Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1. Snert opmerkingen
    Soep is inderdaad zo'n 550-600kcal. Had de Kjoule ipv Kcal geteld. Geen zin om dat allemaal weer te moeten aanpassen qua plaatje dat online staat. Wat niet in me bulk schema staat zijn de pizza hawaii op rust dagen en zakje van 250gr pinda's gedurende de dag op sportdagen en nog wat andere shizzle. Eten is niet leuk meer op die hoeveelheden. Volgende keer ga ik gewoon weightgainers gebruiken hoor. Boven de 4000kcal vind ik het niet leuk meer om te moeten eten en gaan die weightgainers eindelijk hun nut bewijzen.

2. Ik train door de weeks rond 18:30-20:30 zo'n beetje. Zaterdagen 12:00 tot 16:00

3. Voeding Punani
    Op sportdagen zat ik ook te denken om 40gr cashew noten te doen, maar.... uhm tja wat zit ik moeilijk te doen. Ik bereid me rijst, kip, groenten maaltijden in 1x. Doe ik gewoon een portie noten minder er door heen en dat bij de kwark. Dan heb ik gemiddeld in plaats van 40gr cashew bij de rijst maaltijden een 25-30gr wat qua proporties beter mengt.

Omdat ik de rijst maaltijden in 1x maak is het vaak zo dat ik ongeveer de helft in me bakje gooi en mee neem naar werk. Andere helft blijft thuis in de pan voor als ik thuis kom. Dus die laatste portie is zo wie zo wat groter dan de andere twee. Die drie maaltijden moet je dan eerder als een gemiddelde zien over al de maaltijden.

Na het sporten heb ik alleen me Whey en later nog de omelet. Zal de Whey verhogen naar 50gr. Dan pak ik meteen de eventuele aanbeveling van extra kip eiwitten mee ter compensatie en 2 scheppen scheelt weer moeilijk doen met het weegschaaltje.

Dan de rust dagen wil ik die slagroom houden. Heeft het de vorige cut ook goed gedaan en in de bulk ook. Dus die maaltijd blijft ten alle tijden onveranderd.

Moet ik van me groenten 250gr maken? Of van die kip 250gr en de het verschil bij de 2e maaltijden qua verdeling? 8 eieren omelet in de avond is geen probleem. Trouwens ik eet alleen HELE eieren en ga niet zitten klooien met dooier wel of niet. Dan kom ik met de 6 op sportdagen uit op 48 eieren in de week...is 4 dozen van 12 dus easy qua boodschappen. Zit ik dan niet beetje hoog in de kcal?
    Last edited by Falstyr; 31-12-2009, 10:18.

Comment

• 19,2kg extra spiermassa in 1 jaar erbij, mag je echt niet mopperen lijkt mij zo.....Als je ziet dat je van n 68,3 vvm afkomt.. Je kunt niet oneindig groeien in 1 jaar, er zit wel n max aan.. Denk dat je er al aardig in de buurt komt.. Ook je kracht is best goed vooruit gegaan in dit jaar.. Weinig reden tot mopperen, je zou willen dat je dat er elk jaar bijkreeg zeg.....

Comment

• Valt mee. Zit ook veel "spiergeheugen" bij. Heb het eerste 1+ jaar niks anders gedaan dan cutten op de meest bizarre manieren. Begon als een ongetrainde vetzak van 112kg bij 28%vet wat zo'n 80kg VVM was. Heb met al dat gekut in de te lange cut veel geleerd over van alles, maar ook enorm veel spiermassa verloren. Het is pas eind vorig jaar dat ik begon met bulken en tot nu toe zo'n beetje de hele tijd gedaan heb zonder tussen poos.

