Sjoerd's Total Destruction

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb het probleem denk ik al achterhaald man. Heb even met revius overlegd. Maar ik ging altijd zakken vanuit deze positie:

knieen klein beetje buiten, niet op slot. Dan knieen naar buiten en zakken.

Zoals het moet:

Benen tight, dan knieeen naar buiten en zakken.

Deed het net even tijdens het koffie halen op het werk maar zo voel ik het gewicht al veel meer op buitenkant voet.

Vnv proef op de som en proberen!

Als het werkt heb ik echt een major fout uit mn squat gehaald!!
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Net LB training gehad.

Beetje lopen klooien met squatten. Techniek blijft lastig.
      8x40
      6x60
      5x70
      3x8x80 maar was lastig

RDL
      8x70
      3x8x95

Front squat
      3x12x40 --> Dit was echt kapot gaan, acht even dat ik moest kotsen.

Standing calf raises
      3x12x67,5

Back extensions
      3x15xBW+15kg

Side bends
      3x15x32kg

Kapot!

Comment

• Dat zijn de beste trainingen he! Lekker bezig

Vraagje over front squat, want zelf geen ervaring mee. Wat maakt het zo zwaar dan?
        Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
          Dat zijn de beste trainingen he! Lekker bezig

Vraagje over front squat, want zelf geen ervaring mee. Wat maakt het zo zwaar dan?
          Die facking 12 reps -.- Hoe hoger je in die reps komt, dan verlies je focus en wordt grip ook slechter.

Comment

• Nog een vraagje: waarom front squat naast gewoon squat en waarom high reps? Je bent ff mijn vraagbaak nu hoor. Binnenkort een squatles en dan ga ik er ook mee beginnen.
            Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
              Nog een vraagje: waarom front squat naast gewoon squat en waarom high reps? Je bent ff mijn vraagbaak nu hoor. Binnenkort een squatles en dan ga ik er ook mee beginnen.
              Front squat is gewoon een goed alternatief voor een leg press als je het hoog in reps doet. Dus als tweede oefening is het ook wel goed voor de afwisseling ipv legpress + met techniek e.d. leer je toch weer een belangrijke oefening.

Comment

• Bij frontsquat is vorm lastiger dus schijnt dat het beter is minder reps te verspreiden over meer sets, dus bijvoorbeeld ipv 3 sets van 5 5 sets van 3.
                Lid van de 200 club

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                  Front squat is gewoon een goed alternatief voor een leg press als je het hoog in reps doet. Dus als tweede oefening is het ook wel goed voor de afwisseling ipv legpress + met techniek e.d. leer je toch weer een belangrijke oefening.
                  Ah, helder
                  Train hard or go hormone

Comment

• En front squatten is nog verrekes lastig. front squat en squat ben ik kwa techniek nog lang niet mee klaar. Probleem bij is vooral snelheid onderin.

Comment

Die facking 12 reps -.- Hoe hoger je in die reps komt, dan verlies je focus en wordt grip ook slechter.
                      Hij is lekker he, ook voor de boven rug.
                      gister schold ik na de 2e set ook nog "kak oevening!" Door de gym.

Je hebt het over grip verlies? Hoe balanceer je de bar, met gekruisde armen of elebogen horizontaal? Ik met elebogen horizontaal, de bar op mn schouders tegen mn strot en houd hem op zn plek met mn middelste 3 vingers.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by Teddek View Post
                        Hij is lekker he, ook voor de boven rug.
                        gister schold ik na de 2e set ook nog "kak oevening!" Door de gym.

Je hebt het over grip verlies? Hoe balanceer je de bar, met gekruisde armen of elebogen horizontaal? Ik met elebogen horizontaal, de bar op mn schouders tegen mn strot en houd hem op zn plek met mn middelste 3 vingers.
                        Ja dat is clean grip. Ik doe clean grip met straps nu. Maar het is meer een lack of focus denk ik bij de laatste reps, waardoor hij een beetje gaat rollen. + moet meer heupmobiliteit doen.

Comment

• Straps heb ik ook aan gedacht voor grip. Zag ik op Tnation dacht ik.

Bij front squats sta ik nog steeds op schijfjes van 1,25kg, maar ga wel ATG.
                          Zonder is het bijna onmogelijk om mn rug verticaal en de bar gebalanceerd te houden.
                          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Heb het probleem denk ik al achterhaald man. Heb even met revius overlegd. Maar ik ging altijd zakken vanuit deze positie:

knieen klein beetje buiten, niet op slot. Dan knieen naar buiten en zakken.

Zoals het moet:

Benen tight, dan knieeen naar buiten en zakken.

Deed het net even tijdens het koffie halen op het werk maar zo voel ik het gewicht al veel meer op buitenkant voet.

Vnv proef op de som en proberen!

Als het werkt heb ik echt een major fout uit mn squat gehaald!!
                            In feite duw je ze niet naar buiten, je zorgt ervoor dat ze naar buiten gericht blijven wanneer je naar beneden zakt. Kleine nuance. Je knieën moeten in dezelfde richting als je voeten wijzen.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

• Je squat is hetzelfde als je bench?
                              Meer oefenen op je slaapkamer zou ik zeggen
                              u mad?
                              Anal pain is no gain

Comment

• U mirin' bodynet brah!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X