Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Wheel Flips ging wel aardig voor een eerste keer op dat gewicht toen de techniek er eindelijk beetje in kwam. Maar moet inderdaad nog veel beter. Het vreet je echt op. Soort vergelijkbaar met 2 reps explosief 200kg deadlift van de grond trekken. Dan steeds 20-30sec rust nemen tot je ademhaling ietsjes gezakt is en dan met een nog steeds redelijk hoge hartslag weer de volgende rep van 200kg explosief deadliften. Is dodelijke conditioneel...
Bij een Yoke is er weinig momentum. Je moet recht omhoog uit tillen, want als je dat niet doet gaat het dingen naar achteren en door de "Swing" trekt het gewicht je gewoon weer naar de grond. De eerste 2 stappen zijn lastig als je brede stand uit tilt, want je moet de voeten dan weer dicht naar elkaar brengen om met smalle snelle stapjes te gaan lopen. Maar als je eenmaal begint te lopen krijg je een "swing" naar voren. Als je dan een rustig constant tempo aanhoudt trekt het gewicht je gewoon al een beetje naar voren wat het lopen makkelijker maakt.
Op straat daar was geen probleem. Iedereen is het al gewend dat er elke zaterdag getraind word. Buren praatje maken, mensen die af en toe staan te kijken best leuk. Heel stuk anders dan in 's gravenzande waar mensen naar buiten komen om te klagen over trillingen als er een yoke neer gezet wordt ofzo hehe.
Als je eenmaal aan het lopen bent met de Yoke gaat dat volgens mij makkelijker dan wanneer je hem van de grond moet tillen en de eerste paar stappen zetten. Voorwerp in beweging krijgen is namelijk makkelijker dan in beweging houden. Heb je niet het gevoel alsof je geplet wordt onder dat gewicht terwijl je aan het lopen bent, of valt dat wel mee?
Als je eenmaal aan het lopen bent met de Yoke gaat dat volgens mij makkelijker dan wanneer je hem van de grond moet tillen en de eerste paar stappen zetten. Voorwerp in beweging krijgen is namelijk makkelijker dan in beweging houden. (...)
Dat is toch precies wat Fallus zegt?
@Fallus: hoe is het met de zenuwen?
"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Omdat ik degene ben van de lange lul verhalen dan ook maar dit verslag uitwerken hehe...
Was van mezelf al vrij vroeg wakker. Even relaxt wakker worden met wat gamen op de xbox360 terwijl ik wederom een half brood weg stauwde op me gemakje. Toen ik op de klok keek bleek was het de tijd dat me trein zou vertrekken dus vlug op NS.nl gekeken wanneer de volgende zou gaan. Kreeg toen leuk bericht dat er weer eens iemand bij Lombardijen voor de trein was gesprongen. Het resultaat was dat ik dus trein later had. Eenmaal op Den Haag Centraal even pin-automaat gezocht. Toen ik mijn zoektocht hervatte naar de taxi dump plaats hoorde ik gefluit en bleek Ashley te zijn. Scheelde mij weer zoeken en lopen...perfect voor deze luiaard. Alleen zijn loop tempo was beetje hoog voor mijn spierpijn geterroriseerd lichaampje.
Na een half uurtje rijden waren we bij Kneets. Roelinho zat al het terasje, Dynobet kwamen we onderweg tegen en die Gameface was nergens te bekennen. Ik stelde voor gewoon naar binnen te gaan, want wachten na een bepaalde tijd doe ik niet aan. Even zitten kloten met die kluisjes daar en de zaal in...
Ik had geen plan voor de work-out qua oefeningen, maar wilde wel tussen de 10-15reps zitten ipv te gaan toppen. Heb me er best netjes aangehouden trouwens. Tempo lag redelijk hoog met weinig rust en we hebben veel gedaan.
We begonnen met bankdrukken. Vage smalle bankjes. Kon er niet lekker op liggen, want me schouders vielen er staats van af terwijl ik ze al naar elkaar had getrokken. Dus ik lag niet lekker stevig op dat ding. Na de eerste set kwam Gameface aanzetten omdat hij al binnen bezig was o.O Na de bench sets nog wat op die Panatta chest press geval bezig geweest waarbij je schuin omhoog duwt. Me schouders en triceps waren al erg op van gisteren nog en drukte alleen uit me borst. Gewichten waren dus laag, maar me spieren liepen helemaal vol allemaal.
