Ik zit eraan te denken om rauwe eieren in mn schema te zetten.. Wat vinden jullie hiervan?
Gameface's Dagboek
Collapse
X
-
-
Originally posted by gameface View PostIk zit eraan te denken om rauwe eieren in mn schema te zetten.. Wat vinden jullie hiervan?
De biologische waarde van rauwe eieren is iets van 50%. Terwijl als je het ei kookt of bakt de waarde 90+% wordt. Ik zou hem dus gewoon eventjes in de pan slaan voor je hem naar binnen werkt?
Rauwe eieren is dus gewoon zinloos.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostWhy brah?
De biologische waarde van rauwe eieren is iets van 50%. Terwijl als je het ei kookt of bakt de waarde 90+% wordt. Ik zou hem dus gewoon eventjes in de pan slaan voor je hem naar binnen werkt?
Rauwe eieren is dus gewoon zinloos.
Ik was meer aan het twijfelen door dat salmonella gebeuren.
En dit is ook een reden:
YouTube - Zyzz Post Workout Meal - Simplyshredded.com
Comment
-
Samenstelling
60% van het ei bestaat uit het eiwit (hoofdbestanddeel ovalbumine), 30% uit de dooier, en 10% uit de eischaal. De dooier is slechts één enkele cel. Met een doorsnede van 3 tot 4 cm is het de grootst bekende cel. De dooier heeft een dun vlies om zich heen. Binnenin de dooier bevindt zich het kiempje, dat wit blijft bij koken. De kleur van de dooier kan variëren tussen zeer licht geel en donker oranje. De kleur van de dooier wordt veroorzaakt door caroteen en hangt af van de voeding van de kip. In wortelen zit bijvoorbeeld veel caroteen. Als een kip voornamelijk graan eet, blijft de dooier licht. Rond de dooier zit het eiwit. Daarbinnen houden de hagelsnoeren (ook wel de strengen genoemd) de dooier min of meer op zijn plaats. De schaal van het ei is ongeveer 0,3 mm dik. Binnen de schaal zitten twee dunne vliezen, die het eiwit tegen besmetting door bacteriën beschermen. De schaal is poreus, zodat lucht kan worden uitgewisseld.
De voedingswaarde van een ei bedraagt 80 kcal (334 kJoule), geleverd door 7,3 g eiwit, 5,8 g vet en 0 g koolhydraten. Verder bevat het ei een aantal mineralen, zoals fosfor, kalium, natrium, calcium en ijzer. Ook bevatten eieren de vitamines A, B1, B2, B6, biotine en E.
Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren[1
Bron wikipedia
Comment
-
Originally posted by Yves View Posteet je nooit een aardappeltje dan met jus en stuk vlees?
Comment
-
Originally posted by gameface View PostIk ben geen nederlander dus nee ik eet niet zo vaak aardppelen met jus. Mijn moeder zal ongetwijfeld wel is ander vlees maken, dan eet ik dat.. als ze geen vlees maakt zal ik mijn pangafilet de oven ingooien.. ligt er maar net aan wat me ma maakt.
Comment
-
Originally posted by Yves View Postwaar slaat dat op wij zijn ook geen egyptenaren maar eten ook shoarma :S
Anyways.. het blijft hetzelfde.. ligt eraan wat me ma maakt.. als ze aarappelen met kip maakt eet ik dat. Zolang ik maar een goede KH en EW bron heb.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
Kanaal: Algemeen
21 minutes ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...1 day ago
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
4 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...5 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...6 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....6 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment