Originally posted by sch00m
View Post
Fallus "Health Centre"
Collapse
X
-
Wel vreemd. Met rug, althans, in de richting van rowen enzo zit ik op ongeveer het zelfde niveau als jij, met db row ben ik zelfs nog net iets sterker, terwijl je me op de rest van, ik denk zowat alle oefeningen zwaar overtreft.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Originally posted by jordy View PostWel vreemd. Met rug, althans, in de richting van rowen enzo zit ik op ongeveer het zelfde niveau als jij, met db row ben ik zelfs nog net iets sterker, terwijl je me op de rest van, ik denk zowat alle oefeningen zwaar overtreft.
Comment
-
Originally posted by jordy View PostDaarvoor ook al. Maar zeg alleen dat ik dat apart vind. Verder niet hoor.
Maar zoals ik het zie zijn BoR's vaak hetzelfde gewicht als waar je mee kunt benchen. Mijn bench was laag en mijn BoR dan ook. Maar nu kan ik BoR doen met 110-115kg helaas hebben mijn handen daar op moment richting het einde van de work-out nog moeite mee. Daarom doe ik Pendlay Row voorlopig. Dit is zwaarder en toch lukt 100kg me. En geloof me mensen die 100+ kg op de Pendlay Row zijn een stuk zeldzamer.
Daarnaast is mijn uitvoering anders dan bij de meeste mensen. Zij trekken de barbel met armen langs het lichaam richting hun buik. Als ik dat doe heb ik een RoM van 2cm ofzo hehe. Maar deze uitvoering heeft van nature al geen nut voor mij. Ik doe BoR met dezelfde grip op de stang als met bench press en dan met ellebogen wijd trek ik de stang naar mijn borst. Hierdoor gebruik je meer LATS/Bovenrug en is het wederom qua uitvoering veel zwaarder. Ook heeft deze uitvoering meer overdracht naar de bench press. Na de BoR doe ik dan DB Row met ellebogen strak langs het lichaam om de bovenrug nog even op een andere manier aan te pakken en af te ronden.
Ga ik voluit op de assist oefeningen? Meestal niet. Er zit meestal nog wel ruimte voor een paar reps of na rust nog een halve/3 kwart set in de tank. Maar andere keren ga ik wel semi-voluit zoals de laatste paar weken op de Incline Barbel Press en dat voel ik wel in me schouders.
Enige waar ik op moet wachten is tot me handen weer op hun oude niveau zijn. Dan zal ik wel weer echte gewichten laten zien. 70kg-ish DB Rows na een tijdje zouden dan vrij normaal moeten worden met natuurlijk zware deadlifts terug van weg geweest. Een 140kg met BoR zie ik voorlopig nog niet gebeuren tot me bench wat meer die kant op gaat.
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostVoor het geval je het nog niet geloofde:
Fallus is echt enorm sterk. Heb nu al een paar keer met hem getraint. Deze jongen is niet te stuiten.
@ Fallus: M'n deadlift was zeker niet sterker nee. Hoe het verder zat voor je problemen met je hand weet ik verder niet, maar dat doet er ook niet echt toe. Denk dat m'n punt wel duidelijk is nu. Denk dat ik die uitvoering die jij aangeeft is ga toepassen.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Vandaag realiseerde ik me dat na deze week er nog maar 2 trainingsweken zijn, dan een rust week voor het NCC. Wil de komende tijd nog minstens 1 strongman training doen en nog wat conditie werk met Ashley's bus.
Vandaag even rond gevraagd bij Real Dutch Power in 's Gravenzande. Qua vervoer niet echt goed te doen dus belde me pa op. Helaas gaan me ouders weer een keer naar Berlijn voor paar dagen dus helaas no go dit weekend. Wellicht dat volgende week vrijdag mogelijk is, maar zal er de komende week over nadenken. Het zou me in staat stellen het Conan's Wheel te proberen anders zal het op de NCC mijn eerste keer zijn met dat ding. Andere optie is volgend weekend wellicht bij Raw Power Baarn trainen en zo nog meer ervaring op het log te krijgen. Met de auto naar Baarn is dan een uurtje en een stuk aantrekkelijker dan 2,5 uur met het OV.