Na de borst oefeningen vond ik het tijd voor rug. Ashley ging wat tricep push downs doen en GameFace keek alleen maar toe omdat hij schijnbaar al eerder wat gedaan hadden. Dus we gingen maar met zijn 3en een aantal sets maken op de Seated Cable Row. Het is in dit geval echte kabels wat erg stroef liep. Bij de stretch op me lats elke rep leek het alsof ze er af zouden springen zo strak voelde het nog allemaal aan. Hierna besloot ik nog wat Face Pulls te doen terwijl de anderen al richting het squat rek gelopen waren.
Squaten...had ik niet veel zin in. Na de Face Pulls toch nog wat setjes er op gedaan full paused onderin. Lekker rustig en ver uit de buurt van een maximale inspanning. Roelinho vroeg of ik hem wat tips en zo wilde geven om zijn techniek te verbeteren en heb Gameface ook meteen wat uitleg gegeven. Dynobet kon zelf aan de bak en is stuk verbeterd in tegenstelling tot augustus. Uiteindelijk nog een rustige 180kg gedaan op de squat.
De anderen gingen walking lunges doen in een andere ruimte. Mij niet gezien op die grafoefening. Dus in een leg extention machine gedoken op 12 reppers te doen tot me quads op springen stonden van verzuring. Laatste twee sets trok ik gemakkelijk full stack weg...nice. Even gekeken naar de walking lunges van de andere gasten. Terwijl hun bezig waren nog een Push Press met 60kg getracht, maar na 7 zeer moeizame reps hield ik het voor gezien. Me schouders/triceps zijn gewoon helemaal op na gisteren.
Toen kwam de "battle" op de Leg Press. Niet echt een battle we gingen gewoon om en om met zijn allen. Richting het einde ging Dynobet all-out met 6 moeizame reps en 1 met spot. Ik zei:"zo en nu laat ik baas boven baas zien" en deed nog een schijf van 20kg aan elke kant er bij om 7 reps er uit te persen. Na die set was trappen lopen een hele opgaven...en wat moesten we doen?
We liepen dus de draai trap naar beneden om nog wat isolatie werk voor de armen/schouders te doen. Mijn schouders waren zo op dat ze steken aan het geven waren. Toch nog wat Bradley Presses gedaan met zeer weinig gewicht, side raises, cuban rotations, db hammer curls en vond het wel best. 2,5 uur zonder rust door gaan liet zien dat me spieruithoudings vermogen geen probleem is. Mijn algemene conditie is gewoon brak hehe.
Nog even zwart gereden in de tram richting Den Haag Holland Spoor. Daar met Dynobet naar een turk geweest om wat te vreten. We zaken een mixed grill voor 2 personen en namen dat. Toen het voor onze neus werd gezet hadden we allebei zoiets van: "we hadden beter dat per persoon kunnen bestellen"...het was weinig Nog even een uur of twee zitten lullen eer ik naar huis ging.
Trappen oplopen, rennen op een trein overstap te halen op R'dam en dan nog naar huis fietsen was geen makkelijker opgave meer. Me lichaam is nu helemaal gesloopt. Tijd om het komende week lekker te laten relaxen en herstellen. Wellicht dat ik nog een enkele De-load trainingen doe op 40% of wat conditie routines er in flikker.
Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 15
80kg x 15
100kg x 5
80kg x 12 (full stop)
Panatta chest press ding
50kg x 12
50kg x 12
50kg x 12
60kg x 10
Seated Cable Row met driehoek
35kg x 15
60kg x 12
80kg x 12
100kg x 8
Face Pulls
4x10 (geen idee meer wat gewicht was)
Paused Squats
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 3
160kg x 1
180kg x 1
Leg Extention
1/3 stack 15reps
2/3 stack 12reps
full stack 12 reps
full stack 12 reps
Push Press
60kg x 7
Leg Press
3 x 10 (geen idee gewicht)
1 x 7 (geen idee gewicht, was wel 40kg meer dan Dynobet hehe)
was Joshua inderdaad. die was al binnen bezig toen wij er aan kwamen. ik douche nooit na het trainen, doe ik pas paar uur later als ik klaar ben met zweten.
Gameface hoort Joshua te zijn in je log :P maarja ik was 12 uur al bij kneets. 12:45 zag ik jullie niet toen ging ik zelf maar beginnen. Had niet door dat de tijden veranderd waren.
Iig had heel me rug al gepakt en wou net beginnen met me 1ste oefening bicep toen ik Falstyr zag in de spiegels bij de bankjes.
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Comment