Truc gaat hem worden om nu van het verleden te leren en wel fatsoenlijk te cutte. En voor een endo als mijzelf zal dat niet makkelijk worden.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post

Truc gaat hem worden om nu van het verleden te leren en wel fatsoenlijk te cutte. En voor een endo als mijzelf zal dat niet makkelijk worden.
          Join the club ....
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

• Ik ben de oprichter van de "Endo Squad" dus hoef er geen lid van te worden :P

Comment

1. Snert opmerkingen
              Soep is inderdaad zo'n 550-600kcal. Had de Kjoule ipv Kcal geteld. Geen zin om dat allemaal weer te moeten aanpassen qua plaatje dat online staat. Wat niet in me bulk schema staat zijn de pizza hawaii op rust dagen en zakje van 250gr pinda's gedurende de dag op sportdagen en nog wat andere shizzle. Eten is niet leuk meer op die hoeveelheden. Volgende keer ga ik gewoon weightgainers gebruiken hoor. Boven de 4000kcal vind ik het niet leuk meer om te moeten eten en gaan die weightgainers eindelijk hun nut bewijzen.

2. Ik train door de weeks rond 18:30-20:30 zo'n beetje. Zaterdagen 12:00 tot 16:00

3. Voeding Punani
              Op sportdagen zat ik ook te denken om 40gr cashew noten te doen, maar.... uhm tja wat zit ik moeilijk te doen. Ik bereid me rijst, kip, groenten maaltijden in 1x. Doe ik gewoon een portie noten minder er door heen en dat bij de kwark. Dan heb ik gemiddeld in plaats van 40gr cashew bij de rijst maaltijden een 25-30gr wat qua proporties beter mengt.

Omdat ik de rijst maaltijden in 1x maak is het vaak zo dat ik ongeveer de helft in me bakje gooi en mee neem naar werk. Andere helft blijft thuis in de pan voor als ik thuis kom. Dus die laatste portie is zo wie zo wat groter dan de andere twee. Die drie maaltijden moet je dan eerder als een gemiddelde zien over al de maaltijden.

Na het sporten heb ik alleen me Whey en later nog de omelet. Zal de Whey verhogen naar 50gr. Dan pak ik meteen de eventuele aanbeveling van extra kip eiwitten mee ter compensatie en 2 scheppen scheelt weer moeilijk doen met het weegschaaltje.

Dan de rust dagen wil ik die slagroom houden. Heeft het de vorige cut ook goed gedaan en in de bulk ook. Dus die maaltijd blijft ten alle tijden onveranderd.

Moet ik van me groenten 250gr maken? Of van die kip 250gr en de het verschil bij de 2e maaltijden qua verdeling? 8 eieren omelet in de avond is geen probleem. Trouwens ik eet alleen HELE eieren en ga niet zitten klooien met dooier wel of niet. Dan kom ik met de 6 op sportdagen uit op 48 eieren in de week...is 4 dozen van 12 dus easy qua boodschappen. Zit ik dan niet beetje hoog in de kcal?
              Je snapt hem volgens mij niet mijn dieet.

Ik zou carbs/vet niet samen nemen in cut (bulk geen probleem).

Je hebt 7 momenten waar voedsel het lichaam in gaat.

3 momenten zijn belangrijk met kh:
              ontbijt, voor en na trainen.

Dan eet je lean proteine en complexe carbs (geen snelle).

Andere maaltijden zijn "vettige" proteine of lean proteine aangevuld met een vetbron.

Verander zo je schema eens.

Comment

• Die verdeling van Eiwit/vet of eiwit/kh hield ik in het verleden aan. Toen had ik brood met pindakaas en 250gr kwark. Of 1 snee brood met kip en 250gr kwark. Maar nu was ik beetje gemakzuchtig door ene maaltijd kwark te nemen en ander moment al me brood op rustdagen. Kan dit weer terug draaien naar zoals het eerst was. Geen Punt.

Op sportdagen vind ik het wel zo prettig om meerdere rijst/kip maaltijden te hebben. Moet er niet aan denken om die hoeveelheden in 2 maaltijden weg te proppen. Aangezien ik met hoog/laag carb dag werk heb ik hier weinig problemen mee gewerkt eigenlijk.

Het was puur dat ik fout zat/zit qua kcal dat ik niet wilde afvallen. Toen ik voor het eerst besloot te gaan bulken op 2600-2900kcal viel ik met rassen schreden af. Had dit eigenlijk aan moeten houden, maar was zo dom om flink te verhogen richting 3800-4000kcal. Toen kwam ik weer massa aan en wist niet meer hoeveel kcal het moest zijn om weer af te vallen

Comment

Die verdeling van Eiwit/vet of eiwit/kh hield ik in het verleden aan. Toen had ik brood met pindakaas en 250gr kwark. Of 1 snee brood met kip en 250gr kwark. Maar nu was ik beetje gemakzuchtig door ene maaltijd kwark te nemen en ander moment al me brood op rustdagen. Kan dit weer terug draaien naar zoals het eerst was. Geen Punt.

