HGH logje 2011-2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by GeneralIx View Post
    @ snuff
    Gevaarlijke zegswijze. Exe is suicide, maar veel minder efficient in het verminderen van je oestrogeen dan bijvoorbeeld letro dat geen suicide inhibitor is. Ik zou aannemen dat je met letro een hogere rebound hebt, maar daar heb ik geen data van. Daarnaast is de mate van AI en dus oestrogeen ook zeer dosisafhankelijk.

Het gaat mij meer om het 'killen' van het aromatase enzym.
    In Caliber zijn huidige situatie is dat niet meer nodig.
    Ik heb er ook geen aantoonbaar bewijs van maar ik zie een link tussen aromatase en prolactine gyno. Oestrogeen op zich hoeft dat niet te veroorzaken. Het is welenswaar zeer nauw verbonden echter enkel oestrogeen zal geen prolactine gerelateerde gyno bewerkstelligen. Als dat zo was geweest zouden middelen zoals tamoxifen, anastrozole, en alles wat oestrogeen maar onderdrukt, doeltreffend zijn. Echter is dit helaas niet het geval, enkel maar oestrogeen gerelateerde gyno, of 'gewone' gyno kan bestreden worden.
    Exemestaan daarentegen doet wel wat tegen prolactine-gyno. Caliber is het levende bewijs. En dat komt volgens mij niet omdat het op een milde manier oestrogeen onderdrukt maar denk ik eerder dat het het aromatase enzym bezet en tevens vernietigt.
    Maar nu is die gyno bestreden en kan met een ander middel zijn vocht te lijf worden gegaan, want dat is wat Caliber gaarne heeft.
    Aromasin is voor die functie veels te heftig en geeft meer ellende dan profijt.

Comment

• Tamo onderdrukt je oestrogeen niet he.

Zoek op pubmed deze eens op: 14681195. 25 mg, 64 % onderdrukking op eugonadale mannen. Met veel meer test, zal die onderdrukking dus nog wel meevallen. Verdraagbaarheid was ook goed, vetprofiel ook onaangetast.

Dan kijken we naar adex: verslechtering bloedprofiel en op 1 mg drukt het bijna net zo hard (48 % volgens ergo, hoewel de link naar die studie ontbreekt-->dubieus). Letro maakt het niet veel beter. Drukt meer oestro, meer bijwerkingen. Ik zou dus niet zeggen dat exe te zwaar is in vergelijking tot de rest.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Tamo onderdrukt je oestrogeen niet he.

Zoek op pubmed deze eens op: 14681195. 25 mg, 64 % onderdrukking op eugonadale mannen. Met veel meer test, zal die onderdrukking dus nog wel meevallen. Verdraagbaarheid was ook goed, vetprofiel ook onaangetast.

Dan kijken we naar adex: verslechtering bloedprofiel en op 1 mg drukt het bijna net zo hard (48 % volgens ergo, hoewel de link naar die studie ontbreekt-->dubieus). Letro maakt het niet veel beter. Drukt meer oestro, meer bijwerkingen. Ik zou dus niet zeggen dat exe te zwaar is in vergelijking tot de rest.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Tamo onderdrukt je oestrogeen niet he.

Tamo blokkeert, ik weet het Gen maar je weet wat ik bedoel.

10 dagen kuurtje exe?
          Zegt helemaal geen ruk.
          Zoek eens een studie met een wat langere inname.
          Dit maakt jou studie al verwaarloosbaar:
          Long-term efficacy and safety will need further study.

Letro is gewoon een kutmiddel.
          Maar om weer even terug te komen op wat ik eerder melde.
          Ik vind exe meer heftig kijkende naar de eigenschap aromatase killer.

Comment

• Maakt de studie zeker niet verwaarloosbaar. Ja een langere studie is beter, maar dit was even het eerste wat ik vond dat ook vertaalbaar was (in enige mate) naar niet hypogonadale mannen.

Verder is mijn punt juist dat de suicide inhibitie niet direct de factor is die bepaald of het een zwaar middel is. De mate van oestrogeenonderdrukking en bijwerkingen zijn de indicatoren.

sigpic

Comment

Maakt de studie zeker niet verwaarloosbaar. Ja een langere studie is beter, maar dit was even het eerste wat ik vond dat ook vertaalbaar was (in enige mate) naar niet hypogonadale mannen.

Verder is mijn punt juist dat de suicide inhibitie niet direct de factor is die bepaald of het een zwaar middel is. De mate van oestrogeenonderdrukking en bijwerkingen zijn de indicatoren.

Ben ik helaas niet met je eens.
              Zal hier later nog op terugkomen, ben nou ff aan het eten en ga m'n vriendinnetje opzoeken.
              Gen, het laatste woord is hierover nog niet gesproken.

Comment

• Vol spanning klopt mijn hart.

sigpic

Comment

• Eerste reactie.

Estrogen suppression in males: metabolic effects.

Mauras N, O'Brien KO, Klein KO, Hayes V.
                  Source

Nemours Research Programs at the Nemours Children's Clinic, Jacksonville, Florida 32207, USA. [email protected]

Abstract

We have shown that testosterone (T) deficiency per se is associated with marked catabolic effects on protein, calcium metabolism, and body composition in men independent of changes in GH or insulin-like growth factor I production. It is not clear,,however, whether estrogens have a major role in whole body anabolism in males. We investigated the metabolic effects of selective estrogen suppression in the male using a potent aromatase inhibitor, Arimidex (Anastrozole). First, a dose-response study of 12 males (mean age, 16.1 +/- 0.3 yr) was conducted, and blood withdrawn at baseline and after 10 days of oral Arimidex given as two different doses (either 0.5 or 1 mg) in random order with a 14-day washout in between. A sensitive estradiol (E2) assay showed an approximately 50% decrease in E2 concentrations with either of the two doses; hence, a 1-mg dose was selected for other studies. Subsequently, eight males (aged 15-22 yr; four adults and four late pubertal) had isotopic infusions of [(13)C]leucine and (42)Ca/(44)Ca, indirect calorimetry, dual energy x-ray absorptiometry, isokinetic dynamometry, and growth factors measurements performed before and after 10 weeks of daily doses of Arimidex. Contrary to the effects of T withdrawal, there were no significant changes in body composition (body mass index, fat mass, and fat-free mass) after estrogen suppression or in rates of protein synthesis or degradation; carbohydrate, lipid, or protein oxidation; muscle strength; calcium kinetics; or bone growth factors concentrations. However, E2 concentrations decreased 48% (P = 0.006), with no significant change in mean and peak GH concentrations, but with an 18% decrease in plasma insulin-like growth factor I concentrations. There was a 58% increase in serum T (P = 0.0001), sex hormone-binding globulin did not change, whereas LH and FSH concentrations increased (P < 0.02, both). Serum bone markers, osteocalcin and bone alkaline phosphatase concentrations, and rates of bone calcium deposition and resorption did not change. In conclusion, these data suggest that in the male 1) estrogens do not contribute significantly to the changes in body composition and protein synthesis observed with changing androgen levels; 2) estrogen is a main regulator of the gonadal-pituitary feedback for the gonadotropin axis; and 3) this level of aromatase inhibition does not negatively impact either kinetically measured rates of bone calcium turnover or indirect markers of bone calcium turnover, at least in the short term. Further studies will provide valuable information on whether timed aromatase inhibition can be useful in increasing the height potential of pubertal boys with profound growth retardation without the confounding negative effects of gonadal androgen suppression.

Estrogen suppression in males: metab... [J Clin Endocrinol Metab. 2000] - PubMed - NCBI

Comment

• Ik mis het punt wat je wilde maken: namelijk dat A'dex lichter zou zijn dan exe. De side-effects zijn niet bestudeerd (er wordt überhaupt niks over gezegd).

Overigens bemerk ik dat mijn pmid niet klopte. Hier de studie die ik bedoelde.

sigpic

Comment

Ik mis het punt wat je wilde maken: namelijk dat A'dex lichter zou zijn dan exe. De side-effects zijn niet bestudeerd (er wordt überhaupt niks over gezegd).

