Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tijd voor een nieuw schema na lang niet gelogd te hebben etc..

Ik wil alles nu gaan opdelen in de 3 dagen die ik besteedt aan fitness.
    Ik zal waarschijnlijk deze oefeningen gaan doen gevonden, bekeken op een site bij dit schema.

Ik moet alleen nog even een handige indeling zien te vinden waar ik schouders en buik bij doe enzo

3 dagen splitschema

Dag 1
    Borst/Biceps/?

Dag 2
    Rug/Triceps/?

Dag 3
    Benen/?

Borst
    Dumbbell Bench Press
    Dumbbell Flyes of Pec dec
    Chest dips
    Incline Dumbbell Bench Press
    Decline Barbell Bench Press

Biceps
    Alternate Standing Bicep Curl
    Twisting Standing Dumbbell Curl

Triceps
    Cable Tricep Extension With Rope
    Seated Triceps Pushdown
    Tricep dips

Rug
    Deadlift
    Chin ups
    Pull up
    One Arm Dumbbell Row
    Behind Neck Lat Pull Down

Schouders
    Dublin press
    Seated Barbell press behind neck
    Cable lateral raise
    Cable reverse fly
    Cable front raise

Benen
    Deadlift
    Full Squat
    Standing calf raise
    Seated leg curl
    Leg extension
    Leg press

Core
    Hanging Knee Raise
    Side Crunch

Traps + forearms
    Dumbbell Upright Row
    Seated Barbell Wrist Curl
    Reverse Grip Barbell Curl

Commentaar qua volume en indeling zijn altijd welkom. Heb in de tijd dat ik hier zit volgens mij aardig wat geleerd, dat durf ik ondertussen wel te zeggen
    "Straight outta gym"

Comment

• een idee om je schouders bij je borst te doen en je buik bij je benen dag? Bij borst heb je sowieso ook de voorkant van je schouders dus dan kan je naar mijn idee gelijk de rest er ook bij hangen. Andersom zou ten koste gaan van je borstdag.
      Op je benendag gebruik je ook je romp veel voor stabilisatie, vind het zelf dan het fijnst om je buik hierbij te doen.

Comment

• 5 oefeningen voor schouders?

hou t maar bij 3

doe zelf
        military press
        reverse fly
        wide grip upright row

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Tijd voor een nieuw schema na lang niet gelogd te hebben etc..

Ik wil alles nu gaan opdelen in de 3 dagen die ik besteedt aan fitness.
          Ik zal waarschijnlijk deze oefeningen gaan doen gevonden, bekeken op een site bij dit schema.

Ik moet alleen nog even een handige indeling zien te vinden waar ik schouders en buik bij doe enzo

3 dagen splitschema

Dag 1
          Borst/Biceps/? Borst/triceps/voorkantschouders

Dag 2
          Rug/Triceps/? Rug/biceps/achterkant en midden schouders

Dag 3
          Benen/? benen/buik

Borst
          Dumbbell Bench Press
          Dumbbell Flyes of Pec dec
          Chest dips --> vind ik persoonlijk kutoefening
          Incline Dumbbell Bench Press
          Decline Barbell Bench Press --> voegt volgens mij niet veel meer toe

Triceps
          close grip bench press
          Cable Tricep Extension With Rope

Rug
          Deadlift
          Chin ups
          Pull up Wat is het verschil tussen chin en pull?
          One Arm Dumbbell Row
          Behind Neck Lat Pull Down Als je die wilt doen, doe je hem beter naar je voorkant borst en neem je hem onderhands. Ik vind persoonlijk dat deze oefening niets meer toevoegt, is net zelfde als chin ups, als je die zwaar genoeg doet zal je deze niet meer goed kunnen uitvoeren.

