dynobets ub/lb bulk log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

lekkere training!zal zeker pittig zijn geweest met dit weer!

Comment

deload UB
      Bench Press /90 sec rust
      12x50
      12x50
      12x50
      12x50
      12x50

Incline Bench Press /90 sec rust
      12x40
      12x40
      12x40

Close Grip Bench Press /90 sec rust
      12x40
      12x40
      12x40

Chin Ups /90 sec rust
      bwx7

lat pulldown /90 sec rust
      12x52
      12x52

dumbell row /90 sec rust
      12x18
      12x18
      12x18

biceps hammer curl
      12x9
      12x9

push ups voeten op bankje neus tot grond
      25x
      25x

tot zover mijn deload training voor bovenlichaam. was weer lekker.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

de-load rocks of niet?

Comment

hmm ja deloaden is wel lekker. Aan de ene kant geniet ik wel een beetje van het rustiger aandoen. Aan de andere kant: je doet net iets meer als een goede warming up, en net voordat je het gevoel hebt dat je lekker bezig bent, kun je alweer stoppen. ik vind zwaar trainen eigenlijk veel leuker, en kijk er nu al naar uit als de deload over is en het echte werk weer kan beginnen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

met deload train je terwijl je vooruit denkt. hele tijd knallen werkt ook niet tenzij je een uitzondering bent

Comment

de load training van gisteren:

deadlift
              12x70
              12x70
              12x70
              12x70
              12x70

front squat
              12x40
              12x40
              12x40

leg press
              12x100
              12x100
              12x100

leg curl
              12x36
              12x36
              12x36

daarna nog wat aangerommeld met buikspieroefeningen.
              vervolgens een kwartiertje rek/strak oefeningen. cardio niet gedaan had het nu al warm genoeg.

Comment

deload training van vandaag:

bankdrukken
                12x50
                12x50
                12x50
                12x50
                12x50

daarna kon mijn trainingspartner het niet laten om te kijken of zijn max op bank hoger was. hij ging voor de 1x105, en die deed hij vrij makkelijk. de 1x110 lukte hem niet. Nu wou ik natuurlijk ook even testen en deed een 1x100 vrij makkelijk.

(dat is 5 kilo meer als mijn max voordat ik dit schema ging volgen. het is hetzelfde als mijn alltime PR. alleen woog ik toen 102 kilo en nu 92. Denk zelfs dat ik nog iets meer had kunnen doen met een ander opwarmings schema. over een maandje wil ik 105 gaan drukken, en aan het einde van deze korte bulk 1x110)

mili press:
                12x30
                12x30
                12x30

close grip bench
                12x40
                12x40
                12x40

chin ups
                8x bw

lat pulldowns
                12x52
                12x52

face pulls
                12x18
                12x18
                12x18

biceps hammer curl
                15x9
                15x9

daarna lekker naar huis. veel te warm pff.

Comment

5x5 85kg...en dan zou je 1x110-115kg moeten kunnen.
                  dus je ligt op schema.

Comment

Mijn nieuwe schema voor de komende 4 weken is het volgende. hebben jullie nog op of aanmerkingen wat beter kan?

Maandag LB
                    5x5 Back squat + paar zware triples / 4min rust
                    3x6-10 stiff legged deadlift
                    3x6-10 leg press
                    3x6-10 Glute Ham Bridge / 2 min rust
                    3x6-10 pendlay row
                    3x6-10 db row
                    3x6-10 Calf Raise / 2 min rust

Dinsdag UB
                    5x5 Bench Press /4 min rust
                    5x3 push press /2 min rust
                    3x6-10 Incline Bench Press /2 min rust
                    3x6-10 Close Grip Bench Press /2 min rust
                    3x6-10 Low incline flys /2 min rust
                    3x(60) Plank Holds / 2 min rust
                    2x6-10 biceps hammer curl

Donderdag LB
                    5x5 Deadlift /4 min rust
                    3x6-10 Stiff leggged Deadlift
                    3x6-10 chin ups /2 min rust
                    3x6-10 pendlay row /2 min rust
                    3x6-10 db row / 2 min rust
                    3x6-10 face pull OF rear delt /2 min rust

Vrijdag UB
                    5x5 Bench Press /4 min rust
                    5x3 push press / 2 min rust
                    3x6-10 Incline Bench Press /2 min rust
                    3x6-10 Close Grip Bench Press /2 min rust
                    3x6-10 Low incline flys /2 min rust
                    3x(60) Plank Holds / 2 min rust
                    2x6-10 biceps hammer curl

Comment

• Mag ik vragen waarom je 2x kiest voor hammer curls ?
                      How you like them apples?

Comment

• omdat het een goede bicep/onderarm oefening is. en omdat ik iets gehoord had van overdracht op bankdrukken.

Comment

• is het ook, echter ik zou persoonlijk dan 1 vervangen door een dumbell curl waarbij je je polsen draait (meer overall belasting van de biceps)

mbt:loaden-deloadenl; daar heb ik me nooit echt mee bezig gehouden. Toevallig een goede url voor mij?

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
                            ik zit nu nog even uit te zoeken hoe zwaar ik moet trainen tijdens het deloaden. ik denk dat ik gewoon een 25-30% minder gewicht moet nemen op elke oefening, maar zeker weet ik het niet.

Ik ga na de deload verder met 5x5, pas als ik op een oefening faal 5x5 te halen, stap ik met deze oefening over op 3x3.

ook dan blijf ik weer verhogen tot ik de 3x3 niet meer volgemaakt krijg, en dan ga ik een weekje toppen. Tijdens het weekje toppen hopen we natuurlijk dikke pr's neer te zetten.

en dan repeat. of iets anders doen
                            Wat ik heb gelezen op bb.com en elitefitness is dat je nog steeds knetterhard traint en gewichten + reps hetzelfde houdt. Echter je draait het aantal sets drastisch terug:

Once you recognize that fatigue starts to "win the battle", you drop back to your best 5rep weight, except instead of doing 5-rep sets, you do 3 rep sets. Instead of doing 5 sets, you do 3 sets. Instead of working squats 3x per week, you work them 2x per week
                            The idea behind Dual Factor training - made (hopefully) easy

For unloading, it's usually best if intensity is kept relatively high. (Intensity is not a perception of how hard you are working, but is a term relating to how close of a % to your rep maximum you are working - therefore, it's important during unloading weeks to still train heavy.) However, even though intensity is kept high during unloading, volume is drastically reduced, by dropping the workouts from approximately 7 exercises down to only two or three. Frequency (number of training sessions per week) is sometimes reduced, but in this program it's kept the same.

Bodybuilding.com - 2FT: Dual Factor Training - The Program. - Matt Reynolds

dus niet het verlagen van gewicht en het verhogen van het aantal reps

Comment

• Niet dat het heel veel uitmaakt, maar is dit nog wel een ub/lb schema? Aangezien je ook rug mee pakt op de LB dag?
                              Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

• Maandag LB

Ik begon deze training iets lichter, om even in te komen. Vanaf volgende week ga ik verder waar ik gebleven was op de hoofdoefeningen. De nieuwe oefeningen moest ik even onder de knie krijgen. had wel al wat filmpjes gezien, maar het dan uiteindelijk zelf doen is toch net wat anders.

5x5 Back squat (fullsquats) + paar zware triples / 4min rust
                                5x105
                                5x105
                                5x105
                                5x105
                                5x105
                                3x115
                                3x115
                                1x120 (easy)
                                1x125 (PR)

3x6-10 stiff legged deadlift
                                10x70
                                8x70
                                7x70
                                (deze oefening vind ik echt supermoeilijk om goed te doen. ik heb superveel moeite ermee om de juiste houding aan te nemen. waarschijnlijk ga ik deze eruit knikkeren, en een back extension erin).

3x6-10 barbell step ups
                                10x40
                                10x50
                                10x60
                                (goede oefening die lekker aanvoelt. qua gevoel een beetje hetzelfde als een lunge, maar dan veel lekkerder. volgende keer kan ik wel wat meer gewicht nemen, maar ik wou even aftasten hoe veel ik aankan).

3x6-10 leg press (voeten wijd naar buiten, v stand)
                                8x full stack
                                8x full stack
                                8x full stack
                                (voel je heel goed in je binnenkant bovenbeen en quads).

3x6-10 Glute Ham Bridge / 2 min rust
                                overgeslagen. we waren al meer dan een uur bezig.

3x6-10 pendlay row
                                techniek was lastig onder de knie te krijgen. met lege stang ging het heel erg goed, maar met 20 kilo aan elke kant vond ik het toch echt wel lastig. wellicht volgende week beginnen met 15 aan elke kant.
                                8x60
                                8x60
                                8x60

3x6-10 db row
                                dumbells gaan maar tot 26 kilo. links was ik iets zwakker en kon maar 8-9 reps maken. rechts ging de 10 makkelijk.
                                R- 10x26, L- 9x26
                                R- 10x26, L- 8x26
                                R- 10x26, L- 8x26

3x6-10 Calf Raise / 2 min rust
                                10x full stack + trainingspartner als extra gewicht.
                                (alleen laatste setje was echt heavy).

3x6-10 Face pulls/ 2 min rust
                                10x32
                                10x32
                                10x32

Was opzich wel een goede training, maar omdat er veel nieuwe oefeningen tussen zaten, kostte het veel tijd. We waren alleen al een half uur aan het squatten. daarna nog 40 minuten om benen af te maken, en toen nog een half uurtje rug. totaal tijd 1.45 uur. Dat moet en kan iets sneller. Eventueel ook gewoon 1-2 oefeningen eruit knallen op deze dag, of wat minder setjes.

ik zou feedback op mijn trainingsschema ook heel fijn vinden, aangezien ik niet weet of ik nu goed bezig ben. (En als iemand een beter alternatief weet voor de stiff legged deadlift, dan hoor ik het ook graag)

Morgen is het iig een fikse borst/schouder training. Dus dat wordt leuk.
                                tot morgen.
                                Last edited by dynobet; 05-07-2010, 16:14.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X