Originally posted by Waterpoloboy
View Post
WPB's Pumping Iron
Collapse
X
-
Week 2, UD2.0
Tension workout
Bench press (2 minuten rust)
1 x 6 80kg (gelijk)
1 x 7-8 75kg (+5kg, -2-3 reps)
Barbell row (2 minuten rust)
2 x 8 75kg (+5kg, -2 reps)
Incline bench press (2 minuten rust)
1 x 11 60kg (+3 reps)
1 x 8 60kg (gelijk)
Pull up (2 minuten rust)
1 x 12 bw (gelijk)
1 x 10 bw (+2 reps)
Db lateral raise (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
1 x 8 14kg ea
1 x 8 12kg ea
1 x 12 10kg ea
1 x 12 8kg ea
Seated db Bicep curl (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
2 x 12 12kg ea
Rope pushdown (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
2 x 12 op gevoel
Leg press (2 minuten rust)
2 x 12 230kg (-10kg, + 4 reps)
Leg curl (2 minuten rust)
1 x 12 14 gewichten
1 x 8 14 gewichten + 4 10 gewichten
Leg extension (30 seconden rust)
2 x 12-15 full stack + 10kg
Seated leg curl (60 secs rust)
2 x 12 full stack
Seated calf raise (60 secs rust)
1 x 8 75kg
1 x 12 60kg
Standing calf raise machine
2 x 12 10 gewichten
Rust: bij de grote oefeningen 2 minuten aangehouden en bij de isolatie oefeningen maximaal 1 minuut om lekker het tempo er in te houden.
Commentaar: Volgens Lyle zou dit een training moeten zijn met extreme burn, maar ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Ik weet niet wat ik dan verkeerd zou doen ofzo? Misschien omdat ik ditmaal binnen 3-4 uur voor me training nog een maaltijd heb gegeten (kipfilet met enkel groente)? Volgens mij is dit niet zo'n heel erg probleem, aangezien Lyle zelf beschrijft dat je dan spiergroepen zou moeten afwisselen of langer zou moeten rusten om dit probleem te voorkomen.
Goed, ik heb me post-workout shake gedronken om half 4, en me volgende rijstmaaltijd (500g gekookt) pas gegeten om 20.15 uur, dus ik stamp zometeen om 23.00 uur nog een bult rijst naar binnen, hierdoor stopt mijn carb-load al morgenavond om een uur of 20.00 uur i.p.v. 23.00-00.00 uur. Prima.
Ik ga morgen zelf volkoren pannenkoeken bakken en rijst eten de hele dag. Lekker. Ik zat gewoon te genieten van iets te doorgekookte zilvervliesrijst met kaneel en azijn in de trein."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostWeek 2, UD2.0
Tension workout
Bench press (2 minuten rust)
1 x 6 80kg (gelijk)
1 x 7-8 75kg (+5kg, -2-3 reps)
Barbell row (2 minuten rust)
2 x 8 75kg (+5kg, -2 reps)
Incline bench press (2 minuten rust)
1 x 11 60kg (+3 reps)
1 x 8 60kg (gelijk)
Pull up (2 minuten rust)
1 x 12 bw (gelijk)
1 x 10 bw (+2 reps)
Db lateral raise (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
1 x 8 14kg ea
1 x 8 12kg ea
1 x 12 10kg ea
1 x 12 8kg ea
Seated db Bicep curl (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
2 x 12 12kg ea
Rope pushdown (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
2 x 12 op gevoel
Leg press (2 minuten rust)
2 x 12 230kg (-10kg, + 4 reps)
Leg curl (2 minuten rust)
1 x 12 14 gewichten
1 x 8 14 gewichten + 4 10 gewichten
Leg extension (30 seconden rust)
2 x 12-15 full stack + 10kg
Seated leg curl (60 secs rust)
2 x 12 full stack
Seated calf raise (60 secs rust)
1 x 8 75kg
1 x 12 60kg
Standing calf raise machine
2 x 12 10 gewichten
Rust: bij de grote oefeningen 2 minuten aangehouden en bij de isolatie oefeningen maximaal 1 minuut om lekker het tempo er in te houden.
