ik weet dat het moeilijk is maar er moet een manier zijn om het kwijt te raken. En ik train zwaar naar mijn gevoel.
Hier mijn schema.
Monday
Borst
Incline Dumbbell Press 4 15 12 10 8
Flat Bench Barbell Press 4 12 10 10 8
Incline Dumbbell Flyes 3 12 10 8
Cable Crossovers 2 15 12
Triceps
Cable Pushdowns 4 15 12 10 8
Bent-over Rope Extensions 3 15 12 10
Dumbbell Kickbacks 3 15 12 10
Legs
Squats: 4 x 8-12
Leg Extensions: 3-4 x 8-15
Seated Calf Raises: 4 x 10-12
Wednesday
Rug
Front Pulldowns 4 15 12 10 8
Close-grip Front Pulldowns 4 15 12 10 8
Seated Cable Rows 4 15 12 10 8
Hyperextensions 3 18 18 18
Biceps
Incline Dumbbell Curls 4 15 12 12 10
Standing Barbell Curls 4 15 10 8 6
Legs
Squats: 4 x 8-12
Leg Extensions: 3-4 x 8-15
Seated Calf Raises: 4 x 10-12
Friday
Schouders
Military Press 4 15 12 10 8
Standing Side Lateral Raises 4 12 10 10 8
Barbell Upright Rows 3 12 10 8
Seated Bent-over Lateral Raises 2 15 12
Biceps/Triceps Supersets
Cable Pushdowns &
Barbell Curls 4 15 12 10 8
Seated Dumbbell Extensions &
Seated Dumbbell Hammer Curls 3 15 12 10
na iedere training 15 min fietsen.
Ik hoor gaarne een reactie.
Bert
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostEr is niks mis met gebakken eieren en ik zie je ook tonijn alleen in water "uiteraard" aanraden. Er is helemaal niks mis met die vetten ze moeten alleen wel in je schema passen. Ik heb tonijn in olijfolie, niks mis mee.
Of je spiermassa stijgt valt nog te bezien in een cut, dat kun je niet zomaar aannemen en dat teveel aan eiwitten verhaal is ook een hardnekkig achterhaald fabeltje. Zorg iig wel dat je genoeg water drinkt bij een eiwitrijk dieet.
Comment
-
Originally posted by optiflex View PostLekkerste blijft tonijn in water en daar zelf olijfolie aan toe te voegen =D imoMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
@Bigpapa: als je van mening bent dat je voeding niet teveel koolhydraten bevat dan is er slechts een extra mogelijkheid om van je huidige vetmassa af te komen: meer cardio toevoegen. 15 minuten fietsen, driemaal per week zal je niet veel positiefs brengen. Je zou dan beter kunnen denken aan zo'n 4 uur per week fietsen op de hometrainer.
Bij de weg: Beaudien heeft gelijk. Dit topic was oorspronkelijk geopend door Gwendolyn. Kijk maar op de eerste pagina. Het was beter geweest als je een eigen topic geopend had.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by Gwendolyn View Post14u:tussendoortje (koek zonder suiker)
Na een half jaar kan je nog niets anders bedenken dan brood met willekeurig beleg, koek en fruit in de avond?
Originally posted by Apkkeuring View PostGebakken eieren kun je beter vervangen met gekookte eieren, die nemen namelijk geen vet op.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
-
Qua vetten eet je voldoende en de juiste. Alleen de hoeveelheid eiwitten is toch te veel voor jou gewicht. Een eiwitrijk dieet is 1.5/2eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag ,met hoge uitzondering kan nog wel iets hoger maar eiwit is een bouwstof en geen brandstof en zal tevens bij overmatig gebruik opgeslagen worden als lichaamsvet. Bovendien zal je zweet erg stinken (naar ammoniak) bij zulke hoge innamen. Je zit op bijna het dubbele ik zou dus wat eiwitten vervangen totdat je onder de 3g eiwit per kg eigen lichaamsgewicht per dag komt te zitten, vervang het energie verschil met langzame koolhydraten zoals bijvoorbeeld in rijst, couscous, pasta's of cornflakes zit. Je zult dan ook het dieet makkelijker kunnen volhouden omdat je door de langzame koolhydraten het hongergevoel verlaagd. Ik zou overigens ook niet boven de 500 calorieen minder eten dan je verbruik, hierdoor zul je ook veel aan spiermassa verliezen wat als gevolg heeft dat je stofwisseling verlaagt daarmee dus ook je energieverbruik, waardoor je steeds minder kan eten wat niet de bedoeling is.
Comment
-
Hallo allemaal!
Mijn naam is Sabine, 22 jaar en ik heb wat advies nodig wat betreft mijn voeding.
Ik weeg 67 kg, ben 1.78m en ik heb een vetpercentage van 23%.
Verder werk ik 40 uur in de week, doe ik 3 x per week aan krachttraining en loop ik 2 x in de week hard.
Mijn doel is uiteindelijk een vetpercentage van 18% te bereiken!
Ik heb via voedingsbehoefte.nl mijn totale dagelijkse energiebehoefte berekend en ik kom uit op 2481 kcal.
Als ik hier 500 kcal aftrek kom ik uit op een totale dagelijkse energiebehoefte van 1981 kcal.
Gister ben ik begonnen met cutten, dit heb ik vandaag gegeten :
Ontbijt:
2x volkoren brood
4 plakjes kipfilet
1 appel
Lunch:
Salade met olijfolie, komkommer, paprika en kaasvlokken
Whey 50gr.
Avond eten:
Magere runderlapjes
Gebakken paprika, ui en olijfolie
Salade
Kwark 500 gr.
Is dit een goed schema om me aan te houden? Met natuurlijk wat variatie qua avond eten (vis, kip).
Als ik bezig ben met cutten kan ik dan ook door gaan met mijn krachttraining?
Ik train namelijk wel voor massa, nu wil ik echt gaan droog trainen. Maakt dit nog verschil in mijn herhalingen? Ik doe nu 8 herhalingen, 4 setjes.
Graag jullie reacties!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
20 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
3 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
5 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment