@Maar7en8, je denkt toch niet serieus dat ik vannacht rondjes heb lopen rennen of een stuk ben gaan fietsen ? Haha
Swekie's log - Reaching my goals
Collapse
X
-
-
ik heb het eerste jaar altijd lang tot erg lang tussen sets gerust (3-5 minuten). zowel qua kracht als qua massa hard gegained.
daarna hield ik op de eerste twee oefeningen uit mijn schema 3-4 minuten aan, en 2-3 minuten tussen de sets op de assists. niet mijn favoriete stijl van trainen, maar wel praktisch aangezien trainingen korter duurden.
nu met ud2, moet ik 3 van de vier keer van die "pomp trainingen" doen, met 1-2 minuten rust tussen de sets. Het is dat het moet, maar zulke trainingen geven mij totaal geen voldoening. Ja, ik ben daarna flink opgepompt, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
als ik echter de power workout doe, en lekker mega zwaar kan trainen, met 4-5 minuten rust tussen sets (2.5-3 uur lang). en dan gewoon zo hard en intensief de spieren kan slopen, dat ik compleet van de wereld ben de rest van de dag. gewoon dat je spieren alleen nog maar kunnen trillen. dat na je maaltijd na de training gewoon je ogen dichtvallen en je elke spier in je lichaam voelt trekken. dat geeft mij voldoening. (en laat dit nou ook de workout zijn die voor de meeste groei zorgt).
ik ben het dus niet met talalelh15 eens.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
UD2 lijkt me zeer interessant om een periode te doen, maar dat is iets voor de toekomst om in 2012-2013 te bulken en vervolgens te cutten. Misschien wel met UD2 als ik dan voor een strikte routine wil gaan.
Back to reality, week 3 training A.
Kort samen gevat : focus, hard, pumped, zweet, vreemde blikken van mensen die al 6 jaar met 30 kg op de chestpress zitten (niet dat ik hun iets verwijt, iedereen heeft andere doelen)
10 10 8 pull ups waar ik heel tevreden mee ben. In mijn vorige log deed ik er 10 10 8 7 of iets in die richting, uitvoering was ruk. Het leek meer op ringzwaaien, nu lekker gecontroleerd. Military press 3 x 10 op 35 kg kunnen pakken, eigenlijk mijn favoriete oefening naast cable rows.
Na afloop 12 minuten HIIT uitgevoerd en toen gauw naar huis om mijn energiepeil op te brengen met een goede meal.
Comment
-
@Silk, moeten we inderdaad een keer gaan doen. Komende 2 zaterdagen kan ik niet, dan train ik met iemand samen om aan mijn squats en deadlifts te werken. Ik stuur je binnenkort een pm met dagen dat ik kan !
@Talal, zeker wel. In mijn eerste post geef ik al aan dat ik voor de zomer wat foto's plaats, nu valt er nog te weinig te zien.
Net wat gezocht over cardio, ik heb nu het volgende plan. Op de zaterdagen na de training 40 gram maizena, 100 gram pasta en 2 uur na mijn post workout meal nog 40 gram carbs te laden. Zondag max 50 gram carbs, maandagochtend max 20 gram carbs om vervolgens maandagmiddag 40-60 minuten cardio te doen.
Dit lijkt mij een goede manier om wat extra vet te verliezen, de theorie hier achter is dat wegens mijn 16.7 % vet veel vetzuren in mijn bloed zitten. Aangezien er tijdens cardio een mix van glycoceen en vet als brandstof wordt gebruikt wil ik natuurlijk zoveel mogelijk op vet draaien tijdens een cardio sessie. Door op de zondag low carb te zitten en op de maandag tot ik cardio ga doen vrijwel no carb zit heb ik tijdens mijn cardio sessie minder glyococeen tot mijn beschikking waardoor ik sneller op vet ga draaien.
Complete bullshit ? Werkt deze theorie alleen na een depletion workout waarbij je je glycoceen voorraden leeg trekt ? Of zit ik in de goede richting ?
Comment
-
Originally posted by Swekie View Post@Silk, moeten we inderdaad een keer gaan doen. Komende 2 zaterdagen kan ik niet, dan train ik met iemand samen om aan mijn squats en deadlifts te werken. Ik stuur je binnenkort een pm met dagen dat ik kan !
@Talal, zeker wel. In mijn eerste post geef ik al aan dat ik voor de zomer wat foto's plaats, nu valt er nog te weinig te zien.
Net wat gezocht over cardio, ik heb nu het volgende plan. Op de zaterdagen na de training 40 gram maizena, 100 gram pasta en 2 uur na mijn post workout meal nog 40 gram carbs te laden. Zondag max 50 gram carbs, maandagochtend max 20 gram carbs om vervolgens maandagmiddag 40-60 minuten cardio te doen.