Ook had MichaelP wat commentaar. Het valt hem erg op dat ik niet meer kuur. Volgens hem lijk ik nu net een duracell konijntje dat helemaal hyper is en rond stuitert alsof ik strak sta van de cafeïne of zo. Totaal anders dan tijdens de kuur dat ik zo relaxt en kalm en sloom was hehe. Zijn observatie komt wel overeen met hoe ik me gedurende de dag voel. Ben stuk opgefokter en sneller geïrriteerd zoals normaal is bij mij. Toen dacht ik bij mijzelf: "waarschijnlijk heb ik die Halotestin voor extra agressiviteit helemaal niet nodig. Stel dat ik er juist kalm en rustig van word zoals de kuur met me deed. Dat is niet goed tijdens het NCC".
Afijn op naar de training van vandaag. Heb de volgorde van de oefening ie**************** aangepast. De laatste week of twee ben ik harder bezig op de Incline Press. Hierdoor waren me schouders helemaal naar de klote en kon ik de rest van de training wel vergeten om fatsoenlijk te trainen. Dus nu staat de Incline als laatste oefening op het schema en heb ik de overhead press van die plaats verhoogd naar de tweede.
De Bench liep lekker. Controle over de gewichten en touch 'n go zonder bounces. Daarna wilde ik ongepland de 120kg weer eens doen voor de fun. Geen idee hoe ik het zou doen of hoeveel reps. Dus gedachten op nul en gaan. Eerste rep full stop, tweede met touch 'n go.
Tweede oefening was de Push Press. Op de 90kg was de eerste rep maar net boven me hoofd en verder kwam het niet. Me explosiviteit was niet goed. Even diep ademhalen en gewoon uitstoten dat ding. Volume PR met 1 rep. Zat nog wat meer in, maar geen zin in. Toen terug naar de 80kg en kapot gegaan...voornamelijk conditioneel.
Close Grip verliep lekker nu me schouders niet zo erg naar de klote waren als na een incline press hehe. De Incline Press als laatste verliep op zich erg lekker ondanks dat het de laatste oefening was.
Zoals sommigen zal opvallen heb ik nu 8reps ipv 6 gedaan op de assists. Ik probeer de volgende keer de reps naar de 10 te brengen en dan gewichten verhogen.
Alle doelstellingen zijn weer bedoeld + wat extra's her en der. Volgende week de bench verhogen naar de 110kg.
Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 5 (Full Stop)
70kg x 5 (Full Stop)
90kg x 5 (Full Stop)
107,5kg 5x5 (eerste 2 reps elke set Full Stop rest Touch 'n Go)
120kg x 2 (eerste rep Full Stop, andere Touch 'n Go)
Push Press
60kg x 8
80kg x 8
90kg x 3 (VPR +1)
80kg x 10 (VPR + veel)
Close Grip Bench Press
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 6
Incline Barbel Bench Press
60kg x 8
70kg x 8
80kg x 7
Comment
-
Geen idee wanneer hij weer zal gaan. Heeft de komende tijd weer een eerste wedstrijd en traint rond die tijd niet echt veel meer op events. Dus... ik gok daar niet op. En me pa vind het niet erg om me rond te rijden. Hebben we weer wat kwaliteit tijd samen en hij vindt het ook wel boeiend allemaal. Durf te wedden dat als hij geen medicijnen hoefde te nemen hij nog steeds hard aan het trainen zou zijn elke week. Denk dat hij dan zelfs mee gedaan zou hebben tijdens de event trainingen hehe :P
Comment
-
Aha.
Dat is wel tof dat je pa wat dat betreft dezelfde interesses heeft, maar wel kut dat de mogelijkheden op events trainen een beetje rot zijn. We gaan zaterdag zelfs medley met kegs doen omdat een concurrent op de NCC die wil oefenenGroeten
Comment
-
laat hem maar rennen voor zijn leven. alsof hem dat zal helpen
Ik loop zelf al een tijdje met een medley in me hoofd, maar nog geen mogelijkheden gezien om het te kunnen doen.
15m run met farmers
5x tire flip
load race 15m 3kegs over de yoke heen qua hoogte
Enige waar ik me druk over blifj maken zijn de Stones. Bij RDP hebben ze 70kg ipv 90kg als lichtste en zou daar wat op willen oefenen samen met het Conan's Wheel. Het Log qua clean met zware gewichten maak ik me ook beetje zorgen over. HEt is een apart gevoel qua evenwicht en voelt nog beetje eng en onwennig aan. Dit log kan ik beter bij Baarn doen omdat ze daar fatsoenlijke logs hebben in tegenstelling tot het ecto logje bij RDP.Last edited by Falstyr; 25-03-2010, 21:04.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...12 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-