Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mwahaha, ja dat zien we ook aan de huidige positie van Feyenoord ten opzichte van Sparta. En het behaalde resultaat in de stadsderby destijds.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by Revius View Post
      Even een vraagje over die complexes, doe je dit puur omdat je het leuker vindt om te doen dan HIIT of andere cardio, of is het ook vooral erg goed, simpel gezegd.
      Zit er namelijk aan te denken het ook te gaan doen.
      Ik heb geen zin in tabata en heb geen cardio machines in de buurt. Dus complexes zijn een lekkere manier. Daarnaast is het ook GPP werk wat bijdraagt aan je gewone kracht work-outs.

Sparta work-outs doe ik niet. Dat is gewoon tijdsverspilling.

Comment

• Gisteravond dus nog een tweede complex gedaan. Niet het meest prettige, maar cardio is cardio...

Vandaag dus borst dag. Heb meer dumbell oefeningen er in gegooid om zo de stabilisatie spieren en de borst eens wat anders aan te pakken. Maar wat blijkt...me polsen krijgen ook een opdonder om het gewicht in balans te houden. Hopelijk zullen de stabilisatie spieren helpen bij Benchen en Push Pressen. Zodra ik bij de PP namelijk voorbij 80kg ga dan is het lastig om balans te houden.

Afijn ik begon met max effort barbel Bench op de powerlift stijl. Heb geleerd dat ik de vangers op de 6e pin kan zetten. Dan is het echt milimeter werk of de stang de vangers raakt of niet. Enerzijds leer je zo wat meer recht te benchen en de stang gecontroleerd zakken, maar als je niet oplet raak je de vangers en heb je een auto-fail aan je brak hangen. En dat gebeurde bij mij op de 102,5kg bij de tweede rep. Wilde hierna de 107,5kg doen, maar lette niet op en er hing opeens 112,5kg op en dat lukte me niet vandaag. Dus nog even een paar reps met 90kg gedaan.

Daarna was het tijd voor de dumbell oefeningen. De reguliere DB Press op een vlakke bank 4 sets met 25,5kg per stuk. Het ging lekker en omdat me triceps al verbruikt waren bij de PL Bench Press kon ik nu volledig de borst gebruiken zonder allerlei hulp van andere spieren. En dat merkte ik wel. Me borst deed al snel pijn bij elke rep en was enorm opgepompt. Heb me tieten nog nooit zoveel kunnen laten springen voor de spiegel hehe...Macho Macho man rofl.

Hierna volgde de Incline DB Press. De eerste set deed ik met de 25,5kg, maar dat was al gauw erg zwaar. Dus zette het gewicht terug naar 20,5kg en ging verder. En wat een pijn bij elke rep zeg...

Vervolgens afgerond met 10x3 Side Raises met 10kg schijf per hand.

Overall een lekkere work-out. Hopelijk kan ik deze intensiteit volhouden en wat reps op de PL Bench toevoegen en dan bij de DB Presses wat meer gewicht opbouwen.

Droge Cijfers
        PL Bench Press
        3x3 42,5kg
        2x3 60kg
        x3 75kg
        x3 90kg
        x3 95kg
        x2 102,5kg
        x1 102,5kg *tweede rep auto-fail omdat het de vangers raakte met rechts
        xF 112,5kg *foutje met gewicht aan stang hangen, was bedoeling om 107,5 te doen
        x6 90kg

Bodybuild DB Press
        25,5kg x10, x10, x10, x7

Bodybuild Incline DB Press
        25,5kg x7
        20,5kg x10, x9, x7

Side Raises
        3x10 schijf van 10kg

Comment

• wat bedoel je met bodybuild DB press

als je overigens met dat soort oefeningen ook je onderarmen/polsen sterker wilt krijgen raad ik je aan echt superzwaar te gaan met weinig reps. Dan krijgen ze het echt moeilijk

Comment

• Het is me gewoon opgevallen dat BB'er en PL'ers oefeningen iets anders uitvoeren. Vandaar dat ik even kort vermeld wat voor uitvoering ik hanteer. Wil niet echt polsen versterken dmv DB Presses, maar is gewoon leuk mee genomen dat het lijkt te gebeuren.

Gisteravond in bed voelde ik lichte steekjes in me linker pols. En me borst enorm veel spierpijn nu. Dus me theorie lijkt te werken. Lekker beginnen op kracht met de PL stijl. De explosiviteit zorgt dat je lekker opgewarmd bent. Daarnaast gebruik je bij de PL techniek relatief weinig tot geen borst en merendeels de triceps, schouders en bovenrug. Met die spiergroepen vermoeid moet je bij de DB Press wel de borst gaan gebruiken omdat er niks anders meer is om te helpen. En vanwege de explosiviteit vooraf kun je meer van de benodigde vezels aanspreken om te vermoeiien en te doen.

Eens kijken wat voor resultaat het qua kracht+massa gaat leveren op termijn.

Comment

• Gisteren had ik voor cardio weer het complex met 30kg gedaan. Deze keer was het goed te doen en zal volgende week het gewicht omhoog gooien. Gisteravond nog een ander iets geprobeerd zoals de "55". Met een schijf van 20kg begon ik met 10swings gevolgd door 10front squats. Zonder enige rust wissel je af tussen die twee en doe je steeds wat minder reps tot je bij de 1 bent. Zodra de 6reps gedaan waren kapte ik er mee...te vermoeiend :P

Qua cut begin ik deze week ook te merken dat ik vet verbrand. Voorgaande weken was het minimaal verschil, maar deze week werd ik wakker en had gevoel en meetlint die zeiden een grote sprong gemaakt te hebben.

Na de borst workout geen spierpijn. Het was enorm opgepompt en strak, maar gisteren begon de spierpijn en vandaag niet te houden :9

Workout van daarnet was Coan Deadlift. Hield het ritme lekker hoog. Moest 2x142,5kg doen en deed er stiekem 4 hehe. En ik doe me deadlifts niet tot kniehoogte of net er onder. Met elke rep tik ik de grond weer aan. En me hamstrings zijn enorm verzuurd. Over hamstrings en glutes gesproken. Ze zijn nu eindelijk zo opgerekt dat ik me tenen kan aanraken zonder heel wijd te staan hehe.

Droge cijfers
              3x3 60kg
              2x3 80kg
              x3 100kg
              x3 120kg
              x3 130kg
              x4 142,5kg
              8x3 115kg

Stiff Legged Deadlift
              2x8 100kg
              x6 100kg

T-bar Row
              x8 55kg
              x8 75kg
              x6 75kg

Good Mornings
              3x8 75kg

Chin Ups
              8x3

Comment

• Ben gewoon een beetje bang om je een vraag te stellen, maar ik doe het toch (zit toch veilig achter mijn pc)

Waarom doe je geen kuiten?
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Heeft geen toegevoegde waarde. Je gaat er niet meer door squaten of deadliften.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                    Heeft geen toegevoegde waarde. Je gaat er niet meer door squaten of deadliften.

Hmmm en ik maar denken dat je ze niet deed omdat je anders niet meer in je laarzen komt
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Nah...alhoewel dat probleem had ik wel met me kisten. Toen was ik 13% vet met 46cm calfs. Ze zijn nu vetter en smaller op 42cm ofzo. Calf Raises hebben weinig toegevoegde waarde voor me en daarnaast is het gewoon kut om thuis te doen. Kan geen fatsoenlijke ROM maken dus schiet niet op. En om nu op me tenen lunges en squats te gaan doen zie ik ook niet zitten met me gevoel voor evenwicht.

Comment

• klop me maar dood als je het al eens vermeld hebt, maar welke oefeningen doe je juist om wat leniger te worden? ik ben namelijk zo stijf als een hark, ik geraak amper onder mijn knieën met mijn handen, en met het squatten krijg ik de barbell ook niet laag genoeg om goed te zijn.
                        Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

• http://forum.bodynet.nl/576241-post25.html

Comment

• thanks
                            Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

• Ben even bij mijn ouders. Al ruim een jaar of 2 niet meer op een weegschaal geweest en vroeg me af hoe het was. Vermoede altijd dat ik rond de 95kg woog met circa 20-24% lichaamsvet. Wat is nu de echte stand...110,5kg met 22,4% vet fucking bruut hehe. Nu wat cutten tot ik 100kg met 15-ish weeg en dan weer lekker bulken voor meer kracht.

Comment

• 2 jaar niet gewogen en alleen maar naar het gewicht van het ijzer gekeken?
                                Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X