Trainingslog Yawgmoth

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Als je gedachten niet op de training gericht zijn, sla dan een traininkje over. Zeker als je er zo tegen op ziet. Weekje rust op zijn tijd kan echt geen kwaad, zeker niet als je toch al weinig slaapt etc. etc.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

    sigpic

    "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

    Comment


    • Pak gewoon je rust voor je tentamens joh. Die gaan op dit moment gewoon ff voor toch? Ik weet niet hoelang dat duurt maar 2-3 weken rust is niet zo'n probleem. Als je zo gestresst bent heeft het toch geen zin om te trainen. Dus focus je gewoon lekker op 1 ding tegelijk.
      Owner of the Iron Playground.

      Comment


      • Bedankt voor het hard onder de riem, misschien maar even de training van morgen skippen kan mijn been geheel herstellen en dan vrijdag na laatste tentamen weer door, ga ook maar eens kijken naar het terugbrengen van volume waarbij ik me onderrug aanspreek want dat merk ik steeds meer zeker nu ik in de buur van 80kg kom voor 4 setjes van hogere herhalingen op rugoefeningen.

        Thnx gasten ik ga nu pitten morgen vroeg op
        The internet, SERIOUS business!

        Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

        Comment


        • Nou ben er achter waarom ik me zo vertieft voelde, was ziek aan het worden. Snotverkouden nog geen minuut geslapen vannacht, echt gewoon 7 uur wakker gelegen dus ben een wrak, zombie mode zegmaar.

          Komt gewoon door te intensief leren dan ga je er aan onderdoor, vrijdag weer trainen en eens even gaan kijken of ik me schema iets om ga gooien
          The internet, SERIOUS business!

          Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

          Comment


          • Vrijdag enige tentamen wat ik daadwerkelijk hard voor ga en dan wordt het knokken in de herkansingen om door te mogen, maar als vrijdag goed gaat zie ik het nog hoopvol in.

            Genoeg geluld over me life

            Voor schema, tis tijd om te switchen hoewel progress nog redelijk gestaag gaat heb ik toch echt het idee dat ik don't know why aan het overtrainen ben. Onderrug staat telkens op de rand van breken, zeker vrijdag als ik na DL aan t-bar's begin dus dit moet echt anders. Verder doet bench het niet meer voor mij, tis leuk en aardig maar de progressie is al 0 de afgelopen maand(en) en moet zeggen dat ik het wel welletjes vind geweest op flat BB BP, groei er niet op (nooit gedaan echt) tis echt puur omdat ik het leuke oefening VOND en 100kg wilde benchen. Nu dat toch al in de soep gelopen is vind ik het wel best en ga ik gewoon even voor een switch ben het beetje zat toch ook wel dit schema, rug groeit als een mattah facka erop maar me onderrug is kiele kiele hele tijd en lig toch echt in kreupels hele week eigenlijk, dat moet anders kunnen.

            Liefste weer een FB vind dat opzich wel lekker trainen en ga er veel beter op dan op een standaard split, al ben ik nu gewoon zover dat ik mezelf de grond in train met mijn aangepaste versie van een FB schema, dus vandaar.

            Rep-ranges en alles ben ik nog niet uit maar dit is waar ik uit wil kiezen

            UB-deel

            Flat DB Press (krijg ook spierpijn in upper pecs dus vind dat wel zat)
            Incline Barbell Press (ga ik nog kijhard op vooruit dus dat wil ik benutten en deze kan ik doen met spierpijn van DB Presses)
            MP staand
            BOR
            Yates
            T-bar
            Chins (eerst echt pure fan van pullups maar die beginnen minder effectief te worden heb ik idee, chins begin ik juist meer te voelen in lats, ga ze weighted doen )

            BORaises
            Side Raises - ultra strict

            EZ-curl
            French Press staand
            EZ-reverse-curl

            Traps skip ik. Reden hiervoor is dat de dumbells maar tot 32 gaan en daar kan ik 25 reps mee dus vind wel best, met stang krijg ik alleen maar last van pijntjes overal en vooral me rug vind het klote, verder vind me traps wel goed op moment en alles met DL is mooi meegenomen, verder krijg ik altijd mega pump van BORaises in traps dus heb niet idee dat die achter gaan lopen ofzo.

