Reaching A-Status

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben juist altijd wel benieuwd waarom er een bepaalde volgorde wordt gehanteerd.
    Er zit bij jou altijd een idee achter namelijk, al is dat niet 'volgens het boekje'.

Het ging er in dat geval om dat een instructeur dat zo had voorgeschreven en het volgens anderen hier niet goed was om mee te beginnen.
    Ik zei dat dat wel kon, dat bedoelde ik er mee.
    Papegaaien he, maar ik snap wat je bedoelt.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• ik doe ze altijd als eerst om alles goed warm te krijgen en alles te "smeren"
      Voordat de echte "werksets" beginnen heb ik al zeker 4 WU sets gedaan en zeker 40/50 bw squats.

Vandaag bij Jerry begonnen we met single leg extension waarbij de reps langzaam (lager gewicht) waren en er geen volledige strekking plaatvond. (waarbij er enorm veel druk op je knieen komen te staan.)

Bij iedere rep gingen de tenen van buiten naar binnen voor een diepere contractie. Daarbij zaten we ook nog helemaal achterover en iets rechter om de contractie verder te trekken.

Bij de laatste set,dus na 4 wu sets en 3 niet overstrekkende werksets ,volgde een all out set met zwaar gewicht.

Als je dus koud begint met ,zoals zoveel mongolen doen,veels te zwaar gewicht en compleet overstrekkende knieen en er bijna een fullbody oefening van maken om het gewicht maar omhoog te krijgen ,..dan is leg extension als eerste optie niet zo heel goed.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Net een flinke shoarma pizza and garlic bread gegeten.
        Ik nam een hap en toen was het op,....epic salt load

Comment

• Als jij van buiten naar binnengaat met je voeten, krijg je dan ook een trekkend gevoel in je kuiten? Heeft dat ook te maken met de flexibiliteit van de spier?

Want als ik van buiten naar binnen ga voel ik als ik eenmaal naar binnen ben met mijn voet een grotere druk op mijn knieën en dit doe ik dus niet meer, aangezien ik dat niet als prettig ervaar

Comment

• Dat heeft zeker te maken met de flexibiliteit van je spier / banden ect.

Ook de techniek waarmee je naar buiten draait is belangrijk (waar in de rep)
            En ook het vooral niet volledig strekken als je draait,want dat geeft erg veel druk op je knieen.
            .

Comment

• Maart kijk je nu echt totaal niet naar gewicht maar puur op de spier slopen?
              Ik heb bv elke dag een andere max op bv squat maar probeer gewoon altijd tot gaatje te gaan.
              wat ik eigenlijk vraag is moet elke volgende training een rep meer of een kilo meer dan de vorige bevatten?
              Of moet je gewoon elke training leeg/kapot/voldaan zijn ook al is het met minder/zelfde gewicht als de vorige training.

Comment

• Ik kijk alleen bij bench ,squats & deadlifts een beetje naar mijn gewicht,maar voor de rest kijk ik inderdaad nergens naar.

Het boeit me niet ,het interesseert me niet en voor mij zegt het niks (lekker negatief he )

Als Jerry mij traint heb ik 0,0 idee wat voor gewicht hij erop doet,want ik moet het alleen uitvoeren.

Ik zorg er gewoon voor dat hetgene dat ik train volledig word aangepakt van alle hoeken die ik nodig acht.
                de ene keer is dat echt slopen en de andere keer is dat echt specifiek knijpen e.d. om zo alle vezels aan te spreken.
                (wat ook weer te maken heeft met de volgorde van de oefeningen)

Neem bankdrukken als voorbeeld.
                ik weet waar mijn 1/5/10 rep max ongeveer ligt ,dus daar werk ik naar toe.

heb ik een goede dag en druk meer dan is het top ,maar druk ik minder is het ook prima zolang ik mijn borst maar goed voel en volloopt.

De laatste set is dan een drop / partials / static hold / rest pause ect set om alles compleet te slopen
                1/warm up sets x 3/4
                2/max effort werk sets x 3 (nu 10 rep max)
                3/pomp set - 1 set

vooruitgang is spiegel!
                niks meer , niks minder.
                Last edited by Mvos; 16-02-2014, 20:24.

Comment

• Thnx dat doen ze ook bij mij en zo probeer ik ook te ttrainen als ik alleen ben..
                  Weet als mart me traint ook ge gewichten reps niet..blij met je antwoord dus
                  Zet hem op pik.

Comment

• waar voel jij die meadow rows het felst ? ik wil ze namelijk als upper back row gebruiken (romb /traps/rear delts) arm naar bovenborst trekken krijg je het meest bang for your buck

maar denk dat het toch meer een lats oefening is (vanuit andere hoek )

one arm barbell row superset meadow rows = epic back development

en nu ga ik stoppen met mn dwaze vragen

over die leg extension : prima opwarm oefening to get the blood flowing .
                    zou ze zelf ook als eerst doen moest ik een ext machine hebben
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Denk dat Maarten al zo lang op deze manier traint, dat hij heel goed kan bepalen wanneer over zijn ''spiergrens'' heen gaat. Voor andere kan dit wellicht moeilijker zijn, omdat zij sneller vatbaar zijn door andere factoren als vermoeidheid, uitvoering, reps tellen etc.

