Falstyr - Uhm...iets met training en zo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik doe Push Press ipv een Jerk. Bij beiden gebruik je leg drive in zekere mate. Opwarm doe ik gewoon strikte presses. Maar ik kan een strikte 5x70press doen als het moet. Maar bij een clean dan een push press hanteren houdt de explosiviteit er voor mijn gevoel beter er in en druk ik minder vanuit me rug die genoeg klappen krijgt tijdens de gehele training.

    Me 1rm Clean + Push Press is 85kg. Vorige week maandag 80kg gedaan met Atta en Sakura als oog getuigen nadat er al een lading rug oefeningen gedaan waren. Wil het naar de 100kg brengen asap

    Comment


    • maar wat je bij atta en sakura deed was tog niet met frontsquat erbij ofwel?
      dat bedoelde ik eigenlijk
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

      Comment


      • Zonder front squat inderdaad. Doe ik zelden. Meestal krijg ik het gewicht gewoon in 1x op me borst tenzij ik fucking moe ben :P

        Comment


        • ok, vindt met frontsquat wel bruut en ga dat zaterdag dus ook doen.

          maar hoe jij het doet zou je nooit echt heel zwaar kunnen gaan, ook al is 85 al veel vindt ik om zo omhoog te krijgen
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

          Comment


          • Eigenlijk vind ik Front Squat onaangenaam

            Maar goed...denk je klaar te zijn word ik gebeld. Me pa vroeg of ik naar het ouderlijk huis kon komen om nog wat dingetjes bij het grofvuil te zetten. Dus weer het 1 en ander gesjouwd.

            Toen bleek hij zijn natuurstenen uit de tuin mee te willen nemen. Ze hadden een waterval ooit laten aanleggen met grote stenen er omheen varierend in vorm en lengte van 1 tot 2 meter. De lichtste steen is 80kg met de zwaarste 150kg en die moesten in de aanhanger. Niet allemaal gelukkig...dat bewaren we voor nog een keertje. Dus heb een steentje of 4 in me eentje verplaatst. Greep de kans om Strongman Atlas Stones te doen. Fucking pittig :O

            Comment


            • Heerlijk dat tuinieren he?
              Geniet, en drink met maten!

              Comment


              • Ja echt geweldig...

                Squat
                8x 40kg
                6x 55kg
                3x 70kg, 85kg
                10x 3x 100kg
                3x 120kg
                3x 130kg
                -T/m de 100kg deed ik weer explosiviteit. Gecontroleerd zakken, onderin 1-2 tellen stil zitten om alle momentum er uit te halen en dan volle snelheid weer omhoog.

                Bench Press
                5x 37,5kg, 52,5kg, 67,5kg, 80kg
                3x 95kg
                -Heb expres 95kg genomen. Ga er elke week reps bij proberen te doen tot ik op de 5-6reps zit.

                Zercher Squat
                85kg, doel 40reps
                x10, x10, x8, x6, x6
                -werd niet zo goed na de 2e set. Kots zat al half in me bek, conditioneel gesloopt, benen gesloopt en moest nog wat reps doen. Had voor zekerheid een lege pot van proteine klaar gezet just in case.

                Decl. Press
                75kg, doel 40reps
                x10, x10, x8, x8, x6
                -Pink op de ring en het was slopend

                Farmer Hold Shrugs
                50kg per arm, doel 40reps
                x10, x10, x10, x8
                -geen 40, maar boeiend

                Comment


                • vindt het ook niet gek dat je na 19 setjes squat de kots in je bek hangt... damn
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

                  Comment


                  • Wat nog erger is...de spierpijn binnenkant dijen. Loopt moeilijk.
                    En heb dit weekend geen cheat maaltijd gehad en ga proberen het zolang mogelijk zonder een cheat te doen.

                    Dus...

                    Aangezien ik volledig overgeschakeld ben van bulk modus naar cut modus is het tijd om stap verder te gaan. Omschakelen is lastig, maar heb nu geen behoefte aan cheats meer dus moet goed komen. Ben de afgelopen 3-4 weken zo'n 1kg per week verloren met 1cm omtrek rond me middel. Tempo is goed, maar ik ben nog steeds qua aanzicht vetter dan ik daadwerkelijk ben. Theorie is hetzelfde als toen ik het V-diet ging doen. Ik draag dood gewicht mee van binnen en daarom steekt me buik verder uit dan de bedoeling is.

                    Oplossing. Ik ga een soort van V-diet doen op niet work-out dagen. Geen groot vast voedsel in princiepe. Alleen wat cashew noten voor vetten, eieren en groenten voor vezels...voor de rest alleen maar shakes op die dagen. Voordeel is dat ik zo ook me koolhydraten inname beter kan controleren op die dagen. Mijn totale dag inname zal dan zijn 2050kcal/273gr EW/75gr KH/80gr Vet. Ik hou gebroken lijnzaad achter de hand mocht het nodig zijn mbt stoelgang. Dan vervang ik de noten voor lijnzaad.

                    Dus ik eet 4 dagen in de week op die manier en op de 3 sportdagen eet ik normaal met havermout, rijst, kip etc. Ik ga het 5 weken zo doen en zie dan wel weer verder. Ben er gisteren mee begonnen. Groenten, shakes met af en toe een bak kwark en pot groenten. Dusver nog geen probs.

                    Dan heb ik zo'n 500kcal over gedurende de week. Zal ik dit als extra kcal bij de sportdagen plempen of een cheatmaal van maken 1x per week?

                    Comment


                    • Cheat. Zit je al met de clen erbij of nog niet?
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                      sigpic

                      "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                      Comment


                      • Heb 2 weken clen gehad. Nu nog 7-8 dagen Animal Cuts en dan weer 2 weken clen.

                        Comment


                        • Ga je ook nog iets met test doen of niet?
                          Geniet, en drink met maten!

                          Comment


                          • lekker gozer squat till the puke, je kent ook dat droge filmpje van de fitshow met Milos Sarcev wel.
                            Zelda tekentjes enzo....
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

                            Comment


                            • Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Ga je ook nog iets met test doen of niet?
                              Dat staat nog allemaal in de voorraad kast. Na de zomer.

                              Enige wat ik over een tijdje weer ga doen is een maandje Anavar naast de Clenbuterol.

                              Comment


                              • Het was warm, zon scheen...kort om het was voor mij kut weer. Toch even wezen wandelen en toen ik bij het parkje was besloot ik verder te lopen. Heb daar wat chains gekocht van 3m de stuk. Dacht dat het lang genoeg was...niet dus. Heb dus moeten improviseren...

                                Afijn voor ik op de feiten vooruit loop. Ouderwets harde Death Metal van de Poolse band Vader opgezet. Ben de work-out begonnen met het standaard Foam Rollen en wat rek en strek en humpin' the air om me heupen en rug los te krijgen. En de foam om de spieren die gebruikt zouden worden lekker klaar te maken.

                                Bench Press
                                8x 37,5kg - Had me verkeken qua gewichten dus was iets meer dan de bedoeling was
                                6x 50kg
                                5x 62,5kg - zat niet op te letten met tellen en was de 3 voorbij voor ikh et wist
                                3x 77,5kg
                                10x 2x90kg
                                1x 90kg + chains met extra schijven. Lockout gewicht lag rond de 110kg vermoed ik :P

                                Had eerder op de dag al wat lichtere sets gedaan dus had een idee of het zou lukken. Was ook fucking benieuwd. Volgende week 10x 3x90kg als doel.

                                YouTube - Bench Press

                                Gedurende het benchen was ik vol energie. Zat te headbangen, rond te springen, air gitaar te spelen en zoals gewoonlijk als ik hyper ben was het lastig om serieus te zijn. Af en toe kwam er een lach uit waar de grootste psychopaat nog jaloers op zou zijn. Ondanks alles toch weten te focussen daar waar nodig en de rust niet langer dan 60sec. laten zijn.

                                Power Jerk
                                5x60kg

                                Was meer om even te proberen of het wat was. Gewicht uit rack halen en uitstoten a la Jerk. Is enorm wennen.

                                Squat
                                5x 45kg, 60kg, 77,5kg, 92,5kg, 110kg

                                Voor degene die hebben zitten opletten. Ik doe nu weer 10-15kg lichter. Het is de-load en ben een nieuwe "wave" begonnen met opbouwen gewicht. Dus omdat het gewicht licht is relaxt en explosief. Wat ik wel merk is dat ondanks alle mobiliteit en flexibiliteit werk...tja ik ben nog steeds niet in staat om echt fatsoenlijk paralel te squaten en dat is fucking irritant. *zucht* ben benieuwd wat ik nog meer kan proberen om het toch voor elkaar te krijgen. Iemand commentaar/suggesties op me uitvoering? En ja...ik haal bewust alle momentum er uit anders is er geen fuck aan om het gewicht te verplaatsen. Op deze manier gebruik je echt je benen.

                                YouTube - Squat Explosive De-Load

                                Decline Bench Press
                                doel 40reps met 75kg
                                x13, x8, x7, x7, x5
                                zoals gewoonlijk met wijde grip en ellebogen uit

                                Good Mornings
                                doel 40reps met 75kg
                                x10, x10, x8, x8, x6

                                Ik merk dat me rug steeds sterker word dus ben erg tevreden er mee. Maar het is en blijft een zware oefening.

                                Side Raises
                                doel 40reps met 10kg schijven
                                x10, x8, x6, x5, x5, x3

                                Zijkant schouders zijn enorm zwak bij mij en moeten weer wat aandacht krijgen.
                                Last edited by Falstyr; 11-05-2009, 19:41.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X