            LB - deel

            Frontsquats

            Conventional Deadlift
            Block Pull Deadllift
            Romanian Deadlift

            Kuiten 1 voet op de trap met dumbell in de hand aan de kant van de kuit die je traint, KILLER oefening en kan nog lang geen 12+ reps met 32kg in me hand dus deze is voldoende.

            Dus denk dat ik 2/3 verschillende dagen moet gaan maken want wil veel oefeningen toch liever niet skippen maar ze op 1 dag doen wordt het al helemaal niet
            The internet, SERIOUS business!

            Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

            Comment


            • Repranges ben ik nog niet uit, begin wel steeds meer te neigen naar het idee dat 1 setje waarbij je precies tot 99-100% falen komt en daadwerkelijk faalt op je volgende reps effectiever is dan een hoger volume aanhouden op een oefening, soort van 1 voluit set ipv opbouwen naar je laatste set waar je voluit gaat. Verder zit ik ook steeds in me kop met dat je zoveel lager gewicht pakt, ik kan bv net geen 5x8x70kg op de bench met 2 min rust, maar ik kan 1x8x80 en ik twijfel echt wat nou effectiever is; volume pakken of 1 allout set op mid rep, gevolgt door 3 min rust voor volledig herstel en dan een burnout set waarbij je elke training je vorige reps probeerd te verbreken. Op het moment neig ik eerder naar de laatste optie, misschien dat iemand daar wat input over kan geven (en waag het niet om gewoon te zeggen jah 3x8 is normaal dus doe dat gewoon, want dat intresseerd me dus echt geen kont)

              Reprange LB opties;

              1)
              10x1 singles met elke training afbouwen in tijd tussen sets (60-45-30-15 sec en dan gewicht verhogen en bij 60 beginnen) dit doe ik nu en vind het echt fantastisch, enige nadeel is dat je echt compleet wiped bent qua spierpijn de volgende dag en het echt megathough is
              2) 1x5 (of 2 setjes kan ook) voor KG's PR +burnout (12-20reps, soort widowmaker idee had ik in gedachten, ook bij DL mag je rust pakken maar alleen bovenin) voor rep verbetering elke keer
              3) Vast reprange, ben meer fan van lage reps op DL dus die wordt dan 3x5 net zoals ik eerst deed das net goed. FSQ's is niet echt super voor hele hoge reps aangezien je dan stikt, maar als ik DL laag doe wil ik Squats op hogere reps houden 3x8 gewoon dan.

              Andere suggestie ?

              Ranges UB;

              Niet echt een voorkeur voor iets, enige is dat rug wel hoger moet blijven 8-12 omdat ik anders me form niet lekker kan houden. Bij chins maakt niet uit. 2x10 voor dikte, 2x10 voor breedte zoiets. Of ook 1x5+burnout op de chins, weet nog niet vind weighted chins wel lekker eigenlijk.

              DB presses - 3xF gewoon denk ik zodra ik over de 30 reps zit in 3 sets verhoog ik, gaat per 2kg dus
              Incline bench - Liever iets lagere reps aangezien ik anders wel heel erg kracht ga verliezen mocht ik ook weer gaan flat benchen , iets van 3x5 of 1x5+burnout
              MP - Zal me echt een worst wezen alles werkt even goed daar voor mij, 2x8 lijkt me wel best, 3 setjes 3x per week lijkt me teveel van het goede me schouders zijn toch al niet super blij met trainen over algemeen (vooral niet op de bench), dan nog liever 1x5 + burnout

              Alle iso's gaan gewoon 2 setjes tot fail waarbij ik elke keer de eerste set probeer me reps te verbeteren, met strict form natuurlijk. Mik op 8-12reps

              ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

              Enige waar ik beetje mee zit is onderrug, ga ik 3x per week DLen ? That is the question, al dat wel het plan is ga ik het zowiezo doen zoals ik toen in Vbezemers log had beschreven.