Biceps
          Alternate Standing Bicep Curl
          Twisting Standing Dumbbell Curl --> komt zelfde neer als hammer curl of? heb nu geen tijd om het op te zoeken

Schouders
          Dublin press
          Seated Barbell press behind neck
          Cable lateral raise
          Cable reverse fly
          Cable front raise
          wat melvinafca zegt

Benen
          Deadlift Deadlift en squat na elkaar? Ik zou het niet goed kunnen, men onderrug is zo geraped na deadlift.. Heb je die al eens na elkaar gedaan? Doe eventueel SLDL.
          Full Squat
          Standing calf raise
          Seated leg curl
          Leg extension
          Leg press

Core
          Hanging Knee Raise
          Side Crunch

Traps + forearms
          Dumbbell Upright Row
          Seated Barbell Wrist Curl
          Reverse Grip Barbell Curl
          onderarmen train je sowieso wel genoeg.. Traps zou ik gewoon bij rug doen --> shrugs
          Commentaar qua volume en indeling zijn altijd welkom. Heb in de tijd dat ik hier zit volgens mij aardig wat geleerd, dat durf ik ondertussen wel te zeggen
          Je doet ermee wat je wilt he, maar ik zou het zo ongeveer doen
          Last edited by gleke; 28-09-2010, 05:43.
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Goedemorgen, bedankt voor de reacties allereerst!

Verder qua indeling heb ik het even bekeken

ik zie sommige borst/triceps hanteren en sommige borst/biceps met de reden volgens mij om biceps harder te kunnen trainen dan bij een rug/biceps dag.

Wat is jullie mening daarover eigenlijk? Borst/triceps en Rug/biceps zoals standaard of juist Borst/biceps en Rug/triceps

Dag 1

Dag 2

Dag 3
            Benen/? benen/buik

De volgorde qua oefeningen etc weet ik nog niet, ik wilde alleen even kijken wat jullie van de oefeningen op zich vonden.

Ik zal vanmiddag weer verder kijken.

@ gleke snel :P, die 2e bicep oefening is eigenlijk een hammer curl alleen draai je hem onderin dus in principe hetzelfde volgens mij
            "Straight outta gym"

Comment

• Dit kan ook nog!

1. Borst, voorkant delts, triceps
              2. Rug, rear delts, biceps
              3. Benen, side delts, abs
              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Goedemorgen, bedankt voor de reacties allereerst!

Verder qua indeling heb ik het even bekeken

ik zie sommige borst/triceps hanteren en sommige borst/biceps met de reden volgens mij om biceps harder te kunnen trainen dan bij een rug/biceps dag.
                Dat is zever. Niet naar luisteren, gewoon triceps bij borst doen en biceps bij rug.
                Wat is jullie mening daarover eigenlijk? Borst/triceps en Rug/biceps zoals standaard of juist Borst/biceps en Rug/triceps
                We zijn toch geen pussys die gaan wenen dat je minder gewicht kan nemen bij biceps curl omdat je rug daarvoor hebt getraind??

Dag 1

Dag 2

Dag 3
                Benen/? benen/buik

De volgorde qua oefeningen etc weet ik nog niet, ik wilde alleen even kijken wat jullie van de oefeningen op zich vonden.

Ik zal vanmiddag weer verder kijken.

@ gleke snel :P, die 2e bicep oefening is eigenlijk een hammer curl alleen draai je hem onderin dus in principe hetzelfde volgens mij
                nog nooit gezien.. weet niet of die draai veel meerwaarde biedt

Comment

• Originally posted by gleke View Post
                  nog nooit gezien.. weet niet of die draai veel meerwaarde biedt
                  haha okay bedankt voor je duidelijkheid gleke. Ik heb ook geen idee of die draai uitmaakt, maar ik wilde een eigenlijk totaal ander schema pakken, met wel de grootste compounds hetzelfde ongeveer en andere isolaties.

Ik pak nu alleen full squat ipv squat. Ik zal met een stuk lager gewicht beginnen.