Overigens bemerk ik dat mijn pmid niet klopte. Hier de studie die ik bedoelde.
                      Hoho Gennetje, daarom zeg ik ook dat het een eerste reactie betreft.
                      Wil enkel maar aangeven in hoeverre een 10 weken anastrozole kuur problemen met zich meebrengt. Slechts een verlaging in IGF I van 18%.
                      Verbetering Test, LH en FSH.
                      Vetprofiel ook onaangetast!
                      Natuurlijk zijn er bijwerkingen gemeld, of dacht je dat de IGF verlaging er geen een was dan?
                      Of verhoging van enkele hormonen?
                      Maar ik ben nog niet klaar kerel.

Ik ben op de hoogte van welke studie jij bedoelde BN vriend.

Verder wat ook belangrijk is, de hoogte van oestrogeen-onderdrukking. Die ligt bij exe namelijk wat hoger dan anas. Ook een duidelijk kenmerk van hoedanigheid in heftigheid.

Comment

• Volgende reactie:

The essential role of the aromatase/p450arom.

Meinhardt U, Mullis PE.
                        Source

Department of Pediatrics, Pediatric Endocrinology/Diabetology and Metabolism, University Children's Hospital, Inselspital, CH-3010 Bern, Switzerland.

Abstract

Aromatase (P450arom) catalyzes the conversion of testosterone to estradiol, androstenedione to estrone, and 16a-hydroxylated dehydroepiandrosterone to estriol. P450arom is encoded by the human CYP19 gene (15q21.1) spanning about 123 kb with a coding region of 9 exons (about 30 kb, exon II to exon X). Although there are a number of alternative first exons and nine different transcriptional start sides with individual promoters that permit tissue-specific regulation of expression, the protein expressed in these various tissue sites (placenta, adipose tissue, brain, bone, ovary, etc.) always remains the same. As not only androgens but also estrogens are of importance particularly in male pubertal development including bone changes, which were classically considered androgen dependent, the features of the aromatase deficiency syndrome in affected boys and girls as well as adult males and females are discussed. There is growing awareness that androgens and estrogens have general metabolic roles that reach far beyond reproductive processes. For instance, estrogen has a significant impact on carbohydrate and lipid metabolism, vascular function, and arteriosclerosis. In addition, extragonadal estrogen biosynthesis plays an important but often underestimated physiological and pathophysiological role, for example, in breast cancer and endometriosis. Based on that knowledge, progress has been made as far as treatment and follow-up of this disorder are concerned.

The essential role of the aromatase/p450arom. [Semin Reprod Med. 2002] - PubMed - NCBI

Comment

• Update, weegschaal 99kg vet rond de 10% dus klein beetje vet bij, maar zalmiss wel wat vocht zijn.
                          Stijfheid is nog erger geworden, polsen ellebogen alles doet pijn nu, als ik met 10 min neerzet en ik moet me rechtzetten voel ik met 100 jaar denk persoonlijk dat dit door de hgh komt, ben nu toch al effe van de aromasin... had dit wel wat vroeger verwacht van de hgh maar goed. effe doorbijten zou moeten verbeteren.

zit nu op 8iu hgh/d 50mg provi 850mg test-e 100mcg t4

Ga men voudingschema ook eens herzien want zou graag binnnen 2 weken over de 100kg gaan

Comment

• Hoe is je voeding?
                            Nuttig je snelle suikers?

Comment

• ja toch wel redelijk wat suikers.
                              neem nu maand of 2 mutant mass gainer en daar zit wel aardig wat suiker in, dan nog 2 tot 4 banaantjes, dus ja best wel veel suikers

Comment

• Originally posted by caliber View Post
                                ja toch wel redelijk wat suikers.
                                neem nu maand of 2 mutant mass gainer en daar zit wel aardig wat suiker in, dan nog 2 tot 4 banaantjes, dus ja best wel veel suikers

dit is uiteraard niet alles wat ik eet hé... maar daar zitten de meeste suikers in.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X