              Ma=(+5kg PR van afgelopen vrijdag) van verhoging 1x3 + Repout (12-20)
              Wo=2x12-2x15 Romanian
              Vr= 1x3 + Rep out (12-20)

              Elke week met 2,5kg verhogen als ik het haalde, als ik FAIL (kan me niet voorstellen eigenlijk op korte termijn) bv maar 1x2 haal, dan doe ik nog een 2e setje erbij dus dan wordt het 2x2

              Als ik maar 1x ga DLen dan wordt het 10x1 waarschijnlijk vind dat gewoon te lekker, wel op vrijdag te verstaan anders kan ik wel opgeven de rest van de week en dan misschien nog een Romanian op maandag erbij
              The internet, SERIOUS business!

              Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

              Comment


              • Wat zijn BORaises?

                Comment


                • BOR = Bent Over Row
                  BORaises = Bent Over Raises

                  45 graden positie voor achterste schouderkoppen en vaak wat traps, heb ook idee dattie midden beetje meepakt
                  The internet, SERIOUS business!

                  Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                  Comment


                  • Nieuwe schema

                    Beetje aan het nadenken over nieuwe schema, deze keer met iso's, heb nu al twijfels of ik die ga doen lol maar ga het zowiezo echt proberen deze keer

                    Heb beetje gulden middenweg gekozen tussen volume/oefeningen en alles.

                    Schouders wil ik toch klein beetje ontzien dus daarvoor 1x5+burn gedaan aangezien ik denk dat ze dat wel trekken 3x per week. DB BP even op 5x10 gezet voor het begin tot ik daar de rek uit heb gehaald dan ga ik terug naar 3x10, maar tis nieuwe oefening voor me dus kan daar nog even op gainen. Incline voor 3x5 zodat ik nog een klein beetje kracht overhoud op de BB bench. Rug gekozen voor meer oefeningen ipv hoog volume op 1 oefening zoals ik nu doe, hoop dat ik zo wat meer energie overhoud voor de rest van de training.

                    Toch gekozen voor conventional deadlift aangezien ik denk dat ik het net trek met de 10x1 methode en ik zit nog laag ingeschat daarmee dus daar kan ik nog een beetje aan wennen, kan altijd nog kiezen om DL af te wisselen met block pulls.

                    Bestand is in oude office aangezien Bn nieuwe niet pakt, tenminste bij mij niet

                    Ben nogsteeds snotverkouden, maar heb zo een idee dat eenmaal tentamen gehad heb morgen dit zo weg is, komt gewoon door stress, binnen zitten en al die troep
                    Attached Files
                    Last edited by Yawgmoth; 11-06-2009, 20:15.
                    The internet, SERIOUS business!

                    Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                    Comment


                    • Te laat voor edit, oefeningen volgorde staat random btw
                      The internet, SERIOUS business!

                      Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                      Comment


                      • die straight arm pulldown zou ik er tog eruit gooien, dan is underhand grip pulldown beter voor de lats en ook voor de dikte in de rug, schijnt tog 1 van de beste oefening voor de lats te zijn

                        waarom reverse ez curl? ( onderarmen pak je tog genoeg met dl? )
                        en je hebt maar 1 set yates rows?

                        en als je dit ma-wo-vr doet, zal mss 2 rugoefeningen wel voldoende zijn, 3 kan echt net teveel zijn.

                        en 3x per week MP is verrot voor je schouders, vooral voor jou, als je er al last van hebt

                        bij je dl en fsquat, verlaag je dan het gewicht, naarmate je minder rust tussen je setjes houdt?
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

                        Comment


                        • Zo eerst ff reactie op mr Bodybuilder

                          die straight arm pulldown zou ik er tog eruit gooien, dan is underhand grip pulldown beter voor de lats en ook voor de dikte in de rug, schijnt tog 1 van de beste oefening voor de lats te zijn
                          Misschien beter idd die Straight arm eruit te gooien, ben wel met je eens dat niet echt veel toevoegt

                          Undergrip pulldown is gewoon een pussy versie van weighted chins

                          waarom reverse ez curl? ( onderarmen pak je tog genoeg met dl? )
                          en je hebt maar 1 set yates rows?
                          Ik doe tegenwoordig straps bij DL aangezien ik zo erg zweet dat naarmate me singles vorderen me grip het gewoon puur begeeft, vandaar de iso op onderarmen (pak je bicep ook nog eens in andere vorm mee). Heb de afweging gemaakt, wil ik me set falen op grip maar die wel meetrainen of wil ik me DL's halen en grip apart trainen, is dus laatste geworden.

                          Yates Rows en BOR's zijn nagenoeg hetzelfde, maar ik kan bij yates zwaarder en goede form houden en BOR's zijn heerlijk om op hoge reps te pakken, dus zie het maar als 2x BOR als je dat makkelijker vind


                          en als je dit ma-wo-vr doet, zal mss 2 rugoefeningen wel voldoende zijn, 3 kan echt net teveel zijn.
                          Ik zie net dat ik vandaag nog 3 setjes chins had moeten doen, nou dat zit er echt niet in lol, misschien dat 2 nog kan maar heb al heel erg me twijfels. Denk dat ik chins naar DL dag ga zetten ipv t-bars en misschien me yates set uppen naar 2 en BOR op 1xburnout houden

                          en 3x per week MP is verrot voor je schouders, vooral voor jou, als je er al last van hebt
                          Heb ook zo'n idee, maar ben toch van plan het even te proberen. Op moment is enige pijn in schouders bij BB Bench (niet op dumbells en ook niet bij MP) dus ik weet het nog niet, we gaan het zien. Als het teveel is gooi ik het er 1 dag uit zodat ik het terugbreng naar 1,5x P/W

                          bij je dl en fsquat, verlaag je dan het gewicht, naarmate je minder rust tussen je setjes houdt?
                          Ik heb een statisch gewicht waarbij ik 10x1 doe. Ik begin eerste training met 60sec, haal ik dit dan verlaag ik dit naar 45 voro 2e training, dan 30 voor 3e, 15 voor 4e. Haal ik dat dan gooi ik er 5kg (of 10) op en begin ik weer op 60sec
                          The internet, SERIOUS business!

                          Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                          Comment


                          • Originally posted by Yawgmoth View Post
                            Zo eerst ff reactie op mr Bodybuilder

                            goed bezig, altijd met meneer aanspreken

                            Misschien beter idd die Straight arm eruit te gooien, ben wel met je eens dat niet echt veel toevoegt

                            Undergrip pulldown is gewoon een pussy versie van weighted chins

                            wat jij wil ouwe

                            Ik doe tegenwoordig straps bij DL aangezien ik zo erg zweet dat naarmate me singles vorderen me grip het gewoon puur begeeft, vandaar de iso op onderarmen (pak je bicep ook nog eens in andere vorm mee). Heb de afweging gemaakt, wil ik me set falen op grip maar die wel meetrainen of wil ik me DL's halen en grip apart trainen, is dus laatste geworden.

                            Yates Rows en BOR's zijn nagenoeg hetzelfde, maar ik kan bij yates zwaarder en goede form houden en BOR's zijn heerlijk om op hoge reps te pakken, dus zie het maar als 2x BOR als je dat makkelijker vind


                            duidelijk

                            Ik zie net dat ik vandaag nog 3 setjes chins had moeten doen, nou dat zit er echt niet in lol, misschien dat 2 nog kan maar heb al heel erg me twijfels. Denk dat ik chins naar DL dag ga zetten ipv t-bars en misschien me yates set uppen naar 2 en BOR op 1xburnout houden

                            hahaha pussy

                            Heb ook zo'n idee, maar ben toch van plan het even te proberen. Op moment is enige pijn in schouders bij BB Bench (niet op dumbells en ook niet bij MP) dus ik weet het nog niet, we gaan het zien. Als het teveel is gooi ik het er 1 dag uit zodat ik het terugbreng naar 1,5x P/W

                            we zullen zien

                            Ik heb een statisch gewicht waarbij ik 10x1 doe. Ik begin eerste training met 60sec, haal ik dit dan verlaag ik dit naar 45 voro 2e training, dan 30 voor 3e, 15 voor 4e. Haal ik dat dan gooi ik er 5kg (of 10) op en begin ik weer op 60sec

                            ok, dacht dat je per set de rust verlaagde, maar dus per training


                            zie rode
                            160kg squat
                            225kg deadlift
                            130kg benchpress

                            Comment


                            • Training van net;

                              Ok om te beginnen ff me conditie lol;

                              - Snotverkouden sinds maandag
                              - di-do niet geslapen daarvan
                              - moest zo hard niezen vanmiddag bij bushalte dat ik me spontaan een bloedneus bezorgde en dat geneest bij mij niet zo snel dus toen ik zwaar ging op yates rows en gewicht neerzette begon het weer te gutsen
                              - niet getraint sinds maandag en iets minder gegeten dan normaal
                              - enorme druk van tentamens gehad en overdenkingen over wat ik nou aanmoet met me studie, zal ik jullie niet mee lastigvallen

                              Dus ik voel me aardig klote, ben echt een gestresste, wallen hebbende, snotterende wandelende bloedneus met braakneigingen van caffeine op het moment. In andere woorden TOPVORM!

                              Schema geprobeerd, printer verrot dus had ff opgeschreven maar blijkbaar de chins vergeten kutzooi

                              Flat DB Press 5x10
                              -2min rust

                              10x26
                              10x26
                              10x26
                              8x26
                              5x26

                              Ok 5 setjes is echt belachelijk op een FB schema, dit gaat naar 3

                              MP staand

                              5x50
                              3min rust
                              14x35 - was zo verzuurd niet normaal kon niet eens meer pushpress van maken, wel teleurstellend volgende keer zeker voor 18-20

                              Yates 12x80 (goal 10x) ging goed, geen straps was vergeten
                              3 min rust
                              BOR 22x60 (goal geen idee ff opzoeken of ik nou 26x50 had gedaan) grip begaf het eerst

                              Bloedneus eerst toen

                              Kotsneigingen weer, dus 12-15 min pauze

                              In me bek gebraakt en uitgespuugt en toen gaan squatten (vond mezelf wel diehard op dat moment)

                              Blijkt dus dat ik hier nog 3 setjes chins had moeten doen, nou dat gaat het niet worden

                              Frontsquat - 1min rust dag ff conservatief want voelde me nu echt zo kk kut

                              1x75
                              1x75
                              1x75 - 3 sec bottom pauze kwam neit echt lekker uit, ver ging wel easy
                              1x75
                              1x75
                              1x75 - Fail techniek maar kon het up musclen
                              1x75
                              1x75
                              1x75
                              3x75 - hell ye toch nog beetje positief

                              Voelde me weer helemaal opgeladen, is altijd na die 10 singles. Of het CNS boost is I dunno, maar voel me altijd flex, is bij DL ook zo. Tintelende bovenbenen en alles, goede shit, denk volgende keer gewoon hard weer naar 80kg voor 45 sec rust en daarop voortbouwen

                              Iso's 2 setjes iso's is echt complete overkill, ik ga 1 set doen tot fail en dan 3 negatieven/cheat reps gevolgd door static hold als ik dat nog kan. Dan is die spier toch helemaal leeg en extra setje voegt niks meer toe dan

                              EZ-curl
                              11x +25kg +forced reps en shit

                              French press staand
                              12x+20kg +1 forced rep

                              Side Raise uberstrict (1,5-2 sec up and down)
                              6x6kg +5 minder stricte - fail............................. schouders waren op denk ik, wel massive pump in middelste schouderkop

                              Calves op trap - 1/1,5 sec hold boven en beneden voor momentum killer
                              9x28kg in 1 hand

                              Denk dat 1 setje niet echt genoeg is hierbij, of ik moet nog iets van extreem stretch doen ofzo, maar ben echt zo'n pussy als het aankomt op kuiten stretchen weet niet of ik dat aankan

                              Conclusie

                              Voelde me echt compleet gerukt, en das echt geen understatement, toch nog redelijk getraint zij het aan lichte kant op sommige dingen, maar was wel leerzame testrun.

                              Veranderingen die ik door ga voeren

                              Chins eruit op FSQ't dag, yates naar 2x10 en BOR 1xburnout, wil nog iets voor rug eigenlijk want vind 3 setjes beetje mager, misschien yates naar 3x8 moet ik even over nadenken

                              Iso's naar 1 set tot fail
                              The internet, SERIOUS business!

                              Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                              Comment


                              • Pussy haha thnx Bro

                                Je heb gelijk, gewoon ff doorbijten dan maar zal er nog eens over nadenken ^^
                                The internet, SERIOUS business!

                                Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X