Bedankt voor je indeling dus front raise kan ik weglaten voor schouders, want die pak ik al op borst/triceps dag met drukken.
                  "Straight outta gym"

Comment

haha okay bedankt voor je duidelijkheid gleke. Ik heb ook geen idee of die draai uitmaakt, maar ik wilde een eigenlijk totaal ander schema pakken, met wel de grootste compounds hetzelfde ongeveer en andere isolaties.

Ik pak nu alleen full squat ipv squat. Ik zal met een stuk lager gewicht beginnen.

Bedankt voor je indeling dus front raise kan ik weglaten voor schouders, want die pak ik al op borst/triceps dag met drukken.
                    Als je schouders appart wilt doen doe je gewoon zoiets:
                    military press
                    reverse fly
                    wide grip upright row

je kan ze ook zo doen:
                    borst/triceps --> military press
                    rug/biceps --> wide grip upright row (midden schouders) en reverse fly

Comment

• Zou ik niet nog paar isolaties moeten pakken voor me onderrug of zou ik die al genoeg belasten met deadlift? Ik zal waarschijnlijk de isolaties voor onderarmen weglaten, ik train die wel genoeg met mijn bicep oefeningen en deadlift als ik me niet vergis
                      "Straight outta gym"

Comment

Zou ik niet nog paar isolaties moeten pakken voor me onderrug of zou ik die al genoeg belasten met deadlift? Ik zal waarschijnlijk de isolaties voor onderarmen weglaten, ik train die wel genoeg met mijn bicep oefeningen en deadlift als ik me niet vergis
                        deadlift voor onderrug is zeker genoeg.
                        Normaal heb je inderdaad geen isolatie oef nodig voor onderarmen.. De mijne zijn in ieder geval geraped na deadlift en shrugs etc..

Comment

• Originally posted by gleke View Post
                          deadlift voor onderrug is zeker genoeg.
                          Normaal heb je inderdaad geen isolatie oef nodig voor onderarmen.. De mijne zijn in ieder geval geraped na deadlift en shrugs etc..
                          Bedankt het wordt dus de volgende indeling

Dag 1
                          Borst/triceps/voorkant schouders

Dag 2
                          Rug/biceps/midden en achterkant schouders

Dag 3
                          Benen en core
                          "Straight outta gym"

Comment

• Ik wil mogelijk beginnen met eiwitshakes om mijn ouders wat minder te belasten met mijn geschrans van vleeswaar en zuivel. Dit wil ik dan zelf gaan betalen. Ik heb al het een het ander gelezen en gezien en gemerkt dat het prijsverschil vooral gaat zitten in de snelheid van opname eiwitten en het eventuele voorverteren van hydrolisaat.

Zo zag ik dat basic bulk whey toch aardig goedkoper was dan whey delicious, concentraat, isolaat en hydrolisaat...

Welke zou nog vereist zijn voor iemand zoals ik die wel wil groeien, maar het niet wil overdrijven qua supps.. Graag advies
                            "Straight outta gym"

Comment

Ik wil mogelijk beginnen met eiwitshakes om mijn ouders wat minder te belasten met mijn geschrans van vleeswaar en zuivel. Dit wil ik dan zelf gaan betalen. Ik heb al het een het ander gelezen en gezien en gemerkt dat het prijsverschil vooral gaat zitten in de snelheid van opname eiwitten en het eventuele voorverteren van hydrolisaat.

Zo zag ik dat basic bulk whey toch aardig goedkoper was dan whey delicious, concentraat, isolaat en hydrolisaat...

Welke zou nog vereist zijn voor iemand zoals ik die wel wil groeien, maar het niet wil overdrijven qua supps.. Graag advies
                              ik zou gewoon basic bulk whey kopen..

eh, je kan eventueel crea nemen, uiteindelijk is whey en crea wel zo wat belangrijkste sups (vind ik toch).

Comment

• Gewoon lekker bulk whey.
                                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X