WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Haha, ja die zitten er zeker bij zulke boodschappen.
    Precies, en ik houd de spiegel ook gewoon in de gaten. Haha, vrije avond is een vrije middag geworden, maar die paar uurtjes bezoek kan ik wel zonder eten. Gewoon vlak voordat ik wegga een lading carbs duwen en dan bij het avondeten weer. Komt goed.

Ik heb alles al geprepped klaar staan, niet zoals een doomsday prepper, maar een mealtime prepper.
    Doomsdag preppers zijn erg, thank god.. ik hou er ook van om voorbereid te zijn.. maar dat is wel heel erg overdreven
    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

• Originally posted by jobr View Post
      Doomsdag preppers zijn erg, thank god.. ik hou er ook van om voorbereid te zijn.. maar dat is wel heel erg overdreven
      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by waterpoloboy View Post
        lol
        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

• Week 2, UD2.0

Tension workout

Bench press (2 minuten rust)
          1 x 6 80kg (gelijk)
          1 x 7-8 75kg (+5kg, -2-3 reps)

Barbell row (2 minuten rust)
          2 x 8 75kg (+5kg, -2 reps)

Incline bench press (2 minuten rust)
          1 x 11 60kg (+3 reps)
          1 x 8 60kg (gelijk)

Pull up (2 minuten rust)
          1 x 12 bw (gelijk)
          1 x 10 bw (+2 reps)

Db lateral raise (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
          1 x 8 14kg ea
          1 x 8 12kg ea
          1 x 12 10kg ea
          1 x 12 8kg ea

Seated db Bicep curl (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
          2 x 12 12kg ea

Rope pushdown (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
          2 x 12 op gevoel

Leg press (2 minuten rust)
          2 x 12 230kg (-10kg, + 4 reps)

Leg curl (2 minuten rust)
          1 x 12 14 gewichten
          1 x 8 14 gewichten + 4 10 gewichten

Leg extension (30 seconden rust)
          2 x 12-15 full stack + 10kg

Seated leg curl (60 secs rust)
          2 x 12 full stack

Seated calf raise (60 secs rust)
          1 x 8 75kg
          1 x 12 60kg

Standing calf raise machine
          2 x 12 10 gewichten

Rust: bij de grote oefeningen 2 minuten aangehouden en bij de isolatie oefeningen maximaal 1 minuut om lekker het tempo er in te houden.

Commentaar: Volgens Lyle zou dit een training moeten zijn met extreme burn, maar ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Ik weet niet wat ik dan verkeerd zou doen ofzo? Misschien omdat ik ditmaal binnen 3-4 uur voor me training nog een maaltijd heb gegeten (kipfilet met enkel groente)? Volgens mij is dit niet zo'n heel erg probleem, aangezien Lyle zelf beschrijft dat je dan spiergroepen zou moeten afwisselen of langer zou moeten rusten om dit probleem te voorkomen.

Goed, ik heb me post-workout shake gedronken om half 4, en me volgende rijstmaaltijd (500g gekookt) pas gegeten om 20.15 uur, dus ik stamp zometeen om 23.00 uur nog een bult rijst naar binnen, hierdoor stopt mijn carb-load al morgenavond om een uur of 20.00 uur i.p.v. 23.00-00.00 uur. Prima.

Ik ga morgen zelf volkoren pannenkoeken bakken en rijst eten de hele dag. Lekker. Ik zat gewoon te genieten van iets te doorgekookte zilvervliesrijst met kaneel en azijn in de trein.
          "Straight outta gym"

Comment

Week 2, UD2.0

Tension workout

Bench press (2 minuten rust)
            1 x 6 80kg (gelijk)
            1 x 7-8 75kg (+5kg, -2-3 reps)

Barbell row (2 minuten rust)
            2 x 8 75kg (+5kg, -2 reps)

Incline bench press (2 minuten rust)
            1 x 11 60kg (+3 reps)
            1 x 8 60kg (gelijk)

Pull up (2 minuten rust)
            1 x 12 bw (gelijk)
            1 x 10 bw (+2 reps)

Db lateral raise (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
            1 x 8 14kg ea
            1 x 8 12kg ea
            1 x 12 10kg ea
            1 x 12 8kg ea

Seated db Bicep curl (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
            2 x 12 12kg ea

Rope pushdown (op gevoel, geen vergelijking) 60 secs rust
            2 x 12 op gevoel

Leg press (2 minuten rust)
            2 x 12 230kg (-10kg, + 4 reps)

Leg curl (2 minuten rust)
            1 x 12 14 gewichten
            1 x 8 14 gewichten + 4 10 gewichten

Leg extension (30 seconden rust)
            2 x 12-15 full stack + 10kg

Seated leg curl (60 secs rust)
            2 x 12 full stack

Seated calf raise (60 secs rust)
            1 x 8 75kg
            1 x 12 60kg

Standing calf raise machine
            2 x 12 10 gewichten

Rust: bij de grote oefeningen 2 minuten aangehouden en bij de isolatie oefeningen maximaal 1 minuut om lekker het tempo er in te houden.

Commentaar: Volgens Lyle zou dit een training moeten zijn met extreme burn, maar ik merk daar eerlijk gezegd niet veel van. Ik weet niet wat ik dan verkeerd zou doen ofzo? Misschien omdat ik ditmaal binnen 3-4 uur voor me training nog een maaltijd heb gegeten (kipfilet met enkel groente)? Volgens mij is dit niet zo'n heel erg probleem, aangezien Lyle zelf beschrijft dat je dan spiergroepen zou moeten afwisselen of langer zou moeten rusten om dit probleem te voorkomen. Ik heb wel flink zitten zweten tijdens de workout, tijdens cardio als ik wat extra lagen (shirt, en jas) kleding aan heb is het helemaal drama. Ik kom telkens zeiknat aan als ik ergens op de fiets heenga wanneer ik een beetje doortrap.(shirt, en jas)

Goed, ik heb me post-workout shake gedronken om half 4, en me volgende rijstmaaltijd (500g gekookt) pas gegeten om 20.15 uur, dus ik stamp zometeen om 23.00 uur nog een bult rijst naar binnen, hierdoor stopt mijn carb-load al morgenavond om een uur of 20.00 uur i.p.v. 23.00-00.00 uur. Prima.

Ik ga morgen zelf volkoren pannenkoeken bakken en rijst eten de hele dag. Lekker. Ik zat gewoon te genieten van iets te doorgekookte zilvervliesrijst met kaneel en azijn in de trein.
            Stukje toegevoegd wat betreft cardio bevindingen en erg snel veel zweten.
            "Straight outta gym"

Comment

• Maak je eens niet zo druk om die burn man.

En smakelijk.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                Maak je eens niet zo druk om die burn man.

En smakelijk.
                Haha, ja man. Ik wil hier niet zitten, liggen afsterven en dat mijn resultaten straks niet naar mijn wensen zijn.

Nu je er toch bent. Hoe moet ik kijken naar lichaamsgewicht. Ik ben de afgelopen week 0,5kg afgelopen ook na de carb-load en 2 dagen onderhoud-20%. Moet dat zo door blijven gaan of blijf je ongeveer even zwaar en daalt je bf% enkel?

Het zal vast wel per lichaam verschillen, maar wat zijn jouw ervaringen hier mee Kev.

Thanks, net weer 400g gekookte rijst naar moeten zitten werken, halve liter water erbij. Zometeen me mandje in, wel kut dat je niet teveel eiwitten kan eten met de carb-load, aangezien dat mijn havermout met yoghurt/zuivel de hele dag cravings tegenhoud.
                "Straight outta gym"

Comment

Haha, ja man. Ik wil hier niet zitten, liggen afsterven en dat mijn resultaten straks niet naar mijn wensen zijn.

Nu je er toch bent. Hoe moet ik kijken naar lichaamsgewicht. Ik ben de afgelopen week 0,5kg afgelopen ook na de carb-load en 2 dagen onderhoud-20%. Moet dat zo door blijven gaan of blijf je ongeveer even zwaar en daalt je bf% enkel?

Het zal vast wel per lichaam verschillen, maar wat zijn jouw ervaringen hier mee Kev.

Thanks, net weer 400g gekookte rijst naar moeten zitten werken, halve liter water erbij. Zometeen me mandje in, wel kut dat je niet teveel eiwitten kan eten met de carb-load, aangezien dat mijn havermout met yoghurt/zuivel de hele dag cravings tegenhoud.
                  Haha je bent gek. Gewoon lekker trainen en niet te veel nadenken.

Mijn gewicht ging ook ongeveer met 0.5kg per week naar beneden maar bleef soms ook hetzelfde. Ik keek er eigelijk niet te veel naar want de weegschaal vliegt echt alle kanten op. Dan omhoog, dan omlaag. Dus niet de beste motivator.

Ik zit tijdens mijn load altijd ietsje hoger in de eiwitten. Als excuus gebruikte ik dat de meeste eiwitten die je binnen krijgt een niet heel hoge biologische waarde hebben en veel dus er van zowiezo in de lever geoxideerd wordt. Anders is het haast niet te doen.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Haha je bent gek. Gewoon lekker trainen en niet te veel nadenken.

Mijn gewicht ging ook ongeveer met 0.5kg per week naar beneden maar bleef soms ook hetzelfde. Ik keek er eigelijk niet te veel naar want de weegschaal vliegt echt alle kanten op. Dan omhoog, dan omlaag. Dus niet de beste motivator.