Uiteindelijk kent hij zijn lichaam heel goed en kan hij bij elk schema kleine aanpassingen doen, om bepaalde spiergroepen weer meer naar voren te laten komen/ bijwerken.

Comment

• Originally posted by mascotte View Post
                        waar voel jij die meadow rows het felst ? ik wil ze namelijk als upper back row gebruiken (romb /traps/rear delts) arm naar bovenborst trekken krijg je het meest bang for your buck

maar denk dat het toch meer een lats oefening is (vanuit andere hoek )

one arm barbell row superset meadow rows = epic back development

en nu ga ik stoppen met mn dwaze vragen

over die leg extension : prima opwarm oefening to get the blood flowing .
                        zou ze zelf ook als eerst doen moest ik een ext machine hebben
                        Meadow rows zou je het meest in je onderkant lats moeten voelen aangezien de hoek en grip die je hanteerd ervoor zorgt dat je elleboog naar buiten gaat ipv dicht langs je lichaam (DB Rows)
                        Een erg goede superset is dan ook meadow rows underhand/small pull downs.

als je iets voor bovenkant rug wil hebben zou ik de volgende oefeningen doen
                        1/face pulls
                        2/high stretch rows (favo voor mij)
                        3/pendley row ,maar dan je ellebogen naar voren kantelen par. aan de stang en naar je borst trekken.
                        4/seated row met een brede stang en eveneens naar je borst trekken
                        5/t bar row / supported t bar row

epic back development is voor mij nog altijd rack pulls en rack pulls en ook nog wat rack pulls na mijn rack pulls en als er tijd over is doe ik nog een setje rack pulls.

Originally posted by talalelh15 View Post
                        Denk dat Maarten al zo lang op deze manier traint, dat hij heel goed kan bepalen wanneer over zijn ''spiergrens'' heen gaat. Voor andere kan dit wellicht moeilijker zijn, omdat zij sneller vatbaar zijn door andere factoren als vermoeidheid, uitvoering, reps tellen etc.

Uiteindelijk kent hij zijn lichaam heel goed en kan hij bij elk schema kleine aanpassingen doen, om bepaalde spiergroepen weer meer naar voren te laten komen/ bijwerken.
                        thanks Tal,.. ik denk dat het daar zeker wel mee te maken heeft.
                        jij,Quibes, IM,Noc. weten hoe ik trainen en jullie kunnen daar terecht op antwoorden.

Comment

• Wederom thx voor de toelichting

zou het geen idee zijn om een live stream sessie te houden terwijl je cardio doet . Dan's home fitness heeft zoiets .
                          hij beandwoordt de domste vragen aan zijn fans terwijl hij op de fiets zit
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Rack pulls vind ik ook heerlijk m'n vrouw dr quote altijd na racks pulls "wat een k*t oefening ik voel het te erg in mn rug" ..... hehe dat is ook de bedoeling
                            Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
                              epic back development is voor mij nog altijd rack pulls en rack pulls en ook nog wat rack pulls na mijn rack pulls en als er tijd over is doe ik nog een setje rack pulls.
                              Haha, geweldige opmerking.

Het is interessant dat je je nieuwe schema opzet opschrijft. Er vielen mij twee dingen op:
                              (*) ondanks dat vele van de oefeningen je core al belasten, plan je tevens tweemaal per week oefeningen voor je abs in.
                              (*) op je benendag doe je of squat of leg press machine, maar kennelijk niet beiden.
                              Last edited by niet_hier; 17-02-2014, 13:43.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Originally posted by mascotte View Post
                                Wederom thx voor de toelichting

zou het geen idee zijn om een live stream sessie te houden terwijl je cardio doet . Dan's home fitness heeft zoiets .
                                hij beandwoordt de domste vragen aan zijn fans terwijl hij op de fiets zit
                                Haha,dat is epic!

De enige domme vragen die er bestaan zijn degene die je niet stelt!

Originally posted by east1977 View Post
                                Rack pulls vind ik ook heerlijk m'n vrouw dr quote altijd na racks pulls "wat een k*t oefening ik voel het te erg in mn rug" ..... hehe dat is ook de bedoeling
                                hahaha,dat is inderdaad de bedoeling anders doe je het niet goed!

Originally posted by niet_hier View Post
                                Haha, geweldige opmerking.

Het is interessant dat je je nieuwe schema opzet opschrijft. Er vielen mij twee dingen op:
                                (*) ondanks dat vele van de oefeningen je core al belasten, plan je tevens tweemaal per week oefeningen voor je abs in.
                                (*) op je benendag doe je of squat of leg press machine, maar kennelijk niet beiden.
                                Core belasten en abs trainen zijn 2 verschillende dingen.
                                Bij de ene maak je ze sterker ,maar bij de andere kun je ze veel gerichter vormen.
                                diepte in je lijnen krijg je niet door alleen maar deads / squats te doen.

hack squats is altijd mijn hoofd quad oefening en bij die sets zal het meeste er al uit geperst zijn.
                                Daarna volgen of squats of leg press - alle 3 de oefeningen is echt overkill ,behalve als je als een zak zout traint.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X