Op sportdagen vind ik het wel zo prettig om meerdere rijst/kip maaltijden te hebben. Moet er niet aan denken om die hoeveelheden in 2 maaltijden weg te proppen. Aangezien ik met hoog/laag carb dag werk heb ik hier weinig problemen mee gewerkt eigenlijk.

Het was puur dat ik fout zat/zit qua kcal dat ik niet wilde afvallen. Toen ik voor het eerst besloot te gaan bulken op 2600-2900kcal viel ik met rassen schreden af. Had dit eigenlijk aan moeten houden, maar was zo dom om flink te verhogen richting 3800-4000kcal. Toen kwam ik weer massa aan en wist niet meer hoeveel kcal het moest zijn om weer af te vallen
                  brood=carbs
                  pindakaas=fat
                  kwark=proteine

heel suc6 met cutten! Ik zou het anders doen maar gaat goed komen!

Comment

• YouTube - Flotsam and Jetsam - 12 Year Old With a Gun

Met frisse moed het nieuwe jaar in

Oorspronkelijk plan was om gisteren me bench dag te doen, maar voelde me duf en heb meer zitten snoepen dan wat anders. Daarnaast had ik enorme spierpijn in me quads en onderste rij blokken van me abs. Ja dames und herren ik kan gewoon me abs voelen door me vet heen en ze zijn HUGE!!! Me lichaam moet wennen aan een hoog volume met squats wat het niet gewend is hehe. Dus wellicht volgende week nog eens de 150kg 5x5 doen qua squat.

Vandaag dus geen HGH ingenomen, want dat had ik gisteren dus gedaan. Jammer, maar goed. Begon met benchen 90mins nadat ik 125gr rijst, 40gr cashew, 150gr sperziebonen en 200gr kip tot me had genomen. Was benieuwd hoever ik zou komen. En na het opwarmen voelde me triceps en lats nog niet 100% hersteld. Het was ook even kijken hoe me onderarmen zich zouden houden.

Het ging best aardig. Tijdens de opwarm sets had ik wat moeite met grip op de bank te krijgen met de bovenrug en ook de arch was lastig. Dus even een mega strak t-shirt aangedaan en gaan. Kon het niet laten om op een gegeven moment tussen sets voor de spiegel te staan en mezelf te bewonderen en wat te flexen hehe. Moest vechten voor de 105kg sets op een gegeven moment en liep rood aan alsof ik wilde ontploffen. Vanaf de 3e 5 repper was me borst en triceps helemaal opgepompt als een malloot. Man wat was ik blij toen het voorbij was en naar de volgende oefening kon gaan *puf puf*. Had wel wat steken in me elleboog pezen dus die zijn nog niet 100% hersteld na die Strongman training, maar het is niet zo kut als begin van de week dat trainen geheel onmogelijk was. Volgende week ga ik verhogen met stap van 2.5kg ipv meteen naar de 110kg te gaan...heb liever met kleinere stappen vooruitgang dan mezelf overschatten en helemaal geen vooruitgang. Mooie is dat een 5x5 105kg gelijk staat aan een 1x130kg op de bench

De Incline Bench zorgde dat me schouders zwaar aanvoelde...eigenlijk voelde ze dat al na de vlakke bench. Na de eerste set voelde ik ook weer lichte steken in de verte wederom in de rechter onderarm. Heb de rust intervals wat opgevoerd en kon zo door gaan zonder al te veel moeite. Maar het gewicht ging op zich nog best easy. Dus die moet wellicht ook omhoog volgende week.

Na die oefening wilde ik me voorhoofd afvegen met het stukje shirt bij de bicep. Maar me borst en schouders waren zo opgepompt dat een hard stuk schouder tegen me wang drukte en ik me bicep dus niet eens in de beurt van me voorhoofd kreeg....hmmm...movement impaired endo :P Gelukkig werd de pomp meer in me borst. Dus even shirt uit en genoten van de spleet tussen me spier tieten, even laten springen die dingen en met voldaan gevoel naar de volgende oefening.