Ik zit tijdens mijn load altijd ietsje hoger in de eiwitten. Als excuus gebruikte ik dat de meeste eiwitten die je binnen krijgt een niet heel hoge biologische waarde hebben en veel dus er van zowiezo in de lever geoxideerd wordt. Anders is het haast niet te doen.
                    Haha, fuckin' sickkunt. Ja, okay, maar ik heb altijd het idee gehad dat UD2.0 een strak gepland gebeuren is waarbij alles moet kloppen omdat het anders faalt. En aangezien ik niet van falen houd ben ik misschien de eerste cycles een beetje spastisch. Ja, de weegschaal doet raar. Ik ben gister de carb-load begonnen, waarbij ik zeker als 400g carbs naar binnen heb zitten werken en ik was nu zelfs lichter dan toen ik depleted was. Haha, raar en fascinerend systeem het menselijk lichaam.

Okay, ja dat is zeker waar. want mijn 150g eiwitten komen nu enkel uit graan producten en groente. Ik kan nu 500ml magere melk drinken en 1 eitje nemen en verder enkel rijst, groente en pannenkoeken. Niet heel chill qua voedingskeuze. Ik zit nu wel braaf aan me 1gr per lbs/VVM, maar hoeveel zit jij hier bijv. over heen? In hoeverre merkte jij hier verschil in kwaliteit van je carb-load in?
                    "Straight outta gym"

Comment

• Eerlijk gezegd merkte ik helemaal geen verschil. Alleen dat ik de dagen een stuk beter door kwam en mijn carbload makkelijker in elkaar paste. Ik denk ook niet dat het heel veel negatieve invloed zal hebben. Lyle zegt dat je veel minder eiwitten nodig hebt die dag aangezien het lichaams energiebalans niet afhankelijk is van de conversie van eiwitten zoals tijdens de low dagen. Nadelig effect zal het niet hebben, alleen dat het overschot waarschijnlijk linea recta verbouwereerd word naar glucose door de lever. Dus die paar extra calorieën zullen de progressie echt niet tegen werken. Ik heb gewoon 2.5/3gr per kg lichaamsgewicht aangehouden.
                      The Sky Ain't The Limit

Comment

Eerlijk gezegd merkte ik helemaal geen verschil. Alleen dat ik de dagen een stuk beter door kwam en mijn carbload makkelijker in elkaar paste. Ik denk ook niet dat het heel veel negatieve invloed zal hebben. Lyle zegt dat je veel minder eiwitten nodig hebt die dag aangezien het lichaams energiebalans niet afhankelijk is van de conversie van eiwitten zoals tijdens de low dagen. Nadelig effect zal het niet hebben, alleen dat het overschot waarschijnlijk linea recta verbouwereerd word naar glucose door de lever. Dus die paar extra calorieën zullen de progressie echt niet tegen werken. Ik heb gewoon 2.5/3gr per kg lichaamsgewicht aangehouden.
                        Hmm duidelijk en anders moet ik hier zelf ook gewoon mee gaan spelen en kijken wat er gebeurt als er überhaupt iets gebeurt dat ik op kan merken. Okay, misschien dat ik dat nu ook wel blijf doen, aangezien ik dan ook een beetje kip ofzo kan eten op die dag. Enkel rijst met groente en pannenkoeken is ook niet chill..

Ik zit gewoon overigens op 16g carbs per kg/VVM.

Thanks, voor je input.

Commentaar voor vandaag:

Ik voel me weer lekker vol zitten, bijna de 2e carb-load zit er op. Straks me laatste rijstmaaltijd voor vandaag.
                        Last edited by Iron Mind; 13-04-2013, 18:41.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Lekker he, hoe je fysiek over night zo ineens kan veranderen. Het fascineert me echt iedere keer weer hoe je van een dramatisch plat en soft fysiek naar groot het hard gaat in 36 uur tijd.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Lekker he, hoe je fysiek over night zo ineens kan veranderen. Het fascineert me echt iedere keer weer hoe je van een dramatisch plat en soft fysiek naar groot het hard gaat in 36 uur tijd.
                            Echt he, qua hardheid tijdens de carb-load zelf vind ik het wel meevallen. Ik voel me wel "groter", je kent het wel als je je spieren aanvoelt, voelt het groter dan dat wanneer je leeg bent. Maar qua hardheid/leanheid vind ik het tijdens de carb-load wel meevallen, maar dat komt misschien ook omdat je elke paar uur loopt te vreten, waardoor je minder lean lijkt voor me gevoel.

Morgenochtend maar gelijk naar de spiegel rennen en checken of me strepen op me abs (veel) minder zijn geworden. Wat ik wel merkte van de vorige carb-load is dat ik wel wat minder strepen leek te hebben, maar of dat dan bloated te noemen is. Geen idee.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Rise and shine.

deze foto was op de woensdag of donderdag geloof ik toen ik depleted was.

Foto na een nacht slapen na de carb-load:

Niet heel veel verschil qua vetheid/droogheid, dus ik denk dat ik goed zit qua carbs inname en die 50g extra eiwit maakt ook geen kont uit blijkbaar, maar daardoor kan ik wel een paar 100g kip eten bij die bergen rijst. Op zich ook niet verkeerd.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Gaat nog steeds goed hier, ben benieuwd hoe je er na UD 2 gaat uitzien!
                                I'm not special, but not the same as you.
                                Because I do things you will never do.
                                SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X