Commentaar: Volgens Lyle zou dit een training moeten zijn met extreme burn, maar ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Ik weet niet wat ik dan verkeerd zou doen ofzo? Misschien omdat ik ditmaal binnen 3-4 uur voor me training nog een maaltijd heb gegeten (kipfilet met enkel groente)? Volgens mij is dit niet zo'n heel erg probleem, aangezien Lyle zelf beschrijft dat je dan spiergroepen zou moeten afwisselen of langer zou moeten rusten om dit probleem te voorkomen. Ik heb wel flink zitten zweten tijdens de workout, tijdens cardio als ik wat extra lagen (shirt, en jas) kleding aan heb is het helemaal drama. Ik kom telkens zeiknat aan als ik ergens op de fiets heenga wanneer ik een beetje doortrap.(shirt, en jas)
Goed, ik heb me post-workout shake gedronken om half 4, en me volgende rijstmaaltijd (500g gekookt) pas gegeten om 20.15 uur, dus ik stamp zometeen om 23.00 uur nog een bult rijst naar binnen, hierdoor stopt mijn carb-load al morgenavond om een uur of 20.00 uur i.p.v. 23.00-00.00 uur. Prima.
Ik ga morgen zelf volkoren pannenkoeken bakken en rijst eten de hele dag. Lekker. Ik zat gewoon te genieten van iets te doorgekookte zilvervliesrijst met kaneel en azijn in de trein."Straight outta gym"
Comment
-
Maak je eens niet zo druk om die burn man.
En smakelijk.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostMaak je eens niet zo druk om die burn man.
En smakelijk.
Nu je er toch bent. Hoe moet ik kijken naar lichaamsgewicht. Ik ben de afgelopen week 0,5kg afgelopen ook na de carb-load en 2 dagen onderhoud-20%. Moet dat zo door blijven gaan of blijf je ongeveer even zwaar en daalt je bf% enkel?
Het zal vast wel per lichaam verschillen, maar wat zijn jouw ervaringen hier mee Kev.
Thanks, net weer 400g gekookte rijst naar moeten zitten werken, halve liter water erbij. Zometeen me mandje in, wel kut dat je niet teveel eiwitten kan eten met de carb-load, aangezien dat mijn havermout met yoghurt/zuivel de hele dag cravings tegenhoud."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostHaha, ja man. Ik wil hier niet zitten, liggen afsterven en dat mijn resultaten straks niet naar mijn wensen zijn.
Nu je er toch bent. Hoe moet ik kijken naar lichaamsgewicht. Ik ben de afgelopen week 0,5kg afgelopen ook na de carb-load en 2 dagen onderhoud-20%. Moet dat zo door blijven gaan of blijf je ongeveer even zwaar en daalt je bf% enkel?
Het zal vast wel per lichaam verschillen, maar wat zijn jouw ervaringen hier mee Kev.
Thanks, net weer 400g gekookte rijst naar moeten zitten werken, halve liter water erbij. Zometeen me mandje in, wel kut dat je niet teveel eiwitten kan eten met de carb-load, aangezien dat mijn havermout met yoghurt/zuivel de hele dag cravings tegenhoud.
Mijn gewicht ging ook ongeveer met 0.5kg per week naar beneden maar bleef soms ook hetzelfde. Ik keek er eigelijk niet te veel naar want de weegschaal vliegt echt alle kanten op. Dan omhoog, dan omlaag. Dus niet de beste motivator.
Ik zit tijdens mijn load altijd ietsje hoger in de eiwitten. Als excuus gebruikte ik dat de meeste eiwitten die je binnen krijgt een niet heel hoge biologische waarde hebben en veel dus er van zowiezo in de lever geoxideerd wordt. Anders is het haast niet te doen.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostHaha je bent gek. Gewoon lekker trainen en niet te veel nadenken.
Mijn gewicht ging ook ongeveer met 0.5kg per week naar beneden maar bleef soms ook hetzelfde. Ik keek er eigelijk niet te veel naar want de weegschaal vliegt echt alle kanten op. Dan omhoog, dan omlaag. Dus niet de beste motivator.
