Time to get Strong and Big - Fitnessecto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rep 3 sowieso, rep 4 misschien ook wel. Wanneer ik het niet meer met een goede vorm kan gaat mijn rug bollen en kan ik hem vaak alsnog liften.

Ik ben ook benieuwd, vooral de BP heb ik vertrouwen in, DL is na gister wat minder.

Comment

• Borst meer vooruit, dan trekken je schouderbladen en je onderrug zichzelf in een betere en stabielere positie.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Ziet er al een stuk beter uit dan in je vorige filmpje imo. En inderdaad als je borst meer vooruit doet en schouderbladen naar elkaar toe dan blijf je meer rechterop staan. En borst gewoon meteen omhoog brengen vanuit bottom positie, dan heb je minder kans dat je met je heupen als eerst gaat. Maar nogmaals, ziet er stukke beter uit
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

Comment

• Jep, I know. Zal er nog wat beter op gaan letten de borst naar voren te drukken.

Misschien dat ik binnenkort even naar de fysio ga. Ik heb wat knopen in mijn rug die ik er graag uit wil (ben al veel zelf bezig geweest met foamrollen en een balletje). Ik heb vooral één knoop in mijn onderrug, aan de linkerkant, die continu aanwezig is. Na rollen is hij zo goed als weg, later komt hij weer terug.

Hier in Groningen is een fysio waar ze een dry needling techniek toepassen, ben wel benieuwd of dat me wat kan helpen. Ik heb er niet veel klachten van hoor. Ik heb echter een vrij uitgebreid zorgpakket waar fysio bij zit, kan dus imo geen kwaad er eens naar te laten kijken.

Comment

• Dry needling hielp altijd wel goed bij mij.
            Het is absoluut geen wonder middel en het pakt de oorzaak niet aan.
            Maar ik was wel vrij snel van nekklachten(verrekt) en rugklachten af.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
              Jep, I know. Zal er nog wat beter op gaan letten de borst naar voren te drukken.

Misschien dat ik binnenkort even naar de fysio ga. Ik heb wat knopen in mijn rug die ik er graag uit wil (ben al veel zelf bezig geweest met foamrollen en een balletje). Ik heb vooral één knoop in mijn onderrug, aan de linkerkant, die continu aanwezig is. Na rollen is hij zo goed als weg, later komt hij weer terug.

Hier in Groningen is een fysio waar ze een dry needling techniek toepassen, ben wel benieuwd of dat me wat kan helpen. Ik heb er niet veel klachten van hoor. Ik heb echter een vrij uitgebreid zorgpakket waar fysio bij zit, kan dus imo geen kwaad er eens naar te laten kijken.
              die fysio hier in de korreweg bedoel je?

zo ja, die is inderdaad wel goed. Heb daar vorig jaar toevallig stage gelopen.
              Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Originally posted by rain View Post
                Dry needling hielp altijd wel goed bij mij.
                Het is absoluut geen wonder middel en het pakt de oorzaak niet aan.
                Maar ik was wel vrij snel van nekklachten(verrekt) en rugklachten af.
                Klinkt goed. Oorzaak zal voor veel van de knopen het trainen zijn. Alleen die ene bij mijn onderrug vraag ik het me bij af, die is er namelijk altijd.

Originally posted by emielos View Post
                die fysio hier in de korreweg bedoel je?

zo ja, die is inderdaad wel goed. Heb daar vorig jaar toevallig stage gelopen.
                Ik bedoel deze:
                Praktijk Fysiotherapie Pellinkhof | Praktijk Fysiotherapie Pellinkhof

Comment

• Top training gehad, vandaag was mijn max set op squat. Bij opwarmen had ik op eens door hoe ik moest squatten, waarbij ik mijn voeten toch wat verder uit elkaar geplaatst heb. Dit voelde eerder altijd kut aan, maar nu verrassend goed, veel natuurlijker. Niet zo slim om bij het maxen mijn stance te veranderen, maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.

Squat
                  3x127,5 PR!!!
                  Heel blij mee, alle reps voelden goed aan. Stond nog een tijd om te twijfelen om een 4e te doen. Maar toch niet gedaan. Dan zou mijn rug waarschijnlijk weer gaan bollen, mijn knieën nog meer naar binnen komen. Ik heb geen zin in blessures. Ook geprobeerd mijn borst meer naar voren te duwen, lukte aardig.

