Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op de meet met Ash en DSO viel de stang stil net boven me borst omdat de schouders ophielden. Deze week had ik woensdag strikte presses gedaan met 68kg, donderdag push press PR op 100kg en vrijdag hoog volume bench en 130kg easy. Dus vermoed inderdaad dat als ik even de tijd er voor neem de 140+ wel zou moeten drukken. Enige waar tijd voor genomen moet worden is het lichaam laten wennen aan het gewicht. Je kan niet denken 5x5 115kg te drukken wat in theorie een 1x140kg is en dan verwachten die 140kg ook te drukken als je niet even een single of dubbel met 130+ hebt gedaan. Maar gaat goed komen

Je merkt waar mijn aandacht heeft gelegen deze kuur. En dat was niet mijn onder lichaam :P

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
      Op de meet met Ash en DSO viel de stang stil net boven me borst omdat de schouders ophielden. Deze week had ik woensdag strikte presses gedaan met 68kg, donderdag push press PR op 100kg en vrijdag hoog volume bench en 130kg easy. Dus vermoed inderdaad dat als ik even de tijd er voor neem de 140+ wel zou moeten drukken. Enige waar tijd voor genomen moet worden is het lichaam laten wennen aan het gewicht. Je kan niet denken 5x5 115kg te drukken wat in theorie een 1x140kg is en dan verwachten die 140kg ook te drukken als je niet even een single of dubbel met 130+ hebt gedaan. Maar gaat goed komen

Je merkt waar mijn aandacht heeft gelegen deze kuur. En dat was niet mijn onder lichaam :P
      Allright, maar houd er rekening mee dat jouw benen ook belangrijk zijn, want ja over een tijdje moet je die enorme grote ronde stenen ballen ook omhoog krijgen he, hehehe.

Comment

• lol squat/benen werk gaat nog steeds goed, maar niet zo snel als in het begin. Enige waar ik me beetje druk om maak zijn de hamstrings die nu niet de volle aandacht krijgen die ze nodig hebben vanwege het gebrek aan deads. Maar op de strongman trainingen pak je de achterkant van het lichaam hard aan dus dat compenseert enigsinds.

Die Atlas Stones heb ik nog geen 1x op getraind. Wellicht morgenavond voor het eerst als ik MichaelP zover krijg om thuis te blijven hehe. Bij die Stones maak ik me meer zorgen over me handen, onderarmen en schouders. Maar zal wel een techniek issue zijn. Op de wedstrijd gaan ze van 60 tot 125kg. Is echt geen probleem voor me benen.

Maar weet je...in de wedstrijd van April verwacht ik de wedstrijd al gewonnen te hebben voor we uberhaupt aan de Stones gaan beginnen Conditie en snelheid gaan goed vooruit dus verwacht de medley en laad race te winnen. Log Presses gaat ook beter dan verwacht dus met een 100kg moet ik toch ook hoog eindigen. Conan's Wheel...rondjes lopen met 200kg in de armen moet ook wel lukken. De anderen gaan dan huilen omdat ze pijn in hun ellebogen krijgen ofzo net als iedereen die meer dan 70kg zercher squat probeert lol.

Comment

• Zorg dat Linda wat filmpjes maakt.
          Altijd leuk voor hier op BN.

Comment

• Ik schuif me mobiel met camera in de handen van me pa, naderhand en voorhand nog wat foto's en dan maak ik er een mooi filmpje van. Althans dat is het idee :P

Kutte met de Atlas Stones is...op de training is de lichtste 90kg. Zou wel een lichtere willen om mee te beginnen, maar helaas

Comment

• heb straks weer een mooi filmpje. 3x raden waarvan

Comment

• heeft het iets met het getal 140 te maken???

Comment

• Even kort gesprekje met MichaelP gehad. Ik wil morgen strongman events trainen. Dus dat betekend morgen geen presses. Dat zette me aan het denken over de easy 130kg Bench Press en wat ik nu echt zou kunnen. Het gevolgd was dat ik dus even ging benchen hehe.

Ik deed vanaf het begin af aan full stops op de borst voor 1-2 tellen. Vanaf de 110kg wilde ik touch 'n go doen maar zoals altijd ben ik geestelijk niet aanwezig tijdens een oefening en ga dan op automatische piloot. Toen ik zag wat me lichaam aan het doen was zat ik met verbazing te kijken.

Uiteindelijk deed ik een 140kg touch 'n go. Wat een gaaf gevoel...en totaal geen stoomwals gevoel hehe. De 145kg er na was een full stop...en stop. Me bicep pezen waren aan het steken en me triceps waren gewoon op. Niet zo vreemd na een week vol met PR's en ongeplande activiteiten.

Heb ook de 150kg even uit het rack getilt puur om te voelen hoe het is. Moet te doen zijn, want echt zwaar voelde het niet aan.

Zo...en nu wil ik geen presses meer doen tot volgende week vrijdag.

Droge Cijfers
                  Bench Press
                  40kg x 6 (elke rep full stop op de borst)
                  60kg x 3 (elke rep full stop op de borst)
                  80kg x 3 (elke rep full stop op de borst)
                  100kg x 1 (full stop op de borst)
                  110kg x 1 (full stop op de borst)
                  120kg x 1 (full stop op de borst)
                  130kg x 1 (full stop op de borst)
                  135kg x 1
                  140kg x 1 (PR!!!)
                  145kg x failed

Filmpje
                  YouTube - Bench Press 1x140kg

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
                    heeft het iets met het getal 140 te maken???
                    Ding ding...je gaat nu door de wasmachine

Comment

• Mooie prestatie hoor, had zelf een onzin filmpje verwacht
                      Groeten

Comment

• Ja, wat kan ik zeggen, dit is hardstikke goed man, petje af hoor.
                        Zie je wel, we konden zien dat je het in je had.
                        Ik had al een beetje het vermoeden dat het jou aan het denken zette en dat je die 140kg weleens wilde uitproberen.
                        En ook deze ging naar mijn inziens zonder enig probleem.
                        Deze kracht verlies je niet meer bro, dit kan alleen maar meer worden
                        Bet youre feeling enormously great now, proud with a good feeling and prepared too show all your competitors in april that youre the man to beat.
                        Klasse man,toppie.

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                          Mooie prestatie hoor, had zelf een onzin filmpje verwacht
                          Zoiets als dat ik de stang er uit til en dan met me hoofd er weer terug in kop zoals ik een keer per ongeluk met 65kg had gedaan? Doe het niet al te graag, want loop meteen een week met stang afdruk op me voorhoofd :P

@Snuff
                          is inderdaad geweldig voor het zelf vertrouwen en het intimideren van de tegenstanders mwahhaha.

Volgende keer sla ik de 110kg en 135kg en 145kg over en eindig met een 150kg. Maar dat doe ik eind van de kuur. Voorlopig weer even focussen op volume om de spieren te versterken.
                          Last edited by Falstyr; 14-02-2010, 16:30.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                            Zoiets als dat ik de stang er uit til en dan met me hoofd er weer terug in kop zoals ik een keer per ongeluk met 65kg had gedaan? Doe het niet al te graag, want loop meteen een week met stang afdruk op me voorhoofd :P
                            Haha, ja of dat benchen met je benen in de lucht.
                            Groeten

Comment

• Je blijft echt PR na PR zetten he. Fantastisch man. Al begin ik een beetje het idee dat je jezelf tekort doet en je er NOG meer uit zou kunnen halen. Op de filmpjes ziet het er namelijk steeds uit alsof het je weinig moeite kost. Wat er dus op lijkt dat je nog betere prestaties neer zou kunnen zetten. Maar goed ik kan het natuurlijk ook bij het verkeerde eind hebben. Aan de andere kant snap ik inderdaad dat je niet alles geeft zonder spotter. Echt prettig is het niet om geplet te worden door 140 kg. Zie dat maar is ff van je af te rollen. Anyway, zeer nette PR man. Dat is wel iets om trots op te mogen zijn.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

• Zoals eerder uitgelegd moet me lichaam wennen aan die gewichten. De 140kg ging nog relatief makkelijk omdat het niet me echte max is. Maar ik kon niet verder omdat me lichaam er nog niet aan gewend is. Me onderarmen begonnen te steken en zo ook me biceps pezen. Als je dan onderin de ROM zit en je hebt een steek in de biceps dan verlies je alle spanning en kun je het wel vergeten. Volgende week zou de 150kg wel mogelijk moeten zijn. Maar ik ga voorlopig weer even met 5x5 en 8x3 op wat volume focussen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X