Omdat ik de Incline Bench met ellebogen wijd doe moeten de schouders + borst + biceps het werk doen. Zodanig krijgen de triceps lekker een beetje rust. En dat moet afgestraft worden met een lekkere Close Grip Bench. Na de tweede set begon nu ook me biceps pees te zeuren en steken...bleh...gewoon door gaan. Besloot toen nog 1 set ipv 2 te doen en even te kijken hoe het met de Hammer Curl zou gaan. Biceps was ook al aardig opgepompt dus kon niet bepaald een volledige ROM maken hierdoor bleh.

Ben benieuwd hoe deze onderarm/elleboog pees geval tegen zondag zal zijn. Heb dan weer een StM training. Heb wel besloten om die trainingen meer in te richten voor techniek/explosiviteit/uithoudingsvermogen en zal dus rond de 70-75% van me max trainen op die dagen qua daadwerkelijke gewichten.

Zo en dat was Fallus zijn beachboy work-out waar hij altijd met tegen zin aan begint. Het is dat een sterkere triceps baat heeft bij een hogere Log Press. Echt als ik nu al 1x100kg kan...stel je voor als ik Close Grip en Incline Bench rond de 100-110kg als setjes doe :O

Nu even me Dark Matter leeg zuipen en over een uurtje me kwark en later nog een omelet van 8 eieren.

Droge Cijfers
                    Bench Press
                    42,5kg x 10
                    60kg x 10
                    75kg x 6
                    90kg x 5
                    105kg x5, x5, x5, x4, x5

Incline Bench Press
                    75kg x6, x6, x6, x8

Close Grip Bench Press
                    80kg x6, x6, x6

DB Hammer Curl
                    25,5kg x6, x6, x6, x6
                    Last edited by Falstyr; 01-01-2010, 18:51.

Comment

• Stiekem ben je ook wel een beetje een BBer.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

• Vond dit zo'n mooi zinnetje in je hele verhaal:

Mooie is dat een 5x5 105kg gelijk staat aan een 1x130kg op de bench

Hahahaha, moet je eerst nog es doen. Het is net alsof je onder een drukpers ligt!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

• Voor 1 rep voelt het licht aan. Pas bij meerdere reps voel ik die gewichten. Ik zweer het je...die 130kg kan ik nu wel doen. Maar zit in volume te trainen en dat werpt nu al zijn vruchten af. Na de de-load van deze cyclus wordt het 3x3 volume. Dan een cyclus met 2 singles op zwaar gewicht opwerkend naar de 140-150kg
                          Last edited by Falstyr; 02-01-2010, 10:36.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                            Stiekem ben je ook wel een beetje een BBer.
                            Heb je het ook door Jordy? Hij word langzaam aan n powerliftstrongbodybuilder

Comment

• Even voor duidelijkheid. Zit nu met bankdrukken dus in Cyclus 1.

Cyclus 1 - volume. Aansterken van de spieren
                              5x5 - 105kg, 107,5kg, 110kg

Cyclus 2 - lichter volume en wennen aan de zwaardere gewichten
                              3x3 - 115kg, 117,5kg, 120kg,

Cyclus 3 - Opbouwen om te gaan toppen
                              2x2 met 125kg
                              2 singles met 135kg
                              1x 150kg

Dan pak ik weer 75% van de 150kg. Misschien dat ik niet verder kom dan 140-145kg maar vind ik ook netjes. Dat gewicht is begin van de nieuwe 5x5 cyclus en begint het verhaal van voor af aan.

Comment

• misschien moet je gewoon eens hoger in de reps gaan ipv altijd 5 of lager, heeft mij heel veel geholpen, ging van 4x100 naar 10x100 in 3weken, terwijl ik al een paar maanden vast zat bij dat gewicht en druk nu 120kg

maar bij mij is het ook de triceps die opgeven, dus meer hh maken heeft dan zker nut.
                                160kg squat
                                225kg deadlift
                                130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X