dynobets ub/lb bulk log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

leg je bij de deadlift de barbel met elke rep dood op de grond? Dus niet de grond aantikken en door gaan?
    En hoe zit het met de incline. Merk je dat de schouders dood zijn en problemen geeft bij de oefeningen er na? Dat had ik namelijk wel en daarom is Incline verplaatst naar het einde van me trainingen als finisher.

Comment

Als je hem niet elke rep dood op de grond legt is het geen "dead" lift. dus ja elke rep vanuit stilstand liften.

Met incline banken heb ik eigenlijk geen problemen. maar ik merk wel dat ik minder hard op rug kan knallen als normaal, doordat rug pas gedaan wordt richting einde van de workout (ben dan al moe, en het lijkt of bovenrug van het banken enzo al vermoeid is).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

met banken gebruik je de bovenrug ook enorm dus niet zo vreemd dat de lats e.d. al vermoeid zijn :P

Comment

Vrijdag UB

Vandaag was gewoon lekker. alles voelde heerlijk. vandaar dus geen lang verhaal, maar gewoon de cijfertjes.

Bench Press /4 min rust
          5x5x80

seated militairy Press /2 min rust
          10x50
          9x55
          7x57.5

Close grip bench press /2 min rust
          10x60
          8x65
          7x65

Chin ups /2 min rust
          8x bw
          7xbw
          6xbw

Seated row /2 min rust
          10x73
          10x73

Face Pulls /2 min rust
          10x32
          10x32
          10x32

biceps hammer curl/2 min rust
          9x16
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Chinnen is en blijft echt keizwaar. Ik vind het vooral zo klote om stil te blijven hangen, heb altijd de neiging om te gaan "zwieren" met mijn benen. Hoe krijg jij het voor mekaar om stil te blijven hangen of heb je (net als ik) hulp van iemand die je benen vast houd?
            Geniet, en drink met maten!

Comment

lekkere traininig weer!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Chinnen is en blijft echt keizwaar. Ik vind het vooral zo klote om stil te blijven hangen, heb altijd de neiging om te gaan "zwieren" met mijn benen. Hoe krijg jij het voor mekaar om stil te blijven hangen of heb je (net als ik) hulp van iemand die je benen vast houd?

Als je met je benen gaat zwieren, komt dit meestal doordat je niet sterk genoeg bent in de spieren die aan het werk horen te zijn. Door met je benen een soort van zwaai te maken (of een soort van leg raise), maak je de oefening veel makkelijker.

toen ik nog rond de 100 kilo woog, kon ik net 1-2 stricte chins maken (en nog 1-2 met zwieren en zwaaien). Omdat ik ze niet kon, deed ik ze niet graag.

Nu met 10 kilo minder lichaamsgewicht, en een 2-3 maanden consequent 2x per week chins doen, kan ik ik wel stil blijven hangen tijdens het chinnen doordat mijn kracht flink is toegenomen op deze spiergroepen.

ik trek mezelf nu omhoog, met kin boven de stang, en laat me vervolgens volledig omlaag zakken, tot ik helemaal "dood" hang. dan weer omhoog etc etc. Dat kon ik 3-4 maanden geleden nog niets eens 2x.

anyways, ik denk dat je dus of veel sterker moet worden op chins, of wat overtollog lichaamsvet eraf halen, zodat chins makkelijker worden.

groeten dyno

Comment

Weeg nu bijna 105 kg met aardig wat vet. Maar ik wil sowieso sterker worden dus ik blijf er hard op oefenen. Sowieso kan ik als iemand mijn benen vast houd 8 fatsoenlijke chin ups maken.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Zwieren met benen is het gebruiken van je buikspieren in de oefening. Wat werkt is, interessant genoeg, meer gewicht: klem een dumbell in je knieholte en dan blijf je echt wel hangen.
                    Overigens is het zwieren an sich niet zo interessant hoor, als je daardoor je lats zwaarder kunt belasten dan wanneer je niet zwiert, des te beter zelfs.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat was ik blij dat het weekend was. Ik had echjt rust nodig. Het hele weekend stond ik stijf van de spierpijn. ik werd snachts een paar keer wakker van de spierpijn.

Vanmorgen ging het wel. voelde nog wel wat spierpijn, en was nog wat stijf, maar na een goede warming up was ik klaar om te knallen.

Back squat / 4min rust
                      5x5x107.5

Glute Ham Bridge / 2 min rust

10x120
                      10x140
                      10x150 ( 1 smokkel rep, +10 kilo, echt zwaar)

Lunges / 2 min rust
                      was nog steeds erg zwaar, maar kan iets zwaarder volgende keer.
                      10x60
                      10x60
                      10x60

back extension /2 min rust
                      echt zwaar, volgende week zelfde gewicht (uitbouwen tot ik alle 3 sets 10 reps kan maken. dan pas verhogen naar 16 kilo.
                      10xbw+14
                      10xbw+14
                      8xbw+14

Calf Raise / 2 min rust
                      10x full stack + 85 (trainingspartner als extra gewicht)
                      10x full stack + 85
                      10x full stack + 85

3x Plank Holds / 2 min rust
                      Set 1: 60 seconden normale plank hold + 25 kilo (te makkelijk)
                      set 2: 38 seconden normale plank hold + 85 kilo (traininspartner zat op rug)
                      set 3: 30 seconden normale plank hold + 85 kilo

zoo ik ben echt heel erg blij als het tijd is om te deloaden. morgen lekker borst, daar heb ik wel weer veel zin in.

Comment

goeie zware training weer!

Comment

Originally posted by hendrie View Post
                          goeie zware training weer!
                          Dat was het zeker!. Ben nu pas weer langzaam terug op aarde, en me bewust wat voor brute training dit was. damn, ik ga morgen spierpijn hebben

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Dat was het zeker!. Ben nu pas weer langzaam terug op aarde, en me bewust wat voor brute training dit was. damn, ik ga morgen spierpijn hebben
                            haha opzich wel fijn gevoel want wel voldaan! maar ook weer kut voor je volgende training he! he succes morgen(of sterkte)

Comment

trainen zul je. knallen....!!!

Comment

Dinsdag UB
                                Bench Press /4 min rust
                                5x5x80

Incline Bench Press /2 min rust
                                10x65
                                8x65
                                8x65

Close Grip Bench Press /2 min rust
                                10x60
                                9x65
                                8x65

Chin Ups /2 min rust
                                bwx8
                                bwx7
                                bwx6

seated row /2 min rust
                                10x73
                                10x73
                                10x73

biceps hammer curl
                                8x16

deze training ging de 5x5x80 lekker. toch weer 2.5 kilo meer als de week ervoor. ik lag super stabiel in de bank, en duwde mijn reps zonder dat ik echt in de buurt van faillure kwam.

Qua assists ga ik ook heel langzaam vooruit. net 1 rep meer op de ene oefening, net iets meer gewicht op de andere. Maar geen significante verschillen ofzo. Ik vraag me af hoe lang ik dit verhogen nog vol ga houden. ik hoop minimaal zeker nog te kunnen verhogen tot ik 5x5x85 kan. dan weekje deloaden en verder verhogen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X