Ik zit tijdens mijn load altijd ietsje hoger in de eiwitten. Als excuus gebruikte ik dat de meeste eiwitten die je binnen krijgt een niet heel hoge biologische waarde hebben en veel dus er van zowiezo in de lever geoxideerd wordt. Anders is het haast niet te doen.
Okay, ja dat is zeker waar. want mijn 150g eiwitten komen nu enkel uit graan producten en groente. Ik kan nu 500ml magere melk drinken en 1 eitje nemen en verder enkel rijst, groente en pannenkoeken. Niet heel chill qua voedingskeuze. Ik zit nu wel braaf aan me 1gr per lbs/VVM, maar hoeveel zit jij hier bijv. over heen? In hoeverre merkte jij hier verschil in kwaliteit van je carb-load in?"Straight outta gym"
Comment
-
Eerlijk gezegd merkte ik helemaal geen verschil. Alleen dat ik de dagen een stuk beter door kwam en mijn carbload makkelijker in elkaar paste. Ik denk ook niet dat het heel veel negatieve invloed zal hebben. Lyle zegt dat je veel minder eiwitten nodig hebt die dag aangezien het lichaams energiebalans niet afhankelijk is van de conversie van eiwitten zoals tijdens de low dagen. Nadelig effect zal het niet hebben, alleen dat het overschot waarschijnlijk linea recta verbouwereerd word naar glucose door de lever. Dus die paar extra calorieën zullen de progressie echt niet tegen werken. Ik heb gewoon 2.5/3gr per kg lichaamsgewicht aangehouden.The Sky Ain't The Limit
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostEerlijk gezegd merkte ik helemaal geen verschil. Alleen dat ik de dagen een stuk beter door kwam en mijn carbload makkelijker in elkaar paste. Ik denk ook niet dat het heel veel negatieve invloed zal hebben. Lyle zegt dat je veel minder eiwitten nodig hebt die dag aangezien het lichaams energiebalans niet afhankelijk is van de conversie van eiwitten zoals tijdens de low dagen. Nadelig effect zal het niet hebben, alleen dat het overschot waarschijnlijk linea recta verbouwereerd word naar glucose door de lever. Dus die paar extra calorieën zullen de progressie echt niet tegen werken. Ik heb gewoon 2.5/3gr per kg lichaamsgewicht aangehouden.
Ik zit gewoon overigens op 16g carbs per kg/VVM.
Thanks, voor je input.
Commentaar voor vandaag:
Ik voel me weer lekker vol zitten, bijna de 2e carb-load zit er op. Straks me laatste rijstmaaltijd voor vandaag.Last edited by Iron Mind; 13-04-2013, 18:41."Straight outta gym"
Comment
-
Lekker he, hoe je fysiek over night zo ineens kan veranderen. Het fascineert me echt iedere keer weer hoe je van een dramatisch plat en soft fysiek naar groot het hard gaat in 36 uur tijd.The Sky Ain't The Limit
Comment
-
Originally posted by Kevster View PostLekker he, hoe je fysiek over night zo ineens kan veranderen. Het fascineert me echt iedere keer weer hoe je van een dramatisch plat en soft fysiek naar groot het hard gaat in 36 uur tijd.
Morgenochtend maar gelijk naar de spiegel rennen en checken of me strepen op me abs (veel) minder zijn geworden. Wat ik wel merkte van de vorige carb-load is dat ik wel wat minder strepen leek te hebben, maar of dat dan bloated te noemen is. Geen idee."Straight outta gym"
Comment
-
Rise and shine.
deze foto was op de woensdag of donderdag geloof ik toen ik depleted was.
Foto na een nacht slapen na de carb-load:
Niet heel veel verschil qua vetheid/droogheid, dus ik denk dat ik goed zit qua carbs inname en die 50g extra eiwit maakt ook geen kont uit blijkbaar, maar daardoor kan ik wel een paar 100g kip eten bij die bergen rijst. Op zich ook niet verkeerd."Straight outta gym"
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...19 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
21 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...4 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: