5-htp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb nu wel het gevoel dat mijn mood een beetje inkakt.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Net terug van de vervolgafspraak bij de neurologe. Mijn hoofdpijn is flink gezakt omdat ik gestopt bent met pijnstillertoestanden maar er blijft toch nog een vervelende pijn terugkomen als ik hoes, nies of buk. Dus heeft ze maar een middeltje voorgeschreven.

Amitriptyline

Het kan aan mij liggen maar dit is een serotonine heropnameremmer. Zal wel geen goede combo zijn met 5HTP denk ik zo.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• nee absoluut niet. Loop je kans op serotoninevergiftiging

edit: gezien je klachten zal je het wel in zeer lichte dosis voorgeschreven krijgen. Echter ik ben zelf totaal geen fan van dit soort middelen. Bijwerkingen verschillen enorm van persoon tot persoon en afhankelijkheid ligt op de loer.....

Comment

• Even een vraagje,
          General ?

hoe goed, of hoe, is 5-HTP te combineren met AAS, ja ik weet het sorry, verkeerde sectie, maar ik ben ON nu.
          Maar ook als ik niet ON ben dan ben ik al wat agressiever, wat doet 5-HTP daarmee als je het tegelijk zou gebruiken? En zijn er eventueel andere factoren mbt synergetische werkingen? Iets van sides bekend?

Als deze vraag hier niet mag, nogmaals sorry, kan je het dan deleten?

thanks.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Ik ben dan geen grote AS kenner, maar zou echt niet weten waarom het niet samen kan. Sterker nog ik denk dat het je eerder wat pieken van de agressie zal afhalen.

Volgens mij beinvloedt as je serotoninestelsel op geen enkele manier.

Wat eventueel nog wel iets zou kunnen uitmaken is je bloeddruk. Die zou kunnen stijgen door het gebruik van 5htp (en evt door je kuur).

Maar goed ik ben General niet! :P

Comment

• Originally posted by ijzer View Post

Maar goed ik ben General niet! :P
              haha, zo bedoelde ik het niet hoor, jij(en anderen) hebt(hebben) ook zat kennis in huis.
              Maar omdat dit vrij diep gaat richt ik me in deze wat meer op General.

Ik denk ook niet dat AAS zelf invloed zal hebben, maar omdat het extra van buiten komt kan het een ander verhaal worden.
              Met AAS leg je al e.e.a. eigen producties plat dus vandaar.

wel bedankt voor je reply IJzer.

btw, ik ben ook geen grote AS kenner hoor, mijn kennis daarin is ook vrij beperkt.

Comment

• Dat weet ik, maar welke potentiele gevolgen zie je zelf dan? test-productie versus serotonine lijken mij 2 worlds apart.

Comment

• Originally posted by ijzer View Post
                  Dat weet ik, maar welke potentiele gevolgen zie je zelf dan? test-productie versus serotonine lijken mij 2 worlds apart.
                  Ik weet het niet, wil er ook niet naar raden.
                  Het is echter wel allebei een hormonaal produkt...tenminste volgens mij valt serotonine gewoon onder de noemer hormoon.

Vandaar dat ik absolute zekerheid wil voordat ik iets extra gaan slikken.

Zelf kan ik dus echt geen gevolgen zien of inschatten. ik ben daarin helemaal blanko.

Comment

• serotonine is een neurotransmitter echter sommige neurotransmitters zijn geloof ik ook hormonen? (dopamine geloof ik ook)....lastige materie ook :P

Comment

• haha, nu weten we beiden weinig en samen eigenlijk niets haha, hoe mooi kan het zijn.

Comment

• Google it up bro's.

Sero vs. status neurotransmittorz vs. hormonaal stelsel.
                        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• adrenaline, noradrenaline, serotonine en histamine kunnen functioneren als neurotransmitter èn als hormoon)

Neurotransmitter - Wikipedia

maar of het dan weer effect heeft op as.....

mijn gevoel zegt: niet druk om maken, maar goed....

zelf ook nooit zoveel van 5htp gemerkt overigens.

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                            Even een vraagje,
                            General ?

hoe goed, of hoe, is 5-HTP te combineren met AAS, ja ik weet het sorry, verkeerde sectie, maar ik ben ON nu.
                            Maar ook als ik niet ON ben dan ben ik al wat agressiever, wat doet 5-HTP daarmee als je het tegelijk zou gebruiken? En zijn er eventueel andere factoren mbt synergetische werkingen? Iets van sides bekend?

Als deze vraag hier niet mag, nogmaals sorry, kan je het dan deleten?

thanks.
                            Vraag mag hier best, heeft immers betrekking op het onderwerp: 5-HTP.

Synergetisch zal het denk ik niet werken in zoverre dat testosteron niet direct je 5-HT (serotonine) zal veranderen (bij mijn weten in ieder geval). Wel kan testosteron je een beter gevoel geven (I AM the MAN), zowel direct door het hogere testosteron als indirect (ik ga vooruit in de spiegel).
                            Ik denk dat je wat dat betreft dan wel kunt spreken van synergie, gezien 5-HTP ook het gevoel van welzijn kan vergroten.

Ik was op 5-HTP wat milder gestemd over veel zaken, dus ik denk wel dat het de agressie kan dempen.

Originally posted by Osterich View Post
                            Google it up bro's.

Sero vs. status neurotransmittorz vs. hormonaal stelsel.
                            @ Ossie
                            Is irrelevant, gezien de testosteron exogene oorsprong heeft, en dus de productie toch niet meer boeit. Overigens weet ik niet in hoeverre prolactine toeneemt dan wel afneemt op 5-HTP/SSRI's als je gebruikt. Bij naturals kan het wat toenemen, maar betwijfel of het significant is.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Okee, bedankt General.
                              andere medeforummers die hebben meegedacht ook nog bedankt trouwens he.

groet,
                              Martin

Comment

• Woei

100 mg. Smartlabs.
                                Lekkah en prima slapen.
                                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X