Bij deze begin ik met powerliften. Ik vind mezelf breed genoeg en heb het wel gehad met puur op spiermassa trainen. Sterk zijn heeft mij sowieso altijd meer geinteresseerd dan het hebben van grote armen. Ik zal beginnen met MadCow omdat dit mij geschikt lijkt om een goede basis op te bouwen qua kracht. Normaliter beginnen mensen met stronglifts 5x5 maar daar ben ik al te ver voor gevorderd.
Mijn huidige 5RMs
Squat: 5x130
Deadlift: 5x180
Bankdrukken: 5x100
Overhead Press: 5x55
Barbell Row: 5x115
Mijn lichaamsgewicht is 91kg bij ongeveer 15% vet. Ik ben 1m75 lang (of kort)
De 5RMs die ik hierboven vermeldde zijn de gewichten waarop ik mijn trainingen bereken. Met barbell row, squat en deadlift zou ik misschien nog 5kg toe kunnen voegen maar het is beter om safe te beginnen dan dat ik te hoog inzet en dan stall. Iedere week verhoog ik het gewicht met 2,5kg. De trainingen bestaan uit 3 fullbody workouts per week. Daarnaast zal ik nog 2 a 3x cardio doen en veel gaan stretchen.
De basis bestaat uit de volgende oefeningen. Ik draai eerst het programma zonder assistance oefeningen zoals word aangeraden. Misschien dat ik wat core en gripwerk toe voeg in de nabije toekomst. Dat ligt er aan hoe het allemaal loopt
Maandag: 5x5 Squat
5x5 Benchpress
5x5 Row
Woensdag: 4x5 Squat
4x5 Overhead Press
4x5 Deadlift
Vrijdag: 4x5, 1x3 en 1x8 Squat
4x5, 1x3 en 1x8 Benchpress
4x5, 1x3 en 1x8 Row
Mijn huidige 5RMs
Squat: 5x130
Deadlift: 5x180
Bankdrukken: 5x100
Overhead Press: 5x55
Barbell Row: 5x115
Mijn lichaamsgewicht is 91kg bij ongeveer 15% vet. Ik ben 1m75 lang (of kort)
De 5RMs die ik hierboven vermeldde zijn de gewichten waarop ik mijn trainingen bereken. Met barbell row, squat en deadlift zou ik misschien nog 5kg toe kunnen voegen maar het is beter om safe te beginnen dan dat ik te hoog inzet en dan stall. Iedere week verhoog ik het gewicht met 2,5kg. De trainingen bestaan uit 3 fullbody workouts per week. Daarnaast zal ik nog 2 a 3x cardio doen en veel gaan stretchen.
De basis bestaat uit de volgende oefeningen. Ik draai eerst het programma zonder assistance oefeningen zoals word aangeraden. Misschien dat ik wat core en gripwerk toe voeg in de nabije toekomst. Dat ligt er aan hoe het allemaal loopt
Maandag: 5x5 Squat
5x5 Benchpress
5x5 Row
Woensdag: 4x5 Squat
4x5 Overhead Press
4x5 Deadlift
Vrijdag: 4x5, 1x3 en 1x8 Squat
4x5, 1x3 en 1x8 Benchpress
4x5, 1x3 en 1x8 Row
Comment