Dit lijkt mij een goede manier om wat extra vet te verliezen, de theorie hier achter is dat wegens mijn 16.7 % vet veel vetzuren in mijn bloed zitten. Aangezien er tijdens cardio een mix van glycoceen en vet als brandstof wordt gebruikt wil ik natuurlijk zoveel mogelijk op vet draaien tijdens een cardio sessie. Door op de zondag low carb te zitten en op de maandag tot ik cardio ga doen vrijwel no carb zit heb ik tijdens mijn cardio sessie minder glyococeen tot mijn beschikking waardoor ik sneller op vet ga draaien.
Complete bullshit ? Werkt deze theorie alleen na een depletion workout waarbij je je glycoceen voorraden leeg trekt ? Of zit ik in de goede richting ?“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by Swekie View PostWat voor cardio deed je toen ? Lit lijkt me geen ramp op no carb, muziek erbij en fietsen, lopen of crosstrainen en die 40-60 minuten zijn zo voorbij.
No carb cardio is klote hoor ahaha
Comment
-
@Talal, ik heb weleens vaker 60 min cardio gedaan na 1 dag max 100 gram carbs gevolgd door een dag max 50 gram carbs en de laatste dag max 25 gram carbs te nemen. Op de 4e dag gelijk na opstaan 60 min op stevig tempo gaan wandelen. Het voelde de eerste 15-20 minuten heel vreemd en ik moest er alles aan doen een goed tempo vast te houden maar toch voelde het na die eerste 20 minuten niet geheel onprettig aan.
Ik probeer het over 3 weken een keer uit (eerder heb ik er geen mogelijkheid toe0 en dan evalueer ik het. Mocht het bevallen dan zal ik het vaker doen.
Comment
-
Week 3 training B :
Squat 8 8 8 - 87.5 kg
Deadlift 8 8 8 - 92.5 kg
Front squat 12 12 12 - 30 kg
Leg curl 12 12 12 - 27.5 kg
Calf raises 15 15 15 - 50 kg
Plank holds 3 x max, geen timer erbij
Front squats rustig opbouwen, alle overige oefeningen precies mijn doel gehaald (wel mind-muscle connection behouden natuurlijk) 3 x 8, 3 x 12 en 3 x 15. Squats worden nu bijna te zwaar, uitvoering gaat er de laatste 2/3 reps onder lijden, ik zal dus een nieuwe cyclus beginnen :
3 x 8 x 87.5 = max
Ik begin dus bij :
3 x 8 x 78.5 kg
3 x 8 x 85 kg
3 x 8 x 87.5 kg
Vanaf hier verhoog ik iedere week 2.5 kg tot ik vastloop. Deadlifts gaan nog steeds verbazingwekkend goed, ik deed ze eerst met bolle rug dus vandaar weinig verschil in cijfers maar wel degelijk in uitvoering.
Kort samengevat : fijne training.
Comment
-
Vandaag stond er een training met een maat in Brabant op de planning, helaas hebben we niet samen kunnen trainen want hij is sinds woensdag ziek. Ik heb mijn spullen toch gepakt en heb training C gedaan vannochtend vroeg.
Week 3 training C :
Squat 8 8 8 - 77.5 kg
Chin ups 10 10 8 - BW
Incline DB press 12 12 11 - 18 kg
Stiffed leg deadlift 12 12 12 - 47.5 kg
Military press 12 12 9 - 35 kg
Barbell curl + close grip bench superset
Een paar opmerkingen over de training: squats lichter gepakt, chin ups 8.5 reps op de laatste set waar ik stiekem nijdig van werd. SLDL voor het eerst verhoogt, nieuwe oefening dus eerste 2 weken niet verhoogd. 2e set 12e rep op de MP voelde als slowmotion aan maar net gered, ik had mijn 3e set op 10 gehoopt maar dat lukte niet meer.
Nu rusten en maandag week 4 training A waar ik veel zin in heb.
Comment
-
@Axel, thanks !
Ik heb om kwart 9 een shake met 30 gram isolaat en 10 gram caseine naar binnen gewerkt en ga nu 45 min cardio op 125-135 bpm doen. Muziek en Iphone erbij en ik kom die 45 min snel genoeg door.
Zojuist ook weer een droomfysiek ontdekt, 0:45
NZhredder Aesthetic Dream - Zyzz Tribute Transformation - YouTube
Weer genoeg motivatie voor de komende periode opgedaan de laatste dagen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment