Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Godverdomme wat ging het kut. Zit echt te balen als een stekker.

Werd vanochtend wakker met hongergevoel tot duizeligheid aan toe. Dus besloot een ontbijt te nemen wat bestond uit een pizza tonijn, 500ml melk en 7-8 snee brood met nutella. Aangezien ik moeite had met wakker worden nog een douche genomen alvorens me tas in te pakken.

Na een lange rit over de altijd rampzalige wegen in Belgie kwamen aan in Lokeren. Er stonden picknick tafels en in de tent genoeg stoelen voor ons "atleten". Mark wilde wat dingen aanvoelen en dus deed ik mee. Deed 10reps strikte presses met de lege log a 70kg, wat stretches met de 250kg band en een stone van 80kg. Toen kwam Jimmy Laureys langs die zei dat we er mee moesten stoppen, gevaar voor ongelukken en dat soort gekke dingen.

De briefing volgde waarin uitgelegd werd wat de gang van zaken zou zijn. Al snel werd duidelijk dat een aantal dingen aangepast waren vergeleken met wat er oorspronkelijk op het schema stond. De volgorde van de medley was anders, duck walk was ietsjes verhoogd qua gewicht, volgorde van onderdelen was anders en meer. Omdat er veel deelnemers waren was de tijd 60sec om je ding te doen. Iets wat erg weinig was her en der...

Medley: 5 tire flips met 250kg, duck walk 125kg over 15m, farmer walk 75kg over 15m
    Dit was het eerste onderdeel. Omdat de eerste deelnemer niet kon tellen werd het aangepast zodat iedereen 5 flips ipv 4 moest doen. Eerste wat me opviel was dat deze band veel lastiger is dan die bij DJ's waar ik een easy 10reps mee deed. Het voelde meer aan als een 300-320kg band. Toen ik naar de duck walk wilde rennen werd ik terug gefloten omdat ik 1 flip vergeten was. Dit haalde mij uit me ritme en koste onnodig energie. Bij de Duck Walk ging de eerste paar meter goed en snel, maar toen kwam de man met de hamer. Ik was buitenadem en het tempo viel in elkaar. Het was een lijdensweg, maar bereikte toch het eind. Toen ik de Farmer's wilde uittillen werd er gefloten...mijn tijd was voorbij.

Ik strompelde naar de tent en ging in de stoel zitten. Hartslag door het dak en dacht van me stokje te gaan. Na 10minuten zakte me hartslag terwijl ik op de koude grond lag, maar ik kon niet opstaan of bewegen. Zodra ik dat probeerde zag ik alles rond draaien en werd misselijk. Uiteindelijk kwam de EHBO gast vragen of het ging en stelde voor me poten op een stoel te leggen qua verhoging en nog wat Dextro om te drinken. Daarna ging het al snel een heel stuk beter.

Wat een rampzalig kut begin. Hier scoorde ik gewoon erg slecht.

Log Press
    De Log Press kregen we maar 3 beurten om een zo'n hoog mogelijk gewicht neer te zetten. Log Press is mijn ding en had er vertrouwen in. Ik opende mijn eerste beurt met een easy strikte press op 80kg terwijl de meeste andere deelnemers enorm veel moeite leken te hebben met 70kg. Toen kwam de 100kg en ik faalde omdat de zon in me ogen scheen. Zeer irritant, maar ik had nog vertrouwen en verhoogde naar de 105kg. En ook die faalde ik omdat ik last kreeg van wedstrijd spanning...mijn score bleef staan op 80kg. Dit zou mijn onderdeel moeten zijn en heb hier enorm veel punten onnodig laten liggen. Ik baalde als een stekker en dat doe ik nu nog steeds. Als dit gewoon goed was gegaan had ik geeindigd waar het bedoeld was....in de top 8. Maar nu stond ik 16e van de 20 na 2 onderdelen waar ik mezelf enorm aan stoorde.

Laad Race: 3 biervaten van 75kg, 2 vriezers circa 50kg de stuk
    Ik wisselde mijn werkschoenen met stalen neus om voor me zaalvoetbal schoenen en voelde me stuk lichter. Het ging lekker en voor mijn gevoel erg snel. Helaas maakte ik wat schoonheids foutjes bij het neerzetten van de objecten. Ze bleven "haken" tussen de houtjes van de pallets. Hierdoor moest ik ze recht zetten of doorschuiven wat tijd koste. Had meer in gezeten. Maar conditioneel viel dit enorm mee op zich wat wel positief was.

Ik steeg toen weer een paar plaatsjes

Conan's Wheel 200kg
    Bij het uittillen voelde het onverwacht licht aan vergeleken met degene die ik bij Real Dutch Power had geprobeerd. Het was zo licht dat ik er gewoon mee aan het sprinten was en heel dat ding van zijn plek trok door me snelheid. Na mijn beurt hebben ze nog 2 biervaten tegen het draaistuk geplaatst zodat het op zijn plek zou blijven staan. Ik had er 2 rondjes opzitten voor ik het door had, maar kreeg enorme steken in me rechter scheenbeen en moest dat ding veel te vroeg neer tyfen. Helaas, maar bleef lang op de tweede plaats staan en heb hier qua punten best goede zaken gedaan waardoor er weer zicht was op de top 8 klassering die ik voor ogen had.