DL
                  4x127,5 (eerste twee reps overhandse grip, overhandse PR )
                  4x132,5
                  2x137,5
                  Alles beltles, zonder magnesium. Heel makkelijk.

Leg press unilateraal
                  12x100
                  12x110
                  12x120

GHR
                  3x8xbw
                  Form wat anders.

Kuiten in smith (gewicht in plates)
                  12x60
                  10x60
                  12x40

Abductor 3 sets, reps niet geteld. Laatste set geëindigd met een tijdje mijn benen naar buiten houden.

Ab rollouts doe ik vanavond thuis even.

Volgende cycle mag ik 135kg invoeren als estimated max. Dit gaan leuke gewichten worden die ik mag verplaatsen, die naar verwachting niet al te zwaar zijn om te wennen aan mijn wijdere squat stand.

Filmpie: Rep 1 is easy, rep 2 en 3 zijn langzaam maar imo wel steady. Ik was nog niet helemaal tot het uiterste, had wat over. RPE 9m5. Ik vind ze redelijk netjes voor een max set.

https://www.youtube.com/watch?v=uVCFhnSfVmM

Comment

• Hoe kan het dat ik het filmpje niet kan aanklikken? Zal het ermee te maken hebben dat ik het vanaf m'n mobiel probeer? Ben erg nieuwsgierig. Maar sowieso: gefeliciteerd met de PR('s)!

En verstandig dat je bij je 3x squat bent gebleven, zoals je zelf omschrijft.
                    Food is an important part of a balanced diet.
                    ~Fran Lebowitz

Comment

• Dat is gek, hij staat er bij mij wel gewoon. Misschien dat hij straks werkt. Ik wou de link posten, maar dan komt hij gelijk als filmpje.

En thanks!

Comment

• Lekker man die squat weer! Die 130 zal nu wel geen grinder meer zijn
                        vind je trouwens een setje niet te weinig?
                        All time PRs: 195/135/232,5
                        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Thanks. Ja, ik vind één setje wel weinig, maar het staat zo in het schema dus ik houd me er netjes aan. Vanaf volgende week gaat het volume weer omhoog.

Comment

• Goeie vooruitgang man. Zie dat je ook weer gewoon op Zernike traint? Of wissel je nog wat af met de nieuwe locatie?

Comment

• Ik wissel de twee locaties wat af inderdaad. En thanks.

Comment

• Vandaag best wel een poep training. Ultieme fail op de bench, verder ging de training wel oke. BP voelde met opwarmen al niet super aan, 60kg voelde al aan als een redelijk tegengewicht. Heel apart. Even kijken wat ik vanaf volgende week ga doen, er is nog een ander cool schema wat me wel wat lijkt. Daar ligt het volume wat hoger en de intensity wat lager. Focus op de grote drie. Misschien dat ik nog wel een cycle Candito doe omdat verder alles goed ging, ik weet het nog niet. Ik heb morgen IELTS voor mijn master, dus mijn gedachten liggen nu even daarbij.

Training vandaag is wat anders, gewoon wat andere oefeningen gedaan voor de lol, schema is toch afgelopen.

BP
                                1x102,5 --> Rep 2 faal. Heel apart, zat er gewoon echt niet in.
                                10x80 --> Elke rep voelde zwaar aan haha.

DB row
                                2x12x40
                                10x40

MP
                                5x40
                                4x50 PR
                                3x55 PR
                                2x55
                                --> Oude PR was 3x50. Dikke PR gezet vandaag van +5kg. Techniek was mega kut, eerste rep viel ik bijna om. Deze oefening hoop ik weer een lange tijd niet meer te hoeven doen.

Pull ups
                                8xbw
                                2x5xbw+15
                                8xbw

Incline DB press
                                6x30
                                6x32,5
                                4x40 PR , oude PR was 5x35. Zat misschien nog wat meer in maar mijn linker borstspier voelde wat gek aan. Dus niks forceren.

Rolling triceps ext SS DB curl
                                2x8x17,5 SS 2x8x17,5

Toen een setje cable curl en rope pulldown. Had geen zin meer in de fatsoenlijke arm oefeningen en had een prominente pomp in mijn onderarmen.

Ab rollouts
                                2x12xbw
                                6xbw Standing, enkel negatief. Viel flink tegen.

Even rustig nadenken wat verder te doen. Op de BP na was de training goed, kracht goed aanwezig. Maar die BP.... Waardeloos. Alles ging goed, tot nu. Hehe.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X