Atlas Stones
    Ik had oog op de top 8, maar wist dat dit niet mijn ding is en dat de kans klein was nog te stijgen in punten. Na het fiasco op de log press was mijn wedstrijd gewoon al lang en breed voorbij. Toch wilde ik zien wat ik nog kon. Smeerde me in met hars en gaan. Zoals verwacht kreeg ik de eerste 3 stones van 70, 80 en 90kg er relatief makkelijk op. De 90 was wat moeizamer omdat me hamstrings leeg aan het raken waren. Hierdoor was het lastig evenwicht te behouden en leek het even alsof ik naar achter zou vallen. Corrigeerde op tijd, lifte het gewicht omhoog en liep 3-4 stappen naar voren om de stone alsnog neer te leggen. Ik had nog tijd en probeerde 110kg stone. Kreeg hem 2x van de grond in me schoot, maar ik was leeg...kon geen balans houden om de stone goed te pakken en op het plateau te leggen.

Gelukkig waren er velen die niet verder dan 3 stones kwamen, maar helaas was ik gewoon te traag. Baal als een stekker met mijn 13e plaats. Voor me gevoel klopt hier gewoon niks van. De volgende keer mag ik niet meer zo'n fout op de log maken godverdomme.

Comment

• Heeft dit meerdere oorzaken dat het volgens jou niet goed ging?
      Concentratie,conditie,wedstrijdspanning etc?

Volgende wedstrijd zal ongetwijfeld beter gaan nu je weet waar je fouten liggen.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• wedstrijd spanning had ik alleen last van bij de log presses, waarschijnlijk ook omdat ik mezelf een bepaalde druk heb opgelegd.
        conditie viel wel mee. alleen bij de eerste medley last van gehad.
        Het mentale plaatje in het geheel moet ook veel scherpen. Ik heb de scherpte en beestige mentaliteit op me gymlifts en powerliften...maar op strongman gebied mis ik dan gewoon nog een beetje.
        Rest waren gewoon schoonheidsfoutjes en dat de anderen sneller waren dan mij.

Comment

• Zo zie je dat details opeens heel belangrijk worden bij zo'n wedstrijd en het verschil kunnen maken tussen een 8e en 13e plek. Wat toch best een verschil is. Maar bekijk het ook van de andere kant. Het was nog maar je eerste wedstrijd, alles is nieuw en je mist gewoon de ervaring. Daar was deze wedstrijd namelijk onder andere ook voor bedoeld. Dus zo slecht is het nu ook weer niet. Neem je fouten nog eens goed onder ogen en gebruik dat voor je volgende wedstrijd zodat je dan niet weer dezelfde fouten maakt.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

• Mooi verslag, en een dertiende plek is echt niet onverdienstelijk voor een eerste wedstrijd gabber. Je miste gewoon de ervaring, en dat is wat je een paar plekken heeft gekost.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Misschien dat die gasten vanaf plek 8 t/m 12 dat ook misten???

Comment

• Vastbesloten te zeiken Snuff?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• jammer van de log press, maar je bent nu wel een ervaring rijker.
                  en dit zal je dus niet nog eens overkomen. volgende keer maak je ze gewoon in op die log press. (en met de rest ook)!!
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Teleurstellend resultaat als ik eerlijk ben, werk aan de winkel dus
                    Groeten

Comment

• Toen ik bed lag kreeg ik overal spierpijn. niet normaal. toen ik wekker werd schrok ik wel een beetje, want dacht te bloeden. maar toen het licht aan ging zag ik dat het nog restanten van de hars/wd40/grint zijn hehe. Overal natuurlijk blauwe plekken en zere pijntjes waardoor iedere beweging op zich een uitdaging is. helaas moet ik weer vroeg op om zo naar me werk te gaan fietsen.

Het was inderdaad teleurstellend gisteren. Ik heb te veel laten liggen op de log press. en het conanswheel was ook verrassen erg licht en als er geen steken in me rechterbeen waren geweest had ik vast nog wel meer dan cor paul gelopen zo rap en easy ging het. Dat zijn gewoon twee onderdelen waar te veel heb laten liggen.

me pa zal van de week de film opsturen die hij daar opgenomen heeft en dan zien jullie het zelf.

Comment

• Fallus, jammer dat je teleurgesteld bent, maar je ben in ieder geval een ervaring rijker. Kut dat het zo gegaan is, maar je kan er alleen maar van leren .
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Met Atta eens. Je mist de ervaring. Nu je weet waar het fout is gegaan kun je daaraan gaan werken en je de volgende keer wel van een top 8 positie verzekeren
                          Toch vind ik het niet verkeerd voor een eerste wedstrijd. Je kunt het ook zo zien: 7 man zijn onder jou geeindigd
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

• Mooi verslag. Jammer dat je onder je niveau hebt gepresteerd maar dat zet je maar recht op de volgende wedstrijden.
                            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Jammer Fallus,

Maar volgende keer beter. Nu heb je de ervaring wat er fout kan gaan en kan je je daar op focussen de volgende keer.

Veel succes!
                              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

• Tja helaas is het niet gegaan zoals jij wilde maar al het begin is moelijk. Ik denk juist dat het helemaal niet erg is dat je niet bent geëindigd waar je had gehoopt want op deze manier ga je inzien dat je nog veel moet doen en hier en daar zaken moet gaan bijschaven.

Maar voor de eerste keer is de 13de plek toch niet slecht hoor!

Nu heb je wel de drive om de volgende keer harder te knallen en dat gaat je lukken door nu de haken en ogen aan te pakken.

succes verder!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X